Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

April ja.. Jaggu.  

Kjørt Rørlegger'n til en kamerat, de er på vei til villmarksmesse. Kunne egentlig tenkt meg å dra, men å slenge meg på guttetur med jaktgutta frista ikke helt, spesielt ikke med krykker :lol:  Men han har fått i oppdrag å se etter en turbukse/hundetreningsbukse da så håper han finner en billig en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

27 minutter siden, Kaisen skrev:

Hvordan gjøre dere det når hunden har løpetid og soving i senga? Klarer ikke å hindre henne i å hoppe opp siden hun ofte kommer oppi når vi sover, og hvis jeg stenger henne ute fra soverommet så blir det hylekor..

Tispetruse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lola Pagola skrev:

Ikke? nå ble jeg nysgjerrig emoji28.pngemoji16.png

 

:lol:  Muhahaha! Da må du se videre (er jo ike sikkert jeg tenker rett, men har en mistanke om det ). 

 

3 timer siden, laikamor skrev:

 

Broren bryr seg ikke, så ikke noe vits å prøve å si noe der egentlig. Mannen prøvde å overtale han, men han ville absolutt ikke være der lengre. Jeg hadde jo sagt meg villig til å være sjåfør, så måtte jo bare følte jeg.

Men snill gjeng som gjerne ville ha meg med på nachspiel. De følte seg visst ****** som tok avsted på byen uten at jeg fikk være med, spesielt fordi jeg har vært med å planlegge og glede meg til dette. Så vi sov på sofaen hos kompisen inatt, rett og slett :)

 

:hug: Og du? Ikke få dårlig samvittighet for at du er "flink pike" og ikke klarer å si nei, selv om de strenge purkete (sagt med all kjærlighet i hele verden :wub: ) sonisdamene sier at du MÅ. For det er faktisk ikke såå enkelt. :hug: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@laikamor jeg er enig med alle de andre. Samboeren din bør mest av alt ta hensyn til DEG og sette deg foran de andre, ikke sende kjæresten sin ut på FIRE TIMER kjøring når dere har planlagt bursdagfeiring sammen. Det er stor forskjell på å kjøre noen til byen og så kjøre hjem når kvelden er over, og på å bli brukt som gratis drosje hele kvelden mutters alene. Det hjelper ikke at de er "snille" som vil ha deg med på nachspiel etterpå når de oppførte seg dårlig i utgangspunktet. 

Hva slags folk er det som syns det er greit at noen kjører to timer for å få seg selv hjem, så de går glipp av bursdagsfeiringen til samboeren sin?! Han får vokse opp og lære seg å vente.. helt enig med Siri.

Det er lett å lage unnskyldninger for folk og kjærester, men kanskje noe av dette synker inn over tid og du kan bli litt sterkere av det :). Du er ikke slem eller har noe skyld selv om du setter grenser. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg skulle klare å være litt mindre muggen etter å ha stått opp, men det viser seg at jeg fremdeles er muggen over at gubben ikke gadd å komme ned å låse opp døren når jeg kom hjem i går kveld :aww: 

Jeg hadde ikke nøkkel, han var våken.. hvor vanskelig kan det være! Måtte klatre over gjerdet og opp på verandaen for å gå inn verandadøren. Når han da spør hvorfor jeg er muggen, så blir jeg mer muggen :aww:

En kopp te og resten av kino snopet gjør kanskje at jeg er litt mindre muggen, kanskje :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fint å gå tur når jeg bare kom meg ut, også kom sola jaggu og :D

Jeg har lyst til å kose meg ikveld siden jeg er hjemme aleine (mens C driver og baler med kjettinger og snø oppi Bardufoss, mohaha :lol:) og skal se på fabeldyr filmen ikveld, men jeg veit ikke hva jeg har lyst på?!? Og jeg må i butikken for å kjøpe noe, tiltak og jeg trenger strengt tatt ikke noe snop heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Dette er så typisk snille piker vet du - den skyldfølelsen. Det må du ikke ha. Han er åpenbart en egoistisk drittunge som alltid har fått det som han vil og aldri hatt behov for å ta ansvar for egne handlinger - eller å innrette seg litt etter andre.  Og han VILLE jo blitt kjørt hjem, bare ikke akkurat når HAN ville... Du kunne jo - i etterpåklokskapens ånd - satt et tidspunkt om at DA kjører jeg hjem. Verken før eller senere. Du får huske det til neste gang :) 

Ja altså broren er et kapittel for seg selv, uten å gå for mye inn på det. Tror ikke han klarer å sette seg inn i andres situasjon og se ting fra andres ståsted..

