Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
4 timer siden, SFX skrev:

Du har åpenbart ikke sett Bad Santa! :funny-santa-dance-smiley-emotic

Nope... og noe sier meg at jeg ikke trenger det heller :P 

4 timer siden, SFX skrev:

Nå er jeg nysdusjet, og det står en million kofferter, vesker, bagger og poser i gangen som skal pakkes forsiktig inn i bilen, så ikke pepperkaker og ukjent gaveinnhold knuser. Så da sier jeg bare en riktig god jul til dere alle sammen, håper alle får den høytiden de ønsker i den formen de ønsker!

God jul og god tur :) 

3 timer siden, *Kat84* skrev:

Bare teksten forteller meg at den der ikke har noe med jul å gjøre. :aww:  Det blir det samme som dette Bozvoice prosjektet til Espen Eckbo. :P 

Boyzvoice var jo hysterisk bra da :lol: 

• Like 1
  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Skrevet

Jeg slipper dra på parringstur i juledagene, sa blodprøven i dag. Så da kan jeg heller stresse litt over om det faktisk er et reelt løp, og hun har hørt på meg og står sent (hun pleier begge deler, men noe skal vel jeg også stresse over før jul vel), eller om det er et avbrutt løp og vi får bare luft-valper..... Satser på det første og ser for meg romjul/nyttårs-parring :) 

• Like 3
Skrevet
1 time siden, Tinkie skrev:

Altså, jeg klemmer fremdeles på julegaver, jeg. :lol: Og jeg er 26. 

Kan forkjølelsesvirus sette seg i magen også? :ermm: 

Jeg var skikkelig kvalm og uvell i går, så ja - tydeligvis. Heldigvis ikke det i dag, i dag er bare alt annet vondt :aww::lol: 

10 minutter siden, Tøfflus skrev:

Jeg slipper dra på parringstur i juledagene, sa blodprøven i dag. Så da kan jeg heller stresse litt over om det faktisk er et reelt løp, og hun har hørt på meg og står sent (hun pleier begge deler, men noe skal vel jeg også stresse over før jul vel), eller om det er et avbrutt løp og vi får bare luft-valper..... Satser på det første og ser for meg romjul/nyttårs-parring :) 

Yey! 

Har ikke kommet i gang med ryddingen enda engang, og er fullstendig utslitt. :aww: Pakket gaver som skulle avgårde nuh, og laget middag... Nå må jeg gå og plukke Hottie og Kasko ut av søppelposen, stappe innpå med ibux og paracet og hente litt krefter til lillemor kommer hjem. Blir nattrydding :aww: 

Skrevet

Nå er det julefint her. Mobilkameraet mitt stinker så intenst nå at jeg får ikke tatt noe fint bilde. Gleder meg til ny mobil.

Er veldig glad for at jeg skiftet til røde julegardiner, det blir så varmt lys i hele peisestua! Jeg har spist julegrøt til middag, og utpå kvelden en gang skal jeg få lov til å smake litt på julesild og annet julepålegg. Lillejulaftenkveldsmat har lange tradisjoner i familien! :ahappy:

• Like 2
Skrevet
1 time siden, Tinkie skrev:

Altså, jeg klemmer fremdeles på julegaver, jeg. :lol: Og jeg er 26. 

Kan forkjølelsesvirus sette seg i magen også? :ermm: 

Men du har lenge du kan klemme på julepresanger. Jeg er jo nesten dobbelt så gammel og klemmer fortsatt :drool:

Skrevet
22 minutter siden, Siri skrev:

Boyzvoice var jo hysterisk bra da :lol: 

Ja, det var så morsomt og bra parodiert at det ble jo faktisk bra :lol: Men likevel vil jeg ikke påstå at Father Christmas helt har julevennlig tekst :aww: 

Så har jeg endelig fått dratt frem alt av møbler som ikke er for tunge og støvsugd grundig. Sjef stod nå tett oppi meg så jeg skrudde ned intensiteten og så om det var noe han likte. 
Joda, han storkoste seg og klemte seg inntil munnstykket på støvsugeren han. Så jeg skrudde til slutt opp på fullt og han nøt det i lange drag :lol:  
Og nei, det hadde aldri falt meg inn å teste det om det ikke var for at han faktisk elsker litt hardhendt og "brutal" kos og når jeg virkelig trykker kuskrapa inn mot halsen hans ;)  

Skrevet

Idag ha jeg kjørt bil! :D  I over en time! Folk må jo tro jeg har vært gæren der jeg kommer kjørende med et svært glis om munnen, hylende til musikken på full guffe, men herlighet som jeg har savnet det! :D  Jeg elsker å kjøre bil og nå hadde jeg ikke kjørt på syv uker! 

