Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, MarieR skrev:

I dag er planen skogstur med twist og så tur til byen for å kjøpe de siste julegavene. Som alltid hadde jeg en plan om å være tidlig ferdig i år, men det ser ikke helt ut til å bli sånn :lol: 

Jeg har også den planen, hvert år. Allikevel begynte jeg ikke før godt uti desember.. Og du; om det du aller helst vil er å være for  deg selv på julaften så gjør du det. Jeg skjønner at den dårlige samvittigheten sniker seg frem mtp familien din som vil ha deg der, men man kan ikke alltid blidgjøre alle. 

4 timer siden, Bananen skrev:

Arbeidsmoral, vøttø ... :aww: Og jeg er enig i det du skriver. God bedring, forresten!

--

Våknet nå. :o Komme seg opp og i dusjen, tror jeg.

I know.. Måtte ta en runde med meg selv i dag tidlig, for jeg følte meg ikke såå uggen, men så kommer det litt an på type arbeid også. Hadde jeg sittet på et kontor for meg sjøl kunne jeg nok tvunget meg avgårde, men jeg jobber med pasienter hvor mange av dem er spesielt utsatt for å kunne bli skikkelig dårlig ved evt smitte (eldre og barn) og jeg ønsker ikke å utsette hverken dem eller kolleger for det, spesielt i juleferietider.

2 timer siden, Tinkie skrev:

Jeg stressvetter.

Og er så sliten at jeg ikke vet om jeg holder på å kaste opp, eller begynne å gråte.

Snart jul, snart jul, snart jul...

Pust inn, pust ut. Ro ned og slapp av :hug:

Hundene har fått løpe fra seg litt i skogen mens jeg subba etter. Nå skal jeg bli i sofaen resten av dagen, kjenner formen er dalende.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

5 minutter siden, Mud skrev:

@Kangerlussuaq

Vel, Nå var det altså feil at vedkommende var fra Afghanistan og at vedkommende kom som flyktning i 2016, så da var det faktisk riktig at de ikke visste noen ting sikkert i går. Jeg regner med tyskerne her skjønner tysk ganske godt... 

Nå virker det som det er usikkerhet om mannen de har pågrepet i det hele tatt er gjerningsmannen. Huff. For en tragedie. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Belgerpia said:

Hva slags rase er det da?
 

Vizla. Jeg kjenner noen fra tidligere også. Usikre, reagerer med å utagere og nappe. 
Ikke en rase for uerfarne hundeførere. Mange syns de er vakre og tiltrekkes nok av det, samt at det sies at de er enklere å dressere enn mange andre fuglehunder. Jeg for min del forstår ikke poenget når man likegodt kan kjøpe seg en god engelsk setter eller vorsteh. 

Mine barn, inkl de voksne som er hjemme på ferie nå, er hundevante. Vi har både hatt mange hunder selv av ymse sterke raser (som vorsteh, grønlandshund-blanding, mikser av pointer-husky, i tillegg til mer familiehunder som labrador osv), og jeg har aldri før opplevd at samtlige av barna mine er redd en og samme hund. Og de har aldri før vært redd for sin egen del en hund vi har i huset. Mannen min nekter å forholde seg til han etter at hunden nappa hardt i hånda hans i helga (og gubben min er ingen pingle ift hunder - han har blitt bitt av våre egne et par ganger i løpet av årene, i settinger der hunder har vært ekstremt redde eller hatt smerter)- og da ba han bare hunden gå ned fra sofaen, hunden nekta og gubben tok tak i halsbåndet hans for å geleide han ned fra sofaen.  
Hadde jeg visst hvordan denne hunden er skrudd sammen hadde jeg selvfølgelig sagt nei til passe han. Men så er jeg slik skrudd sammen selv at jeg holder hva jeg har lovet. Selv om det koster meg en del ekstra arbeid og tilrettelegging. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lola Pagola skrev:

Fitbit flex 1 eller 2? Tanta mi har 1 og den er ødelagt etter ett års bruk. Tilfeldig eller vanlig? 2 et jo litt dyrere da, men mulig det er verdt det.

