Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Lyn levert på skolen, håper virkelig at hun fungerer fint i dag i fremmed miljø med bare fremmede mennesker. Tror vi holder på å bryte over denne barrieren at hun har opplevd verden sammen med meg, nå er det på tide hun får utfordre, utfolde og utvikle seg selv videre også. Guriladden, den hunden har kommet langt på et halvt år :heart:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Siri skrev:

... og da jeg begynte å lese "kuse"... tenkte jeg "hva pokker driver 'a med nå????" :lol: 

:lol: Oh my... innser at en bindestrek sikkert hadde vært på sin plass :lol: 

 

Nå har vi klart å snu en fæl morgen til en morgen fullt med fnis og latter og fikk en lykkelig 3åring i bilen, håper de klarer å holde på humøret hennes i barnehagen og. Godt det var en morgen vi hadde tid til sånt. Hundene har fått tisse, hun skulle tisse kasko, men han er litt for sterk for henne, hun skal ha at hun prøvde :lol: Hun sier hun skal ha en liten  Hottie når hun blir stor. Liten Hottie - er det  Iggy eller whips? 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Oh my... innser at en bindestrek sikkert hadde vært på sin plass :lol: 

 

Nå har vi klart å snu en fæl morgen til en morgen fullt med fnis og latter og fikk en lykkelig 3åring i bilen, håper de klarer å holde på humøret hennes i barnehagen og. Godt det var en morgen vi hadde tid til sånt. Hundene har fått tisse, hun skulle tisse kasko, men han er litt for sterk for henne, hun skal ha at hun prøvde :lol: Hun sier hun skal ha en liten  Hottie når hun blir stor. Liten Hottie - er det  Iggy eller whips? 

 

Iggy!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på visning og det står: "Selger opplyser om at det er noe lydgjennomgang mellom leilighetene".

HVA betyr dette og hvordan kan jeg vite om jeg blir gal eller ikke? Betyr det at jeg kan høre naboene puste eller at det kommer en og annen lyd når de bråker mer enn normalt? Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mushi skrev:

Jeg skal på visning og det står: "Selger opplyser om at det er noe lydgjennomgang mellom leilighetene".

HVA betyr dette og hvordan kan jeg vite om jeg blir gal eller ikke? Betyr det at jeg kan høre naboene puste eller at det kommer en og annen lyd når de bråker mer enn normalt? Hjelp!

Da hadde jeg styrt unna tror jeg, tror det skal være ganske ille når det opplyses om det :o 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Oh my... innser at en bindestrek sikkert hadde vært på sin plass :lol: 

:lol: Men i følge språkrådet så er det nok helt korrekt å IKKE bruke bindestrek :aww: 

6 minutter siden, mushi skrev:

Jeg skal på visning og det står: "Selger opplyser om at det er noe lydgjennomgang mellom leilighetene".

HVA betyr dette og hvordan kan jeg vite om jeg blir gal eller ikke? Betyr det at jeg kan høre naboene puste eller at det kommer en og annen lyd når de bråker mer enn normalt? Hjelp!

Ville skygga banen LETT!!! Som Rak sier - når de faktisk opplyser om det, DA er det nok ganske ille :o 

Har vi hatt et effektivt lync-møte på morgenkvisten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: Men i følge språkrådet så er det nok helt korrekt å IKKE bruke bindestrek :aww: 

 

:lol: Såpass ja. :lol: Vel altså - da er det kanskje hos deg, og tankeprosessen din når du leser, feilen sitter? :lol:  

 

Det er høst, høst = ekstremt kosete Zivapus. Det er veldig kos :wub:  Så nå har jeg Kasko på beina, Ziva på fanget, Hottie vedsiden av Kasko, og Lupin i andre sofaen. Vi koser oss.  Må vel snart gjøre noe fornuftig. Kanskje. Skal hvertfall vurdere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da møtte jeg den nyinnflyttete naboen helt nederst, som har vært hjemme hele helgen: hun har heller ikke fått noen form for beskjed. Og også hun går heller ikke i postkassen mellom fredag kveld og mandag for det kommer ikke post.

Fantastisk!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått oss kabel-tv.. Det er jaggu meg et elsk-hat-forhold.. Gubben har en haug nye kanaler å se igjennom, jeg derimot klikker snart på zappinga.. 

Aner dere hvor mye dritt som finnes i slike kanalpakker? Jeg er helt matt jeg.. Enn at folk har brukt penger på å lage slike ting.. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Såpass ja. :lol: Vel altså - da er det kanskje hos deg, og tankeprosessen din når du leser, feilen sitter? :lol:  

Pffffft.... :P 

13 minutter siden, JeanetteH skrev:

Da møtte jeg den nyinnflyttete naboen helt nederst, som har vært hjemme hele helgen: hun har heller ikke fått noen form for beskjed. Og også hun går heller ikke i postkassen mellom fredag kveld og mandag for det kommer ikke post.

Fantastisk!! 

