Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

8 hours ago, Krutsi said:

Ho jeg har nå ofrer ikke en tanke en gang om det høljregner jeg går ut, hun løper etter og full fart.. Sist gang feilberegnet hun litt og falt ned en stor bekk, og måtte ta et par svømmetak for å komme seg over.. Det var bare en rist det, så var det like full guffe bortover jordet :lol: 

sist gang hun følte seg ukomfortabel og tok det rolig, da hadde hun nettopp blitt sparket i hodet av en hest :lol: 

Så er jo ikke akkurat den whippeten din helt standardvare heller, da... :P

Una kan også bomme på den måten, og ute på tur så skal hver eneste sølepytt plaskes i. Forbaska labradortendenser ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

21 minutter siden, JeanetteH skrev:

 Creepy! Når du våkner av at gamlingen ligger logrer i sengen og stirrer ut i gangen..

:o 

Lurer litt på hva som har skjedd med morgennyhetene på NRK HEDOPP? De bruker da å ha lokale nyheter etter den vanlige nyhetssendingen kl 6, men verken i går eller i dag hadde de det? Hmmmmmmm.... Jeg ender jo med å stå opp flere minutter før normalt, for jeg gidder jo ikke å ligge og høre på musikk i stedet for nyhetene :aww:. Jeg innser dog at dette muligens ikke er grunnvollsrystende problemer :aww: 

I dag skal jeg ut på befaring... dvs jeg må ut og ta en del bilder til et foredrag jeg skal  holde. Håper det er fint vær på Romerike, for jeg skal ta bilder av både elver og faunapassasjer der nede... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Siri skrev:

:o 

Lurer litt på hva som har skjedd med morgennyhetene på NRK HEDOPP? De bruker da å ha lokale nyheter etter den vanlige nyhetssendingen kl 6, men verken i går eller i dag hadde de det? Hmmmmmmm.... Jeg ender jo med å stå opp flere minutter før normalt, for jeg gidder jo ikke å ligge og høre på musikk i stedet for nyhetene :aww:. Jeg innser dog at dette muligens ikke er grunnvollsrystende problemer :aww: 

I dag skal jeg ut på befaring... dvs jeg må ut og ta en del bilder til et foredrag jeg skal  holde. Håper det er fint vær på Romerike, for jeg skal ta bilder av både elver og faunapassasjer der nede... 

 

Jo! Det som skjer på radioen om morgenen må ha samme rekkefølge hver dag, ellers blir jo alt bare rot! :shocked:

Jeg har kommet meg på jobb og skal undervise om lesestrategier om tre minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Siri skrev:

:o 

 

 

Jeg fant ut av det, det har tydeligvis vært en rundt huset og løsnet på noen gamle ledninger hos meg og naboen. Beviset lå midt på terrassen i hele rekken. Vakthunden sin det som varsler ved å logre :P:lol: Bare ikke prøv banke på, DA er det krise :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Krutsi said:

Hund i Trondheim ;) resten er garantert ikke vanskelig å legge merke til :lol: 

Jeg ble kasta ut i fjor fordi jeg la ut infomasjon om NKKU der..så hva som gir utkastelse og ikke er litt uklart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
16 timer siden, Pixie skrev:

Jeg jinxa det visst da jeg skrøt her om hvor lett det hadde blitt å få Uno til å bli igjen hjemme. I dag stakk han av igjen :pinch:

Han lå på matta i gangen og så ut til å sove, så jeg bare tok nøklene mine og åpna døra. Så kjenner jeg bare at han presser seg forbi leggen min og ut, der han blir stående i oppkjørsla og ignorerer meg fullstendig. Ikke hører han på innkalling, ikke hører han på "stå" eller "bli", ikke lar han meg komme nært nok til å få på ham halsbånd, og ikke pokker om han skal inn igjen. Midt i dette kommer dessverre en av naboene hjem med sin lille datter, og dusten springer avgårde for å hilse på dem. Hører ikke på meg i det hele tatt, jeg kunne like gjerne gått inn igjen og drukket kaffe så mye nytta det jeg prøvde på. Uheldigvis er naboen og dattra asylsøkere som er livredde hunder, og ihvertfall løshunder som kommer løpende mot dem... så der står vi, de som febrilsk ringer på døra for å komme seg inn, Uno som står og ser på dem og logrer, og jeg som prøver å få tak i drittbikkja mi. Til slutt ble jeg så sint og lei at jeg gjorde det jeg prøvde å unngå, kleppe tak i ham der jeg fikk tak og dermed klype ham. Bar ham inn og kommanderte ham inn i buret.

