Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Verdens beste veterinær ringte for å høre hvordan det går med Foenix etter nesten en uke med nye medisiner. Jeg føler meg så udugelig som hundeeier når jeg må svare at jeg ikke ser noen forskjell - men i dette tilfellet velger vi å tolke det positivt, i og med at jeg ikke har merket noen symptomer til ørebetennelse på henne på kanskje to uker. Ingen kløe, ingen hoderisting, ikke rar ørestilling, ikke skjevt hode, og ikke mer ørevoks i det øret enn i det friske. Litt lukt, men ellers ingenting synlig. Og om den situasjonen ikke endrer seg med nye medisiner er det jo lov til å håpe at de fungerer.

Nå skal jeg ta på meg nye klær, av en eller annen grunn klør jeg så innmari av de jeg har på meg nå. Som om det er kløpulver på innsiden. Jeg klødde av dem i går også (og de var nyvasket i går tidlig, rett fra tørketrommel), og jeg har kloremerker på lårene fordi jeg har klødd meg i søvne i natt. Så glemte jeg det da jeg sto opp og bare dro på meg det som lå på stolen før jeg luftet hundene. Men nå skal jeg snart på farta, og jeg kan ikke gå rundt og klø. Veldig sært... Ikke nye klær, ikke nytt vaskemiddel eller skyllemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

12 minutter siden, Debbie skrev:

Det synes jeg også er utrolig kleint. Jeg velger ofte det siste jeg også, men så roper de for de skal spør om ting og tang osv... huff.

Hhahahhaa, men når de roper og skal spørre om noe er det liksom greit :D 

11 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og så er du min søster i ånden når det gjelder håndverkerbesøk. Er det uhøflig å ikke slå av en prat, eller vil de tvert imot gjerne jobbe i fred? Jeg har hatt mye håndverkere her de siste årene, og det er like vanskelig hver gang. Jeg spør gjerne om de kanskje vil ha en kopp kaffe, som regel viser det seg at de har med egen termos. Men en gang dekket jeg på et hagebord og serverte kaffe og nybakte kanelboller. Det var siste gangen to litauere var her etter å ha laget ny veranda til meg. De var så flinke og hyggelige, og de ble veldig glade for den lille "avskjedsfesten". Men altså, sånne som bare er raskt innom får eventuelt et spørsmål om de vil ha en kopp kaffe, og så får de stort sett jobbe uten forstyrrelser. :aww:

:lol: Men det var jo veldig søtt av deg å lage "avskjedsparty" for dem da :D 

8 minutter siden, Betty skrev:

Håndverkeren her i huset foretrekker i alle fall at kundene ikke henger over skulderen på han og syns det er helt greit om de ikke skravler. Får han arbeidsro bruker han også kortere tid = billigere regning. :P 

Ja, jeg tenkte litt på hvordan JEG ville hatt det om jeg var håndtverker... og kom fram til at det nok er greiest å bare få gjort jobben fortest mulig uten å "bonde" med kunden liksom :lol: 

1 minutt siden, Ozzy skrev:

De fleste liker å jobbe  fred, men du merker jo ofte om de ønsker kontakt. Rørlegger'n nekter å jobbe service fordi folk aldri holder kjeft :lol: og er de kjapt innom trenger de ikke kaffe mener jeg.    Når de kom for å legge steinplata på kjøkkenet valgte jeg å henge med de, men det var både for at de ikke skulle bort til bikkja som var sperret vekk og fordi han ene var litt fishy og det var MYE dyrt snekkerutstyr liggende (lett å ta med seg en drill til 8000 f.eks).   

Ja, han som var her innbød liksom ikke til særlig kontakt sånn i utgangspunktet - litt småmutt kan man si :lol: 
Men jeg skjønner overvåkningen dersom det er litt tvilsomme folk og masse utstyr ja :) 

Akkurat nå, SFX skrev:

Verdens beste veterinær ringte for å høre hvordan det går med Foenix etter nesten en uke med nye medisiner. Jeg føler meg så udugelig som hundeeier når jeg må svare at jeg ikke ser noen forskjell - men i dette tilfellet velger vi å tolke det positivt, i og med at jeg ikke har merket noen symptomer til ørebetennelse på henne på kanskje to uker. Ingen kløe, ingen hoderisting, ikke rar ørestilling, ikke skjevt hode, og ikke mer ørevoks i det øret enn i det friske. Litt lukt, men ellers ingenting synlig. Og om den situasjonen ikke endrer seg med nye medisiner er det jo lov til å håpe at de fungerer.