Skikkelig bra kommunikasjon i dette borettslaget skjønner jeg :aww: 

8 minutter siden, Krutsi skrev:

Vi har fått oss kabel-tv.. Det er jaggu meg et elsk-hat-forhold.. Gubben har en haug nye kanaler å se igjennom, jeg derimot klikker snart på zappinga.. 

Aner dere hvor mye dritt som finnes i slike kanalpakker? Jeg er helt matt jeg.. Enn at folk har brukt penger på å lage slike ting.. 

:lol: 

Å dæsken som det begynte å regne da? Litt herlig egentlig :D Også går i hvert fall ikke persiennene utenfor ned :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
9 timer siden, Krutsi skrev:

 

Jeg ler! Dere bor virkelig i riktig del av byen for å ha alle raringene rundt dere :lol::lol: 

I know :aww: Det er ikke SÅ ofte man havner i merkelige situasjoner da, så sånn ellers er det ganske flott her :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å dra ut natta til halv 11, så da kan jeg fint jobbe til natta :) Bikkjene er fortsatt slitne etter turen igår, ikke noe gauling på Vigdis og Trym gadd ikke lette på hodet og hilse på meg engang... Nå sover de igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Betty skrev:

Akkurat nå burde jeg legge meg da jeg er sliten og trøtt etter helga, men fikk ganske nettopp beskjed om at farmoren min har sovna inn. Trist, men ikke uventet mtp formen hun har vært i siste årene. Er nå uten besteforeldre, litt merkelig (hun hadde blitt 86 i år).

Vet ikke når begravelsen blir, men det aner meg jeg får litt logistikkproblemer. Et herk å bo så langt unna familien altså, og flybilletter nordover er ikke akkurat billige ...

Kondolerer! :hug: Håper det løser seg så du kan være der.

3 timer siden, Siri skrev:

Var overraskende tidlig på jobb her i dag. Men tidlig på, gir tidlig slutt - enkel logikk :D

Men det ER bedre med sen start og tidlig slutt... :P 

1 time siden, Toril skrev:

Effektiv strømmålerskiftemann!! Skulle være her mellom åtte og ti,var på plass ti over halv åtte:|. Da var ikke jeg her...

Det er jo nesten verre enn å komme for sent! Jeg husker ikke hva slags håndtverkere det var, men jeg skulle ha noe folk, og de dukka opp så mye for tidlig at jeg lå og sov enda. 

Jeg sovna på sofaen igjen i går, og våknet nå... Det er en god sofa å sove i, i det minste. Og det er god blære på hundene, for det var ingen hast med å komme ut da jeg våknet - derimot var det hast med å få mat :D

I dag skal jeg få tømt to kurver med rene klær, og lagt i skuffer og skap. Jeg skal skifte på senga. Og jeg skal sette på ei klesvask. 

Også er Foenix påmeldt uoffisielt LP-stevne til helga, så kanskje vi skal trene litt på de øvelsene som er veldig shaky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SFX skrev:

Men det ER bedre med sen start og tidlig slutt... :P 

Helt klart, men det blir det så uhorvelig lite penger av :P 

1 minutt siden, Kokospaniel skrev:

@ Siri det krever mye kaffe å holde seg våken når klokka ringer 0500.

I knoooow... eller.... her hjelper det ikke med kaffe i bøtter og spann en gang, jeg blir jo ikke mer våken av det egentlig. Men jeg holder meg jo våken så lenge jeg drikker, da... ja, kaffe altså :aww: 

Edit: Er jeg så >< langt fra å sende bekymringsmelding til Mattilsynet... Det er en bonde nedi bygda som har noen kyr m kalv gående ute - hele året. De har et skur å gå inn i, de får mat og halm som de kan ligge på, men innhegningen ligger slik til at det ALDRI tørker opp i underlaget, kyrene går i enorme mengder gjørme (selv om bonden forsøker å få lagt ut halm så gjør han det jo ikke over alt, og det blir jo fort nedtråkka) hele tida, de klumper seg sammen på de små områdene som er halmbelagt, men er skitne og fæle... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg helt inn til den innerste nerva inni margbeinet, at... for det første, at norsk media gir dette førstesideoppslag. http://www.dagbladet.no/nyheter/hans-matte-banke-jari-8-los-fra-ulvekjeften---luntet-unna-snudde-seg-og-flekket-tennernbsp/63421637

Og at dette i det hele tatt er slik, i samfunnet. At noen kan lire av seg noe sånn. At noen kan få lov til å spre sin eder og galle på en slik måte. Mange vil nok reagere, men for meg er dette som å ha et barn med seg og så slippe barnet løs alene i en park med berusede asylsøkere (la oss si de hadde laget seg et møte med alkohol, khat, og you name it i et uteområde i Oslo) - og så håpe at barnet blir skadet bare for å kunne spre hat om asylsøkere. Å kunne lage headlines om det etterpå. Overdramatisere det med hvor slem og skremmende de var. Komme med noen generaliserende holdninger om at du jo hører de ute hver natt. Det pakket. De har blitt for mange. De truer oss. Se hva de gjør mot oss. Det er en sånn hatsk, utspekulert, ondsinnet handling at det dirrer inni meg av frustrasjon og sinne. Folk er f*** meg noen usannsynlige ræ**øl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Det irriterer meg helt inn til den innerste nerva inni margbeinet, at... for det første, at norsk media gir dette førstesideoppslag. http://www.dagbladet.no/nyheter/hans-matte-banke-jari-8-los-fra-ulvekjeften---luntet-unna-snudde-seg-og-flekket-tennernbsp/63421637