Jeg har den første fit biten som kom. Fikk den for 2 1/2 år siden og virker fortsatt som den skal :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Men hvorfor roper og kjefter du? Jeg kjenner ikke mange hunder som blir særlig tryggere, roligere og mer håndterbare om man selv skrur seg opp og roper og kjefter... 

Vet vi at hunden er sånn hjemme? Og jeg synes i grunnen det er en uting å begynne og dressere andre folks hunder. 

Om en hund hoppa på meg bakfra og beit meg, så tror jeg faktisk at jeg hadde gjort litt mer enn å rope og kjefte, jeg tror faktisk den hadde fått seg en kilevink så den hadde tenkt seg om en gang eller tre før den prøvde et sånt stunt igjen. Om de er sånn hjemme er egentlig revnende likegyldig for mitt vedkommende, det er ikke greit at de oppfører seg sånn hos meg allikevel - og er de så ****** ufine og udresserte når de kommer, så får de bare lære seg et par grunnleggende regler mens de er hjemme hos meg. 

Så veit dere det. Hadde eier hatt et problem med at jeg lærte bikkja dems helt elementære ting, så hadde de vært mer enn velkomne til å hente kjøterdyret sitt igjen. Atal oppførsel finner jeg meg ikke i. 

2 timer siden, Siri skrev:

Den tarmen kan ta seg en bolle!!!! Men det hjelper antakelig enda mindre? :lol: 

Kanskje ei bolle er akkurat det den trenger? :lol: 

2 timer siden, Siri skrev:

For en håpløs situasjon egentlig.... synd man ikke greier seg UTEN tarmer... 

Ja, de er visst kjekke å ha de. Må innrømme at det er en stund siden jeg så sjarmen med tarmen.. Om jeg noen gang har gjort det, da.. 

--

I dag har jeg fader meg spist fiskegrateng til middag. Jeg liker ikke fiskegrateng. Jeg døde ikke av å spise det :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

I dag har jeg fader meg spist fiskegrateng til middag. Jeg liker ikke fiskegrateng. Jeg døde ikke av å spise det :aww: 

:lol: Jeg spiste fisk 2 av 3 dager jeg var der. Siste dagen tenkte jeg å prøve meg på karbonade, men det ble ikke spist opp. Fiskematen er ganske god der. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Siri skrev:

 

Neida, det er bare litt øvelse og selvdisiplin som skal til :D 
Mennesker er rare.. potetsalat er uspiselig uansett hvordan den er laget. Også sier folk at "Du skulle smakt MIN potetsalat..." Sorry - DIN potetsalat er like brekkekkel som all annen potetsalat. KONSEPTET potetsalat burde aldri vært oppfunnet :aww: 

Døh - selvdisiplin driver man da virkelig ikke med :aww::lol: Selv om jeg trua gubben med at det blir godteriforbud frem til påske etter dagens handling... 

:lol: Sånn er jeg på sau/lam - nope - du kan IKKE tilberede det så jeg liker det, uansett. Jeg liker ikke. Punktum :lol:  *note to self* - ikke invitere Siri på potetsalat

2 timer siden, AnkiogBonita skrev:

Mandelpotet :wub: Er i himmelen nå når den er så rimelig :)

 

Vi kom hjem med 9 kg... 9... Så her blir det mye mandelpotet fremover. :lol: 

 

@2ne :hug:  Men synes det er veldig bra du får komme hjem da! 

 

Dagens handlestunt er unnagjort. Og fysio. Fergus har fått nytt dekk, mangler bare å montere. Kjøkkengulvet er nesten borte i et hav av handleposer - men både jeg og Bonden gikk akutt tom, så kaffe og slappe av først. Dagens og morgendagens middag er planlagt. Nå blåser det visst opp skikkelig her, og regner, så greit å holde seg mer eller mindre inne resten av dagen. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Belgerpia said:

149 nye karameller laget. Tror jeg har nok snart. 71 av de er eksperiment  - pittelitt mørk sirup og halvt om halvt brunt og hvitt sukker. De ble gode.  

