Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

35 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg tåler litt ruskevær jeg altså, jeg er trønder må du huske :sleep:, men dette vestlandsværet tar motet fra meg rett og slett. 

Som utflytta trønder var jeg liksom vant til sånt, men etter å ha bodd lenger på Østlandet enn i Trøndelag har jeg liksom blitt vant til litt bedre vær da :lol: 

14 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg fant det også for max 5 minutter siden. Men ser det er borte nå. 

Jeg finner det ikke mer heller nå. Men fant det for noen få minutter siden. 
Så det er nok rapportert og fjernet. 

Jeg vurderte om jeg skulle rapportere, men så så jeg mer underholdningsverdien i det :aww: Som et skrekkens eksempel.... 
Men det var også en shiba til salgs for 45 000 kr !!!! 

• Like 2
  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg vurderte om jeg skulle rapportere, men så så jeg mer underholdningsverdien i det :aww: Som et skrekkens eksempel.... 
Men det var også en shiba til salgs for 45 000 kr !!!! 

:o 
I alle dager... Har den begynt å bæsje gull, eller hva er greia? :blink:  

Det er jo helt sprøtt hva folk klarer å blande seg fram til. Gi det et nusselig og trygt navn, skriv om kvaliteter de på ingen måte har, og så selger de seg selv :aww:  

Rart at det ikke står noe om hva den er blanda med da. 

Skrevet
39 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det er jo helt sprøtt hva folk klarer å blande seg fram til. Gi det et nusselig og trygt navn, skriv om kvaliteter de på ingen måte har, og så selger de seg selv :aww:  

Rart at det ikke står noe om hva den er blanda med da. 

Den er jo ikke blandet. Den er jo renraset :aww: 

• Like 2
Skrevet
5 minutter siden, Krutsi skrev:

Den er jo ikke blandet. Den er jo renraset :aww: 

Javisst. My bad! 

Det er jo ikke deres skyld at jeg følger så dårlig med at jeg ikke har fått med meg at det er en svært populær rase, som åpenbart bare blir diskriminert av NKK som ikke vil registrere dem :aww: 

Skrevet

Da fant dyrlegen et problem i høyre kneet til Mona. Det var i grunnen som fryktet, det kneet har vært kranglete før. Da blir det 10 dager med ro før ny undesøkelse og eventuell røntging. Stakkars Mona :(  

Skrevet

God bedring til @Mona-hunden ?

-

Noen som tilfeldigvis har sett på FB at en dogo canario, ca de bou eller liknende type hund har stukket av og er etterlyst, og som vet hvilken side det ble skrevet på? Asker-området.

Skrevet
11 minutter siden, Mona skrev:

Da fant dyrlegen et problem i høyre kneet til Mona. Det var i grunnen som fryktet, det kneet har vært kranglete før. Da blir det 10 dager med ro før ny undesøkelse og eventuell røntging. Stakkars Mona :(  

Æsj :hmm: God bedring til Mona!

Skrevet
1 time siden, *Kat84* skrev:

Antakelig vis... 

1 time siden, Stine skrev:

Herregud så valpesyk jeg er!!

Da er det bare å løpe og kjøpe vet du... sånn Orkidé-hund må da passe perfekt :D 

Vel hjemme, det var bare veier helt til jeg kom på grusvegen. Der var det speilhålke, men grusmannen hadde strødd, han, så da gikk det fint å kjøre like vel :) Nå vente jeg på besøk... Skal servere pannekaker i dag - sånne amerikanske som man bare mikser med melk og rister så vips er røra ferdig :aww:

• Like 1
Skrevet

AN lurer jeg på om det stemmer at man for å trene hi-hunder bruker levende rev og slipper dem i lagde hi og sender hundene etter? 

Skrevet
2 minutter siden, Justisia skrev:

AN lurer jeg på om det stemmer at man for å trene hi-hunder bruker levende rev og slipper dem i lagde hi og sender hundene etter? 

Reven er levende, og hiet er laget. Men reven sitter trygt bak gitter i en stor kasse, og kommer ikke i direkte kontakt med hund.

Skrevet
Akkurat nå, Pringlen skrev:

Reven er levende, og hiet er laget. Men reven sitter trygt bak gitter i en stor kasse, og kommer ikke i direkte kontakt med hund.

Ok. Takk for svar.

Skrevet

Jeg sitter her og gruer meg til å kaste den musa som befinner seg i en musefelle i et kjøkkenskap. Kanskje jeg bare skal gjøre det? Jeg hadde seriøst heller tatt en tannlegetime.

• Like 2
Guest Christine
Skrevet
3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg sitter her og gruer meg til å kaste den musa som befinner seg i en musefelle i et kjøkkenskap. Kanskje jeg bare skal gjøre det? Jeg hadde seriøst heller tatt en tannlegetime.

Jeg kan komme å gjøre det, så tar du over visdomstanna mi som skulle vært fjernet i fjor? 

Skrevet

Apropos mus, hvilke er de beste fellene som fanger og ikke dreper? Foreldrene mine har fått en mus, alle bortsett fra en vil at den skal få leve. Synes klassiske musefeller er så fæle, og man risikerer jo at de bare brekker ryggen og pines til døde. ..

Har laget en slik flaskedings som musa kan krype inn i men ikke kommer ut av. Men ingen fangst og blodtørstigheten til enkelte har skrudd seg opp. Men tror kanskje musa er ett annet sted da så da er det ikke rart den ikke er fanget heller.
  • Like 1
Guest Christine
Skrevet
6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Deal! :lol:

Oh, hadde slikt bare vært mulig!

Skrevet
2 timer siden, Polfarer skrev:

Det er så genialt! Kan ikke se for meg at det hadde vært veldig billig å gjøre i Norge emoji14.png Men det verste er at om jeg hadde gått på den lokale "lille" butikken så hadde jeg betalt det dobbelte for samme varer med dårligere kvalitet (på ferske produkter). Og jeg hater å bruke tid på å handle så å dra på tesco eller real er liksom noe jeg utsetter så lenge jeg kan emoji38.png

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Genialt da!

De har noen slike tilbud i norge og i storbyene, men nei  - neppe billigere - eneste er at man slipper all "oi det vil jeg ha!" og slipper å dra på butikken da... jeg venter på at de som selger ut datovarer skal komme skikkelig i gang jeg med utsending av ting. Det kan man nok spare mye på. Og så er jeg så fæl at jeg håper på priskrig i jula igjen sånn at vi kan hamstre. Spiste opp siste vossakorva i september. Rødkål og surkål har vi enda da, så det trenger vi ikke mer av. Jeg syns forsåvidt det er greit å handle - men har ikke helt overskudd til det alltid :lol: Så da blir det litt halvhjerta.

2 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg vet ikke hva som skjer hjemme jeg.. for jeg rydder! Ofte! Og likevel når jeg snur meg, har det bare sagt "pang" og det er stappfullt med ting igjen.. 

Her og :aww: Nå rydder jeg ikke engang, og eneste jeg ser forskjell på er at det er flere leker på gulvet... :lol: 

Skrevet
4 minutter siden, Polfarer skrev:

Ja, det er ett kjempe tilbud :)

Du får sjekke ut holdbart.no om du ikke vet om de fra før! ;)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Åååh ser de har fått opp nettbutikken :D *ile inn* 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...