Og at dette i det hele tatt er slik, i samfunnet. At noen kan lire av seg noe sånn. At noen kan få lov til å spre sin eder og galle på en slik måte. Mange vil nok reagere, men for meg er dette som å ha et barn med seg og så slippe barnet løs alene i en park med berusede asylsøkere (la oss si de hadde laget seg et møte med alkohol, khat, og you name it i et uteområde i Oslo) - og så håpe at barnet blir skadet bare for å kunne spre hat om asylsøkere. Å kunne lage headlines om det etterpå. Overdramatisere det med hvor slem og skremmende de var. Komme med noen generaliserende holdninger om at du jo hører de ute hver natt. Det pakket. De har blitt for mange. De truer oss. Se hva de gjør mot oss. Det er en sånn hatsk, utspekulert, ondsinnet handling at det dirrer inni meg av frustrasjon og sinne. Folk er f*** meg noen usannsynlige ræ**øl. 

Det er vel sånn sett større sjanse for at hunden blir skutt av jaktlag enn tatt av ulv men den første der står aldri i avisene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

 

Edit: Er jeg så >< langt fra å sende bekymringsmelding til Mattilsynet... Det er en bonde nedi bygda som har noen kyr m kalv gående ute - hele året. De har et skur å gå inn i, de får mat og halm som de kan ligge på, men innhegningen ligger slik til at det ALDRI tørker opp i underlaget, kyrene går i enorme mengder gjørme (selv om bonden forsøker å få lagt ut halm så gjør han det jo ikke over alt, og det blir jo fort nedtråkka) hele tida, de klumper seg sammen på de små områdene som er halmbelagt, men er skitne og fæle... 

Det der er ikke så mye å lure på, syns jeg. Det er bare å melde, så kommer de og tar en sjekk - syns de det er greit som det er så gjør de ingenting, syns de ikke det er greit så blir han pålagt og flytte dyra /drenere og gruse opp ol. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, yurij skrev:

Det er vel sånn sett større sjanse for at hunden blir skutt av jaktlag enn tatt av ulv men den første der står aldri i avisene 

Spør litt hvor man slipper bikkja. Så en luring som hadde sluppet bikkja i rendalen, der hadde det nettopp vært nødsanket ALT av sau pga uvanlig store tap til ulv, snakkes om en plass mellom 300 og 500 sau på kort tid (de nøyaktige tallene har jeg ikke. Hos oss har det ikke vært registrert et eneste rovdyrtap så langt i år). Så da går luringen ut og slipper jaktbikkja si og blir overrasket når den blir ulvemat. *facepalm* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quoten forsvant...

Men varmepumpen er noe jeg har ettermontert, det er ikke standard så den er grei nok. Men helge varsel og det skal skje i dag (forøvrig har ingen dukket opp for å sette opp stillas på noen av de to de har varslet..) er drøyt. Det er ikke bare til å få tak i montøren som sitter på garantien for å ta ned den. Jeg vil jo beholde garantien liksom.

Fordelen er jo at huset vil se mye "bedre" ut enn det har gjort og de skal etter isolere sa ene naboen nettopp. Så verdien vil jo øke og være mer tiltrekkende for kjøper enn det er nå. Bakdelen er jo at husleien øker og det er mindre tiltrekkende..

1 time siden, Siri skrev:

Pffffft.... :P 

Skikkelig bra kommunikasjon i dette borettslaget skjønner jeg :aww: 

 

De er vanvittig flinke og forståelsefulle for andre beboere som ikke sitter hjemme og stirrer i veggen. 

....syns jeg synd på Talli. Hun kjeder seg noe vanvittig alene. Nesten litt rart for det er ikke det at hun springer rundt hjemme når det er en annen her, de lusker jo bare rundt og er litt sosiale iblant, men hun lurer nå konstant på om vi ikke skal noe. 4 km joggetur og nå en klikkerøkt med slalom. Bikkjen kommer til å bli feit, for ettersom hun er veldig glad i mat så er det faktisk drit enkelt å bestikke henne på den måten som "aktivitet" :P 

Jaja huset blir vel fult igjen i løpet av høsten/vinteren så hun får holde ut noen mnd. 

Så langt rakk jeg alt jeg skulle før jobb i dag da: joggetur, klikkerøkt for å tømme hjernen hennes, skrudd ned og flyttet det jeg klarer uten hjelp ute, laget middag for de neste to dagene, vasket kjøkkenet og rekker nå sitte på ræva en liten time før sikkert kommer på at jeg har glemt noe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...