Jeg blir så sint og så oppgitt når jeg lar meg selv tro at vi har kommet noen vei med trening, for han finner alltid en anledning til å le meg opp i trynet og vise at han ikke hører på meg og gjør det han selv vil.

Jeg egner meg ikke som hundeeier. Noen som vil ha en ettåring? Helt sikker på at han er en super hund bare han får en skikkelig eier.


Dårlig hundeeier?
Den dårige hundeeieren er den som løper etter hunden og spør den pent om den gidder å komme, den som lar han lykkes i å oppføre seg som en tulling hele tiden. Den GODE hundeeieren er den som KLEPPA tak i bikkjelurven og lempet han inn, konsist og direkte - UTEN spørsmål og dill. Det er DET Uno trenger, han trenger at du er TYDELIG, han trenger ikke 100 sjanser til å oppføre seg, han trenger å få beskjed om at når du har sagt KOM, ja - så er det faktisk det ENESTE han har å gjøre, og gjør han ikke det, neivel - da får det konsekvenser i form av at ting blir litt ubehagelig. Han DØR ikke av det, mest sannsynlig så blir han faktisk greiere av akkurat det.  Og sånn til neste gang :) - da roper du en gang, og så går du bare etter han til du får tak i han UTEN å si noen ting, klepper tak i han og lemper han inn. Jeg vet det er vanskelig, men det er veldig veldig effektivt - kjøp en blomst til naboen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Siri skrev:

:o 

Lurer litt på hva som har skjedd med morgennyhetene på NRK HEDOPP? De bruker da å ha lokale nyheter etter den vanlige nyhetssendingen kl 6, men verken i går eller i dag hadde de det? Hmmmmmmm.... Jeg ender jo med å stå opp flere minutter før normalt, for jeg gidder jo ikke å ligge og høre på musikk i stedet for nyhetene :aww:. Jeg innser dog at dette muligens ikke er grunnvollsrystende problemer :aww: 

I dag skal jeg ut på befaring... dvs jeg må ut og ta en del bilder til et foredrag jeg skal  holde. Håper det er fint vær på Romerike, for jeg skal ta bilder av både elver og faunapassasjer der nede... 

 

Kan rapportere om tåke, men på vei til å bli sol på Øvre Romerike iallefall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tonje skrev:

Kan det være så enkelt som kondens? Jeg husker jeg slet en del med det på vår og høst på scooteren jeg hadde. 

 

Jeg fikk den til igjen ved å åpne dekselet og klemme litt på slangene nedi der. Typen mener på at det er bensinslangen som tettes eller noe slikt, så vi bør skylle/rense gjennom, for å se om det kan hjelpe :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Snøfrost skrev:

Er nok ikke i nærheten, men skulle jeg dra med meg en av de valpevennlige til Oslo en gang så kunne Bob gjerne fått hilst. Spesielt Freke er en rolig og sindig kar rundt valper :) 

Det hadde jeg satt veldig pris på :) Si gjerne i fra om det passer en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, JeanetteH said:

Jeg fant ut av det, det har tydeligvis vært en rundt huset og løsnet på noen gamle ledninger hos meg og naboen. Beviset lå midt på terrassen i hele rekken. Vakthunden sin det som varsler ved å logre :P:lol: Bare ikke prøv banke på, DA er det krise :lol: 

Ja den livsfarlige vakthunden din prøvde jo (i samarbeid med sin datter og barnebarn) å spise meg opp på Kongsberg. Passe på så hu ikke blir stjælt, må du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mirapusen skrev:

Jeg har! I bærum. Golden tispe, "snakker" en del men er bare snill og søt. Innimellom legger hun seg ned for å leke med valpen på dens nivå, andre dager er hun ikke så leken - men alltid glad og snill!

Så bra :) Når kunne det passe å møtes tror du? Vi bor på motsatt side av Oslo, så helgedag tror jeg passer best for meg.

11 timer siden, Toril skrev:

Jeg har!! Både trygg,stor og trivelig:wub:.Sånn seks mil nord for Oslo.

