Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober

Recommended Posts

Skrevet
1 time siden, SFX skrev:

Mmm, det hørtes i grunnen ut som en utmerket meny! 

Jeg har gått et par turer med diverse hunder, og siden vi var i sivilisasjonen fikk jeg klekket to egg og sanket inn et tosifret antall pokemon. Nuh blir det Fjordlandsrisengrynsgrøt og et par rundstykker til middag.

Det var ikke så aller verst altså :D Men Fjordland var egentlig en god idé til morgendagens middag... rømmegrøt da *namm*. 

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Skrevet
3 timer siden, enna skrev:

Bra kurs. Tror de fleste fikk noe utav det.

14908194_10153817663631761_76869232466523717_n.jpg14910514_10153817870861761_9077521626993664596_n.jpg

Jeg kan ikke fordra den der "husk at en hund er mer enn screeningresultater". Det bruker folk som unnskyldning til å ikke screene. 

Skrevet
1 minutt siden, 2ne skrev:

Jeg kan ikke fordra den der "husk at en hund er mer enn screeningresultater". Det bruker folk som unnskyldning til å ikke screene. 

Men det er jo sant og bør sies selv om noen misbruker setningen.

Skrevet
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Men det er jo sant og bør sies selv om noen misbruker setningen.

Poenget blir vel borte om folk lar være å screene fordi de tolker det sånn at screeningresultatene ikke betyr noe? 

Skrevet
27 minutes ago, 2ne said:

Vel, det var ikke poenget med dette utsagnet som de forøvrig brukte mye tid på å snakke rundt. For man SKAL teste for det som nkk og raseklubben krever at man tester for. OG I TILLEGG ta hensyn til mer enn BARE screeningresultatene. Det holder ikke å bare ha A-hofter.  Hunden skal også ellers være frisk, ikke ha slekt med feks hyppig forekommende allergi, være funksjonelt bygget, ha godt gemytt osv.

Om folk som var på kurset ikke fikk med seg DET poenget må de være både døve, blinde OG dumme.

Kurset strakk seg over to hele dager. Og denne sliden er bare stikkord oppsummert fra de to dagene.

Skrevet
4 minutter siden, enna skrev:

Vel, det var ikke poenget med dette utsagnet som de forøvrig brukte mye tid på å snakke rundt. For man SKAL teste for det som nkk og raseklubben krever at man tester for. OG I TILLEGG ta hensyn til mer enn BARE screeningresultatene. Det holder ikke å bare ha A-hofter.  Hunden skal også ellers være frisk, ikke ha slekt med feks hyppig forekommende allergi, være funksjonelt bygget, ha godt gemytt osv.

Om folk som var på kurset ikke fikk med seg DET poenget må de være både døve, blinde OG dumme.

Kurset strakk seg over to hele dager. Og denne sliden er bare stikkord oppsummert fra de to dagene.

På min rase er det nesten omvendt i noen land ned europa. De tar KUN hensyn til DNA tester, alt annet blir glemt.... Så jeg forstår godt hva som menes med det, å ta hensyn til det hele- Teste for å vite men se helhetlig på det. En hund er mye mer enn det som står på papiret, men det gjelder jo å VITE og tenke langsiktig.

• Like 3
Skrevet
2 timer siden, Stine skrev:

Spis litt is også, det hjelper alltid :hug:

Det har vi gjort, og bikkjene får alltid lov til å sleike ren skåler og isboks. Nå sleiker de hverandre reine :lol:

Har ikke is :o:lol: Men får se om vi skal spandere på oss is i morra. Har egentlig mye godteri. Hvem skulle trodd at man mister matlyst/godtelyst/drikkelyst når man ligger dønn stille for at ikke noe skal gjøre noe så inn i granskauen vondt? :lol: Derfor jeg dro til legevakta i dag, begynte å bli heftig dehydrert :icon_redface: Når man nesten besvimer av å sette seg ned på do og reise seg opp igjen, om man i det heletatt når frem, så utvikler man visst kjapt vegring for det, og generaliserer det til alt som fører til dobesøk. :aww:   

Fått paralgin forte nå, ble skikkelig rusa da pille nr 2 slo inn, men det går over. Jeg går som en stiv gammal fyllik, så hottie synes at jeg er dritskummel :( Men bedre enn å snike seg bortover med en hastighet på omtrent 20 meter i timen :lol: 

2 timer siden, HeleneFS skrev:

@Raksha Håper det går fint med deg etter ulykken, så ekkelt å lese! Må har vært en sinnsyk opplevelse!