Krysser fingrene for at det funker :) 

Akkurat nå, SFX skrev:

Nå skal jeg ta på meg nye klær, av en eller annen grunn klør jeg så innmari av de jeg har på meg nå. Som om det er kløpulver på innsiden. Jeg klødde av dem i går også (og de var nyvasket i går tidlig, rett fra tørketrommel), og jeg har kloremerker på lårene fordi jeg har klødd meg i søvne i natt. Så glemte jeg det da jeg sto opp og bare dro på meg det som lå på stolen før jeg luftet hundene. Men nå skal jeg snart på farta, og jeg kan ikke gå rundt og klø. Veldig sært... Ikke nye klær, ikke nytt vaskemiddel eller skyllemiddel.

Jeg reagerte akkurat sånn på noe i går faktisk... merkelig hvordan det plutselig klødde da jeg tok på meg stillongsen, stillongsen som aldri har klødd før, og jeg har heller ikke endret på verken vaskemiddel eller skyllemiddel liksom... jeg bare konkluderte med at kanskje huden min var litt for tørr... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SFX skrev:

Verdens beste veterinær ringte for å høre hvordan det går med Foenix etter nesten en uke med nye medisiner. Jeg føler meg så udugelig som hundeeier når jeg må svare at jeg ikke ser noen forskjell - men i dette tilfellet velger vi å tolke det positivt, i og med at jeg ikke har merket noen symptomer til ørebetennelse på henne på kanskje to uker. Ingen kløe, ingen hoderisting, ikke rar ørestilling, ikke skjevt hode, og ikke mer ørevoks i det øret enn i det friske. Litt lukt, men ellers ingenting synlig. Og om den situasjonen ikke endrer seg med nye medisiner er det jo lov til å håpe at de fungerer.

Nå skal jeg ta på meg nye klær, av en eller annen grunn klør jeg så innmari av de jeg har på meg nå. Som om det er kløpulver på innsiden. Jeg klødde av dem i går også (og de var nyvasket i går tidlig, rett fra tørketrommel), og jeg har kloremerker på lårene fordi jeg har klødd meg i søvne i natt. Så glemte jeg det da jeg sto opp og bare dro på meg det som lå på stolen før jeg luftet hundene. Men nå skal jeg snart på farta, og jeg kan ikke gå rundt og klø. Veldig sært... Ikke nye klær, ikke nytt vaskemiddel eller skyllemiddel.

Spoiler

Så hyggelig at veterinæren følger opp. Synes det hadde vært koselig om min og hadde gjort det, iom at hunden kom inn i så dårlig forfatning sist at han nesten ikke kunne gå. Men, det er jo ekstraservice og jeg skjønner jo at man ikke har tid til å følge opp alle på den måten i en travel arbeidshverdag.

Håper medisinen virker, det er iallefall positivt at det ikke er noen utvikling i feil retning :D Jeg og har noen klø-klær. Strengt tatt bare bh-er. Synderen er alltid et hvitt hår som stikker ut, og hver gang så går jeg og klør en stund før jeg kommer på at jeg kanskje burde finne pinsett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SFX skrev:

Verdens beste veterinær ringte for å høre hvordan det går med Foenix etter nesten en uke med nye medisiner. Jeg føler meg så udugelig som hundeeier når jeg må svare at jeg ikke ser noen forskjell - men i dette tilfellet velger vi å tolke det positivt, i og med at jeg ikke har merket noen symptomer til ørebetennelse på henne på kanskje to uker. Ingen kløe, ingen hoderisting, ikke rar ørestilling, ikke skjevt hode, og ikke mer ørevoks i det øret enn i det friske. Litt lukt, men ellers ingenting synlig. Og om den situasjonen ikke endrer seg med nye medisiner er det jo lov til å håpe at de fungerer.