• Like 12
Skrevet
8 timer siden, enna skrev:

Lobuche. Når da?

Helt rett, vært der? 

Skal være i Nepal okt-des. Så i det momanget. Har ikke avklart datoer for selve bestigningen enda. 

Skrevet

Nå har jeg gjort meg valpesyk med å snoke på valpegjeng-tråden for 2017 :blink: 
Tror jeg må gå tur med hormontrollet mitt nå før jeg får et innfall jeg absolutt ikke skal ha :lol: 

Skrevet

Heh..... Åpnet kjøleskapsdøra for å putte delfiakaken inn der. Innser at delfiafettet enda står til nedkjøling...... :poke: Får jeg betongklumpkake istedenfor tro? :lol: 
Første gang jeg har klart den blemma her gitt, så blir spennende å se resultatet. 

Skrevet

Det MÅ komme snø snart,  nå har nemlig den nye selen til Toddy kommer og den satt som et skudd!

SNØ! NÅÅÅÅ!  *hytte med hendene mot himmelen *

• Like 6
Skrevet
17 minutter siden, Siri skrev:

Og jeg skjønner ikke at folk ikke liker vinter'n... :) 
Siri Guldseth sitt bilde.

Enig. Det har tatt meg noen år, men nå er jeg der at vinteren er min favorittårstid. Bare å kle godt på seg, så fryser man ikke eller! Finnes det noe penere enn en vakker vinterdag sier nå jeg bare. Ingen ting er så rent og pent som da, og å puste inn den klare deilige kalde luften er det beste som finnes.

• Like 4
Skrevet

Jeg trenger en "for dummies" ribbeoppskrift. Finner ikke igjen den jeg brukte i fjor... Helst en oppskrift som ikke krever mer enn en halv feberheit hjernecelle, og ikke mange timer. Funker helstrøm sin? 

Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Jeg trenger en "for dummies" ribbeoppskrift. Finner ikke igjen den jeg brukte i fjor... Helst en oppskrift som ikke krever mer enn en halv feberheit hjernecelle, og ikke mange timer. Funker helstrøm sin? 

Jeg har brukt den tre år på rad ihverfall, perfekt svor :)

Skrevet
Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Jeg har brukt den tre år på rad ihverfall, perfekt svor :)

Takk! Det er den som tar 2,5 timer ca? Mamma og stefar kommer kl 15ish i morgen og lovet å hjelpe meg med maten, så tenkte å sette på ribba sånn rundt da og overlate alt annet til dem :aww: 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Julepynta hus, varme på peisen og Snøfall! Åhhhhh. :wub:

Å så glad jeg ble 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Takk! Det er den som tar 2,5 timer ca? Mamma og stefar kommer kl 15ish i morgen og lovet å hjelpe meg med maten, så tenkte å sette på ribba sånn rundt da og overlate alt annet til dem :aww: 

Jepp. Vann iformen, svoren ned, snu etter en time og øse litt sjy siste halvtimen  tada!

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Å så glad jeg ble 

Jepp. Vann iformen, svoren ned, snu etter en time og øse litt sjy siste halvtimen  tada!

Sjenialt, takk! Da går vi for den. :D

Skrevet

Var så koselig med Snøfall:)

Nå er det snart komper, pakking av gaver, og den siste pakking til Prima. Lille juleaften er koslige greier:santa-smiley-ho-ho-ho:

Skrevet

Helikopteret har landa. Snilleste Widerøe har utsatt avgangen med 25 minutter for å få med alle som kommer fra Nordsjøen, så da kommer mannen hjem til jul :heart:

*nynne litt Maria Mena reisehjemtiljulsang :P*

• Like 25
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...