Det går fint, sånn alt tatt i betraktning så har vi/jeg hatt så englevakt at det skulle faktisk ikke være mulig. Jeg har sett bilen og stedet, hørt hva ambulansearbeiderne tenkte og lest rapporten fra skadestedet. Det der SKULLE ikke være mulig å komme fra i så god form som både jeg og sjåføren er i. Jeg som fikk den verste trøkken, men det er bare barnemat i forhold til hvordan det hadde gått om vi hadde hatt marginene bittelitt mindre på vår side. 

Får ekle flashbacks til jeg ser trærne suse forbi i lyset fra frontlysa, sideveis, i en helvetes fart. Men det er egentlig det meste jeg husker. Gikk greit å sitte i bil til legevakta i dag, skal vel sies at Bonden, som normalt kjører fint, aldri har kjørt SÅ pent før, og jeg fikk noia da det stod en varseltrekant og en traktor i veikanten :aww: Dette kommer til å ta litt tid å komme over, men hjelper å huske at marginene var på MIN side. Lillemor skulle ikke miste mamman sin nå :wub:  

Med pf innabords klarte jeg å ha henne på fanget litt i dag. Det var skrekkelig godt for både mor og barn. :wub: 

Ups, rant. Bearbeiding tar tid... :icon_redface:

Men hey! Ringe banken i morgen og bekrefte helt 100% sikkert at lånet er hevet, jeg har fått printscreen av at de har innfridd det, så sender jeg fra meg vognkort del 2, og er ikke mazdaeier lenger! :D:D:D Pengene stod på min konto på fredags morgen (oh the irony). Så nå er jeg snart ferdig med de idiotene. Sendt dem en mail om vinterdekka idag, hvor jeg sier rett ut at jeg er ufattelig lite imponert over måten saken har vært håndtert på fra deres side, tviler på jeg får noe særlig svar på den. Men vi har somsagt vinterdekka, og de skal de selvsagt få igjen, så lenge det ikke koster oss mer enn noen kr til disel om vi må levere dem på tolga eller tynset. 

• Like 3
Skrevet

Spontankjøpte en Julius K9 sele i julegave til noen. Har sett flere som har navnet på hunden på de der patchene på siden, hvor får man kjøpt det? 
Fant Do not pet, police unit, training osv på ebay, men føler ikke noen passer sånn heeeelt til denne hunden. Kan hende jeg søkte med feil ord dog, tips? 

Skrevet
2 minutter siden, Rocket skrev:

Spontankjøpte en Julius K9 sele i julegave til noen. Har sett flere som har navnet på hunden på de der patchene på siden, hvor får man kjøpt det? 
Fant Do not pet, police unit, training osv på ebay, men føler ikke noen passer sånn heeeelt til denne hunden. Kan hende jeg søkte med feil ord dog, tips? 

http://vårnettbutikk.no/produkt/julius-k9/navnelapper/merkelapper

Skrevet
7 minutter siden, Raksha skrev:

Har ikke is :o:lol: Men får se om vi skal spandere på oss is i morra. Har egentlig mye godteri. Hvem skulle trodd at man mister matlyst/godtelyst/drikkelyst når man ligger dønn stille for at ikke noe skal gjøre noe så inn i granskauen vondt? :lol: Derfor jeg dro til legevakta i dag, begynte å bli heftig dehydrert :icon_redface: Når man nesten besvimer av å sette seg ned på do og reise seg opp igjen, om man i det heletatt når frem, så utvikler man visst kjapt vegring for det, og generaliserer det til alt som fører til dobesøk. :aww:   

Fått paralgin forte nå, ble skikkelig rusa da pille nr 2 slo inn, men det går over. Jeg går som en stiv gammal fyllik, så hottie synes at jeg er dritskummel :( Men bedre enn å snike seg bortover med en hastighet på omtrent 20 meter i timen :lol: 

Det går fint, sånn alt tatt i betraktning så har vi/jeg hatt så englevakt at det skulle faktisk ikke være mulig. Jeg har sett bilen og stedet, hørt hva ambulansearbeiderne tenkte og lest rapporten fra skadestedet. Det der SKULLE ikke være mulig å komme fra i så god form som både jeg og sjåføren er i. Jeg som fikk den verste trøkken, men det er bare barnemat i forhold til hvordan det hadde gått om vi hadde hatt marginene bittelitt mindre på vår side. 

