Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Nå er jeg litt mer irritert enn jeg tør innrømme altså, det ER jo bare en teit filleting, men herregud som det irriterer meg likevel :lol:  Så ikke les hvis dere ikke tåler unødvendig irritasjon... :P 

Spoiler

 

Vi leverte Tesla'en på verksted fordi halve bilen holder på å ramle fra hverandre. Den er jo tross alt ett år og har gått 40.000 :sleep: 

Det er et velkjent problem på Tesla at spylerdysene ikke klarer å vaske rent vinduet, og det har de ikke klart å fikse på nye modeller heller. Det innebærer at det er umulig å vaske rutene ordentlig rene med mindre man kjører i under 20 km/t. Vi sliter ekstremt med dette, så spurte om de kunne bytte vindusviskere når de først hadde den inne. Ja, det kunne de, men det ville koste i underkant av 500 kr for oss. Hvorfor kan de ikke bare ta det på goodwill? 
Alle andre steder jeg har vært borti gjør sånt med den største selvfølge HELT gratis. Jeg har lagt igjen rundt 50.000 på mekonomen og der bytter de sånt uten å blunke. Lyspærer og, hvis det er noen. Og når de først er i gang slenger de gjerne en reserve i hanskerommet. 

Men Tesla, som vi har lagt igjen godt over en halv million kroner hos - de kan ikke spandere på seg nye viskerblad engang. Kundeservice og goodwill er no drit! 
Vi har råd til å spandere på oss nye vindusviskere altså, det er ikke det, det er ikke noe annet enn en prinsippsak. Men av prinsipp skal jeg også kjøpe nye viskere hos Biltema, ikke dem :sleep:

Hilsen Tine, 5 år, som nå skal hente seg et glass brus og slutte og irritere seg over småtteri :lol:  

 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

Jeg trenger en lampe eller to til i stua, er så mørkt at det er ubehagelig å lese om kvelden. Tenkte at en taklampe over sofabordet kunne vært ok, men ikea har ingen fine... gah! Og jeg som har forelsket meg i mang en lampe opp igjennom, men aldri kjøpt fordi jeg ikke har hatt plass. Nå har jeg masse plass, og finner ingenting jeg liker... (iallefall ikke til en ok pris). Får kjøpe en vegglampe i mellomtiden, det hjelper litt iallefall. Og denne synes jeg var ganske fin egentlig http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70331394/ og kanskje kjøpe et par slike og ha på malerommet oppe, der er det og dårlig lys http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80215308/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
7 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Nå har jeg sendt mail om time til HD røntgen og rtg av ryggen til Nemi når vi først tar hoftene. Se om hden har forverret seg.. Mistenker at det har det :no:

Å nei :(
Håper ikke det er noe forverring. Og i hvert fall ikke stor forverring! :o 

4 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Jeg trenger en lampe eller to til i stua, er så mørkt at det er ubehagelig å lese om kvelden. Tenkte at en taklampe over sofabordet kunne vært ok, men ikea har ingen fine... gah! Og jeg som har forelsket meg i mang en lampe opp igjennom, men aldri kjøpt fordi jeg ikke har hatt plass. Nå har jeg masse plass, og finner ingenting jeg liker... (iallefall ikke til en ok pris). Får kjøpe en vegglampe i mellomtiden, det hjelper litt iallefall. Og denne synes jeg var ganske fin egentlig http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70331394/ og kanskje kjøpe et par slike og ha på malerommet oppe, der er det og dårlig lys http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80215308/

Herstal har mange fine lamper synes jeg. Og de gir godt lys. Ikke noe som lager skygge slik som billige takplafonder gjerne gjør. Og det er ikke alt som er veldig dyrt heller. I hvert fall ikke om du ser på kvaliteten og hvor god lys de gir :)  
 

10 minutter siden, Paranomia skrev:

Nå er jeg litt mer irritert enn jeg tør innrømme altså, det ER jo bare en teit filleting, men herregud som det irriterer meg likevel :lol:  Så ikke les hvis dere ikke tåler unødvendig irritasjon... :P 

  Vis skjult innhold

 

Vi leverte Tesla'en på verksted fordi halve bilen holder på å ramle fra hverandre. Den er jo tross alt ett år og har gått 40.000 :sleep: 

Det er et velkjent problem på Tesla at spylerdysene ikke klarer å vaske rent vinduet, og det har de ikke klart å fikse på nye modeller heller. Det innebærer at det er umulig å vaske rutene ordentlig rene med mindre man kjører i under 20 km/t. Vi sliter ekstremt med dette, så spurte om de kunne bytte vindusviskere når de først hadde den inne. Ja, det kunne de, men det ville koste i underkant av 500 kr for oss. Hvorfor kan de ikke bare ta det på goodwill? 
Alle andre steder jeg har vært borti gjør sånt med den største selvfølge HELT gratis. Jeg har lagt igjen rundt 50.000 på mekonomen og der bytter de sånt uten å blunke. Lyspærer og, hvis det er noen. Og når de først er i gang slenger de gjerne en reserve i hanskerommet. 

Men Tesla, som vi har lagt igjen godt over en halv million kroner hos - de kan ikke spandere på seg nye viskerblad engang. Kundeservice og goodwill er no drit! 
Vi har råd til å spandere på oss nye vindusviskere altså, det er ikke det, det er ikke noe annet enn en prinsippsak. Men av prinsipp skal jeg også kjøpe nye viskere hos Biltema, ikke dem :sleep:

Hilsen Tine, 5 år, som nå skal hente seg et glass brus og slutte og irritere seg over småtteri :lol:  

 

 

Unødvendig irritasjon? Jeg synes egentlig at det burde være unødvendig å lure på noe slikt jeg. Så dyr bil, så mye trøbbel som er normalt for dem, og så skal de ikke kunne yte såpass? 
Nei, det blir useriøst etter min mening. Helt enig i å kjøpe slike bruksdeler annet sted! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mokken skrev:

@Krutsi har helt rett, ara ER roten til alt vondt! :aww:

NKK har komt opp på "favorittlisten" min på tf i det siste, bare synd at den jeg skal snakke med bortimot aldri er tilgjengelig og ikke ringer opp igjen før etter noen dager. Hadde jeg visst at det skulle være så vanskelig å få hjelp så hadde jeg ikke sagt ja til å hjelpe til som arrangør. Sukk. 

Men du: vi deltakerne er kjempeglad for at du gjør den jobben altså? Hurra for deg???

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk oss en tur hos dyrlegen, og 4 sting rett ved øyet. Mamma sin hund som har løpt på noe, bare flaks at han ikke ødela øyet sitt. Såret er baren noen millimeter unna øyet. Glad det ikke er jeg som betaler :P eller vi har lagt ut, men får igjen penger. Nå skal gutten gå med skjerm i flere dager, han kommer til å HATE det :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, *Kat84* skrev:

Å nei :(
Håper ikke det er noe forverring. Og i hvert fall ikke stor forverring! :o 

Takk. Hun hadde HD D uten forkalkninger når hun var et år gammel. Hun går ikke skikkelig på ene bakfoten ned trapper(sjekket ørten ganger hos vet uten funn), massør mener ene hoften er verre enn den andre.. Hun er ikke fylt 4 engang :no: Fikk samme grad på begge på røntgen. Fått time 22. Nå *grue seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Takk. Hun hadde HD D uten forkalkninger når hun var et år gammel. Hun går ikke skikkelig på ene bakfoten ned trapper(sjekket ørten ganger hos vet uten funn), massør mener ene hoften er verre enn den andre.. Hun er ikke fylt 4 engang :no: Fikk samme grad på begge på røntgen. Fått time 22. Nå *grue seg*

Oisann... 