Og ad godteri  - akkurat nå har jeg altså ca 500 karameller i kjøleskapet, tre sjokoladeplater i fruktfatet, tre til i skuffen, en pose m&m, en pose Neverstop, en eske Anton Berg jordbær og sjampanje, en eske Anton Berg likørsjokolade, en eske Aftereight, en stor pose smågodt og noe vingummigreier i samme skuff. Karamellene flytter i løpet av uka, resten havner nok på jobben etter jul, for jeg spiser skjelden sjokolade. Ooo glemte, har et fat med twist til pynt også..... Jeg burde la være å kjøpe all mulig dritt, for jeg spiser det jo ikke.  Har fortsatt 2/3 igjen av en melkesjokolade jeg åpnet for et par måneder siden he he he

 

Ikke fått noe svar fra tegnedama. Jeg er lei meg. I morgen har jeg tenkt å be om pengene tilbake. 

 

I går kveld fikk jeg for meg at jeg skulle lage karameller. Og lage dobbel porsjon. Hvilket betød lengre koketid...så klokka ble ca 0230 før jeg fant senga mi i natt...bra det er rolig på jobb i dag...:yawn:

16 hours ago, Perfect Image said:

Her prøvde jeg meg på karameller idag, og søren eller de ble nok for myke tror jeg. Vurderer å prøve å dyppe dem i sjokolade og se om det da hjelper på formen.

Jeg hadde blitt veldig skuffet over denne tegnedamen!!

Bruk termometer. Kok til massen måler 120 grader, da blir konsistensen som den skal :)

12 minutes ago, 2ne said:

Om en hund hoppa på meg bakfra og beit meg, så tror jeg faktisk at jeg hadde gjort litt mer enn å rope og kjefte, jeg tror faktisk den hadde fått seg en kilevink så den hadde tenkt seg om en gang eller tre før den prøvde et sånt stunt igjen. Om de er sånn hjemme er egentlig revnende likegyldig for mitt vedkommende, det er ikke greit at de oppfører seg sånn hos meg allikevel - og er de så ****** ufine og udresserte når de kommer, så får de bare lære seg et par grunnleggende regler mens de er hjemme hos meg. 

Så veit dere det. Hadde eier hatt et problem med at jeg lærte bikkja dems helt elementære ting, så hadde de vært mer enn velkomne til å hente kjøterdyret sitt igjen. Atal oppførsel finner jeg meg ikke i. 

Kanskje ei bolle er akkurat det den trenger? :lol: 

Ja, de er visst kjekke å ha de. Må innrømme at det er en stund siden jeg så sjarmen med tarmen.. Om jeg noen gang har gjort det, da.. 

--

I dag har jeg fader meg spist fiskegrateng til middag. Jeg liker ikke fiskegrateng. Jeg døde ikke av å spise det :aww: 

Skulle gjerne bedt dem hente dyret.. om de hadde vært tilgjengelige. Men de befinner seg langt inni jungelen et sted på et annet kontinent, uten nettdekning eller mobildekning. 

 

Og nei @Siri jeg "kjefter og roper" ikke hele tiden. Første døgnet ropte jeg av overraskelse første gangene han hoppet/bet, og så da at han bare skrudde seg enda mer opp av det. det hadde vært fint om dere leser HVA jeg skriver.:poke:...og ikke legger mer mellom linjene som ikke er der. Og lager/konstruerer teorier som ikke har noe med settingen og virkeligheten å gjøre. Blir litt matt av slik spekulering kjenner jeg...
jeg skrev at han skrur seg opp av roping og kjefting. Ikke at jeg gjør det...Og nei - jeg verken denger, klyper, lugger, slår, eller gjør annet fysisk. Så er DET presisert ennå en gang. Herrefred. 

