Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Skrevet

Dagen begynte med at gullmynten skulle spy, det er en utrolig kjapp måte å få meg utav senga på. Nå sover gullmynten, mens mor er skikkelig våken, og kjenner litt på nerver til rallykonkurransen. De må jeg jobbe med, så nå skal jeg sykle tre mil, mens jeg jobber med meg selv mentalt. 

Og i dag er det 3 år siden jeg fikk vite at jeg skulle få en valp:wub:

Skrevet

Jeg er trøtt, sliten og sulten. Ypperlig start på døgnet. Skal på utstilling i Drammen i dag får satse på at jeg ikke kjører av veien eller sovner i ringen.
Noen ganger er hunder blæh.

Skrevet

Angrer på at jeg ikke sjekket bussrutene i går kveld, da hadde jeg visst at jeg burde kjørt til Oasen eller Lagunen for å unngå å bruke 1 time på å komme meg hjem. Eneste fordelen med bybanen er at setene er så vonde at det er umulig å sovne... :hmm:

Skrevet

Himmelen åpnet seg virkelig på morgenturen, så nå ligger alle klærne til tørk på badet. Det er ikke så ofte det regner SÅ kraftig her i Tromsø, men så klart traff jeg den verste skuren akkurat de 5-10 minuttene vil luftet oss :P

Skrevet
21 timer siden, Bananen skrev:

Øh. Er det i det hele tatt lov?

Ja, vi er ikke sagt opp, formelt, ennå. Vi er advart / varslet om overflødighet. Noe de har holdt på med i snart 1 år nå :mad:

18 timer siden, mokken skrev:

For en ugrei måte å gjøre det på! :console:

Takk, trenger litt medfølelse disse dager kjenner jeg :heart:

18 timer siden, Lola Pagola skrev:

Seriøst? Eller rettere sagt, useriøst! Da skjønner jeg at du sliter med motivasjonen ja, jeg hadde iallefall ikke giddet å gjøre mer enn minimalt. .. (med mindre sjefen ser på da, er jo greit å gå gode referanser ?).

Er dessverre sånn at de som tar avgjørelsene aldri har sett oss jobbe engang. De vet rett og slett ikke hva vi gjør...vi er bare tall :icon_confused:

17 timer siden, Teserere skrev:

Altså, det er jo ikke greit? Alle skulle bare slutta!

Men da blir det ingen sluttpakke :P

Skrevet

Da har vi vært på utstilling og plukket med oss en Very Good. Frøkna er totalt nedrøyta med skamklipte ører og presenterte seg så sørgelig som bare en pissvåt cavalier kan - her var det virkelig syndeflod og vel så det i dag. "Lykke til en solskinnsdag" fikk vi på kritikken :teehe:

• Like 5
Skrevet
33 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Da har vi vært på utstilling og plukket med oss en Very Good. Frøkna er totalt nedrøyta med skamklipte ører og presenterte seg så sørgelig som bare en pissvåt cavalier kan - her var det virkelig syndeflod og vel så det i dag. "Lykke til en solskinnsdag" fikk vi på kritikken :teehe:

Var det utstilling her i dag:shocked: Det er jo drukningsfare for hunder med oppstoppernese:P 

Skrevet
Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Tror det er drukningsfare for noen og enhver :lol:

Ja.... det regnet gjennom goretexen på (den veldig korte) morgenturen. Mona har installert seg i sofaen og sier at hun ikke trenger mer tur i dag. Hun synes sikkert veldig synd på Ariel som måtte vise seg fram i regnet!