Han vil gjerne bli kjent med en stor fin bamse :wub: Hvor sånn ca er seks mil nord om Oslo og bruker man lang tid å kjøre? Vil gjerne få til det :) Når passer det for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det innekos hele dagen. 
Når man våkner til det som skal utvikle seg til storm visstnok, regn, og potensielt torden så gidder jeg ikke å fly rundt i skogen :aww: 
De har uansett godt av å vedlikeholde avknappene sine :P De har trykket seg godt inntil meg på hver sin side i sofaen nå, så det virker som at de er enige :P 

Ellers skal jeg ta en test/vurderingsgreie i forbindelse med den jobben jeg ble oppringt om i går :) 
Satser på at det går bra. Jeg må bare ha mulighet til å sitte uforstyrret i rundt halvannen time. Han som ringte har tydeligvis aldri levd med en 42-43 kg tung Chihuahua :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Bananen skrev:

Jeg hører naboene her om de snakker høyt eller ler. Det tror jeg en gjør uansett når man bor i blokk (som jeg gjør). Og noen av de nye i fjerde etasje skjønner ikke sin begrensning og spyr lett som det er over verandaen der de er glass ... så får alle nedover spy på viduene sine. :P Okei, nå har det skjedd to ganger, om de skjer en tredje gang vil jeg be vedkommende vaske rutene. Eller så røyter både folk og fe i oppgangen(e) - noen irriterer seg grådig over det, og andre blåser i det fordi det er noe en må akseptere når man flytter inn i et borettslag der dyrehold er tillatt.

Om man ikke tåler det, er kanskje ikke blokklivet noe for deg. Det er både fordeler og ulemper, og det kommer an på naboene dine. Fordelene er at det er sosialt om en er en slik person, ulempene er ja, som jeg sa. Sånne ting skjer, men en bør inneha en god dose med tålmodighet om du blir plaget av disse "vanlige folkene" med kropp som sier i fra at nok er nok pluss litt til, bikkjer, katter, papegøyer og andre dyr, hehe.

Usikker på hva jeg orker! Det er snakk om en tomannsbolig. Jeg tenkte å ringe på hos naboen etter visningen og høre hvor lytt de mener det er + høre om de er interessert i å etterisolere. Jeg har funnet veldig lite jeg kunne tenke meg og leiligheten min er solgt så.... Må finne noe snart! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kondolansene! :) Ser ut til at det blir fly på meg, mamma ville betale halvparten av flybilletten (hun liker ikke når jeg kjører tur-retur Andøya, spesielt ikke om jeg må gjøre det alene). Men usj, det er jaggu mye penger ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, mokken skrev:

Gratulerer med dagen @LØJ :flowers:

 

21 timer siden, Stine skrev:

Gratulerer med dagen @LØJ!! Håper den blir litt bedre enn den høres ut som nå! :)

 

21 timer siden, Bananen skrev:

Hurra for deg som fyller ditt år, ja - deg vil vi gratulere! *hoppe og danse litt rundt*

 

21 timer siden, SFX skrev:

Gratulerer med dagen, @LØJ!

 

21 timer siden, Raksha skrev:

Gratulerer med dagen @LØJ Satser på at bikkjene bringer masse latter og glede i dag (også) :D

 

21 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Grattis med dagen! Det foredraget skulle jeg gjerne hørt! :)

 

21 timer siden, Line skrev:

@Betty

@LØJ Gratulerer med dagen!

 

21 timer siden, Lola Pagola skrev:

Gratulerer med dagen LØJ! emoji3.pngemoji322.pngemoji322.png

 

20 timer siden, Turb skrev:

Gratulerer @LØJ og hadde vært morsomt å høre foredraget ditt ja :D 

@Symra&Pippin

 

20 timer siden, WelshenNemi skrev:

Gratulerer med dagen! :flowers:

@*Kat84*

@Snoffe

@Snøfrost

18 timer siden, Ozzy skrev:

@LØJ gratulerer med dagen :sorcerer:

Så hyggelig det var å logge på denne morgenen, TUSEN TAKK alle sammen :wub: Ble helt rørt jeg!
Ble ganske hyggelig på jobb, selv om det var kjøttfri mandag (ikke at jeg klager over det, bare at jeg ville ha kjøtt på bursdagen min :whistle:) men fikk bursdagkake av kantinedama så da var hun / kantina tilgitt ;)
Og for dere som hadde lyst til å høre foredraget mitt så kan jeg melde at det hadde ikke vært en spennende start på dagen for noen...var gruppefremlegging og mitt bidrag stammet fra en review artikkel. Lærerikt for meg siden jeg ikke kan noe om gris som produksjonsdyr. Blir aldri for gammel for kunnskap, men man blir for gammel for gruppearbeid med perky 20-åringer som er dritflinke :lol:

@tmp App kan stille opp å være stor onkel han. Send PM om du vil vite mer :wave:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjornal skrev:

Ja den livsfarlige vakthunden din prøvde jo (i samarbeid med sin datter og barnebarn) å spise meg opp på Kongsberg. Passe på så hu ikke blir stjælt, må du ;)

demotivation.us_ILL-LICK-YOU-TO-DEATH-_1

 

Prøvde forresten Talli på en IPO fig her, han holdt på le seg i hel. For hun var sinna foran og glad bak :lol: "Jeg er KJEMPE SINNA, men en KJEMPE glad i deg!!" det beste var at hun gikk jo i armen, og var "drit sinna" så begynte fig å le og Talli byttet grep og tok tak med potene og var i ansiktet på mannen og rundslikket han. Det var vist første gang han hadde opplevd den brå svitchen fra byttedrift med "aggresjon" til sosialtsamvær :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på "alt for dyra" på NRK i går. Tydeligvis flere som reagerte på "kaninmannen ". For et kaninhold! Kvalmt og flaut. Tenk å holde på slik da, bruk og kast og ett liv i et mørkt lite bur.

Sånn sett er det jo bra at nrk sendte det, så blir det fokus på det iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjefta på folk generelt som prøver å få meg til å registrere meg på datingsider ved å sende invitasjoner, og jeg er ett bittelite skritt nærmere å gå tur. 
Det er jo like greit å bare få unnagjort en times tur med en gang. Så holder det med ganske korte senere. Senere blir det jo bare enda dårligere vær. 
Og om jeg går en times tid nå får jeg jo veldig mye fred og ro til å gjøre alt det jeg skal. 
Jada, svaret gir seg selv. I know! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, en av naboene mine fikk et illebefinnende i går, og jeg og ei til hjalp kona med førstehjelp til ambulansen kom. Jeg lurer sånn på hvordan det gikk med ham. Kan jeg kjøpe dem en bukett blomster og spørre hvordan det er med ham,  eller blir det feil når jeg ikke vet hvordan det gikk? Jeg skulle ønske det var mer jeg kunne gjort for dem, man føler seg ganske maktesløs når man står oppi det til ambulansen kommer. Håper virkelig at det ikke var for alvorlig og at det gikk bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, rosinbolle skrev:

Huff, en av naboene mine fikk et illebefinnende i går, og jeg og ei til hjalp kona med førstehjelp til ambulansen kom. Jeg lurer sånn på hvordan det gikk med ham. Kan jeg kjøpe dem en bukett blomster og spørre hvordan det er med ham,  eller blir det feil når jeg ikke vet hvordan det gikk? Jeg skulle ønske det var mer jeg kunne gjort for dem, man føler seg ganske maktesløs når man står oppi det til ambulansen kommer. Håper virkelig at det ikke var for alvorlig og at det gikk bra. 

:hug: blomster og høre hvordan det går er helt innafor!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, JeanetteH skrev:

demotivation.us_ILL-LICK-YOU-TO-DEATH-_1

 

Prøvde forresten Talli på en IPO fig her, han holdt på le seg i hel. For hun var sinna foran og glad bak :lol: "Jeg er KJEMPE SINNA, men en KJEMPE glad i deg!!" det beste var at hun gikk jo i armen, og var "drit sinna" så begynte fig å le og Talli byttet grep og tok tak med potene og var i ansiktet på mannen og rundslikket han. Det var vist første gang han hadde opplevd den brå svitchen fra byttedrift med "aggresjon" til sosialtsamvær :lol: 

Blir som cruttelutte det.. Hun var mega sinna og gikk i arma, og en gang klarte hun å velte figuranten, drog av han arma og så omtrent la seg oppå han fordi de skulle jo kose sammen med byttet :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...