Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, SFX skrev:

Krysser fingrene for dere!

Takk! 

2 timer siden, SFX skrev:

When it rains, it pours?

Oh yes... Selvsagt skrapa blakk, så godt jeg har slakteklare kaniner over helga... Håper mange vil ha gobiter :aww::lol: 

1 time siden, Turb skrev:

Til Turbo, tolleren, fikk jeg Epi-otic for å slippe å bruke antibiotika mot ørebetennelsen. Han gikk på så pass sterke medisiner da at ekstra antibiotikakur var vi usikker på om kroppen kom til å takle. 

Oh! Funka det? På bakteriell ørebetennelse? 

55 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg retter egentlig prøver. :aww:

 

Går det bra? :lol:

Jeg er FERDIG ! med stallen :D Ok, det er jeg strengt tatt ikke, men jeg er ferdig nok til at når Bonden har festa hengslene skikkelig for meg, så kan den brukes, og jeg har skrudd på nederste planken :D  Nå siger døra så grusomt. Anbefaler forøvrig ikke for folk med vond kropp, å bygge en stall/boksvegg i mange mange mange minus på fire dager :aww: 

32801832155_70909f228b_k.jpg

Hvis noen synes det ser litt skakt ut, så stemmer det, for fjøsgulvet heller, veggene heller og materialene er ikke rette. Veggen er kledd på begge sider med grove plank, døra er kledd på innsiden med osbplate for å redusere vekt litt, alt er festet med spikerplugger i gulv, vegger og tak - som alt består av betong. Phuh! Fått masse hjelp av Bonden til det tunge da, heldigvis, ellers hadde jeg holdt på til sommern :aww: 

Har flere planer da, men nå er jeg så sliten og vond at jeg er kvalm. Så det får holde for i dag. :aww: 

 

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

Akkurat nå, SFX skrev:

Ah, men da er jo papirer og ansvar avklart, da er det jo greit.
Jeg er bare så kontrollfreak at jeg hadde ikke klart å dra fra hundene uten å vite hvilke andre hunder som er der :P "Litt" hønemor av og til :whistle: 

Jeg skjønner det, men denne fyren har jeg møtt i så mange sammenhenger i hundeklubb osv at jeg har fått en ganske solid inntrykk av ham. Han er NKK-godkjent instruktør, han holder valpekurs og andre kurs i hundeklubben, han driver regelmessig kursing og trening av fuglehunder, han er en av dem som skal holde MH-en vi skal gå i mai, og han har mange års erfaring med adferdsterapi og problemhunder. Og ikke minst, Uno stoler 100% på ham. Når vi møter på ham i klubbsammenheng og han har tid til å slå av et par ord, setter Uno seg inntil ham for kos og bare lener seg på ham. Han har hjulpet Uno til å bli en tryggere hund med bedre avreagering og bedre sosial intelligens, og jeg har aldri hørt ham si noe som helst om slåssing eller krangling når hundene har blitt hentet. Han er bare en av dem som har en naturlig autoritet og er så trygg i seg selv at det smitter over en ro på hundene også.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Det er gjort, senest på mandag. Da var det under to uker siden sist. 

Det er en møkkabakterie hun har fått, og veterinær har vært borti at hunder må behandles i 6-8 uker med de medisinene hun fikk nå, hvor det altså er både antibiotika og kortison. Hun har gått på dem i cirka fire uker. Men de fordømte bakteriene har altså blitt resistente i stedet.

Jeg ble selvfølgelig nysgjerrig.. Hvilke antibiotika og hvilke bakterie det er snakk om? :P 

Sånn ellers vil jeg gi en stor :hug:til alle som trenger det. Virker som at det er en del!

