Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober

Recommended Posts

Skrevet

Å vente på beskjed om noe er så ekstremt kjedelig! Var på visning (leie) på torsdag og får svar i løpet av mandag eller tirsdag håper jeg om vi får den. Kjempefin leilighet, har nesten flyttet inn allerede :P Kjenner det blir syyyyykt kjipt om vi ikke får den. Første leiligheten på lenge jeg kunne tenkt meg å bo i noen år. Plass til hunden, småtroll som vi prøver iherdig på og ja.. Den er (nesten) perfekt for oss :)

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Skrevet

Har vært på Lørdagsuniversitetet for å høre en kollega/tidliger medstudent snakke om maskinlæring. Interessant foredrag, men det beste var å komme hjem til en rolig Mona som slappet av i senga mi. Det er så deilig at hun endelig kan være litt mer alene, så jeg kan gå ut et par timer nå og da. Hele arbeidsdager har jeg forlengst gitt opp, men det å få seg en løpetur eller bytur uten å bekymre seg for hunden veldig fint :) 

• Like 3
Skrevet

Gubben har visst fått kortet sitt slimma i Edinburgh, det ble nettopp forsøkt brukt i New York. Heldigvis fanget banken det opp, så nå er kortet sperra. Det blir en fin jobb å få lagt inn det nye kortet på alt vi har registrert kort på på nett :ahappy:

20161029_154856.jpg

• Like 2
Skrevet

Rørlegger'n har vakttelefonen, hvor han må dra ut hvis folk trenger rørlegger og er villig til å betale dyrt for det. Idag ringte den under frokosten, så han bare heiv i seg maten før han dro . Var borte nesten tre timer , fått slappet av litt og nå skulle vi starte på middag men jaggu ringte den igjen . Så da måtte han ut  igjen da..   Så da tar jeg meg en brødskive og håpe det ikke tar lange tiden . 

Veldig glad han ikke har vakt hver uke , er ikke så gøy :P

Skrevet

Når vi er inne på begravelse; jeg sitter og venter på møte som skal starte om en halv time, for å planlegge begravelsen til bestemor. jeg skulle virkelig ønske at alt hadde vært ferdig planlagt, slik at det bare var å levere ei liste. familie kan virkelig være din verste fiende i slike situasjoner :)

Skrevet

Fine lilleprinsessa mi:heart:
14732290_1145231515531997_69735558761775

Men hun er ikke så god på konsekvensanalyse hun heller:lol:
14572327_1144419392279876_70620693029403

Sånn ca halvannen meter rett ned, null problem for frøken spinngærn:aww:

• Like 9
Skrevet
3 timer siden, MarieR skrev:

For et drittvær! Er veldig spent på om fergene blir innstilt i dag også. Håper ikke det, for jeg hater sånne forsinkelser når jeg skal noe sted. 

Jeg hakke fått noen beskjed om det i dag, hvis det er "vår" ferje.. men i går kveld var det et par avganger innstilt.. 

Skrevet

Akkurat nå har jeg slitne bein! Har vært på shopping, og tråkket rundt i noen timer. Fått ferdig 4 julegaver da, og fant kjempetilbud på alt jeg kjøpte. Og jeg klarte ikke å dy meg, så jeg kjøpte illustrert Harry Potter-bok (de vises stein) til nevøen min på straks 6 år. Mulig det er litt tidlig, men da får han bare spare på den. :aww: Ble også noen Roald Dahl-bøker til samme nevø (ehm ja, jeg elsker å kjøpe bøker!). Tror ikke jeg har vært så godt i gang med gaver så tidlig før, men må slå til når det er tilbud på ting. :ahappy: 

• Like 4
Skrevet

Rakk nesten en times tur før mørket kom da, Tuva blåste sideveis ett par ganger og :lol: Tenk,i morra er det mørkt en time før enn i dag...