 

Hurra! Håper det betyr at det virker! :D  Sånn veterinær har vi og, dagen etter vi var inne  med Hottie i så skrekkelig dårlig forfattning, så ringte vet. og spurte hvordan det gikk, for de hadde vært fryktelig bekymra for totten min. :wub: Veldig godt å kunne gi positiv tilbakemelding. :D 

 

Nå håper jeg vi får noen fornuftige svar på Lupin snart, for jeg er lei av at han har vondt, det er han og. :gaah:  Sendte inn urinprøve til ekstern lab. på mandag, for å se om de kan finne noe mer enn de andre. Vet virkelig ikke hva veien videre blir om den prøven kommer ut "ren" for da er det ikke strutvitter som er problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nødvendig medisinsk utstyr gir dispensasjon når det gjelder søppelproduksjon! :aww:

Det var flaks! 

Men sånn seriøst, det er helt sinnsyke mengder med søppel i medisinverden. Jeg skjønner at enkelte ting skal være sterile og derfor må pakkes for seg, men sånn som disse posene med væske, der er alle posene pakket inn i plast, som igjen er lagt i en pappeske. Jeg har aldri hatt så mye plast- og papp-søppel som nå :rolleyes: 

18 minutter siden, Siri skrev:

Du kan få leve i den troen vet du :teehe:så slipper du å ta av rødstrømpene og bli kald på tottelottene  :D

Jeg har tøfler, jeg :aww::P 

18 minutter siden, Siri skrev:

Sterkt arvelig er det også... 

*sukk* Ja :hmm:

18 minutter siden, Siri skrev:

Ja, det er liksom litt sånn her også, dvs begge gauler, Willy av ekstase og glede, Yasmine pga at Willy er veldig Willy, så stempler Willy besøket opp etter veggen, mens Yasmine fortsetter å bjeffe og bære seg, samtidig som hun skal gå mellom Willy og de besøkende, for egentlig er det jo bare hun som skal ha oppmerksomhet må vite... :aww: 

Det høres ut som normal hundevelkomst for oss hundefolk, men oppleves muligens som en anelse kaotisk for de ikke-innvidde? :lol: 

18 minutter siden, Siri skrev:

Jeg er ikke sikker på om jeg synes det blir så spennende, egentlig... mer kjedelig :yawn: Enkelte deler av voksenlivet er dørgende kjedelig faktisk... :aww: 

haha.. Ja, datterbarnet hadde en liten livskrise om det der her om dagen faktisk. Hun blir jo snart 20 år, og da er hun visstnok voksen, og det ville hun ikke, for voksen var kjedelig :teehe: 

18 minutter siden, Siri skrev:

Æsj til dårlige resultater og diaré - yey til at du har en forklaring og ikke trenger å tenke på det... eller noe sånt :ahappy:

Jeg er ganske lettvinn sånn, får jeg ikke gjort noe med det så stuer jeg det bak i "kottet" og lar det ligge der til jeg evt frå gjort noe med det :lol: 

4 minutter siden, Line skrev:

Nei. For henne er det en belønning i seg selv å få være ute alene :P 

Da har hun ikke måtte være ute alene lenge nok :P 

Ali hadde en periode hvor hun var sånn "ha ha ha, du får ikke tak i meg, jeg skal bare først", så jeg gikk fra henne jeg. Tok med meg Leah og Nora og lot krapylet stå alene i den inngjerda hagen, ikke så lenge, men hun er jo ikke spesielt selvstendig av seg, hun vil at vi alle skal være der hun er hun, så for henne så var det veldig effektivt :devil: Nå har hun løpetid og er passelig hormonell, så nå er hun plutselig litt døv og seig igjen når vi skal inn, så jeg får vel gjenta det igjen. Det er verre for deg enn det er for meg, beibi :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Men sånn seriøst, det er helt sinnsyke mengder med søppel i medisinverden. Jeg skjønner at enkelte ting skal være sterile og derfor må pakkes for seg, men sånn som disse posene med væske, der er alle posene pakket inn i plast, som igjen er lagt i en pappeske. Jeg har aldri hatt så mye plast- og papp-søppel som nå :rolleyes: 

