Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

10 minutter siden, Siri skrev:

Vi har vært på sparktur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Willy og jeg er kjempefornøyd - prinsessa var vel ikke spesielt imponert over å ha blitt tvunget til å løpe uten at hun fikk bestemme hvor og hvor fort... bortskjemte unge :aww: 

Hver vinter vil jeg flytte til Siriland! Det er så koselig å lese om ski og sparkturene deres :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

1 time siden, SFX skrev:

:P 

Jeg har lyst til å være handy på håndarbeid, men må vel innse at jeg ikke er det. Jeg skal gi ølvott til en eller to i julegave, og spekulerte på om jeg kan strikke de selv - men jeg tror det er lettest å gå til Etsy. Jeg har lest flere framgangsmåter, og det er ingen av dem hvor jeg skjønner absolutt alt jeg skal gjøre.

Å neste fast en hempe er vesentlig mindre komplisert enn å lage en ølvott altså :lol: 

Akkurat nå, Bjornal skrev:


Ehhh. Har ikke alle det da? emoji23.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei :P 

Turet hunder på glatta, men man har da icebugs :D Så handlet litt bikkjemat og Linemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hunder på bordet her heller, ikke nå lenger :lol: Snufsern var litt kreativ sånn, men aldri når jeg var der da. 

 

Nå gir jeg opp, blir ikke hund på svigermor, jeg prøver å finne frem til gode løsninger, men nope. KUN samojed hanhund som er aktuelt. Da får hun fikse selv, jeg gidder ikke mer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

Ingen hunder på bordet her heller, ikke nå lenger :lol: Snufsern var litt kreativ sånn, men aldri når jeg var der da. 

 

Nå gir jeg opp, blir ikke hund på svigermor, jeg prøver å finne frem til gode løsninger, men nope. KUN samojed hanhund som er aktuelt. Da får hun fikse selv, jeg gidder ikke mer. 

 

Jeg har jo kommet med et forslag :P og du, hun merker ikke kjønnet med det første heller såe :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg har jo kommet med et forslag :P og du, hun merker ikke kjønnet med det første heller såe :lol: 

:lol: syns forslaget var genialt jeg :D  eneste jeg kan se er at kjønnet kan avsløre seg fort om den skal ha magekos :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, mokken skrev:

Hver vinter vil jeg flytte til Siriland! Det er så koselig å lese om ski og sparkturene deres :ahappy:

:ahappy: Jeg håper jeg kan fortelle om mange flere slike turer :D. Hva er vel deiligere enn å komme hjem med slitne og RENE hunder? :D 

41 minutter siden, Line skrev:

Å neste fast en hempe er vesentlig mindre komplisert enn å lage en ølvott altså :lol: 

Hva F er en ølvott liksom? :aww: 

26 minutter siden, Krutsi skrev:

Men da er jo det bare å leke uviten og overrasket, for valpen er jo hjemme :lol: 

Bare skyld på oppdretter.... Det var H*N som sa det var hannhund... :D 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg har prøvd å skifte sykkelsekk for første gang, men det gikk ikke.. Så nå står dekket i gangen, sånn halvveis på felgen :pinch: . Samboern får fikse i morgen.              

 

Kroppen er visst ikke vant til lange, flate turer lenger og jeg får vondt i korsryggen. Kan jo være skoene også kanskje. Gikk rundt på skogmuseet og i sentrum for å bli litt kjent. Gleder meg til lysere dager og vi kan gå i skogen hver dag. 

Man hekter bare av sykkelsekken, og så hekter man på den nye. :aww:

Jeg sovna på sofaen, og så våkna jeg av en melding. Før jeg hadde våkna helt svarte jeg ja til å ta en dobbel vikartimer i morgen. :pinch: Nå kan jeg i alle fall avspasere litt med god samvittighet snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

:ahappy: Jeg håper jeg kan fortelle om mange flere slike turer :D. Hva er vel deiligere enn å komme hjem med slitne og RENE hunder? :D 

Hva F er en ølvott liksom? :aww: 

Bare skyld på oppdretter.... Det var H*N som sa det var hannhund... :D 

:lol: !!! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

:ahappy: Jeg håper jeg kan fortelle om mange flere slike turer :D. Hva er vel deiligere enn å komme hjem med slitne og RENE hunder? :D 

Hva F er en ølvott liksom? :aww: 

Bare skyld på oppdretter.... Det var H*N som sa det var hannhund... :D 

Du er trønder og ikke vet hva en ølvott er? Det hadde jeg ikke trodd om deg :no: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Line skrev:

Å neste fast en hempe er vesentlig mindre komplisert enn å lage en ølvott altså :lol:

Så jeg bør begynne med et prosjektet først, før jeg vurderer å teste ølvott? :D 

8 minutter siden, Siri skrev:

Hva F er en ølvott liksom? :aww: 

a4a7f64f-0078-4dec-aed2-0a512ea88128_org

En vott du kan drikke øl med. Eller kaffe i hankeløs kopp. Eller brus. 

