Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Rakk en rask morgentur i skogen med hundene før frokost. Vi var en tur hos slakteren i går. Det var vi ikke alene om altså, det sto kø gjennom hele lokalet og bak til døren! Men jammen var det mye godt til frokost i dag. :ahappy:

Nå er det tvkos før vi skal avgårde til familien senere. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Artemis skrev:

Tok meg et øyeblikk før jeg skjønte hva du mente. :lol: Nevø heter jo bare Nevø på sonen.

Jeg lurer sånn på hva han egentlig heter! (Du kan jo skrive det baklengs hvis du vil at det skal være usøkbart og inkognito :P ).

Nå må jeg få laget årets walldorfsalat. Sara og jeg har diskutert hvordan vi skal komme oss til søsteren min etterpå. Hun foreslo at jeg kunne sitte på med dem, så skulle de ta med bilhengeren så vi fikk plass til julegaven til henne. Jeg mente at vi trengte en lastebil med lift for å få med den de skal gi til meg. Vi oppsummerte at vi skulle kjøre sammen da, i alle fall.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jul visst, enten man vil eller ei. :aww: Fremdeles ikke klar, ikke litt engang. :lol: Men rydde litt i stua mens roboten fikser kjøkkengulvet, så sende frk. panisk redd støvsuger (går bra når den er inne på et annet rom bak stengt dør) inn til besteforeldre, mens jeg støvsuger stue og gang.  Mamma er litt mer pyntemenneske enn meg, så hun ringte "Har du duk?" "eeeeeeh" "Hva med lys?" "eeeeeeh" "servietter da?"- lett panisk i stemmen, "ja! det har jeg" "juleservietter?"skeptisk tonefall "Ja faktisk!" :D:lol: 

Ække håp her vettu. Hun skulle bare visst at kassene med julepynt står urørt midt på gulvet her :lol: God jul a' dere! 

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ozzy skrev:

@Poter hæ, ny hund? Bilde kreves! 

Apu er han fra quick-e-mart i the Simpson :D

Screenshot_20161223-224330.png

Ja, en alaska husky! Jeg har nevnt det tidligere her i AN. Jeg har gått opp en level og valgt bort prestasjons -og konkurransefokuset i hundetholdet og vil prioritere turlivet fremover. Så nå er jeg tilbake der jeg begynte da jeg først fikk hund -med en husky og ute på tur :) Det kjennes veldig bra ut! 

Vi var og hentet Apu i går og skal ha ham på prøve en periode for å se hvordan det går. Noe av det viktigste er at han går godt overens med Eine og Max. Han må også kunne passere andre hunder når vi snørekjører. Jeg bor i by og hverdagsturene er i bynære områder, så hundene våre må kunne tåle alt som følger med det :)

Husker Apu fra The Simpsons, ja! Det skal visstnok bety "Far" eller "Pappa". Passer jo fint siden han har to kull etter seg :) Men jeg vil finne et annet navn. Akkurat i dag heter han "Kompis", "Lille venn" og "Bamse" :lol: Jeg synes det hadde vært så morsomt å kalle ham Pus!! Mannen er ikke helt overbevist :innocent:

9 timer siden, tutle skrev:

Faktisk et bilde som klarte å vekke litt minner (og litt savn) :wub:  Marsvin er gode å kose med :ahappy: (og vi hadde 3 drektige marsvin - det fikk vi ikke fortalt når vi overtok de da)

Her kom det opp en låst side med meld deg inn, og ble nysgjerrig på hva du ser :P 

Gamp er da vitterlig en hest, så jeg måtte lese to ganger for å forstå hva du mente. Men gratulerer med hund :D Håper han innfrir ønskene deres!

De ørene du har jobbet så hardt for å få til å stå :lol: 

Godt vi er to. Bare at jeg her har dagen vært så innholdsrik og lang at det tok veldig lang tid å roe seg for sengen :P 

Haha, ja, jeg ser forvirringen der :lol: Mulig det er dialekt, brukes hvertfall for "kjempestor" eller "diger". 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor tok med seg en pyntejulemus, en nisselue, kosekanin og smokk, og gikk lykkelig inn til bestemor for å slippe støvsugern, jeg har satt på oppvaskmaskin, og stua er nesten ferdig rydda. Men det svir i brystet igjen - så tar meg en pause med julebrus mens Jeeves jobber. Mer rydding på kjøkken og så må jeg ta innergangen, så blir det bra. :aww: Juletreet står fremdeles i yttergangen, Da kan mamma og lillemor pynte det etterpå kanskje - mens jon er kjøkkenmester - det blir bra vettu. :lol: Jeg er ikke stressa engang, orker ikke.  GLeder meg til å se gleden hos lillemor i kveld - resten betyr faktisk ikke en dritt. :D

 

Atsjooo.