Det der har jeg tenkt på også når jeg er på sykehuset for å få min medisin... herregud så mye utstyr og plast og søppel det blir av et lite besøk der liksom :aww: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg har tøfler, jeg :aww::P 

:lol: Røde da eller? :P 

Akkurat nå, 2ne skrev:

*sukk* Ja :hmm:

Synd diagnosen "tett i pappen" ikke er forbudt å avle på :aww:  

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det høres ut som normal hundevelkomst for oss hundefolk, men oppleves muligens som en anelse kaotisk for de ikke-innvidde? :lol: 

Ja, jeg tenker det er greit å skåne fremmedfolk for sånt :lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

haha.. Ja, datterbarnet hadde en liten livskrise om det der her om dagen faktisk. Hun blir jo snart 20 år, og da er hun visstnok voksen, og det ville hun ikke, for voksen var kjedelig :teehe: 

Voksen er jo egentlig veldig kjekt som oftest, men det er enkelte ting da... de er ikke like kjekke :D 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg er ganske lettvinn sånn, får jeg ikke gjort noe med det så stuer jeg det bak i "kottet" og lar det ligge der til jeg evt frå gjort noe med det :lol: 

Høres egentlig ut som en bra strategi, det :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 2ne skrev:

Det var flaks! 

Men sånn seriøst, det er helt sinnsyke mengder med søppel i medisinverden. Jeg skjønner at enkelte ting skal være sterile og derfor må pakkes for seg, men sånn som disse posene med væske, der er alle posene pakket inn i plast, som igjen er lagt i en pappeske. Jeg har aldri hatt så mye plast- og papp-søppel som nå :rolleyes: 

 

Så lenge det kildesorteres og gjenvinnes så går det nå enda an, men plast er plast uansett gjenvinning. Jeg tipper at det snart blir helt slutt på å produsere plast som ikke er raskt nedbrytbart. Hvor tåpelig er det ikke å benytte et "evigvarende" materiale til ting som skal brukes bare en gang?

Jeg burde lest gjennom noen noveller som elevene har skrevet, men jeg gruer meg litt til å se hva de (ikke) har fått med seg av flere uker med undervisning om novellesjangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Bizi fikk ny kaninleke i posten i dag. Først så skjønte hun ingenting, så bare dumt på den og gikk sin vei. Nå har jeg lagt den i senga hennes og hun holder på å snuse på den og bli kjent med den. Hun er slik med alt nytt som ikke heter mat, så de blir nok snart bestevenner, hun og kaninleken.

Jeg fikk en sms i dag om at min økte stillingsprosent fra 1 mars likevel ikke blir noe av, så jeg måtte haste avgårde på møte med fagforeningen for litt tips og råd på veien, og greide å roe blodtrykket såpass at jeg ikke sprakk totalt. Tok en telefon til en klok mann jeg kjenner, nemlig min far. Han datt nesten ned av stigen han sto på i forskrekkelsen. Jeg visste at det kom til å bli trøbbel, det er ikke første gangen. Klarte faktisk å oppføre meg svært så behersket da jeg ringte sjefen. 

Samtalen var hyggelig nok den, men hun burde ringt meg, sånt skal man ikke få på melding av en kollega i samme situasjon som fikk nyhetene slengt over bordet litt sånn tilfeldig på morgenkvisten. WTF, liksom! Nå er jeg vanligvis av den rolige og beherskede typen, i hvert fall i jobbsammenheng, men siste ord er ikke sagt, foråsidetsånn.

Jeg skal ikke la dette ødelegge fridagen min, og de 17 minusene har blitt til 6 minus og sol, så jeg og lappesnuppa får ta oss en god tur til skogs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Siri skrev:

Jeg reagerte akkurat sånn på noe i går faktisk... merkelig hvordan det plutselig klødde da jeg tok på meg stillongsen, stillongsen som aldri har klødd før, og jeg har heller ikke endret på verken vaskemiddel eller skyllemiddel liksom... jeg bare konkluderte med at kanskje huden min var litt for tørr... 