 

Den hunden min er fantiastisk :wub: Vi gikk til skolen for å levere noe papirer. Møtte på noen polakker som jeg kjenner i gangen der og snakket litt med de. De satt og ventet på muntlig eksamen så alle var litt nervøse. Når en kom ut uten positivt resultat går Z rett bort og legger hode i fanget hennes. Og den ellers spinnville frøkna som vanligvis løper mellom folk for å få nok kos sto der helt rolig og trøstet :wub:

Vel oppe på konotret ble det selvfølgelig mye mer kos og litt snakk om trening av hund :) Til og med professor H. Som kanskje er noe av det sureste du kan møte på kom bort med ett smil og skulle kose litt :lol:  De fikk meg til å sverge på at Z skulle få bli med på mandag også når jeg skal innom og hente papirene igjen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX :hug: 

@Lola Pagola:hug: 
Jeg må bare spørre, hva var temperaturen ute, og har Casper såre poter? For Nora går litt sånn om snøen er kald og skarp, og hun ikke har på potesokker, hun har jo alltid sopp med tilhørende sår og tynn hud, så hun tåler ikke så mye kulde, og går stort sett med potesokker i kalde perioder om vinteren. 

Sånn apropos Nora, så har hun fortsatt diare. Vi måtte ikke ut i natt da, hun var ute første gangen i fem-tiden. Skjønner ikke helt hvorfor hun har diare, ingen av de andre to har, vi har ikke vært sammen med andre hunder siden for en evighet siden, og hun pleier å tåle det meste av mat. Fuglefrø spiser hun jo hver vinter, hun pleier ikke å bli så dårlig av det.. 

Jeg hører på lydbok, og har konkludert med at Katniss Everdeen egentlig er litt dum :aww: Lurer på om noen snart kommer hjem og kan koble meg fra også :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Oh yes... Selvsagt skrapa blakk, så godt jeg har slakteklare kaniner over helga... Håper mange vil ha gobiter :aww::lol: 

Jeg har fått brukt forsikringen effektivt nå, egenandelen forsvant før jul, og alt annet etterpå har de tatt - og fordi det er direkteoppgjør har jeg ikke beløpene helt konkret, men det har blitt over 10.000 kroner hittil. For en ørebetennelse, det skal jo bare være en liten filleting en ikke gidder bruke forsikringen på. Men nå er egenandelsperioden snart over, så jeg tror neste veterinærbesøk blir på min regning. Så da håper jeg Pasientreiser snart utbetaler det jeg søkte refusjon om for fire uker siden :P 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Jeg er FERDIG ! med stallen :D Ok, det er jeg strengt tatt ikke, men jeg er ferdig nok til at når Bonden har festa hengslene skikkelig for meg, så kan den brukes, og jeg har skrudd på nederste planken :D  Nå siger døra så grusomt. Anbefaler forøvrig ikke for folk med vond kropp, å bygge en stall/boksvegg i mange mange mange minus på fire dager :aww: 

32801832155_70909f228b_k.jpg

Hvis noen synes det ser litt skakt ut, så stemmer det, for fjøsgulvet heller, veggene heller og materialene er ikke rette. Veggen er kledd på begge sider med grove plank, døra er kledd på innsiden med osbplate for å redusere vekt litt, alt er festet med spikerplugger i gulv, vegger og tak - som alt består av betong. Phuh! Fått masse hjelp av Bonden til det tunge da, heldigvis, ellers hadde jeg holdt på til sommern :aww: 

Har flere planer da, men nå er jeg så sliten og vond at jeg er kvalm. Så det får holde for i dag. :aww: 

Gratulerer, godt jobba, det er noe herk å få til noe når alt er skakt.

Akkurat nå, Pixie skrev:

Jeg skjønner det, men denne fyren har jeg møtt i så mange sammenhenger i hundeklubb osv at jeg har fått en ganske solid inntrykk av ham. Han er NKK-godkjent instruktør, han holder valpekurs og andre kurs i hundeklubben, han driver regelmessig kursing og trening av fuglehunder, han er en av dem som skal holde MH-en vi skal gå i mai, og han har mange års erfaring med adferdsterapi og problemhunder. Og ikke minst, Uno stoler 100% på ham. Når vi møter på ham i klubbsammenheng og han har tid til å slå av et par ord, setter Uno seg inntil ham for kos og bare lener seg på ham. Han har hjulpet Uno til å bli en tryggere hund med bedre avreagering og bedre sosial intelligens, og jeg har aldri hørt ham si noe som helst om slåssing eller krangling når hundene har blitt hentet. Han er bare en av dem som har en naturlig autoritet og er så trygg i seg selv at det smitter over en ro på hundene også.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg, for det er ikke ment som kritikk mot denne personen, jeg bare konstaterer at det er en type opplegg som hadde vært forbi komfortsonen min. Det betyr ikke at det ikke fungerer for andre, men det hadde ikke vært noe for min kontrollfreak-nerve. Men så lenge det er signert papirer og kommunisert på forhånd, virker det jo som om det er et gjennomtenkt opplegg. Jeg ante jo ikke hva det var, om det er drop in og random besøkende hunder, eller om det er faste hunder og opptakskrav, eller noe midt i mellom. Og ikke er det så nøye heller, poenget var bare at jeg håpte du hadde fått avklart ansvarsforhold. Alle gjør ulike valg for sine hunder, det viktigste er å gjøre det som kjennes riktig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 2ne skrev:

@SFX :hug: 

@Lola Pagola:hug: 
Jeg må bare spørre, hva var temperaturen ute, og har Casper såre poter? For Nora går litt sånn om snøen er kald og skarp, og hun ikke har på potesokker, hun har jo alltid sopp med tilhørende sår og tynn hud, så hun tåler ikke så mye kulde, og går stort sett med potesokker i kalde perioder om vinteren. 

 

Takk! :)

Er vel -13 eller noe, han har ikke såre poter, men han blir kald på dem da, og jeg burde hatt på potesokker i går. Han slikker når han faller sammen i bakparten, så er nok noe nervegreier. I går kveld håpet jeg virkelig på at han skulle ha et sår eller en furunkel (vi gikk tur sammen med noen som har det på sin hund :lol: hva er det for noe å håpe på liksom), men ja... er nok ikke sårbeinthet dessverre, henger nok sammen med resten... (veterinær sa at han sannsynligvis var litt rar og nummen).

 

---

 

Jeg er hjemme hos foreldrene mine, siden veterinæren vi bruker er 2 min unna der. Så da ble jeg bare hengende her og bruke Internett og bekymre meg :lol:. Men siden jeg har vært her i hele dag burde jeg vel ta ut av oppvaskmaskina da, ellers blir det skuffede miner :lol: 

og Sniff har tydeligvis en klødag, krafselyder konstant. Blir så vant til lyden at det bare blir et irritasjonsmoment i bakgrunnen og jeg glemmer å be henne slutte..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Men om du kommer med mascara, så blir vi bra til sammen, vøtt, for jeg bruker ikke mascara. Og sminken jeg var så fornøyd med at lå pent i morges er ikke videre pen nå, den var ikke tårefast, den... Så jeg løp ut i bilen og hentet sminka mi (takk og lov for at jeg dro med meg den) mens jeg jogget rundt til ulike apotek for å finne nye medisiner til henne.

Jamen da klæsjer jeg på litt mascara - da blir det bra :lol:

2 timer siden, SFX skrev:

Jeg tror likevel jeg heller vil kjøre i regn, enn da jeg kjørte til Kroatia i september og det var så varmt at jeg kviet meg for å tanke bensin i fall hundene ble overopphetet i mellomtiden.

Nå har vi sikkert litt ulik definisjon på hva som er varmt og ikke, men det er neppe Kroatia-temperaturer i Tyskland om sommeren heller :D 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

...har jeg stått opp. Sitter nok en gang å tenker på sjonglering av ting og tang og rekke alt annet jeg tenker gjøre. Blir mye fram og tilbake den neste mnd, bokstavelig talt :lol: 

Vinglepetter :D 

1 time siden, JeanetteH skrev:

...har jeg vært den naboen som vet hun skal flytte og gir **** :lol:  (Men håper egentlig ingen så meg :P ) 

Jeg har ryddet hundemøkk i hagen og isteden for å kaste det i pose så har jeg kastet det over gjerdet :P (altså det er ingen som går der og bare ugress, men uansett ikke noe jeg akkurat har gjort før :P )

:lol: 

41 minutter siden, Pixie skrev:

Dyrlege + penicillin har kostet i underkant av 500 kr, det er ikke sånn at jeg blir blakk av det her. Han skal tilbake på onsdag og det er jeg komfortabel med

Hvorfor skal han tilbake på onsdag? Synes det høres veldig overdrevet ut... og bare sånn apropos - ikke kritikk til deg altså, men jeg synes veterinærer er veldig kjappe til å sette hunder på antibiotika bare pga små sår. Hva om de bare hadde renset såret og kjørt litt "vente og se"- taktikk? Tipper 80% av alle sår ville leget seg selv... :aww: Men jeg er jo ikke veterinær... men jeg har erfaring med sår.... de gror som regel helt fint av seg selv. 