Får ekle flashbacks til jeg ser trærne suse forbi i lyset fra frontlysa, sideveis, i en helvetes fart. Men det er egentlig det meste jeg husker. Gikk greit å sitte i bil til legevakta i dag, skal vel sies at Bonden, som normalt kjører fint, aldri har kjørt SÅ pent før, og jeg fikk noia da det stod en varseltrekant og en traktor i veikanten :aww: Dette kommer til å ta litt tid å komme over, men hjelper å huske at marginene var på MIN side. Lillemor skulle ikke miste mamman sin nå :wub:  

Med pf innabords klarte jeg å ha henne på fanget litt i dag. Det var skrekkelig godt for både mor og barn. :wub: 

Ups, rant. Bearbeiding tar tid... :icon_redface:

@Rakshabare bearbeid alt du vil, du kan gjerne få fortelle det hele mange ganger også, hvis det kan hjelpe bittelitt på! :hug:

Skrevet
7 minutter siden, Rocket skrev:

Du kan spesialbestille hos hvilken som helst Zoo1 butikk ihvertfall . Men ikke alle butikkene veit de kan det, men de kan det :lol:

• Like 1
Skrevet
1 minute ago, Tøfflus said:

Hva blir bucket-list på norsk? Så det oversatt til kiste-liste og det ble liksom helt kååårni i mitt hode :P

Liste over det man skal gjøre før man dør..
-vet ikke om norsk har ETT ord for det.

Skrevet
17 minutter siden, Bananen skrev:

Hvordan forholder en seg til bjeffende og uuulende hunder som tydeligvis er alene på hotellrommene? Sånn et par timer alene i alle fall ...

Man henvender seg i resepsjonen, og så ringer de eier.. 

hilsen hun som ble oppringt over at det hørtes ut som et gråtende barn på rommet og hadde gått ifra whippeten sin der :whistle::icon_redface: 

Skrevet
6 minutter siden, Tøfflus skrev:

Hva blir bucket-list på norsk? Så det oversatt til kiste-liste og det ble liksom helt kååårni i mitt hode :P

Et helt halvt år? :P Så den i går og reagerte på den oversettelsen

• Like 1
Skrevet
4 minutter siden, enna skrev:

Liste over det man skal gjøre før man dør..
-vet ikke om norsk har ETT ord for det.

Ja nettopp, er jo det det betyr. Men kiste-liste liksom...i mangel av noe bedre....*flir*

Akkurat nå, Kaja skrev:

Et helt halvt år? :P Så den i går og reagerte på den oversettelsen

Oppmerksom du, helt rett gitt :) Jeg satte nesten hele vannglasset i halsen og måtte faktisk spole tilbake for jeg måtte da ha sett feil...

Skrevet

Den følelsen når du går rett fra å ha sett AHS Hotel til å dusje og du kjenner noe kaldt og hardt mot korsryggen idet du bøyer deg fremover... ? 

Ikke pinglete hvertfall ?

image.jpeg

Skrevet
29 minutter siden, Pixie skrev:

Wow, koster mer enn selen jo :lol: Da utgår det med høye kneløft gitt. :lol: 

23 minutter siden, Ozzy skrev:

Du kan spesialbestille hos hvilken som helst Zoo1 butikk ihvertfall . Men ikke alle butikkene veit de kan det, men de kan det :lol:

Aner du hva det koster? :) 
Sjangser nok på en "Therapy dog" kanskje til en 20-40kr fra ebay vis alt annet koster over 100lappen. :P 

Skrevet
1 minutt siden, Rocket skrev:

Wow, koster mer enn selen jo :lol: Da utgår det med høye kneløft gitt. :lol: 

Aner du hva det koster? :) 
Sjangser nok på en "Therapy dog" kanskje til en 20-40kr fra ebay vis alt annet koster over 100lappen. :P 

Koster rundt en hundrelapp , spørs på butikken . Koster jo mer å få de spesiallaget enn de masseproduserte . 

• Like 1
Skrevet
3 minutter siden, AnkiogBonita skrev:

Amstaffblandinger er vel ikke lovlige, eller tar jeg helt feil?

Du tar ikke feil.

Hunder med "mistenkelig utseende" kan også bli ansett som ulovlige med mindre man kan bevise det motsatte.

Skrevet
24 minutter siden, Ozzy skrev:

Koster rundt en hundrelapp , spørs på butikken . Koster jo mer å få de spesiallaget enn de masseproduserte . 

Fant ut at de hadde flere enn de de viste på bildet, så da blir det fra Ebay til ish en 50lapp isteden. :) Så får det bli en Dramaqueen, Couchpotatoe, sofawolf, 2 fast 4 you eller noe i den dur. :lol: 

Skrevet
1 time siden, Symra&Pippin skrev:

@Rakshabare bearbeid alt du vil, du kan gjerne få fortelle det hele mange ganger også, hvis det kan hjelpe bittelitt på! :hug:

Tusen takk :hug:  

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...