Nå burde jeg lage meg noe mat, jeg er svimmel og har hodepine.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Man hekter bare av sykkelsekken, og så hekter man på den nye. :aww:

:teehe:

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Du er trønder og ikke vet hva en ølvott er? Det hadde jeg ikke trodd om deg :no: 

Æ e trønder, men øl innjgår itj i sortimange'.... :aww: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Så jeg bør begynne med et prosjektet først, før jeg vurderer å teste ølvott? :D 

a4a7f64f-0078-4dec-aed2-0a512ea88128_org

En vott du kan drikke øl med. Eller kaffe i hankeløs kopp. Eller brus. 

Sorry, men :lol::lol::lol: 

Sjalusidrama i heimen... Willy la seg i sofaen med det beinet Yasmine EGENTLIG ville ha... så da la hun seg i den andre sofaen og bare stirret på Willy inntil han fant det litt trykkende, slapp beinet ned på gulvet og gikk.... Stakkars lille gubben. Nå ligger Yasmine fornøyd og tygger på det :aww: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, SFX skrev:

Så jeg bør begynne med et prosjektet først, før jeg vurderer å teste ølvott? :D 

Jeg har enda ikke hatt en eneste elev som ikke har klart å snurpe sammen to stoffbiter, så jeg har trua på deg også. Og det er vesentlig enklere enn en ølvott ja :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Man hekter bare av sykkelsekken, og så hekter man på den nye. :aww:

Jeg sovna på sofaen, og så våkna jeg av en melding. Før jeg hadde våkna helt svarte jeg ja til å ta en dobbel vikartimer i morgen. :pinch: Nå kan jeg i alle fall avspasere litt med god samvittighet snart.

:P                           

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Line skrev:

 

Jeg har enda ikke hatt en eneste elev som ikke har klart å snurpe sammen to stoffbiter, så jeg har trua på deg også. Og det er vesentlig enklere enn en ølvott ja :lol: 

Er det det trøndere lærer å lage på skolen, ølvott, faktisk :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tøfflus skrev:

Et tips til, også Clas Ohlson: http://www.clasohlson.com/no/Asaklitt-Mini-LED-/31-5070

Har flere forskjellige typer og 3 for 2 for tiden. Jeg kjøpte tre med forskjellige lys; grønt, rødt og hvitt, så i mørten ser jeg hvem som er hvor :) Scroll nederst på siden så ser du andre typer også.

 

Apropos tenner......Qui hadde en for mye han, en melketann som aldri falt ut. Var så god plass inni der at vi trakk den ikke, så ut som den hørte til der. Aldri noen som så det med mindre jeg påpekte det *flir*

De er kjempeflinke, de lyser veldig godt. De holder ikke veldig godt hvis bikkja henger litt fast i kratt og kjerr. Og det er ymse kvalitet. Jeg har hatt en i to sesonger like fin. Og den har holdt i snø, vann(litt bading) mange turer. Kjøpte flere fordi den var så bra. Og fire av de gikk etter to turer pga vann eller dårlig batteri. Så mitt råd. De som er gode er gode, men kjøp flere så er du sikret.

4 timer siden, Mud skrev:

Visste dere at når man måler de vitale målene på huskyer så mister de all skjellet og muskulatur i kroppen og blir til uformelige hudsekker som siger i alle retninger ?  

Ikke ? 

Det visste ikke jeg heller før i dag... Det tok 30 min å få sånn ca mål faktisk :wacko:

Det nytter forøvrig dårlig å bli sur for da velter de...

Åh jeg lo så mye at det rant snørr utav nesa...:D

2 timer siden, mokken skrev:

Jeg har heller ikke hunder som sittet på bordet. Jeg har derimot en som står på bordet med ujevne mellomrom... :P

Ikke jeg heller, men til gjengjeld har jeg kommet hjem til bord med noen merkelige potetrykk på...