Skrevet
1 time siden, Annik skrev:

Når vi er inne på begravelse; jeg sitter og venter på møte som skal starte om en halv time, for å planlegge begravelsen til bestemor. jeg skulle virkelig ønske at alt hadde vært ferdig planlagt, slik at det bare var å levere ei liste. familie kan virkelig være din verste fiende i slike situasjoner :)

Her gikk begravelsen greit pga det. Det som kom etterpå fra en kant når de kom til arv er en annen historie... Arv får virkelig fram det værste i folk og oppløser familier. 

Skrevet

Nydelig dag i dag, herlig vær å bare ture i og trene litt apell utendørs.

Ikke fullt så moro å snakke med engelske folk og skryte vel og lenge av kaninlekene til Stina og prestere å si at man alltid har med seg en lommekaninleke på tur. Og først nå skjønner hvorfor de kikka litt rart på meg. Portabelt hull i bakken ønskes kjøpt...

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 5
Skrevet
2 minutter siden, Bjornal skrev:

Nydelig dag i dag, herlig vær å bare ture i og trene litt apell utendørs.

Ikke fullt så moro å snakke med engelske folk og skryte vel og lenge av kaninlekene til Stina og prestere å si at man alltid har med seg en lommekaninleke på tur. Og først nå skjønner hvorfor de kikka litt rart på meg. Portabelt hull i bakken ønskes kjøpt...

Sent from my iPhone using Tapatalk

:lol: Jeg ler enda :P 

Skrevet

Sløver i sofaen med en øl og serie :)  egentlig skulle jeg gjøre masse idag, men bare fått gjort litt.

Egentlig synes jeg at det burde finnes en eller annen app der man fikk noen form for premie for å gjøre kjedelige ting. Sånn du får 100 poeng for å ta oppvasken :D hvorfor er det ingen som har funnet på det liksom...

• Like 2
Skrevet

Og sånn mens jeg skravler her... er det flere som har sett Fear the walking dead og synes folka er kjedelige. Jeg synes nesten bare de kan dø nå jeg... alvorlig talt, man blir ikke engasjert i dem i det hele tatt jo... sukk... 

Skrevet
Akkurat nå, Turb skrev:

Og sånn mens jeg skravler her... er det flere som har sett Fear the walking dead og synes folka er kjedelige. Jeg synes nesten bare de kan dø nå jeg... alvorlig talt, man blir ikke engasjert i dem i det hele tatt jo... sukk... 

Den ble litt blablabla. Det var gøy første sesong så falt jeg av. 

Skrevet
Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Den ble litt blablabla. Det var gøy første sesong så falt jeg av. 

Er midt i sesong to nå og ender opp med å gå å gjøre andre ting mens den står på... hvorfor kan ikke hbo nordic oppdatere walking dead med sesong 6, jeg har ikke fått sett den enda :( 

• Like 1
Skrevet
4 minutter siden, Turb skrev:

Er midt i sesong to nå og ender opp med å gå å gjøre andre ting mens den står på... hvorfor kan ikke hbo nordic oppdatere walking dead med sesong 6, jeg har ikke fått sett den enda :( 

Trodde HBO hadde solgt walking dead jeg og dermed ikke viste den lengre?

Skrevet

Endte plutselig opp med å kjøpe meg ny bil i dag :D Får endelig en bil som er stor nok til hundeburet og enda plass til litt til.. Gleder meg som en liten unge til den en klar til levering over helga :jump:

• Like 7
Skrevet
7 minutter siden, JeanetteH skrev:

Trodde HBO hadde solgt walking dead jeg og dermed ikke viste den lengre?

Ææææææææææææææææææææææææææ... :gaah:

Skrevet
26 minutter siden, JeanetteH skrev:

Her gikk begravelsen greit pga det. Det som kom etterpå fra en kant når de kom til arv er en annen historie... Arv får virkelig fram det værste i folk og oppløser familier. 