Kanskje det er det her og? Jeg har så langt i mitt pur-unge liv vært bortskjemt med hud som sjelden er fet eller tørr, jeg bruker bare håndkrem, og på resten av kroppen ingenting. Men kanskje jeg skal grave fram en hudkrem og smøre meg inn, for når jeg studerer nå så er jeg kanskje litt tørr. Kanskje litt veldig tørr, faktisk. Men det klødde mest på innsiden av lårene, og der er jo huden helt fin om du ser bort fra at det ser ut som om jeg i løpet av natta har blitt angrepet av en bjørn. Jaja, jeg får prøve meg fram. Jeg bruker varmpepumpa nå, den kan vel også tørke ut litt mer. Jeg har studert vannet til øynene renner, og synes av og til at det er litt misfarge, og andre ganger synes jeg det er helt normalt.

8 minutter siden, Lola Pagola skrev:
  Skjul innhold

Så hyggelig at veterinæren følger opp. Synes det hadde vært koselig om min og hadde gjort det, iom at hunden kom inn i så dårlig forfatning sist at han nesten ikke kunne gå. Men, det er jo ekstraservice og jeg skjønner jo at man ikke har tid til å følge opp alle på den måten i en travel arbeidshverdag.

Håper medisinen virker, det er iallefall positivt at det ikke er noen utvikling i feil retning :D Jeg og har noen klø-klær. Strengt tatt bare bh-er. Synderen er alltid et hvitt hår som stikker ut, og hver gang så går jeg og klør en stund før jeg kommer på at jeg kanskje burde finne pinsett. 

 

Jeg har en veldig fin veterinær, og de har ofte ringt tilbake når det er noe stort - da Foenix hadde fremmed gjenstand i tarmen og måtte hasteopereres på Oslo Dyreklinikk, så var det min faste veterinær som ringte dagen etter for å høre hvordan det gikk. Jeg valgte jo å beholde dem, selv om jeg flyttet lenger unna. Jeg kan ikke få fullrost dem nok. Bare noe så omtenksomt som at da jeg måtte ta X'en, så sa de stille før vi begynte at de la regningen til side og jeg kunne ta den en dag jeg orket. Det er nok forbeholdt faste kunder, men det er likevel en omtanke og medmenneskelighet som betydde mye for meg, at jeg kunne få si farvel så lenge jeg trengte, gå ut bakdøra, og kjøre hjem for å sørge videre. 

Første gangen jeg var med på en avlivning var jeg jentunge, og da kom veterinær med en sort søppelsekk, sopte den døde bernertispa nedi, slo knute på og ga til pappa. Det er innprentet i hjernen til evig tid.

Det er ulike måter å håndtere ting på...

Jeg har heldigvis ikke sånne stikkehår på hundene, men jeg har en BH jeg holdt på å brenne her om dagen, så nå har jeg store blåmerker og stikk-skade på hver side av puppene. Det er så vondt at jeg bruker sports-BH nå, de spilene er farlige!

Akkurat nå, Raksha skrev:

Hurra! Håper det betyr at det virker! :D  Sånn veterinær har vi og, dagen etter vi var inne  med Hottie i så skrekkelig dårlig forfattning, så ringte vet. og spurte hvordan det gikk, for de hadde vært fryktelig bekymra for totten min. :wub: Veldig godt å kunne gi positiv tilbakemelding. :D 

Det er så godt med veterinærer som vet og forstår at hundene er det kjæreste vi har, og som ikke bare ser oss som en i rekka av mange pasienter.

Akkurat nå, Raksha skrev:

Nå håper jeg vi får noen fornuftige svar på Lupin snart, for jeg er lei av at han har vondt, det er han og. :gaah:  Sendte inn urinprøve til ekstern lab. på mandag, for å se om de kan finne noe mer enn de andre. Vet virkelig ikke hva veien videre blir om den prøven kommer ut "ren" for da er det ikke strutvitter som er problemet. 