• Like 2
Skrevet

Her er det for en gang skyld sol:huh: Har regnet så mye i det siste at jeg blir helt forvirret når himmelen er blå og det er en gul sak som blender meg, aner jo ikke hva man skal ha på seg i sånt vær:icon_confused::lol:

• Like 2
Skrevet
10 timer siden, Perfect Image skrev:

Det som startet som en kjip helg der det ikke ble noe utstilling pga sykt barn endte opp ganske bra når det ble bestemt at vi kunne få kjøpe denne frøkna oppdretteren egentlig hadde beholdt selv :)

Gratulere :)  

1 time siden, LØJ skrev:

Ja, vi er ikke sagt opp, formelt, ennå. Vi er advart / varslet om overflødighet. Noe de har holdt på med i snart 1 år nå :mad:

At det går an å la folk leve i en sånn usikkerhet :hmm: 
Når de ikke en gang har forståelse for hvem som gjør hva, eller bryr seg med å besøke arbeidsplassen og se dere i arbeid så går det nok etter ansiennitet fremfor prestasjoner i arbeidet. 
Formelt sett er det jo den est riktige måten å gjøre det på, men der jeg har et vikariat nå så er det nok av de som burde gått før de med minst ansiennitet. 1. Oktober er det ikke mye som kommer til å bli gjort der. 

I dag har jeg sovet lenge. Våknet ikke før klokka var nesten 10.30 :o Godt å få sovet ut en gang i blant også da, men syntes dette var i overkant seint i forhold til hva jeg egentlig liker. 

Om en time skal jeg kjøre til flyplassen for en times jobb igjen. Hvis det i det hele tatt er noe jobb der da :getlost: 
Og litt senere på ettermiddagen blir det ringtrening. Får se om lille vimsen gidder å stå i ro og vise tenner i dag da. Prøver hele tiden å finne den rette balansen mellom energi og sliten for at han skal være nok nedpå, men han er så forbaska glad i folk at han skal ha kos av alle han ser. 
De skal liksom være reserverte og ikke bry seg om folk de. Jeg har fått en feilvare :P  En veldig søt og sjarmerende feilvare :wub: 

Skrevet

Nå må jeg øyeblikkelig komme på en god unnskyldning for å ikke begynne å skrive årsberetning. Hadde det enda vært fint vær så kunne jeg jo bare sagt til meg selv at jeg MÅ ut og gå tur.

Skrevet
42 minutter siden, *Kat84* skrev:

At det går an å la folk leve i en sånn usikkerhet :hmm: 
Når de ikke en gang har forståelse for hvem som gjør hva, eller bryr seg med å besøke arbeidsplassen og se dere i arbeid så går det nok etter ansiennitet fremfor prestasjoner i arbeidet. 
Formelt sett er det jo den est riktige måten å gjøre det på, men der jeg har et vikariat nå så er det nok av de som burde gått før de med minst ansiennitet. 1. Oktober er det ikke mye som kommer til å bli gjort der. 

Ja, hurra for ansiennitet-prinsippet. Mye bedre at noen som er ansatt med lavere prosent og snart oppnådd pensjonsalder får bli og at vi som er yngre og kanskje mer motivert må gå. Bakvendtland der ALT går an :no:

Skrevet
15 minutter siden, LØJ skrev:

Ja, hurra for ansiennitet-prinsippet. Mye bedre at noen som er ansatt med lavere prosent og snart oppnådd pensjonsalder får bli og at vi som er yngre og kanskje mer motivert må gå. Bakvendtland der ALT går an :no:

Det gir virkelig ikke mening det der. 
Enda godt at de ikke har kommet så langt enda da at de faktisk har kuttet stillinger. Men hadde lett sett meg om etter en ny jobb første gang de truet med det. Men skjønner jo at dere gjerne vil ha sluttpakken om dere blir oppsagt. Det kan kanskje være mer lukrativt enn å bare bytte stilling. 

Snart gjøre meg klar for jobb da. 
Fant oversikt over avganger, så denne gangen har de faktisk klart å sette meg opp på en rute som går. Jeg er imponert :aww: 

Skrevet
21 minutter siden, LØJ skrev:

Helt klart et poeng, men ansiennitetsprinsippet har også et poeng. De som snart har oppnådd pensjonsalder har stått på i et langt liv, og har veldig vanskelig for å finne seg nye jobber - fordi nye arbeidsgivere heller foretrekker dere som er yngre og mer motiverte. Det vil være urettferdig uansett hvilken måte de hadde løst det på, dessverre. 