Skjønner godt at du gruer deg da :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra lå og gnog på ett eller annet. Pippin ble veldig nysgjerrig og satte seg så nært han turte. Hun er litt bisk hvis hun tror at han har tenkt å ta noe hun har så han flyttet seg nesten helt umerkelig nærmere, millimeter for millimeter, med nervene i høyspenn. Plutselig kastet hun tingen opp i lufta, bare for gøy. Han skvatt så ørene sto rett opp et øyeblikk. Alle hunder burde ha kamera på seg døgnet rundt, de gjør så himla mye rart!

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Symra lå og gnog på ett eller annet. Pippin ble veldig nysgjerrig og satte seg så nært han turte. Hun er litt bisk hvis hun tror at han har tenkt å ta noe hun har så han flyttet seg nesten helt umerkelig nærmere, millimeter for millimeter, med nervene i høyspenn. Plutselig kastet hun tingen opp i lufta, bare for gøy. Han skvatt så ørene sto rett opp et øyeblikk. Alle hunder burde ha kamera på seg døgnet rundt, de gjør så himla mye rart!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Takk. Hun hadde HD D uten forkalkninger når hun var et år gammel. Hun går ikke skikkelig på ene bakfoten ned trapper(sjekket ørten ganger hos vet uten funn), massør mener ene hoften er verre enn den andre.. Hun er ikke fylt 4 engang :no: Fikk samme grad på begge på røntgen. Fått time 22. Nå *grue seg*

Nei, ikke henne og :hug:Dritt hofter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Nei, ikke henne og :hug:Dritt hofter :(

Ja hofter er noe dritt når de ikke er som de skal:no: hun har jo allergi ++ i tillegg.. Har vært tenkt til å røntge en liten stund, men har måttet spare opp litt.. Sparepengene gikk ut mye raskere enn de kom inn i fjor :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
53 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Håper selvsagt jeg tar feil, men...

De som sier så lette hunder ikke får plager med HD kan kysse meg en viss plass... 

Ja, håper du bare tror du ser forandringer nå :(

Og jammen hadde det vært fint om al det kom an på helsemessig var vekt, størrelse, og alle andre slapp å få plager bare de var helt i ro hele det første året sitt.

Realiteten er jo dessverre at har de ledd og et skjelett så kan de være feilkonstruert enten de er 2 eller 100 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ja, håper du bare tror du ser forandringer nå :(

Og jammen hadde det vært fint om al det kom an på helsemessig var vekt, størrelse, og alle andre slapp å få plager bare de var helt i ro hele det første året sitt.

Realiteten er jo dessverre at har de ledd og et skjelett så kan de være feilkonstruert enten de er 2 eller 100 kg. 

Jepp.. Ikke vært snakk om ro her da, bare størrelse/vekt på rasen. Selvfølgelig, overvekt hjelper jo ikke, men at det går på str på rasen om di får plager har jeg ikke tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Jepp.. Ikke vært snakk om ro her da, bare størrelse/vekt på rasen. Selvfølgelig, overvekt hjelper jo ikke, men at det går på str på rasen om di får plager har jeg ikke tro på.

Nei, men det er faktisk de som mener at hunder ikke skal ut på tur og mosjoneres over hodet før de er et år. Og DA skal de plutselig ut og oppføre seg som en hvilken som helst annen voksen. 
Da ber man jo om bråk... 

Men ja, størrelse og vekt har ingen verdens ting å si. Jeg vet om mopser som har måttet avlives når de var rundt et år fordi de ikke hadde hoftekuler. 
Så at bare store raser skal røntges er bare tull etter min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Ja hofter er noe dritt når de ikke er som de skal:no: hun har jo allergi ++ i tillegg.. Har vært tenkt til å røntge en liten stund, men har måttet spare opp litt.. Sparepengene gikk ut mye raskere enn de kom inn i fjor :no:

Det var det samme med Vigdis, +++ ymse greier... Så vurderte jo å la henne få slippe hvis hoftene var jævelige og, men nå prøver vi smertestillende og får ta og vurdere det igjen hvis de ikke funker som de skal. Koster med syke dyr :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, *Kat84* skrev:

Nei, men det er faktisk de som mener at hunder ikke skal ut på tur og mosjoneres over hodet før de er et år. Og DA skal de plutselig ut og oppføre seg som en hvilken som helst annen voksen. 
Da ber man jo om bråk... 