Hatt et lite "angstanfall" nå, og fått ut masse. Angst vet jeg ikke, men kan ikke beskrive det på annen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mirai pinned this emne
2 timer siden, MarieR skrev:

Dere med langhårede hunder, hvilken børste bør jeg bruke for å få unna mest mulig pels i røyteperioden? Han skal riktignok ikke stilles, men tenkte jeg skulle unngå furminator allikevel. 

Her tror jeg det blir hviledag på både meg og hundene. Sofa, pledd og diverse serier høres ut som en fin lørdag syns jeg! 

Jeg bruker Equigroomer. Eneste som får bort underull på min uten å ta alt som heter pels, eller ikke ta noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Magica fra Tryll skrev:

@laikamor For å bry meg med noe som jeg ikke har noe med... Det er vel ingen her på Sonen som påberoper seg å være samlivseksperter, men de fleste har noe/mye bagasje på det området. Som du legger merke til så blir ikke akkurat typen din heiet fram som "Drømmetypen" utfra dine (veldig forståelige!!) utblåsninger gjennom lang tid. Han behandler deg ikke ok! Han vet at han kan gjøre så og si alt han vil og du tilgir og godtar. Han bare tar på seg en forståelsesfull maske og legger inn et lite unnskyld så er alt nullstilt igjen - du unnskylder ham og finner alltid en forklaring til hans fordel.

Ved neste korsvei er det samme leksa igjen og igjen. Du og selvtilliten din blir trøkka lenger og lenger ned. Fordi du er så glad i han, fordi du er redd for å være alene og fordi dere har det bra sammen (iblant?) så tilgir du og ser fremover og drømmer om andre tilstander sammen med ham. Du finner alltid en forklaring eller en unnskyldning for han, men alvorlig talt - det skal ikke være slik i et forhold. :console:

Denne var så bra at den må gjentas enda en gang. 

Du vet det @laikamor, at snille piker ser verden fra alle andres synsvinkel i stedet for sin egen. "Stakkars mennesker som sikkert blir lei seg/får problemer hvis jeg står opp for meg selv". Du må begynne å se verden gjennom dine egne øyne. Og da ser du kanskje at du blir grovt utnyttet og omgir deg med folk som ikke tar hensyn til dine følelser i det hele tatt. Å sette opp et angrende ansikt eller mumle fram et unnskyld teller ikke i det hele tatt hvis det samme gjentar seg igjen senere.

Den historien din opprører meg langt inn i margen.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Trodde jeg skulle klare å være litt mindre muggen etter å ha stått opp, men det viser seg at jeg fremdeles er muggen over at gubben ikke gadd å komme ned å låse opp døren når jeg kom hjem i går kveld :aww: 

Jeg hadde ikke nøkkel, han var våken.. hvor vanskelig kan det være! Måtte klatre over gjerdet og opp på verandaen for å gå inn verandadøren. Når han da spør hvorfor jeg er muggen, så blir jeg mer muggen :aww:

En kopp te og resten av kino snopet gjør kanskje at jeg er litt mindre muggen, kanskje :lol:

 

WTF?!  Han GADD ikke komme ned og låse opp døra når du ikke hadde nøkkel? :o !!  Jeg har høy terskel for å klikke på folk, men fytti der hadde jeg eksplodert noe så grusomt altså. :o:lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg sånn at folk ødelegger aprilspøker i kommentarfeltene på facebook! Halve moroa er jo å følge med på at det eskalerer når folk går rett på og reagerer deretter [emoji1] Hva er vitsen med å skynde seg å kommentere at det et 1.april? "Jeg er smart som vet hvilken dato det er jeg". Hvorfor dette behovet for å informere om at du skjønte det var en spøk med en gang? Samme hvert år. Tror jeg skal holde meg vekk fra Facebook i dag, jeg blir alt for irritert:P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

WTF?!  Han GADD ikke komme ned og låse opp døra når du ikke hadde nøkkel? :o !!  Jeg har høy terskel for å klikke på folk, men fytti der hadde jeg eksplodert noe så grusomt altså. :o:lol: 

Nop, det ble vist litt slitsomt. Han scoret ikke mange poeng på det stuntet gitt :P men har fått roet meg ned nå da, etter et lass med godteri :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Nop, det ble vist litt slitsomt. Han scoret ikke mange poeng på det stuntet gitt :P men har fått roet meg ned nå da, etter et lass med godteri :aww:

 

Åååååh! Freser her på dine vegne :lol: Godt du har et lass med godteri :aww: 

Dagen er redda :D  GLEMTE å kjøpe kaffen min i går, og stod opp til en kopp igjen, en :o  Møtte svigerfar på tur ut i bilen da jeg lufta hunder, så fikk slengt meg med han på butikk. Nå har jeg kaffe :D

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, maysofie skrev:

Så får vi ønske måneden for aprilsnarr, verdens autisme-dag, lamming, påske og ikke minst påskevær velkommen! :ahappy:

Minner forøvrig om lov for generell båndtvang fra 1. april :dog_running:

Verdens autismedag er 2. april. Hilsen autistmor :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest historier både her og der er jeg fryktelig glad jeg har C! Jada, vi har våre krangler vi og, men det er jo bare unødvendige bagateller.

Kjeda meg så jeg dro på butikken :lol: På veien møtte jeg lett gjenkjennelig rødhåret sonis i tyttebæret sitt @SFX :lol: Rallylydighet her idag, så ikveld skal Trym få lov til å lese avisen bort til hallen og hjem igjen :lol:

Det ble både smågodt, nøtter og pepsi max med hjem fra butikken + en pakke kjeks, og rundstykke og egg. Fikk så lyst på det til lunsj :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laikamor skrev:

Ja altså broren er et kapittel for seg selv, uten å gå for mye inn på det. Tror ikke han klarer å sette seg inn i andres situasjon og se ting fra andres ståsted..

Hehehe, jeg har vel i grunnen skjønt det ja :ahappy: Det er slike folk man rett og slett må sette grenser for, så får de klikke og bli så forbanna som bare det. Deres egoisme skal ikke gå ut over andre på den måten :) 

1 time siden, laikamor skrev:

Hatt et lite "angstanfall" nå, og fått ut masse. Angst vet jeg ikke, men kan ikke beskrive det på annen måte. 

Få det ut - det blir i hvert fall ikke bedre av at du ikke får "tuta" litt :) 

16 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Du vet det @laikamor, at snille piker ser verden fra alle andres synsvinkel i stedet for sin egen. "Stakkars mennesker som sikkert blir lei seg/får problemer hvis jeg står opp for meg selv". Du må begynne å se verden gjennom dine egne øyne. Og da ser du kanskje at du blir grovt utnyttet og omgir deg med folk som ikke tar hensyn til dine følelser i det hele tatt. Å sette opp et angrende ansikt eller mumle fram et unnskyld teller ikke i det hele tatt hvis det samme gjentar seg igjen senere.

Tror denne kan gjentas også :ahappy:

16 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Den historien din opprører meg langt inn i margen.

Jeg blir også innigranskauen opprørt av det... jeg kjenner liksom adrenalinet bruser, men samtidig kjenner jeg også litt på at jeg fort kunne gjort det samme... selv nå i min alder :aww: 

9 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Det irriterer meg sånn at folk ødelegger aprilspøker i kommentarfeltene på facebook! Halve moroa er jo å følge med på at det eskalerer når folk går rett på og reagerer deretter emoji1.png Hva er vitsen med å skynde seg å kommentere at det et 1.april? "Jeg er smart som vet hvilken dato det er jeg". Hvorfor dette behovet for å informere om at du skjønte det var en spøk med en gang? Samme hvert år. Tror jeg skal holde meg vekk fra Facebook i dag, jeg blir alt for irritert:P

:lol: Jeg har tenkt akkurat det samme!!! Hvor kørka må folk være liksom? Det er jo ikke morsomt!!!! 

Jeg har vært på shopping.. jeg tror ikke jeg har handlet på minst 14 dager, men kunne nok sikkert greit meg fint minst ei uke til, men nå ble det tur til Løten da... også pantet jeg flasker for nesten 200 kr... hvorfor kan jeg ikke gjøre det oftere liksom? :whistle: All panten gikk til Røde Kors da :)  Det var dagens gode gjerning :aww: 

Nå skal jeg straks ut og sykle med hundene. Heldigvis har snøen som kom i forgårs stort sett smeltet igjen, så da kan vi sykle på grusvegene. 

Også har jeg tatt opp en lammestek fra i fjor... kanskje greit å få spist opp før jeg skal lage ny steik i påsken :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Var det nå jeg skulle støvsuge andre etasje, skifte sengetøy og vaske badet? Eller skulle jeg bare sitte her i sofakroken og strikke litt? Jeg husker ikke helt hva som var planen jeg altså.