Skrevet

Jeg må være gal! Hundegal isåfall, for hvem står opp gørrtidlig for å dra på utstilling kun som publikum? Kunne sovet lenge i dag liksom ? Men er litt gøy å se på alle myndene på Norsk Myndeklubb sin utstilling ?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Skrevet
2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nå må jeg øyeblikkelig komme på en god unnskyldning for å ikke begynne å skrive årsberetning. Hadde det enda vært fint vær så kunne jeg jo bare sagt til meg selv at jeg MÅ ut og gå tur.

O lykke! Rotehodet meg fant en mal som en annen i styret hadde laget, bare å fylle inn noen få saker, så var jeg ferdig! :D

• Like 2
Skrevet

Spist sen frokost hos svigers og visst frem nye familiemedlemmet :)s Hun sov hele natten i grinda og pep litt klokken 7, vi var ute og hun sov videre til klokken ni. Vært på tur med de andre hundene nå og skal avgårde nå og hente høner.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

• Like 4
Skrevet
På 2.9.2016 at 10:15 PM, Symra&Pippin skrev:

Nå sitter jeg egentlig bare og venter på at peisen skal brenne ut så jeg kan slå av vifta og legge meg. Alltid så grusomt trøtt på fredager! Mimrer og minnes min ville ungdom da en fredagskveld ofte betydde ut på byen, nachspiel hos en eller annen, og så første bussen hjem på morgenen. Hvor tok man kreftene fra? :lol:

Du er 25 år eldre enn meg, men jeg har det sånn jeg også. Trøtt som en strømp på fredagskveldene. Jeg pleide å dra på jobb etter slike netter også jeg, så jeg skjønner heller ikke hvor energien kom fra :lol: Riktig nok snart 10 år siden jeg gidda å holde på sånn. Men gøy var det,  det husker jeg!

Nå har jeg endelig fått samla alle first aid-sakene til dyrene i huset. :D Var kjempelei av å lete hver gang jeg trengte det, så nå har jeg laget en "Hjemmevetten Dyrehospital"-boks. Skal jeg ta patent å begynne å selge slike kanskje?

1DD1C6CE-209D-47CC-84CE-D474888F1CBF_zps

• Like 7
Skrevet

Nytt vaffeljern er den mest fornuftige investeringen jeg har gjort i år, tror jeg :aww:

Har besøk av svigers i helga, herregud så pratsomme! Heldigvis har de dratt ut en tur for å besøke noen andre nå, så jeg fikk ei lita pause. Det kommer til å føles stille og rolig her i morgen når de kjører hjem til østlandet igjen :lol:

Skrevet

Puuh, ikkje berre berre å gå i retningen sambuar peikar ut for meg, når eg skulle ned igjen etter første jaget på fellesjakta i dag. Eine på jaktlaget skjønte at eg var ein smule sur på veg nedover, for der eg vart sendt ned, gikk det nemleg ikkje an til og gå... Og attpåtil med Catania i bånd og Hera på armen. Men vi kom oss utruleg nok heilskinna ned igjen :sleep:

Skrevet
17 timer siden, JeanetteH skrev:

Hvordan klarer Viasat 4 vise Star Wars i feil rekkefølge? Altså de klarer verken i året det er utgitt eller i korrekt historie rekkefølge.

De viser nå Star Wars V (fra 1980) og etterpå Star Wars IV (fra 1977) *face palm* Tipper noen ikke kan romertall..

Jeg vet ikke om det har vært snakk om samme kanal, men jeg har bemerket meg det samme. Også med Pirates of the Caribbean og Harry Potter tidligere i år :P Løst det med å ta opp Star Wars den gang for to år siden, og se de kronologisk etterpå :P 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...