 

husker jeg var på verdensutstilling, der var en som ville stille sin champ, kjempemerittert hund. Den hadde kun en testikkel pga operert. Og hun hadde med legitimasjon og alle papirer. Kommer inn i ringen, dommeren kjenner over hunden- blir så opptatt av testikkeln, ho drar fram papirer osv. Det endte med at ho ble hevet utav ringen- det er litt surt når du har reist så langt.

og jeg har nå en hund som hvis jeg oppnår en VG på den, så jubler jeg... jeg ender vel med å bli hevet utav ringen...

Sliten etter tre dager på kurs, mens Prima ho fungerte bare bedre og bedre- HERLIG

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

 

Jeg har enda ikke hatt en eneste elev som ikke har klart å snurpe sammen to stoffbiter, så jeg har trua på deg også. Og det er vesentlig enklere enn en ølvott ja :lol: 

Men jeg har som regel bare fått beskjed om å snurpe sammen truten :D

Nå spiser jeg en asjett med mat, jeg er litt usikker på hva jeg skal kalle det. Det er litt av alt, for det var det jeg hadde i kjøleskapet. En liten bit kålrot, en bit agurk, veldig mye grønt, litt revet ost, litt rødløk, fire spiseskjeer tacosaus og to kyllingfileter. Er det middag? Eller kanskje jeg hoppet over middag, så dette er en salat til kvelds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SFX skrev:

Annen rase, men jeg er championeier som fikk very good i helga, og jeg er ikke satt ut. Hvis hunden vipper mellom very good og CK som voksen i åpen klasse, hvorfor skal den ha blitt magisk bedre av å få championtittelen? Jeg synes det er bra dommerne bedømmer championene som hunder, og synes det er uinteressant med dommere som gir CK kun fordi hunden er champion fordi de ikke vil undergrave andre dommeres bedømmelser tidligere. Min hund er neppe den eneste som kan ha varierende dagsform, og det er meget få hunder som har så ubetydelige feil at ikke ulike dommere vil prioritere de feilene de har ulikt. Hun er internasjonal champion, men har også fått good fordi den største feilen hennes har blitt trukket så hardt for - fair enough. Ikke alle dommere ser feilen like godt, og ikke alle dommere trekker like hardt for det - og på større utstillinger med hardere konkurranse må dommerne sortere sterkere enn på småutstillinger.

Jeg jublet ikke over VG i champion, men jeg jubler sjelden over VG i noen klasse :P 

Jeg så på dem i helga, men er redd de forsvinner i pelsen på Glam. Hadde det vært noe som kan henge og dingle litt, for han har jo tettest pels i manken - jeg må av og til lete etter halsbåndet når det skal av... 

Jeg har et refleksskjerf fra Hurrta som er stort nok til at det legger seg utenpå pelsen, men det er jo selvsagt bare refleks og ikke noe som avgir lys... Orbiloc synes på Uno fordi jeg har festa det på selen slik at det er på toppen, men din har nok mer pels enn min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pixie skrev:

Jeg har et refleksskjerf fra Hurrta som er stort nok til at det legger seg utenpå pelsen, men det er jo selvsagt bare refleks og ikke noe som avgir lys... Orbiloc synes på Uno fordi jeg har festa det på selen slik at det er på toppen, men din har nok mer pels enn min :P

Ja, poenget er jo at JEG skal se hundene, ikke de ikke-eksisterende bilene som ikke kjører der vi går tur :P Og ja, en tibetansk terriers pels kan overhode ikke sammenlignes med Glams lange, tjukke pels som står rett ut. Jeg skal få tatt et bilde av ham med sele på en dag, så kan du se hakkene, og hvorfor et lite lys fort vil forsvinne eller miste mye effekt på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Ja, poenget er jo at JEG skal se hundene, ikke de ikke-eksisterende bilene som ikke kjører der vi går tur :P Og ja, en tibetansk terriers pels kan overhode ikke sammenlignes med Glams lange, tjukke pels som står rett ut. Jeg skal få tatt et bilde av ham med sele på en dag, så kan du se hakkene, og hvorfor et lite lys fort vil forsvinne eller miste mye effekt på ham.

Jeg antar at du går med hodelykt, og da vil jo en refleksvest også gjøre nytten. Da lyser jo refleksen når lyset treffer. Ellers vil du jo stort sett uansett ha problemer med å se et lys inni pelsen på hunder med mye pels. Jeg har slike halsbånd med lys på mine - jeg ser jo lyset sånn av og til i hvert fall *ler*. Ellers har jeg også brukt enkle lykter som jeg har hengt i halsbåndet til hundene - de slenger jo såpass at man ser lysstrålende sånn av og til :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...