Endret av Gjest
La til et par setninger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 2ne skrev:

Om en hund hoppa på meg bakfra og beit meg, så tror jeg faktisk at jeg hadde gjort litt mer enn å rope og kjefte, jeg tror faktisk den hadde fått seg en kilevink så den hadde tenkt seg om en gang eller tre før den prøvde et sånt stunt igjen. Om de er sånn hjemme er egentlig revnende likegyldig for mitt vedkommende, det er ikke greit at de oppfører seg sånn hos meg allikevel - og er de så ****** ufine og udresserte når de kommer, så får de bare lære seg et par grunnleggende regler mens de er hjemme hos meg. 

Men så er det noe med HVORFOR bikkja oppfører seg sånn... litt sånn høna eller egget? Og jeg kjenner jeg er litt ferdig med deng og sleng bikkje for å oppdra dem.... jeg går ut fra at vi mennesker fortsatt er smartere enn bikkjer - og dermed også kan greie å håndtere en atal hund på en bedre måte enn det. Kanskje kan man forebygge adferden, sant? 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Så veit dere det. Hadde eier hatt et problem med at jeg lærte bikkja dems helt elementære ting, så hadde de vært mer enn velkomne til å hente kjøterdyret sitt igjen. Atal oppførsel finner jeg meg ikke i. 

Det er også derfor jeg ikke setter bort mine hunder til passing... man vet jo aldri hvordan passeren vil komme til å håndtere hunden. 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Kanskje ei bolle er akkurat det den trenger? :lol: 

Hahahhahahaa, du skal se det er DET den trenger ja :D 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, de er visst kjekke å ha de. Må innrømme at det er en stund siden jeg så sjarmen med tarmen.. Om jeg noen gang har gjort det, da.. 

:lol: 

5 minutter siden, 2ne skrev:

I dag har jeg fader meg spist fiskegrateng til middag. Jeg liker ikke fiskegrateng. Jeg døde ikke av å spise det :aww: 

Ikke ennå nei :aww: 

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Jeg fant ei med bikkje, det gjør ting sp mye enklereemoji106.png

Det har jeg også gjort :lol: 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Døh - selvdisiplin driver man da virkelig ikke med :aww::lol: Selv om jeg trua gubben med at det blir godteriforbud frem til påske etter dagens handling... 

Jeg vet... det er noe andre kan holde på meg :aww: 

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: Sånn er jeg på sau/lam - nope - du kan IKKE tilberede det så jeg liker det, uansett. Jeg liker ikke. Punktum :lol:  *note to self* - ikke invitere Siri på potetsalat

Men jeg spiser mye annet da :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

 

Jeg vet... det er noe andre kan holde på meg :aww: 

Men jeg spiser mye annet da :)

Definitivt :aww::lol:  

Da er du  velkommen hit på middag/middag/lunsj/mat engang det passer seg slik, garantert uten potetsalat :lol:  (eventuelt hvertfall med sirivennlige alternativer :D

 

 

Det blæs... 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var det mulig å gå i skogen igjen! Dvs jeg gikk, Uno har løpt og løpt og løpt :D Han har savna å løpe løs, det har vært så glatt overalt at vi ikke har hatt mulighet. Så nå ligger han strak på soverommet, endelig har han fått tømt seg for oppbygd energi :D

Jeg drikker kaffe og kvinner meg opp til siste shoppingrunde, tar bussen til byen om litt. Kjøpe piggsko, pute og mandelpotet!

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Bananen skrev:

:lol: Jeg spiste fisk 2 av 3 dager jeg var der. Siste dagen tenkte jeg å prøve meg på karbonade, men det ble ikke spist opp. Fiskematen er ganske god der. :aww:

Jeg har en greie mot å spise ting som har svømt :aww: Men det er visst sunt med fisk, så da får jeg vel bare smake på det da, om ikke noe annet *sukk* 

25 minutter siden, Raksha skrev:

 

@2ne :hug:  Men synes det er veldig bra du får komme hjem da! 

Takk :hug: 

21 minutter siden, enna skrev:

Skulle gjerne bedt dem hente dyret.. om de hadde vært tilgjengelige. Men de befinner seg langt inni jungelen et sted på et annet kontinent, uten nettdekning eller mobildekning. 