3 minutter siden, 2ne skrev:

Sånn apropos Nora, så har hun fortsatt diare. Vi måtte ikke ut i natt da, hun var ute første gangen i fem-tiden. Skjønner ikke helt hvorfor hun har diare, ingen av de andre to har, vi har ikke vært sammen med andre hunder siden for en evighet siden, og hun pleier å tåle det meste av mat. Fuglefrø spiser hun jo hver vinter, hun pleier ikke å bli så dårlig av det.. 

Hun kan ikke ha fått noe salmonella-greier av å spise fuglefrø-greier? 

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Er vel -13 eller noe, han har ikke såre poter, men han blir kald på dem da, og jeg burde hatt på potesokker i går. Han slikker når han faller sammen i bakparten, så er nok noe nervegreier. I går kveld håpet jeg virkelig på at han skulle ha et sår eller en furunkel (vi gikk tur sammen med noen som har det på sin hund :lol: hva er det for noe å håpe på liksom), men ja... er nok ikke sårbeinthet dessverre, henger nok sammen med resten...

Æsj... det så ikke så bra ut nei... og så veldig nevrologisk ut :( 

Hjemme fra jobb og må finne ett eller annet som er litt penere å ha på seg enn det jeg har pr nå... men jeg har jo ikke normalt pene klær - det er enten lang kjole eller Fjällräven liksom :aww: Men jeg har mascara - da ordner alt seg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Polfarer skrev:

Jeg ble selvfølgelig nysgjerrig.. Hvilke antibiotika og hvilke bakterie det er snakk om? :P 

Sånn ellers vil jeg gi en stor :hug:til alle som trenger det. Virker som at det er en del!

Bakterien heter pseudomonas aeruginosa - multidrug resistant, som Wikipedia sier, en god start... Det hun ble behandlet med fram til nå, var en mikstur som veterinær blandet med Baddachy's BeforeX (Before Ex?) som base, også tilsatt det som liksom skal til for å knerte disse basseluskene, uten at jeg husker hva de het spesifikt. Det var en blanding som var vanlig å bruke på dette, om ordinære medisiner ikke tok det.

Nå er hun satt på noe som heter saniotic vet, det skal jeg gi etter å ha skylt øret med Baddachy's BeforeX, og en halvtime før dette skal jeg rense øret med clorexyderm oto. To ganger om dagen.

Vi startet med ordinære øredråper, samt salve for sår hun hadde klødd på seg inni ørelappene. Da svaret på første bakteriedyrking kom og avslørte at vi hadde fått de ekleste bakterien gikk vi over til en medisin jeg ikke husker hva heter, men som hadde kortison i seg. Etter tre uker, tror jeg det var, med de, og bakteriedyrkingen ikke viste framskritt, så byttet vi til den miksturen. 

Hun hadde opprinnelig betennelse i begge ørene, men det ene har blitt friskt, og alle sår i ørelappene er borte. Og det er ingen synlig betennelse i det andre øret, men det lukter nok litt mer enn jeg kjenner, for Glam er kun interessert i det øret. Jeg har gått så langt at jeg skiller de mest mulig nå, så han ikke skal sabotere potensiell progresjon. De kunne fint gått sammen - under oppsyn - selv om hun er høyløpsk nå, men han er jo så veldig amorøs på det øret.

Pseudomonas er visst en bakterietype som er vanlig å finne hos hunder med kronisk ørebetennelse, men dette er jo Foenix' første ørebetennelse, og hun blir seks i juni. Så veterinæren min var mest vant til å finne den hos yngre hunder, men den kan også en sjelden gang oppstå i kraftige ørebetennelser.

Med forbehold om at jeg har oppfattet og husker alt riktig, jeg har lært mer om ørebetennelse på disse to månedene enn jeg hadde lært på 30 år med hund. Det er jo typisk Foenix, hun gjør alt med intensitet og inderlig, kan ikke nøye seg med en ukomplisert betennelse når en kan gjøre det mest mulig kompleks og sjelden...

