Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
6 minutter siden, SFX skrev:

Da har jeg ikke peiling på hvordan jeg lenker til en video. Jaja, den var kanskje ikke sååå morsom.

Den vises ikke for alle fordi du har satt audiensen til venner, og ikke offentlig. 

• Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Skrevet
13 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg får se den uten problemer. Og jo, den er morsom. :lol:

Jeg lo i hvert fall godt :D 

5 minutter siden, Line skrev:

Den vises ikke for alle fordi du har satt audiensen til venner, og ikke offentlig. 

Da har jeg satt den offentlig for nå, men jeg gjør nok det om etter hvert, så løp og glo nå om noen vil se.

• Like 3
Skrevet

Jeg er så glad for at jeg har høflige, veloppdragne tisper med tydelig og godt språk..... At jeg er streng har jeg igjen for, ser jeg..

Skrevet

Endelig gjort noe fornuftig i dag. :ahappy: Så nå har jeg fortjent walters mandler og julebrus - grans røde - for de som henger seg opp i sånt :lol: 

Skrevet

White Collar på DVD'en, og strikketøy i fanget.

Jeg har ikke lenger TV-kanaler, og skal teste hva jeg synes om det - sparer penger på både det og lisens (om jeg finner ut hvordan jeg unngår lisensen, har mailet NRK), samt at jeg blir mer selektiv på tiden jeg "sløser" bort foran TV'en. Nå må jeg ha lyst til å se på noe av det jeg har i DVD-hylla, framfor å slå på TV'en og se om det er noe å se på (og det er det alltid).

Skrevet
Akkurat nå, SFX skrev:

White Collar på DVD'en, og strikketøy i fanget.

Jeg har ikke lenger TV-kanaler, og skal teste hva jeg synes om det - sparer penger på både det og lisens (om jeg finner ut hvordan jeg unngår lisensen, har mailet NRK), samt at jeg blir mer selektiv på tiden jeg "sløser" bort foran TV'en. Nå må jeg ha lyst til å se på noe av det jeg har i DVD-hylla, framfor å slå på TV'en og se om det er noe å se på (og det er det alltid).

Om jeg husker rett må du få en plombering av inngang på tv, og få det dokumentert. Eeeeeller bare si at du ikke har tv lenger. :aww:  Men det er vel ikke helt stuerent om du har det. 

Skrevet

Egentlig skulle man tro at man ikke behøvde å plombere tvn lengre ettersom man ikke får til å se tv lengre uten feks RiksTV eller canal digital.. 

så NRK kunne jo egentlig ha ordnet en avtale med de ang lisensen og fått den innbaka i abonnementene.. 

Skrevet

Nå har jeg prøvd på 17 forskjellige måter å kopiere inn et bilde av hunden til Stig Inge Bjørnebye her, og nå har jeg gitt opp. Utklippsverktøy my ass. La det på FB da, hvis noen av mine venner der kan fortelle meg hvilken rase det er. Det har jeg nemlig lurt på i hele dag. Kanskje det er en blanding? 

Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Egentlig skulle man tro at man ikke behøvde å plombere tvn lengre ettersom man ikke får til å se tv lengre uten feks RiksTV eller canal digital.. 

så NRK kunne jo egentlig ha ordnet en avtale med de ang lisensen og fått den innbaka i abonnementene.. 

Men nå kan du jo se NRK programmer på PCn/mobilen/smart TVn/nettbrettet ditt. (De som har gått allerede og er lagt ut på nett i hvert fall?) Det har vel omtrent vært oppe til vurdering siden 2007 om også disse skal man måtte betale lisens for. For det har de vist grunnlagen i loven for å gjøre om de vil. 
Helt på tryne.... 

Synes de kan gjøre som alle andre, bake kanalene inn i en abonnement pakke og gjøre nettsiden til en betalt service slik som f.eks Netflix/HBO/Tv2 Sumo ++ osv. Så får de ingen gratispassasjerer som de så fint kaller folk, hverken via fjernsynet eller nett.

• Like 1
Skrevet
2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå har jeg prøvd på 17 forskjellige måter å kopiere inn et bilde av hunden til Stig Inge Bjørnebye her, og nå har jeg gitt opp. Utklippsverktøy my ass. La det på FB da, hvis noen av mine venner der kan fortelle meg hvilken rase det er. Det har jeg nemlig lurt på i hele dag. Kanskje det er en blanding?

Om det er på PC-en - ta et "print screen" på tastaturet (knappen pleier å være øverst til høyre ved siden av F12-tasten), som regel, det står "print screen"), så åpner du paint og trykker CTRL+V samtidig, så klipper du ut bildet du vil ta, også trykker du CTRL+S samtidig. Så laster du det opp! Om jeg var forståelig nå?

Skrevet
19 minutter siden, Raksha skrev:

Om jeg husker rett må du få en plombering av inngang på tv, og få det dokumentert. Eeeeeller bare si at du ikke har tv lenger. :aww:  Men det er vel ikke helt stuerent om du har det. 

9 minutter siden, Krutsi skrev:

Det var noe på nyhetene om torsdag, om at regjeringen ønsker å gjøre det til en kollektiv avgift alle betaler, eller i hvert fall finne alternative ordninger til dagens.

