Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

i dag er dagen for Angelmans-syndrom, så siden lillemor går i barnehage med verdens søteste gutt med diagnosen, så får vi spre litt folkeopplysning om syndromet, mammaen hans oppfordrer til å spre kunnskap. Om noen er nysgjerrige, så står det endel her: 

http://www.frambu.no/angelmans-syndrom og http://www.angelman.no/

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

1 minutt siden, Pringlen skrev:

Her får blokka bare tine, jeg gidder ikke styre med det før i morgen.. Reinskjøtt tåler det.

@JeanetteH er de okseblokkene så fulle av fett som det ser ut?

Jeg måtte dele den i to for å få den i den lille hundefrysen, den var akkurat 3 cm for høy :lol: 

og ja, det var MYE fett og lite kjøtt. Litt skuffet over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Jeg måtte dele den i to for å få den i den lille hundefrysen, den var akkurat 3 cm for høy :lol: 

og ja, det var MYE fett og lite kjøtt. Litt skuffet over det. 

Ja, sånn det ser ut ved første øyekast, da... Reinsdyrkjøttet ser mye bedre ut. Ikke noe voldsomt med fett der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Raksha skrev:

i dag er dagen for Angelmannsyndrom, så siden lillemor går i barnehage med verdens søteste gutt med diagnosen, så får vi spre litt folkeopplysning om syndromet, mammaen hans oppfordrer til å spre kunnskap. Om noen er nysgjerrige, så står det endel her: 

http://www.frambu.no/angelmans-syndrom 

Takk, da har jeg lest litt om det. :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Christine skrev:

Hundeparkene her i byen "florerer" av smitte til tider, så ville ikke utelukket noe form for smittsom magesjau. Vet det har vært smitte av det der for ikke så alt for lenge siden ihvetfall. 

Sukk. Gir meg mentale spark bak pga at vi tok turen innom hundeparken, og vi skal aldri tilbake dit igjen. Vi står han nok av :) Hun drikker normalt med vann, er full av iver og tigger desto mer :D Får dårlig samvittighet av å selv spise mat, og det må jo være tidenes beste slankekur :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pringlen skrev:

Ja, sånn det ser ut ved første øyekast, da... Reinsdyrkjøttet ser mye bedre ut. Ikke noe voldsomt med fett der..

Hadde de klart lage det fettlaget på reinsdyr så hadde jeg lurt litt på hvordan de var holdt egentlig :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, SFX skrev:

Jeg har bare hatt på meg "gamle" klær i det siste. Jeg husker ikke sist jeg kjøpte nye klær. Jeg fikk en nattkjole og en genser til jul, som jeg har brukt i løpet av den siste uka, ellers har jeg bare brukt velbrukte klær. Men jeg heller mot varmepumpe, som noen andre også hadde erfart - jeg glemte å quote dere. Jeg tittet litt mer nøye på meg selv, og jeg hadde litt tørr hud på armer og bein nå. Jeg sjekker jo ikke sånt når jeg er vant til å ha grei hud :P 

 

Varmepumpe kan forklare hvorfor jeg er så tørr på hendene også for tiden. 
men de prikkene jeg får kun når jeg har den genseren kan ikke varmepumpa ta skylda for :P 

Hvis du har luftfukter så kanskje det kan hjelpe deg litt? 
Jeg vurderer å skaffe det selv nå :) 


Nå har jeg registrert varekostnader og reisekostnader jeg har hatt på jobb. Siden slutten av november er det faktisk 5000 kroner :| 
Det blir en fin slump inn på sparekonto i det minste. De har jo vært borte fra konto så lenge, så da kan de få komme inn på sparekonto i stedet for brukskonto. 

Jeg må seriøst få meg en jobb som ikke koster penger. :pinch: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Line skrev:

Mindre enn om hun har med seg mora, men ja hun kan bjeffe på folk og fe som passerer. Jeg får jo henne inn, det er ikke problemet. Hun lar seg hanke inn ganske enkelt ved hjelp av godis. Men jeg skulle ønske det å forlate henne ute kunne vært et ledd i treningen på å få henne mer fokusert på meg når vi er ute bare :) 

Bjeffehalsbånd :aww::P 

7 timer siden, Siri skrev:

Med piggene ute da, antar jeg :P 

Selvsagt :aww: 

7 timer siden, Siri skrev:

Det tror i grunnen jeg også :D 

Sånn enkelt liv altså :lol: 

Jeg vet - jeg er ganske god på det selv :D 

Jeg aner ikke hva vi snakka om lenger :lol: 

6 timer siden, *Kat84* skrev:

Prøver du å si at andre ikke synes det er sjarmerende med 45 kg -ish lykkepille som ikke klarer å la være å presse seg inntil besøket? :blink: Han hopper jo ikke, så hva er problemet?  :o    :whistle:

Hvis han ikke hopper, er han jo forholdsvis veloppdragen, da går han vel som sjarmerende? :teehe: 