Det startet med kaos pga arveoppgjør allerde dagen etter bestemor døde. Men det har vi vært forberedt på, så der har jeg bare bestemt meg på forhånd for at jeg ikke skal legge meg borti. barnebarn har ingen automatisk arverett uansett, og det er ikke skrevet noe testamente. Jeg gleder meg bare til alt er ferdig og gjort opp, selv om jeg vet at det blir et lite ******* før vi kommer så langt :P

Skrevet
1 time siden, Krutsi skrev:

Jeg hakke fått noen beskjed om det i dag, hvis det er "vår" ferje.. men i går kveld var det et par avganger innstilt.. 

Den gikk :) litt mer sjøgang enn vanlig bare. 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Bare det lille du beskriver om dognanny gjør at jeg vil fraråde hva som helst hun anbefalte ihvertfall. Som dere jo har oppdaget så er det å korrigere, rykke eller kjefte på en allerede frustrert hund ikke konstruktivt. Det er helt fint å høre hva dere har prøvd å hva som skjer. Men jeg lurer litt på, hva skjer om dere deler opp turene? Maks 15-20 minutter på en tur. Skjer det like ofte på morgen og kveld som på den lengre turen på dagtid? Et par enkle oppgaver i løpet av turen (som allerede er grundig innlært inne og som han kan), en enkel sitt, kontakt, håndtarget e.l. Da tenker jeg en kort stopp og en øvelse, maks to repetisjoner, og så rusle videre. Hvis dere får lært inn igjen grime så kan det være tryggere med å prøve halsbånd, men det er nok lettere for dere å få hjelp av en instruktør som ser dere og hunden. Jeg er helt sikker på at dette er løsbart, selv om dere er kjempetålmodige og har prøvd masse allerede! Håper vi får en oppdatering her også når dere har fått litt hjelp.
    • Takker igjen for godt svar! Vi har brukt både sele og halsbånd, med de siste 6 mnd har vi utelukkende brukt sele som sitter godt. Har flere ganger vurdert å bruke halsbånd i stedet men ser at vi ikke tørr da han helt sikkert hadde klart å vri seg ut av det når han klikker. Flere ganger har jeg vært redd for at han skal komme seg ut av selen når vi krangler. Han river å sliter, ruller å hopper. Eneste gangene jeg er trygg på at han ikke kommer seg ut av sele/halsbånd er om han er bundet fast, for da står han helt stille. Og både sele og halsbåndene vi har brukt er passer han og er justerbart. Vi brukte også retrieverkobbel i starten (fikk anbefalt det av oppdretter) men bruker ikke det lengre. En av teknikkene dognanny viste oss var å bruke retrieverkobblet til å "få han av oss" når han hopper på, ved å rykke i båndet, men det fungerte i en halv dag så trosset han det også å vi ønsker ikke å bli stående å rykke i et så tynt med kraftig bånd, det økte bare stressnivået hans.  Vi har ila året som har gått tenkt at han kan være både over og understimulert og gjort endringer i hverdagen i perioder for å justere aktivitetsnivået både opp og ned. Men det har ikke blitt bedre. I periodene vi har justert det ned ser vi at han blir verre, og gjerne mer pågående inne også. Noe vi mener taler imot at han er overstimulert. Og vi har siden han var liten forsøkt å gjøre tydelig skille på at lek og oppgirende aktiviteter skjer ute, mens inne er det ro.  Mulig jeg ordla meg litt feil i forrige kommentar, men vi krever stort sett ingenting av han ute. Det resulterer i at vi henger etter han å han drar som en galing. Men slik har det blitt fordi hver gang vi prøver å lære han noe ute (gå pent, søke kontakt med oss, sladretrening ol) så ender det etter et pr min med et nytt utbrudd. Så frustrasjoenen vår kommer av at vi føler vi er i en ond sirkel. Han vimser rundt å vet ikke hva som er forventet av han > vi forsøker å korrigere han å lære han noe/forstyrre han ved å gi han en oppgave eller mål med turen > han klikker > vi rykker tilbake til start. Slik har det blitt da vi har tenkt at vi kanskje bare må stå