Da blir det litt vanskelig for dem å hente dyret ja :) 

17 minutter siden, Siri skrev:

Men så er det noe med HVORFOR bikkja oppfører seg sånn... litt sånn høna eller egget? Og jeg kjenner jeg er litt ferdig med deng og sleng bikkje for å oppdra dem.... jeg går ut fra at vi mennesker fortsatt er smartere enn bikkjer - og dermed også kan greie å håndtere en atal hund på en bedre måte enn det. Kanskje kan man forebygge adferden, sant? 

Jeg er litt usikker på om det kalles oppdragelse når du denger til ei bikkje som allerede henger på ryggen din og biter, men jeg er ganske sikker på at i den situasjonen er det litt seint å forebygge. 

17 minutter siden, Siri skrev:

Det er også derfor jeg ikke setter bort mine hunder til passing... man vet jo aldri hvordan passeren vil komme til å håndtere hunden. 

Det er derfor man spør folk man stoler på, Siri. Det ække verre enn det. 

17 minutter siden, Siri skrev:

Hahahhahahaa, du skal se det er DET den trenger ja :D 

Må testes etterpå :aww: 

17 minutter siden, Siri skrev:

Ikke ennå nei :aww: 

Hvis jeg overlever, vel og merke :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Bananen skrev:

:wacko: Jeg leste "vill og gæren så nå ligger sengetøyet i oppvaskmaskinen". Jeebus - ja, vill og gæren, tenkte jeg. :lol:

Så vill og gæern er jeg ikke :drool: Helt feil smiley, men det er pøkk umulig å fjerne den! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SFX skrev:

:hug: I know the feeling...

 

1 time siden, Tonje skrev:

Pust inn, pust ut. Ro ned og slapp av :hug:

 

Tusen takk, dere.

Endte med å ha et lite sammenbrudd hvor jeg og en veldig god kollega gikk oss en runde ute, jeg fikk blåst ut litt, og innså at jeg faktisk kom til å begynne å grine foran klassen hvis jeg gikk inn der. Så da fant jeg koordinator, gråt litt foran henne, fikk omsorg og beskjed om at hun fikser, og ble sendt hjem for å spise sjokolade og sove.

Så da sov jeg i to timer. Himmel og hav, jeg var visst helt ødelagt. Jeg elsker jo jobben min, og elevene, selv om man ofte havner i utfordrende situasjoner. 

Nå er jeg ikke kvalm lenger. Det er vel et ålreit tegn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@enna Brukte selvsagt termometer [emoji14] Mistenker den ikke er til å stole på. Satt karsmellgrøten i gryta med ny termoneter og kokte opp på nytt og det ble bra :ahappy: Lagde vaniljefudge istad, og salte fløtekarameller også til kjøling og jeg og eldste barnet har pakket inn rundt 100 karameller. Kjekt med barnearbeid :aww: Nå skal vi lage en siste som skal dyppes i sjokolade så bør vi ha nok. Lager alt dobbelt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Veldig enig 2. Jeg har gitt opp å finne en frisør som ikke skal tørrsnakke om absolutt ingenting hele tida.

Ja, det er helt umulig. 
Virker som det er et eget obligatorisk fag på frisørlinja :lol:  

2 timer siden, enna skrev:

Ærlig talt- styr beskrivelsen din litt- jeg laster han da ikke for det. Jeg bare styrer adferden hans så han ikke skal ende med å bite noen så lenge jeg har han i varetekt her..... (og så det er sagt - å sette grenser for er virkelig ikke det samme som å "øse frustrasjon utover" en hund - da har vi i så fall virkelig ulikt syn på grensesetting og hundedressur). Litt av noen ord du bruker uten å kjenne situasjonen eller meg eller hunden  her spesielt godt...LAST og STRAFF.... 

Og HVORFOR jeg passer er min egen sak. 

 

:hug: 
Kjente jeg måtte sette meg på henda når jeg leste det svaret du fikk... Huff. Det er forskjell på å sette grenser og være tydelig og det å straffe, kjefte, og klandre et dyr. 
Og i ditt hus er det da virkelig du som bestemmer hvilken atferd du aksepterer, uten at det kan kalles å dressere andres dyr på nytt helt ute av det blå av den grunn... 