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, TonjeM skrev:

Har du sett hele nå? Jeg har mest lyst å sitte oppe i natt og se ferdig hele serien.. helt fasinert (selv om det er deler jeg synes bare er teite også altså, men i det store hele - bare helt oppslukt!). Men skal være fornuftig.. 

Jeg synes slutten gjorde serien litt mindre teit, så anbefaler å se hele. :)

2 timer siden, Artemis skrev:

Tok meg et øyeblikk før jeg skjønte hva du mente. :lol: Nevø heter jo bare Nevø på sonen.

What? ? Heter de ikke onkel og nevø? Helt oppriktig sjokkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva både nevø og fetter heter utenfor sonen. Muhaha! :icon_suspicious:

Rydde benken i stua, så sier jeg meg ferdig med stua. Innergangen er rydda og kosta, jeeves skal få en tur der etterpå - da gjenstår bare overflater på kjøkkenet igjen. weee! Og pynting da - nevente jeg at det overhodet ikke er noe som tilsier at det er jul her enda? :lol:  Og ikke gidder jeg å mase på Bonden heller - tipper mamma og stefar får opp juletreet i en farlig fart om det ikke er oppe når de kommer. Overlater stressingen til dem, jeg skal gjøre ferdig det jeg har planlagt, så kapitulerer jeg for resten av dagen tror jeg. 

Må pakke inn gaver - det skal jeg få til. Og åpne gaver, og si god jul til hester og kaniner og gakker. Og gå ut med hundene. Ok - var visst litt mer jeg må gjøre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene har fått seg en runde i skogen. Det var småglatt, men vi kom velberget fra det heldigvis :)

Nå står pinnekjøttet på ovnen og putrer... og fornemmelsen jeg fikk i går av at det lukter litt rart av det, ble ikke mindre da jeg satte det på kok nå... er litt spent på om det er spiselig :o. Kanskje det bare er kunstig røyklukt? Det står at det er røkt på bøk da, men fader om jeg vet.... Jaja, ingen krise om det blir katastrofe heller. Jeg har da annet jeg kan spise :). Kålrotstappen står til tining (ja, den laget jeg jo for lenge siden), og tyttebærene er sukret og rørt. Potet vet jeg ikke engang om det er noe poeng å koke? Jeg har jo kålrotstappe liksom... trenger ikke mer da? Også Vossakorven da. Vinen er tatt opp fra kjelleren og temperert, og ingefærøl står i kjøleskapet. Da er dilemmaet: Multekrem eller multeis til dessert? Jeg lener mot multeis - da trenger jeg jo bare å ta den opp fra fryseren :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den julelukta jeg minnes fra min barndoms jul er faktisk promp. Koking av hjemmelaget surkål lukter nemlig litt sånn promp. Pippin prøver å bidra med litt julelukt her, men han treffer ikke helt.

Når er det for tidlig å gå opp og sminke seg og ta på finklær tro? Jo lenger jeg venter, jo større er sjansen for å bevare strømpebuksa uten hull og klærne uten flekker. Tror jeg turer hunder nå, så er det vel tid for finklær etterpå.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sto opp og lufta oss litt før 3 nøtter til Askepott, deretter ut på tur. Vel hjemme igjen spiste vi grøt med mandel :) i år var det kjæresten til lillesøster som vant, i fjor var det min samboer og gangen før det når vi feira jul hos mamma var det samboer til storesøster. Jeg stemmer for at gutta ikke får være med på grøt med mandel i fra nå av :aww: 

nå ligger alle strødd i stua og hviler seg, noen er pynta, noen. (Les meg og storesøster samboer) har fortsatt joggis :ahappy: jeg er aldri ferdig pynta før 5 min før middag :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far og barn er i kirka, jeg lager middag og hunden tar livet med ro i matosen etter en økt med godbitsøk i hagen. Egentlig en helt vanlig julaften, men likevel med et stygt skår i gleden.... Enkelte MÅ bare også, og kanskje spesielt i slike høytider, ty til flaska, selv om familien rundt gjør alt for å legge til rette for et godt liv. Alkohol er noe svineri når det kommer til stykket :hmm::no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva den salig henfarne Onkel het på ordentlig, så det så.

Men nå er jeg pynta, julegavene er lagt i bæreposer og walldorfen er pakket inn. Om noen minutter kommer Sara og plukker meg opp og så bærs det avsted til søster og hennes familie.

Ørepynten klør og skjørtet er litt for trangt i livet, ellers er alt helt toppers.

Ha en kjempefin julaften alle sammen, så snakkes vi kanskje utpå natta en gang!

 z700.gif

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...