Håper dere finner noen svar til stakkaren, for det er mye bedre å vite hva som er galt enn å få fine prøver når hunden ikke er frisk. Lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK er superraske jo :D Sendte mail om at jeg trekker Trym fra Bø pga dommerendring, under en halvtime etter det så får jeg mail om at det er greit og at pengene blir overført mandag/tirsdag neste uke :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twist har visst endelig lært seg at det ikke er varmekabler i gulvet på kjøkkenet, så om han syns det er varmt er det den beste plassen å legge seg. Spent på hvordan han blir å takle varme til sommeren må jeg si. 

Nå har vi vært en tur i skogen, hvor jeg forsøkte å gå av meg skuffelsen over at det ikke ble praksis der jeg hadde håpet. Da er jeg litt tilbake til start (igjen), og det er så fryktelig umotiverende. Derfor var jeg ikke helt i humør til å være ydmyk og beklagende da jeg ble kjefta huden fulll fordi Twist løp bort til en annen hund og overhørte innkallingen. Greit nok at hunder skal være under kontroll når de er løse, men at det er mulig å bli så himla sur da ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Vær konsekvent! 

Er hun generelt opptatt av å være med dere mennesker eller er hun selvstendig? 

For hvis hun er litt opptatt av dere, og Hagen er inngjerdet, så hadde jeg fulgt henne ut. Og så bare gått inn når det var på tide å gå inn, og ikke si noe til henne. La henne få "svette" litt at du ble borte. Et par runder som det der, så tipper jeg at hun blir med neste gang du roper :P 

Hun har blitt mer selvstendig nå enn hun var før. Pluss hun har løpetid så kanskje derfor hun har blitt døv:P jeg har gått inn uten henne og en sjelden gang så står hun ved døren og vil inn. Men det er ytterst sjelden. Som oftest så bryr hun seg ikke om at hun er ute alene, og ser sin anledning til å spise småstein og grave hull i plenen...og siden vi jobber ganske konsekvent nå med å få av henne bjeffingen så kan jeg ikke gå inn uten henne. Da jager hun folk som går på andre siden av hekken... men nå skal vi snart flytte til et sted hun må være i langline så jeg legger ikke så mye i det kjenner jeg...:sleep: er bare litt frustrerende at samboer får henne inn og ikke jeg for han godter seg sånn over det:P innkalling på tur når hun er løs er det heldigvis ingen problemer med! Hun har ganske kort radius og går aldri langt bort. Nå har jeg ikke hatt henne løs på en stund pga løpetiden men håper den fortsatt sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fikk jeg jaggu svar fra Gjensidige og, de dekker selvfølgelig ikke skaden til Vigdis. Men det koster jo ikke noe å prøve seg :lol:

Trenger jeg å si at jeg aldri skal kjøpe valp fra hunder som ikke er frirøntget? :whistle:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Så lenge det kildesorteres og gjenvinnes så går det nå enda an, men plast er plast uansett gjenvinning. Jeg tipper at det snart blir helt slutt på å produsere plast som ikke er raskt nedbrytbart. Hvor tåpelig er det ikke å benytte et "evigvarende" materiale til ting som skal brukes bare en gang?

Men jeg tenker litt på HVOR nedbrytbar er egentlig nedbrytbar plast sånn egentlig? Og hva brytes den ned til liksom? Jeg har ikke helt trua på nedbrytbar plast heller, jeg, faktisk... 

9 minutter siden, SFX skrev:

Kanskje det er det her og? Jeg har så langt i mitt pur-unge liv vært bortskjemt med hud som sjelden er fet eller tørr, jeg bruker bare håndkrem, og på resten av kroppen ingenting. Men kanskje jeg skal grave fram en hudkrem og smøre meg inn, for når jeg studerer nå så er jeg kanskje litt tørr. Kanskje litt veldig tørr, faktisk. Men det klødde mest på innsiden av lårene, og der er jo huden helt fin om du ser bort fra at det ser ut som om jeg i løpet av natta har blitt angrepet av en bjørn. Jaja, jeg får prøve meg fram. Jeg bruker varmpepumpa nå, den kan vel også tørke ut litt mer. Jeg har studert vannet til øynene renner, og synes av og til at det er litt misfarge, og andre ganger synes jeg det er helt normalt.