1 time siden, enna skrev:

Vizla. Jeg kjenner noen fra tidligere også. Usikre, reagerer med å utagere og nappe. 
Ikke en rase for uerfarne hundeførere. Mange syns de er vakre og tiltrekkes nok av det, samt at det sies at de er enklere å dressere enn mange andre fuglehunder. Jeg for min del forstår ikke poenget når man likegodt kan kjøpe seg en god engelsk setter eller vorsteh. 

Mine barn, inkl de voksne som er hjemme på ferie nå, er hundevante. Vi har både hatt mange hunder selv av ymse sterke raser (som vorsteh, grønlandshund-blanding, mikser av pointer-husky, i tillegg til mer familiehunder som labrador osv), og jeg har aldri før opplevd at samtlige av barna mine er redd en og samme hund. Og de har aldri før vært redd for sin egen del en hund vi har i huset. Mannen min nekter å forholde seg til han etter at hunden nappa hardt i hånda hans i helga (og gubben min er ingen pingle ift hunder - han har blitt bitt av våre egne et par ganger i løpet av årene, i settinger der hunder har vært ekstremt redde eller hatt smerter)- og da ba han bare hunden gå ned fra sofaen, hunden nekta og gubben tok tak i halsbåndet hans for å geleide han ned fra sofaen.  
Hadde jeg visst hvordan denne hunden er skrudd sammen hadde jeg selvfølgelig sagt nei til passe han. Men så er jeg slik skrudd sammen selv at jeg holder hva jeg har lovet. Selv om det koster meg en del ekstra arbeid og tilrettelegging. 
 

Høres ikke ut som noen grei situasjon for dere. Hadde det bare vært mulig å fått tak i eierne hadde jeg sagt at du burde ringe dem med beskjed om at den havner på kennel pga atferden og problemene dere får pga den. 

 

1 time siden, Stine skrev:

Vill og gæren så nå ligger sengetøyet i vaskemaskinen :lol:

Way too much information :blink:  :lol: 

1 time siden, Kokospaniel skrev:


Jeg fant ei med bikkje, det gjør ting sp mye enklereemoji106.png

Da hadde det vært langt mer interessant å skravle med frisøren ja :lol: 

5 minutter siden, Tinkie skrev:

 

Tusen takk, dere.

Endte med å ha et lite sammenbrudd hvor jeg og en veldig god kollega gikk oss en runde ute, jeg fikk blåst ut litt, og innså at jeg faktisk kom til å begynne å grine foran klassen hvis jeg gikk inn der. Så da fant jeg koordinator, gråt litt foran henne, fikk omsorg og beskjed om at hun fikser, og ble sendt hjem for å spise sjokolade og sove.

Så da sov jeg i to timer. Himmel og hav, jeg var visst helt ødelagt. Jeg elsker jo jobben min, og elevene, selv om man ofte havner i utfordrende situasjoner. 

Nå er jeg ikke kvalm lenger. Det er vel et ålreit tegn.

Jeg husker jeg var så utbrent en periode på jobb at jeg ble sykemeldt, og fikk ikke lov av legen å gå på jobb igjen før de gjorde endringer. 
Endte opp med surskap fra mellomleder som rapporterte meg for skulk (jeg hadde sykemelding!), og jeg gav beskjed til regionslederene på møte hva jeg mente om situasjonen for hundre og ørtende gang. 
Jeg ble suspendert, jeg sa opp samtidig, og sov i et par måneder etterpå. 