4 minutter siden, Polfarer skrev:

Den hunden min er fantiastisk :wub: Vi gikk til skolen for å levere noe papirer. Møtte på noen polakker som jeg kjenner i gangen der og snakket litt med de. De satt og ventet på muntlig eksamen så alle var litt nervøse. Når en kom ut uten positivt resultat går Z rett bort og legger hode i fanget hennes. Og den ellers spinnville frøkna som vanligvis løper mellom folk for å få nok kos sto der helt rolig og trøstet :wub:

Vel oppe på konotret ble det selvfølgelig mye mer kos og litt snakk om trening av hund :) Til og med professor H. Som kanskje er noe av det sureste du kan møte på kom bort med ett smil og skulle kose litt :lol:  De fikk meg til å sverge på at Z skulle få bli med på mandag også når jeg skal innom og hente papirene igjen :lol: 

Aww, så god - og igjen hvordan hunder kan imponere ved å skjønne sinnstilstander hos andre mennesker så godt, og tillempe seg i tilnærmingen sin.

Akkurat nå, 2ne skrev:

@SFX :hug: 

Tusen takk!

Akkurat nå, 2ne skrev:

Sånn apropos Nora, så har hun fortsatt diare. Vi måtte ikke ut i natt da, hun var ute første gangen i fem-tiden. Skjønner ikke helt hvorfor hun har diare, ingen av de andre to har, vi har ikke vært sammen med andre hunder siden for en evighet siden, og hun pleier å tåle det meste av mat. Fuglefrø spiser hun jo hver vinter, hun pleier ikke å bli så dårlig av det..  

Kan det være stressmage, siden hun er på flørter'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fortsatt på beskjed om hvordan vi skal gjøre det med medisinering av Gira fremover, hun forventet å svare oss i slutten av sist uke. Men nå er det snart gått en uke over og jeg har ikke hørt noenting.. Har sendt henne mail for å høre, men ikke fått noe svar enda. Mulig jeg trosser telefonskrekken min imorgen og ringer de for å høre. Er jeg heldig har hun bare glemt å sende mail..

Jeg håper egentlig hun skal fortsette på medisin, alt for skummelt å bare ta henne av den etter den episoden hun hadde. Sikkert noe bivirkninger osv, men som jeg har sagt hele tiden er det viktigere med et godt og kort liv enn ett langt liv som ikke er så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Hvordan fungerer det? Betaler du til kreftforbundet i stedet, eller hva er opplegget? Høres i hvert fall spennende ut, og noe som kan gi blest!

Jeg betaler i studioet som gir alt videre til barnekreftforeningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, SFX skrev:

Bakterien heter pseudomonas aeruginosa - multidrug resistant, som Wikipedia sier, en god start... Det hun ble behandlet med fram til nå, var en mikstur som veterinær blandet med Baddachy's BeforeX (Before Ex?) som base, også tilsatt det som liksom skal til for å knerte disse basseluskene, uten at jeg husker hva de het spesifikt. Det var en blanding som var vanlig å bruke på dette, om ordinære medisiner ikke tok det.

Nå er hun satt på noe som heter saniotic vet, det skal jeg gi etter å ha skylt øret med Baddachy's BeforeX, og en halvtime før dette skal jeg rense øret med clorexyderm oto. To ganger om dagen.

Vi startet med ordinære øredråper, samt salve for sår hun hadde klødd på seg inni ørelappene. Da svaret på første bakteriedyrking kom og avslørte at vi hadde fått de ekleste bakterien gikk vi over til en medisin jeg ikke husker hva heter, men som hadde kortison i seg. Etter tre uker, tror jeg det var, med de, og bakteriedyrkingen ikke viste framskritt, så byttet vi til den miksturen. 

Hun hadde opprinnelig betennelse i begge ørene, men det ene har blitt friskt, og alle sår i ørelappene er borte. Og det er ingen synlig betennelse i det andre øret, men det lukter nok litt mer enn jeg kjenner, for Glam er kun interessert i det øret. Jeg har gått så langt at jeg skiller de mest mulig nå, så han ikke skal sabotere potensiell progresjon. De kunne fint gått sammen - under oppsyn - selv om hun er høyløpsk nå, men han er jo så veldig amorøs på det øret.