--

AN legger jeg puslespill på nett og hører på lydbok. Jeg fant en serie av Alex Bledsoe bare fordi tittelen var kul: "He drank, and saw the spider", men det var liksom bok nr 5 i en serie, så da måtte jeg jo begynne på bok nr 1. Var ikke helt sikker på hva jeg syns i begynnelsen, men etterhvert så ble det ganske morsomt, så nå er jeg i gang med bok nr 3. He drank, and saw the spider bør jaggu meg være bra, ass :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*Kat84* tenkte på deg på tur i dag i skogen her. Vi traff nabolagets beaucerongutt på 15 mnd. Hjælpes så STOR han var blitt - han har tidligere vært litt sånn "pinglete langbeint tenåring", nå hadde han lagt seg ut en del. Lita fikk hysterisk anfall da vi traff han :D, og Lotta veksla mellom halvhjerta og delvis å bistå Lita i hylekoret og å holde kjeft for å spise godbitene jeg tilbød henne. De ble pent nødt til å bli med meg bort til han så JEG fikk hilse på karen som ble tviholdt av sannsynligvis mor til eier. (HAN ville veldig gjerne leke med mine, men jeg turte ikke av frykt for at en krakilsk redd Lita skulle greie å slite seg løs, løpe avgårde som et hysterisk esel og i verste fall havne i elva). Damen som gikk med han måtte bruke hele sin kroppstyngde for å holde på han, stakkars, mens hun hele tiden gjentok hektisk" Han er snill. Han er snill, Han er snill". :D Hun forstod til slutt at jeg IKKE var redd han (da jeg så og si stakk hånda inn i munnen på han for å fore han med godbiter). Vi har nemlig truffet hverandre en del ganger og han er den største kjælegrisen jeg vet om :) . Og da slapp hun endelig pusten ut...Utrolig søt og koselig kar. Og ivrig. Og STOR. STOR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, *Kat84* skrev:

Varmepumpe kan forklare hvorfor jeg er så tørr på hendene også for tiden. 
men de prikkene jeg får kun når jeg har den genseren kan ikke varmepumpa ta skylda for :P 

Hvis du har luftfukter så kanskje det kan hjelpe deg litt? 
Jeg vurderer å skaffe det selv nå :)  

Nei, jeg har ikke luftfukter. Jeg bruker ikke varmepumpa mye, så da bruker jeg heller en brøkdel av de pengene en luftfukter koster på en god hudkrem for den perioden det er kaldest :P 

Nå begynner det å bli klart for at pappa kan komme på besøk. Senga er flyttet i tre deler fra ballsalen til stua, for stua er det rommet det er lettest å få en god innetemperatur for min syke pappa. Han har etterdønninger av en influensa som kastet seg over ham nyttårshelga, og det henger igjen enda. Så da skal han ikke sove i den kalde delen av huset hvor gjesterommet egentlig er. Glam syntes det var helt greit med seng i stua :P 

Nå skal jeg bare legge på et par duker i stua, gi Foenix medisiner, gi begge to kveldsmat, og så skal vi finne senga mi oppe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
9 minutter siden, enna skrev:

@*Kat84* tenkte på deg på tur i dag i skogen her. Vi traff nabolaget beaucerongutt på 15 mnd. Hjælpes så STOR han var blitt - han har tidligere vært litt sånn "pinglete langbeint tenåring", nå hadde han lagt seg ut en del. Lita fikk hysterisk anfall da vi traff han :D, og Lotta veksla mellom halvhjerta og delvis å bistå Lita i hylekoret og å holde kjeft for å spise godbitene jeg tilbød henne. De ble pent nødt til å bli med meg bort til han så JEG fikk hilse på karen som ble tviholdt av sannsynligvis mor til eier. (HAN ville veldig gjerne leke med mine, men jeg turte ikke av frykt for at en krakilsk redd Lita skulle greie å slite seg løs, løpe avgårde som et hysterisk esel og i verste fall havne i elva). Damen som gikk med han måtte bruke hele sin kroppstyngde for å holde på han, stakkars, mens hun hele tiden gjentok hektisk" Han er snill. Han er snill, Han er snill". :D Hun forstod til slutt at jeg IKKE var redd han (da jeg så og si stakk hånda inn i munnen på han for å fore han med godbiter). Vi har nemlig truffet hverandre en del ganger og han er den største kjælegrisen jeg vet om :) . Og da slapp hun endelig pusten ut...Utrolig søt og koselig kar. Og ivrig. Og STOR. STOR.