Bruk tid på deg selv nå, og ikke press deg mer. Desember er en slitsom måned for alle, og jeg kan tenke meg at det er ekstra slitsom for lærere som har forpliktelser for andres familier/unger i tillegg til sitt eget private :hug: 

Det ble halvannen time på tur. Sjef er helt tydelig i den siste kjønnsmodningsperioden. Herrefred, for en fluehjerne han har hatt! 3 ganger på 5 minutter var han plutselig bortevekk. Drømte seg helt bort med å snuse og slikke på et tre :blink: Jeg måtte fysisk dra ham med meg videre og enda hadde han ikke noe fokus på meg. Da var det bare til å gå videre til travbanen og ut av skogen. Det der tispesnuse-greiene hans gadd jeg ikke mer av da :aww: 

Han hadde også et blondt øyeblikk hvor han klarte å hoppe mot meg sidelengs i det jeg skulle reise meg opp etter å ha plukket bæsj... 
Resultatet var bæsj på hånda, bæsj på jakka, bæsj på kanten av godbitposen som stakk ut av lomma på jakka, og bæsj i nakken hans. Så da skal han få julebadet sitt. 
Etter jeg har vært på butikken og hentet en pakke. Og kjøpt en siste julegave til fillenevøen min :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
14 minutter siden, Tinkie skrev:

 

Tusen takk, dere.

Endte med å ha et lite sammenbrudd hvor jeg og en veldig god kollega gikk oss en runde ute, jeg fikk blåst ut litt, og innså at jeg faktisk kom til å begynne å grine foran klassen hvis jeg gikk inn der. Så da fant jeg koordinator, gråt litt foran henne, fikk omsorg og beskjed om at hun fikser, og ble sendt hjem for å spise sjokolade og sove.

Så da sov jeg i to timer. Himmel og hav, jeg var visst helt ødelagt. Jeg elsker jo jobben min, og elevene, selv om man ofte havner i utfordrende situasjoner. 

Nå er jeg ikke kvalm lenger. Det er vel et ålreit tegn.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg husker jeg var så utbrent en periode på jobb at jeg ble sykemeldt, og fikk ikke lov av legen å gå på jobb igjen før de gjorde endringer. 
Endte opp med surskap fra mellomleder som rapporterte meg for skulk (jeg hadde sykemelding!), og jeg gav beskjed til regionslederene på møte hva jeg mente om situasjonen for hundre og ørtende gang. 
Jeg ble suspendert, jeg sa opp samtidig, og sov i et par måneder etterpå. 

Bruk tid på deg selv nå, og ikke press deg mer. Desember er en slitsom måned for alle, og jeg kan tenke meg at det er ekstra slitsom for lærere som har forpliktelser for andres familier/unger i tillegg til sitt eget private :hug: 

 

 

Akkurat nå, Klematis skrev:

:hug:

Takk. :heart: Her sender heldigvis ledelsen meg hjem. 

 

Musikeren dro i dag, han er borte til 29. desember. Snufs. Vi har fått så lite tid sammen, og nå har broren hans fucket opp de siste to dagene også. Søndag skulle bror egentlig hente ham klokka 4 for å få hjelp til eksamen - han kom ikke før 7, etter at Musikeren hadde ringt ham to ganger og sagt at det ikke var ålreit å la ham vente når han hadde avlyst andre avtaler for å hjelpe til der. I går skulle vi være sammen hele dagen etter jobb, men klokka 7 ble han ringt av fosterbror, som egentlig skulle vært hos bror, til og med ringt og bekreftet det mens Musikeren var der på søndag. Bror kunne nå ikke likevel, så da kom fosterbror til oss istedet. Da var det besøk, da, resten av kvelden, til jeg la meg. Den mannen, ass. Jeg får ny motivasjon til å flytte til en annen by sånn at vi får litt mer fysisk avstand fra ham. 

Nå har faktisk Musikeren sagt fra til ham flere ganger også, det bare sklir ikke inn... :gaah: Kan man skille seg fra familiemedlemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har skruer i kroppen? Har fått noen lange skruer rett på innsiden av ankelen, jeg kjenner de lett når jeg tar på huden. Og idag sa nok en fysioterapeut at jeg måtte regne med at skruene blir kalde i vinter og mange velger å fjerne de pga det. Sykepleieren sa det, legen og ortopeden sa det og rønken dama sa det. Men skjønner ikke at kalde skruer kan være så stort problem at jeg vil sprette opp ankelen en sjette gang for å ta de ut.  Er det så fælt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...