Pseudomonas er visst en bakterietype som er vanlig å finne hos hunder med kronisk ørebetennelse, men dette er jo Foenix' første ørebetennelse, og hun blir seks i juni. Så veterinæren min var mest vant til å finne den hos yngre hunder, men den kan også en sjelden gang oppstå i kraftige ørebetennelser.

Med forbehold om at jeg har oppfattet og husker alt riktig, jeg har lært mer om ørebetennelse på disse to månedene enn jeg hadde lært på 30 år med hund. Det er jo typisk Foenix, hun gjør alt med intensitet og inderlig, kan ikke nøye seg med en ukomplisert betennelse når en kan gjøre det mest mulig kompleks og sjelden...

Aww, så god - og igjen hvordan hunder kan imponere ved å skjønne sinnstilstander hos andre mennesker så godt, og tillempe seg i tilnærmingen sin.

Tusen takk!

Kan det være stressmage, siden hun er på flørter'n?

Var ikke dette samme bakterie som @Line drev å styret med i fjor? 

Jeg kunne ha sjekket i samtalen vår, men hun Jabber så veldig, så det er så veldig mye å lese igjennom ??

edit: jeg tulla! Det var en annen bakterie.. 

hvor har jeg vært borti bakterien din da? ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Går det bra? :lol:

 

Jepp, ferdig å rette en av tre oppgaver. Det var bare den jeg lovte at de skal få tilbake i morgen, men jeg må prøve å få gjort litt mer i løpet av kvelden. Men den boksveggen var mye mer imponerende da! Flink! :ahappy:

Nå er det 20 grader på peisestua og 75 grader inni peispipa, i følge fjernkontrollen til peisvifta. Interessant info ja? Litt mer te, og så rette litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Krutsi skrev:

Var ikke dette samme bakterie som @Line drev å styret med i fjor? 

Jeg kunne ha sjekket i samtalen vår, men hun Jabber så veldig, så det er så veldig mye å lese igjennom ??

Bank i bordet, men ingen av mine hunder har noen gang hatt ørebetennelse :P Og så må du lære deg å bruke søkefunksjonen i messenger :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Line skrev:

Bank i bordet, men ingen av mine hunder har noen gang hatt ørebetennelse :P Og så må du lære deg å bruke søkefunksjonen i messenger :lol: 

Hæ kan man søke! Den funksjonen har jeg lett etter!

edit: er på data nå og da fant jeg søkefunksjonen lett. Finnes sikkert ikke på mobil bare... (kan ikke søke i grupper i appen heller).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Line skrev:

Bank i bordet, men ingen av mine hunder har noen gang hatt ørebetennelse :P Og så må du lære deg å bruke søkefunksjonen i messenger :lol: 

Jeg støtter meg til Lola.. fant ingen søkefunksjon :aww: 

3 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Hæ kan man søke! Den funksjonen har jeg lett etter!

Edit: men jeg skal sies går inn all-in da! Fordi jeg har lest igjennom hele samtalen vår fra april i fjor :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Hæ kan man søke! Den funksjonen har jeg lett etter!

Jeg også :icon_redface:

2 timer siden, Line skrev:

 

Dere kan å lese eller?

:P 

Jeg åpner aldri meldinger slik at jeg ser hele den :lol:

Fått beskjed om at jeg endelig kan hente maten jeg bestilte fra slakteri i morgen! 100 kg hjerter, 10 kg bein, og 10 kg innmat. Så da har jeg litt å styre med i morgen. 

Og i dag. Ei venninne ville ha like mye, så jeg skal ha nesten 250 kg mat i bilen. Så den må ryddes og pakkes inn i presenning. 

Og Sjef må få enda en tur nå snart sånn at vi slipper mer enn kjappe tisse turer rett utenfor her når han er nybadet. 

Og jeg skal til ei venninne og hjelpe til med å klippe negler på en hund hun passer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg også :icon_redface:

Jeg åpner aldri meldinger slik at jeg ser hele den :lol:

 

2 minutter siden, Lola Pagola skrev:

har du sensurert alt snusk nå!