Jeg bruker heller aldri fuktighetskrem på annet enn ansiktet, men av og til kan jeg få kløe (kanskje en gang i løpet av vinteren), og da hjelper det med litt smøring ja :D 

2 minutter siden, MarieR skrev:

Derfor var jeg ikke helt i humør til å være ydmyk og beklagende da jeg ble kjefta huden fulll fordi Twist løp bort til en annen hund og overhørte innkallingen. Greit nok at hunder skal være under kontroll når de er løse, men at det er mulig å bli så himla sur da ... 

Med tanke på hvor sure mange soniser også blir når det kommer løse hunder bort til de mer eller mindre hyggelige hundene, så jo... folk BLIR sure av løse hunder... sånn er det bare... kanskje mest hundefolk faktisk. Særlig de som er litt aktive - det er litt opplest og vedtatt at man skal bli sur når det kommer løshunder borttil faktisk :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Og der fikk jeg jaggu svar fra Gjensidige og, de dekker selvfølgelig ikke skaden til Vigdis. Men det koster jo ikke noe å prøve seg :lol:

Trenger jeg å si at jeg aldri skal kjøpe valp fra hunder som ikke er frirøntget? :whistle:

:lol: :poke:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Siri skrev:

Men jeg tenker litt på HVOR nedbrytbar er egentlig nedbrytbar plast sånn egentlig? Og hva brytes den ned til liksom? Jeg har ikke helt trua på nedbrytbar plast heller, jeg, faktisk... 

 

Biologisk nedbrytbar er vel egentlig et uttrykk som blir så mye misbrukt at man må slutte å bruke det. Det hjelper ikke at en plastpose blir omdannet til mikroplast i høyt tempo. Komposterbar er et bedre begrep. Det betyr at stoffet blir nedbrutt på samme måte som alt annet organisk materiale, ved hjelp av mikroorganismer. Hvordan man skal klare å erstatte en milliard plastposer (bare i Norge) med organisk materiale med tilnærmet de samme bruksegenskapene er det heldigvis ikke jeg som skal finne ut av. :P Men det jobbes med saken.

Jeg har gått ned to kilo den siste uka. Det er vel det eneste positive resultatet av det å være syk. Da tror jeg jaggu at jeg følger opp med enda 2 - 3 kilo, så er jeg tilbake til den vekta jeg hadde i fjor sommer, den er jo også tilpasset sommerklærne mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke det er noen vei tilbake, jeg mååå begynne med allergimedisiner for året. Drøyd det leeeeeenge, men nå nyses det i ett kjør. Men blir så trøtt av dem de første 14 dagene så er slitsomt å begynne. Får bare gå :aww: 

17 minutter siden, SFX skrev:

 

Det er så godt med veterinærer som vet og forstår at hundene er det kjæreste vi har, og som ikke bare ser oss som en i rekka av mange pasienter.

Håper dere finner noen svar til stakkaren, for det er mye bedre å vite hva som er galt enn å få fine prøver når hunden ikke er frisk. Lykke til!

Ja! Jeg har ene veterinæren på fb også, så hender jeg sniker inn noen spørsmål i nattens mulm og hun svarer alltid :D

Enig, på mandag hadde han, til han å være, veldig tydelig smerteutslag da vet. kjente på buken hans. Vi har tatt røntgen tidligere, men det er jo to mnd siden, så spørs om det ikke blir røntgen igjen eller dra til klinikk med gode kunnskaper om bruk av ultralyd for å se om vi finner ut hva som skjer i blæreområdet. Men enn så lenge så krysser jeg fingre for strutvitter og dritt på den siste prøven, det kan liksom behandles og fikses med smertestillende, riktig mat, vann og tid. 