i disse episodene til han lærer seg hvordan han skal oppføre seg på tur, det er jo tross alt en rase som er lærevillig og gjerne vil ha en oppgave. Men selv etter lengre persioder der vi prøver igjen å igjen så later det ikke som at han forstår tegningen. Så de siste pr månedene så har vi ikke krevd eller forventet noe av han. Å selv når han er løs å kan løpe som han vil, feks på inngjærdet hundepark (Maridalen hundepark og Nordkisa hundepark) å vi forsøker å kalle han inn, så kommer han løpende (som jo er bra) men kommer da flyvende med sine 40 kg rett på oss å begynner å bite. Så kort sagt så klikker han både av for mye frihet, for lite frihet, lite/ingen forstyrrelse fra oss og for mye forstyrrelse fra oss... Mulig jeg høres ut som jeg bare kommer med motargumenter til alle forslag, å det mener jeg ikke! Men vi har virkelig prøvd alle vinklinger og teknikker vi kan tenke oss til og finne ut + litt til.  Men tusen takk for konkrete tips til adferdskonsulenter og fysio 😀
    • Nå vet jeg ikke om alle instruktørene til Norges Hundeskole, men jeg har ikke kjent eller møtt mange instruktører derfra med adferdskompetanse. Dognanny kjenner jeg ikke til, men jeg synes bakgrunnen kanskje var litt tynn. Selv om dere ikke ser noe mønster i adferden og han er røngtet fri så kan det godt være muskulære eller skjelett-problemer som bygger seg opp over tid og trigger på ulike tidspunkter, når det bare renner over. Og når du nevner at han har hatt ryggproblemer så blir jeg raskt mye mer oppmerksom på at det kan være noe uoppdaget der.  Bruker dere halsbånd eller sele? Hvis dere bruker halsbånd ville jeg forsøkt en godt tilpasset sele. Om dere allerede gjør det ville jeg faktisk forsøkt halsbånd, for å se om det gjør noen forskjell. Som du sier, ut fra det du beskriver, kan det høres ut som stress, frustrasjon og overtenning. Har dere forsøkt å kutte langt ned på kravene? Og kutte ned på aktiviseringen? Det er ikke det vanligste, men det hender også at hunder er overaktiverte og overstimulerte. Og selv om det er en aktiv rase så finnes det alltids unntak.  Korte, rolige turer, med litt løping om det ikke trigger for mye, og mer ro og hvile hjemme. Prøv å ikke stille for mye krav, gi ham litt mer slakk, litt mer "forberedelse" på at "nå skjer ting", og om mulig la han heller gå en kort tur i lengre bånd og gå hjem før det smeller. Alt dette er såklart forslag til ting å prøve ut, uten at jeg har sett hunden og situasjonene. Dere trenger definitivt en kompetent adferdsekspert til regelmessig oppfølging. https://www.atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund#Innlandet-hund Kjersti Bjøntegaard kan jeg personlig anbefale. Vi brukte henne mye med vår til dels krevende ridgeback unghund. Turid Hovland kjenner jeg bare såvidt til, men i likhet med Kjersti har hun en solid og god utdanning og mye god kompetanse ser jeg. Ta kontakt med en av dem, og de kan sannsynligvis anbefale andre om de selv ikke har kapasitet. De kan godt mulig også anbefale en fysioterapeut. I Oslo kan jeg anbefale smarthund.no (Hilde Iren).
    • Går det an å bruke kickspark i langrennsporene? Eller der de har oppkjørte løyper? Finnes det ski på dem? Har lyst på men må se om jeg kan kjøre det først da de vanlige veiene her jeg bor blir strødd. Hvordan trener man da hunden til å trekke? 
    • Glemte å legge til at vi gjør daglig korte økter med søk, hjernetrim, lek, «skattejakt» etter godbiter og leker både inne og ute. Øver mye på håndteringstrening ol.  Å han mestrer alt annet som en drøm, ingen problemer med å være hjemme alene, stueren på 1-2-3, trygg og veldig fin hund på alle andre måter, akkurat det vi så for oss. «Bare» dette ene problemet som skygger over så mye av det som har gått bra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...