Men hvordan får jeg apparatet plombert, koster det like mye som jeg så for meg å spare på dette? Og hvordan har de tenkt til at jeg skal se på DVD, når scart-kabelen fra DVD-spilleren og scart-kabelen fra kanalboksen går i samme hølet? Altså står ikke begge to i samtidig.

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det er en berner sennenhund.

• Like 1
Skrevet
2 minutter siden, Bananen skrev:

Om det er på PC-en - ta et "print screen" på tastaturet (knappen pleier å være øverst til høyre ved siden av F12-tasten), som regel, det står "print screen"), så åpner du paint og trykker CTRL+V samtidig, så klipper du ut bildet du vil ta, også trykker du CTRL+S samtidig. Så laster du det opp! Om jeg var forståelig nå?

Takk for tips, men @SFX har løst gåten. Den så mindre ut enn en berner og har spissere snuteparti, men det var visst bare bildet som var dårlig, det var en berner. (Lagrer kopiforklaringen din til senere bruk, har slitt med det der før, takk!).

• Like 1
Skrevet

Alene hjemme ruller på skjermen min nå :ahappy: Må si det er litt deilig med tv på soverommet, da kan jeg slappe ordentlig av mens jeg koser meg med film :aww: Ikke at jeg gjør det så ofte :P

Skrevet

..er det slutt på julefreden! Ihvertfall stillheten. Seks stykk pratsomme kyllinger i stua er bedre enn TV. :ahappy: Etter dagens ekspedisjon ble det også 200 kg vom til hyggelig pris, en haug med potesokker og en varmepære som faktisk funker. I morgen har jeg egentlig planlagt å ikke gjøre noe som helst, men tror jeg skal gå ut og klippe i stykker eller brenne opp L-en, for det har jeg glemt. Og forske på hvorfor usb-kabler ikke funker i sigarettenneren og hvorvidt det er en stikkontakt i bilen siden jeg var så korttenkt at jeg kjøpte kupevarmer til bikkjene og trodde den gikk på sigarettenneruttaket (hva nå enn det egentlig kalles).

Nå skal jeg sitte her og gumle pistasjenøtter og drikke saft til jeg får lyst å flytte meg opp i andre etasje. Kanskje pusse tenner først da, men.. 

• Like 6
Skrevet

Hunden koser seg i sin seng under et teppet, han hadde kost seg mer i vår seng, men man kan ikke få alt i livet :aww:  og kattene koser seg i vår seng :ahappy: Liker å ha sengen full av dyr :ahappy: It makes me happy!  

• Like 2
Skrevet
21 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Takk for tips, men @SFX har løst gåten. Den så mindre ut enn en berner og har spissere snuteparti, men det var visst bare bildet som var dårlig, det var en berner. (Lagrer kopiforklaringen din til senere bruk, har slitt med det der før, takk!).

Berner er en veldig lite homogen rase.

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Ozzy skrev:

Veldig bra! 

Den har jeg lyst å se!

Selv blir "tvunget" med på star wars filmen i løpet av neste uke :P som straff for at han ble med meg å så et helt halvt år :lol:

Skrevet
9 minutter siden, Snoffe skrev:

Den har jeg lyst å se!

Selv blir "tvunget" med på star wars filmen i løpet av neste uke :P som straff for at han ble med meg å så et helt halvt år :lol:

Haha ingen får tvunget meg til å se Star wars :lol:

Men veldig bra film! Morsom, rørende og litt blod ogsånt :D

• Like 1
Skrevet
4 minutter siden, Ozzy skrev:

Haha ingen får tvunget meg til å se Star wars :lol:

Men veldig bra film! Morsom, rørende og litt blod ogsånt :D

Etter tidenes klissefilm, så har jeg ikke noe valg :lol: *ler*

Den skal jeg ta å se! Liker sånne type filmer :aww:

Skrevet
6 timer siden, Argyr skrev:

..er det slutt på julefreden! Ihvertfall stillheten. Seks stykk pratsomme kyllinger i stua er bedre enn TV. :ahappy: Etter dagens ekspedisjon ble det også 200 kg vom til hyggelig pris, en haug med potesokker og en varmepære som faktisk funker. I morgen har jeg egentlig planlagt å ikke gjøre noe som helst, men tror jeg skal gå ut og klippe i stykker eller brenne opp L-en, for det har jeg glemt. Og forske på hvorfor usb-kabler ikke funker i sigarettenneren og hvorvidt det er en stikkontakt i bilen siden jeg var så korttenkt at jeg kjøpte kupevarmer til bikkjene og trodde den gikk på sigarettenneruttaket (hva nå enn det egentlig kalles).

Nå skal jeg sitte her og gumle pistasjenøtter og drikke saft til jeg får lyst å flytte meg opp i andre etasje. Kanskje pusse tenner først da, men.. 

Det heter 12voltsuttak ;)

og man har stikkontakt i bilen (som regel under dashbordet) hvis det er innlagt motorvarmer.. det vil da bli strøm i den kontakten når du setter i motorvarmeren, for både motorvarmer og kupevarmer er som regel 22volts :) 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...