 

Var forøvrig hysterisk festlig å ha både Lupin og Hottie inne på undersøkelsesrommet samtidig, pleier bare å ha en og en. De er så ekstreme motsettninger innafor samme rase :lol: Men begge er like snille og flinke da, heldigvis. Hottie holder på å dø på seg, ser ut som hun leter etter det berømmelige hullet i bakken, og bare vil bort. (men finner seg i alt). Lupin vil kline med damene, undersøke alt, eneste som avslører at han ikke er 110% tilpass er at han ikke tar gobiter fra hendene til damene. DET gjør derimot skrulla :lol:  Begge er superflinke, godtar alt, sier ingenting, bare gjemmer hodet i armene mine om ting er litt for skumselt eller vondt :wub:  Ikke som sinnavepsen min som forteller med store bokstaver (bare lyd) han han mener om at de peller på han :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Biologisk nedbrytbar er vel egentlig et uttrykk som blir så mye misbrukt at man må slutte å bruke det. Det hjelper ikke at en plastpose blir omdannet til mikroplast i høyt tempo. Komposterbar er et bedre begrep. Det betyr at stoffet blir nedbrutt på samme måte som alt annet organisk materiale, ved hjelp av mikroorganismer. Hvordan man skal klare å erstatte en milliard plastposer (bare i Norge) med organisk materiale med tilnærmet de samme bruksegenskapene er det heldigvis ikke jeg som skal finne ut av. :P Men det jobbes med saken.

Ja, komposterbart er nok bedre. Jeg husker det ble snakket mye om at man laget tallerkner og bestikk av mais under OL på Lillehammer (mener jeg det var)... lurer på hvordan det gikk videre? Det har jeg ikke fulgt med på egentlig :aww: Jeg har jo kjøpt noen slike handlenett som jeg liksom skal bruke når jeg handler på butikken... men det hjelper jo lite når de nettene ligger igjen hjemme :aww: Må bli flinkere til å få en god rutine på å frakte dem med meg ut i bilen igjen etter at jeg har brukt dem. 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg har gått ned to kilo den siste uka. Det er vel det eneste positive resultatet av det å være syk. Da tror jeg jaggu at jeg følger opp med enda 2 - 3 kilo, så er jeg tilbake til den vekta jeg hadde i fjor sommer, den er jo også tilpasset sommerklærne mine!

Sykdom er en effektiv slankekur... jeg burde fulgt opp den vektnedgangen min også, men det gjorde jeg jo ikke :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Ja, komposterbart er nok bedre. Jeg husker det ble snakket mye om at man laget tallerkner og bestikk av mais under OL på Lillehammer (mener jeg det var)... lurer på hvordan det gikk videre? Det har jeg ikke fulgt med på egentlig :aww: Jeg har jo kjøpt noen slike handlenett som jeg liksom skal bruke når jeg handler på butikken... men det hjelper jo lite når de nettene ligger igjen hjemme :aww: Må bli flinkere til å få en god rutine på å frakte dem med meg ut i bilen igjen etter at jeg har brukt dem. 

 

Jeg tenkte også på de maistallerknene. Jeg håper likevel at framtidas erstatningsmateriale skal benytte avfallsprodukter, ikke mat. Med tanke på framtidas matvaresituasjon altså. Hvis man da ikke skal satse på at først spiser du maten, så spiser du tallerkenen og så tar du all emballasjen som dessert. :lol:

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg tenkte også på de maistallerknene. Jeg håper likevel at framtidas erstatningsmateriale skal benytte avfallsprodukter, ikke mat. Med tanke på framtidas matvaresituasjon altså. Hvis man da ikke skal satse på at først spiser du maten, så spiser du tallerkenen og så tar du all emballasjen som dessert. :lol:

 

Embalasje av sjokolade it is :D

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg tenkte også på de maistallerknene. Jeg håper likevel at framtidas erstatningsmateriale skal benytte avfallsprodukter, ikke mat. Med tanke på framtidas matvaresituasjon altså. Hvis man da ikke skal satse på at først spiser du maten, så spiser du tallerkenen og så tar du all emballasjen som dessert. :lol:

Ja, det er lite bærekraftig å bruke mat til å lage annet enn mat liksom :ahappy: 
Jeg husker forresten at vi var på festningen i Halden og spiste en gang for mange år siden - der fikk vi tallerkner av brød, og de gikk videre til grisemat etterpå. Men jeg liker tanken på å spise tallerknene også :lol: Tallerken med jordbærsmak :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...