Men ja, størrelse og vekt har ingen verdens ting å si. Jeg vet om mopser som har måttet avlives når de var rundt et år fordi de ikke hadde hoftekuler. 
Så at bare store raser skal røntges er bare tull etter min mening. 

Ja det vet jeg. Er helt sinnssvakt. Nemi er trimmet "normalt" i hennes eget tempo når hun var valp. 

Akkurat.. Nå har oppdretter fått hund av mindre rase enn min med kraftig HD som er påvirket av det..

Begge foreldrene til Nemi er heldigvis HD fri, så håper jeg får dekket det på forsikringen hvis det blir noe større greier i det minste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

Prøvde det, men arra for utstilling og RL er visst ikke lik. Men nå er heldigvis @Turb på saken :)

Ahhhh... det er kanskje litt forskjeller der ja :D Men når Turb er på saken blir det nok orden skal du se :D 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Symra lå og gnog på ett eller annet. Pippin ble veldig nysgjerrig og satte seg så nært han turte. Hun er litt bisk hvis hun tror at han har tenkt å ta noe hun har så han flyttet seg nesten helt umerkelig nærmere, millimeter for millimeter, med nervene i høyspenn. Plutselig kastet hun tingen opp i lufta, bare for gøy. Han skvatt så ørene sto rett opp et øyeblikk. Alle hunder burde ha kamera på seg døgnet rundt, de gjør så himla mye rart!

:lol: 

12 minutter siden, Turb skrev:

Gikk meg bort ved Sessvoll igjen... :icon_redface: jeg burde bli chippet... 

... nevner ingenting om at jeg gikk meg bort på Sessvoll MED GPS... :aww: 

Har vi vært på skitur langs skogsbilvegen... neste gang blir det heller spark igjen. Det er slitsomt å gå på ski uten spor :aww:. Willy fikk fri som trekkhund også, så jeg hadde liksom INGEN motor heller :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Stine skrev:

Det var det samme med Vigdis, +++ ymse greier... Så vurderte jo å la henne få slippe hvis hoftene var jævelige og, men nå prøver vi smertestillende og får ta og vurdere det igjen hvis de ikke funker som de skal. Koster med syke dyr :(

Ser den. Håper de virker bra på henne :hug:håper å slippe smertestillende foreløpig, men vi får se. Har du prøvd massasje på henne? Nemi har blitt en betydelig bedre med massasje :) ja det er spinndyrt. Og med ganske lav inntekt er det ikke så mye å gå på heller :no: men hun er forsikret så godt det går, og har kredittkort/får låne hvis det er krise. Heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... nevner ingenting om at jeg gikk meg bort på Sessvoll MED GPS... :aww: 
Har vi vært på skitur langs skogsbilvegen... neste gang blir det heller spark igjen. Det er slitsomt å gå på ski uten spor :aww:. Willy fikk fri som trekkhund også, så jeg hadde liksom INGEN motor heller :aww: 

Takk for tilliten, men fikk ikke løst arra problemet. Arra er teit!

Sessvollmoen er veldig likt faktisk for tenk. Mye lettere å gå seg bort enn folk tror altså!

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sanne skrev:

 

3 timer siden, Raksha skrev:

Thats it, kan du garantere meg en Banzaidatter med likt gemytt som han så vil jeg ha. :aww:  :wub: 

 

 

Han er enestående :wub: Helt utrolig mange som vil ha en Banzaikopi, så det er virkelig noe med han, lille lykkeloppa mi :heart:

 

Der har du avlsmålet ditt :D Lage Banzaikopier :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...