:lol: 

Ja, de er ikke små akkurat. De er akkurat passe :aww: 
Og så lenge de er rett skrudd sammen i hodet så er de ufattelig kosete og sjarmerende :wub: 

Og hvis du tror han der er stor i en alder av 15 måneder, så tenk deg om halvannet år til :D De blir bare større og større til de er nesten 3 år hvis de er av den veldig store typen ;)  

4 minutter siden, SFX skrev:

Nei, jeg har ikke luftfukter. Jeg bruker ikke varmepumpa mye, så da bruker jeg heller en brøkdel av de pengene en luftfukter koster på en god hudkrem for den perioden det er kaldest :P 

 

Så lenge det hører med til sjeldenhetene så er sikkert en god fuktighetskrem en del rimeligere i bruk ja ;)
Så lenge du ikke kjenner det på andre måter enn tørr hud så kan ikke inneluften være så dårlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med oppdeling nå. Reinsdyrslintrene så bra ut, så nå har vi noen poser til hundemat. Kjøper øks før jeg tar oksekjøtt. Det skal tas ute... noe klin å holde på inne sånn.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, *Kat84* skrev:

:lol: 

Ja, de er ikke små akkurat. De er akkurat passe :aww: 
Og så lenge de er rett skrudd sammen i hodet så er de ufattelig kosete og sjarmerende :wub: 

Og hvis du tror han der er stor i en alder av 15 måneder, så tenk deg om halvannet år til :D De blir bare større og større til de er nesten 3 år hvis de er av den veldig store typen ;)  

 

Ha ha om 1,5 år kan jeg sikkert få låne han som hest!:D:lama:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, enna skrev:

Ha ha om 1,5 år kan jeg sikkert få låne han som hest!:D:lama:

:lol:  

Jaja, det går sikkert fint! Ei venninne inviterte daten med hjem. Hun har 2 beauceroner. Han stoppet i døra og sa at det der er ikke hund! Man kan jo ri på de der :D  

Og en kompis av husverten blir like sjokkert hver gang han ser Sjef. Der ikke hund det der! Det er hest! I hvert fall en ponni! Det er kalv det der greiene du har! 

Det er rart hvor fort man blir vant til størrelsen, og alt annet virker alt for smått. Men de er jo søte. Veldig søte :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Takk, da har jeg lest litt om det. :)

Jeg også :ahappy:

8 timer siden, 2ne skrev:

Bjeffehalsbånd :aww::P 

Selvsagt :aww: 

Jeg aner ikke hva vi snakka om lenger :lol: 

Det var sikkert noe dritviktigt... helt sikkert :aww: (og jeg er litt lettet over at "ungdommen" har like dårlig hukommelse som oss litt mer tilårskomne... :aww:). 

Jeg endte visst opp med hjemmekontor i dag også, jeg... Jeg har gumla i meg et par knekkebrød og drukket en kopp kaffe, sjekket mailer og kalenderen. Det er vel bare å gyve løs på dagens dont. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir inne-dag tror jeg. Regn og glatt føre, så det frister ikke å gå ut. Har uansett litt som skal gjøres her, tenkte å ta helgevasken og så har jeg lyst til å ommøblere på soverommet. Skulle gjerne ommøblert stua også, men det er faktisk ikke plass til andre løsninger enn slik det står nå :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SFX skrev:

Nei, jeg har ikke luftfukter. Jeg bruker ikke varmepumpa mye, så da bruker jeg heller en brøkdel av de pengene en luftfukter koster på en god hudkrem for den perioden det er kaldest :P 

Nå begynner det å bli klart for at pappa kan komme på besøk. Senga er flyttet i tre deler fra ballsalen til stua, for stua er det rommet det er lettest å få en god innetemperatur for min syke pappa. Han har etterdønninger av en influensa som kastet seg over ham nyttårshelga, og det henger igjen enda. Så da skal han ikke sove i den kalde delen av huset hvor gjesterommet egentlig er. Glam syntes det var helt greit med seng i stua :P 

Nå skal jeg bare legge på et par duker i stua, gi Foenix medisiner, gi begge to kveldsmat, og så skal vi finne senga mi oppe.

Kos deg med besøk. Det kan hjelpe å sette en bolle med vann rett i nærheten av varmepumpa.

1 time siden, Siri skrev:

Jeg også :ahappy:

Det var sikkert noe dritviktigt... helt sikkert :aww: (og jeg er litt lettet over at "ungdommen" har like dårlig hukommelse som oss litt mer tilårskomne... :aww:). 

Jeg endte visst opp med hjemmekontor i dag også, jeg... Jeg har gumla i meg et par knekkebrød og drukket en kopp kaffe, sjekket mailer og kalenderen. Det er vel bare å gyve løs på dagens dont. 

Dont- for et herlig ord. Synd det ikke blir brukt mer.

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

:lol: innser at jeg har pensjonist dag når jeg begynte på middag før frokost :lol: 

Du også:)Her står det lasagne til steking i ovnen. Frokost har jeg ikke tenkt på en gang. Men en kopp kakao må jeg vel ha meg.

I dag våknet jeg, og følte meg nesten frisk- det var deilig.

Så i dag skal jeg gjøre slike ting som friske mennesker gjør, som å vaske opp, dra over gulvene osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...