Men jo fant det der, men jeg bruker som regel messenger på mobil og der har jeg lett meg blå :S

 

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Ja :aww: 

 

*fjernet bildet for jeg så jeg klistra hele navnet ditt her ?*

men jeg bruker aldri das computer :aww: 

Sletter dere bildet i quoten eller? :)

Men da går dere bare inn på pc om dere har behov for å søke i messenger da vett! Dere er ikke så løsningorienterte alltid :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, SFX skrev:

Bakterien heter pseudomonas aeruginosa - multidrug resistant, som Wikipedia sier, en god start... Det hun ble behandlet med fram til nå, var en mikstur som veterinær blandet med Baddachy's BeforeX (Before Ex?) som base, også tilsatt det som liksom skal til for å knerte disse basseluskene, uten at jeg husker hva de het spesifikt. Det var en blanding som var vanlig å bruke på dette, om ordinære medisiner ikke tok det.

Nå er hun satt på noe som heter saniotic vet, det skal jeg gi etter å ha skylt øret med Baddachy's BeforeX, og en halvtime før dette skal jeg rense øret med clorexyderm oto. To ganger om dagen.

Vi startet med ordinære øredråper, samt salve for sår hun hadde klødd på seg inni ørelappene. Da svaret på første bakteriedyrking kom og avslørte at vi hadde fått de ekleste bakterien gikk vi over til en medisin jeg ikke husker hva heter, men som hadde kortison i seg. Etter tre uker, tror jeg det var, med de, og bakteriedyrkingen ikke viste framskritt, så byttet vi til den miksturen. 

Hun hadde opprinnelig betennelse i begge ørene, men det ene har blitt friskt, og alle sår i ørelappene er borte. Og det er ingen synlig betennelse i det andre øret, men det lukter nok litt mer enn jeg kjenner, for Glam er kun interessert i det øret. Jeg har gått så langt at jeg skiller de mest mulig nå, så han ikke skal sabotere potensiell progresjon. De kunne fint gått sammen - under oppsyn - selv om hun er høyløpsk nå, men han er jo så veldig amorøs på det øret.

Pseudomonas er visst en bakterietype som er vanlig å finne hos hunder med kronisk ørebetennelse, men dette er jo Foenix' første ørebetennelse, og hun blir seks i juni. Så veterinæren min var mest vant til å finne den hos yngre hunder, men den kan også en sjelden gang oppstå i kraftige ørebetennelser.

Med forbehold om at jeg har oppfattet og husker alt riktig, jeg har lært mer om ørebetennelse på disse to månedene enn jeg hadde lært på 30 år med hund. Det er jo typisk Foenix, hun gjør alt med intensitet og inderlig, kan ikke nøye seg med en ukomplisert betennelse når en kan gjøre det mest mulig kompleks og sjelden...

Aww, så god - og igjen hvordan hunder kan imponere ved å skjønne sinnstilstander hos andre mennesker så godt, og tillempe seg i tilnærmingen sin.

 

Det var det jeg tenkte :P 

Pseudomonas er relativt vanlig i kroniske ørebetennelser ja! Også UVI, hudinfeksjoner og noen ganger øyeinfeksjoner på hund og katt. Veldig kjedelig med bakterier hvor utvalget av antibiotika er så snevert :/ 

 

Det er så fantastisk å se når hele hunden bare liksom fortsår og du ser at fokuset skifter og øynene bare mykner med forståelse:wub: 

 

Jeg innser at jeg må ut å handle i morgen :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt paff når folk sender mail om at de 'bestiller en valp, tispe'. Joda, vell, prøver å føre en samtale, men nei, de skulle bare bestille en valp. Ikke skulle de ha hunden til noe annet enn sofahund heller, selv om kullet er annonsert til aktive sports-/gjeterhundhjem (kullet er forøvrig bare publisert her på sonen, hannhundeiers oppdrettssider, gjeterhund/brukshund-rasesider og min FB-profil - hovedsakelig brukshundsider da, altså). Ikke brydde de seg om at tispelista begynner å bli meeeeeget full, om ikke allerede har oversteget sin grense. Så presterer de å bli sint når jeg sier at vi dessverre ikke har valp til dem. Og det er ikke førstemann. Tror folk oppriktig dette er nettshopping, eller? :lol: 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...