Var ikke planen at du skulle komme hit og ta andreetasje her??? Badet skal du få slippe, det tok jeg skikkelig for ikke så mange dager siden :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kjenner jeg at det er flere fine ting å se frem til nå. 7 dager til jeg treffer mamma og søsken igjen. :wub: 35 dager til vi reiser mot sol og varme, og i slutten av mai skal jeg delta på et 3-dagers jaktkurs. Og i slutten av juni kommer fine mammaen min hit (tror jeg hun sa, enten det eller starten av juli). Jeg begynner endelig å bli frisk igjen, og jeg har fineste kjæresten i verden. :) Jaggu meg har jeg de fineste hundene også. <3  

I går følte meg meg venneløs og mislykka. Jeg tror ikke kroppen er helt i lage mtp hormoner. :lol::lol: 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laikamor skrev:

Ja altså broren er et kapittel for seg selv, uten å gå for mye inn på det. Tror ikke han klarer å sette seg inn i andres situasjon og se ting fra andres ståsted..

Hatt en anelse om det.

Hvis det skjer flere ganger at du skal være sjåfør, går det ikke an å avtale et klokkeslett på forhånd? Og avtale at begge blir kjørt til samme tid? 

Svimmel i dag også. Rommet roterer. Har heldigvis legetime på mandag på grunn av helt andre ting. Noe sier meg at jeg kan ha fått virus på balansenerven. Har vært av-og-på-forkjølet siden begynnelsen av februar. Og så har jeg hatt en følelse av mye ørevoks i ene øret, pluss pipelyd. Fungerer såvidt til matlaging og vask av bad, men de store fysiske utskeielsene utgår. Kanskje jeg orker en rusletur med voffsene i ettermiddag. Ville helst ha ligget strekk ut, men jeg tvinger meg til å være i aktivitet.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort en god innsats med oppgaven min så langt i dag, og 37 sider drøfting er revidert. Revidering er usannsynlig kjedelig, så nå skal jeg gå en tur med småsnuppene mine, før jeg fortsetter fra begynnelsen igjen... Dersom veileder bare finner feil igjen på tirsdag så blir jeg morderisk tror jeg  a010.gif

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, laikamor skrev:

 

 

Takk for omtanke dere :) Må bare si at dette ikke er typen min sin feil, i det hele tatt. Meg selv som var påtatt meg å være sjåfør, men hadde jo tenkt at broren viste litt mer hensyn. Typen min prøvde å overtale han, uten suksess. Prøvde også å få annen sjåfør til han, uten hell. Drosje var uaktuelt pga økonomien. Jeg ville jo såklart at typen og resten skulle få gå ut på byen som planlagt, selv om jeg ikke fikk være med. Han vet hvor lei meg jeg er, og han er forbanna på broren. Han ringte meg mens jeg kjørte igår, for å høre at alt gikk bra. 

 

 

 

Det der er vel ikke heeelt sant? Min samboer hadde aldri i verden satt meg i andre rekke på den måten og latt meg kjøre hjem en drital bror. Ikke på en sånn dag hvor vi skulle ha feira sammen og han skulle ønska å hatt meg der så sterkt at broren hadde fått seilt sin egen sjø. Joda, du hadde sagt du skulle være sjåfør, men det er da for **** ikke greit å be deg kjøre i 4 (fire!!!) timer på en sånn kveld?! Sånn akkurat når det passa han og ikke deg? Hu søstra høres ikke det spøtt bedre ut heller forresten. Jeg er helt enig med de andre her, du MÅ lære deg å si nei og stå opp for deg selv, hvis ikke blir du behandla som dørmatte resten av livet. Dette sier jeg i beste mening, for jeg kjenner faktisk jeg blir forbanna på dine vegne over at det går an å behandle andre på den måten. Det er ikke greit, på noen som helst måte. 

-----------

Jeg og gutta har vært i skogen i 2,5 time. Våt snø og overskya, men med musikk på øret så var det så fint allikevel så jeg endte opp med å gå 12 km. Har ikke gått med musikk på lenge, for som regel vil jeg ha alle sanser på mtp Felix. Så sånn sett er båndtvangen positiv for meg da  :P

Nå skal jeg se serie mens samboern spiller PS4. Han var ute og handla mens jeg var på tur og hadde kjøpt med både tørrfor og vom til gutta så de bli nok godt fornøyd rundt middagstider. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...