Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
12 minutter siden, Raksha skrev:

Det der er ikke så mye å lure på, syns jeg. Det er bare å melde, så kommer de og tar en sjekk - syns de det er greit som det er så gjør de ingenting, syns de ikke det er greit så blir han pålagt og flytte dyra /drenere og gruse opp ol. 

Da skal jeg gjøre det :) Trengte bare et lite spark i ræva.... :aww: 

1 minutt siden, JeanetteH skrev:

De er vanvittig flinke og forståelsefulle for andre beboere som ikke sitter hjemme og stirrer i veggen. 

Blir godt å få kommet seg bort derfra tenker jeg :) 

1 minutt siden, JeanetteH skrev:

Så langt rakk jeg alt jeg skulle før jobb i dag da: joggetur, klikkerøkt for å tømme hjernen hennes, skrudd ned og flyttet det jeg klarer uten hjelp ute, laget middag for de neste to dagene, vasket kjøkkenet og rekker nå sitte på ræva en liten time før sikkert kommer på at jeg har glemt noe :P 

Det der er så typisk.... jeg kommer alltid på noe jeg "burde ha gjort" når jeg setter meg ned sånn... 

• Like 1
  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Skrevet

Trøtt!!
Våkner kl.06 til min egen bursdag som jeg selvfølgelig har glemt (står jo aldri opp kl.06 :blink:) Kl.0815 står jeg i et auditorium på NMBU og holder foredrag om dyrevelferd og gris. Hjemme nå og frokost nr.2 er fortært, straks ut på tur for så å reise på jobb. Er vel hjmme rundt kl.24 engang. Grattis med dagen liksom... :pinch:

• Like 1
Skrevet

Ok, kaffekopp nr to er drukket og jeg har enda ikke gjort noe fornuftig i dag. Gawd - mye vits å stå opp tidlig når jeg uansett ikke får ut fingern :lol: 

Ta en telefon eller to. så! 

Skrevet
4 minutter siden, LØJ skrev:

Trøtt!!
Våkner kl.06 til min egen bursdag som jeg selvfølgelig har glemt (står jo aldri opp kl.06 :blink:) Kl.0815 står jeg i et auditorium på NMBU og holder foredrag om dyrevelferd og gris. Hjemme nå og frokost nr.2 er fortært, straks ut på tur for så å reise på jobb. Er vel hjmme rundt kl.24 engang. Grattis med dagen liksom... :pinch:

HURRA MED DAGEN :D :flowers:

Sånn, done! Da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet hver gang jeg kjører forbi de kyrne... håper jeg.

• Like 5
Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

HURRA MED DAGEN :D :flowers:

Sånn, done! Da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet hver gang jeg kjører forbi de kyrne... håper jeg.

Da har du gjort det du kan :) Klikk og gobit!

• Like 1
Skrevet
15 minutter siden, LØJ skrev:

Trøtt!!

Hurra for deg som fyller ditt år, ja - deg vil vi gratulere! *hoppe og danse litt rundt*

• Like 1
Skrevet
19 minutter siden, LØJ skrev:

Trøtt!!

Grattis med dagen! Det foredraget skulle jeg gjerne hørt! :)

• Like 1
Skrevet
29 minutter siden, tutle skrev:

Fundere på å kjøpe en til seng til Rafiki, slik at jeg slipper bære senga hennes strekningen stua-soverommet 2 ganger om dagen :P Tenkt på firkanta Biabed, men hvor stor må hun ha? *gruble*

Uno på 13,5 kg og 47 cm rygglengde har 70x85 biabed, da passer han perfekt i midten med utstrakte ben og kantene er passelig høyde til å hvile hodet på :)

Skrevet
32 minutter siden, Line skrev:

@Betty Kondolerer :console:

@LØJ Gratulerer med dagen!

Er det forresten noen her som sitter på kompetanse om mykobakterier og smitte? Håpløst å få et fornuftig svar noe sted..

Nå er ikke jeg så sinnsykt god.. Men hva lurer du på? Vi har hatt om det på skolen litt.. 

Skrevet

Jeg skrev med permanent tusj på whiteboardtavla. Igjen.

Bruker jo aldri annet enn smartboard, så når den er ute av drift blir gamle synder som nye. Trøster meg med at jeg aldri har skrevet med permanent tusj på smartboarden, aldri! :aww:

• Like 3
Skrevet
7 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg skrev med permanent tusj på whiteboardtavla. Igjen.

Bruker jo aldri annet enn smartboard, så når den er ute av drift blir gamle synder som nye. Trøster meg med at jeg aldri har skrevet med permanent tusj på smartboarden, aldri! :aww:

:teehe::teehe:

Skrevet

Puh! Dyrelegebesøk unnagjort. Rocky får være med oss en stund til. :wub: Har kommet seg vesentlig over helga, nesten tilbake til normalen. Jeg har ikke turt å sjekke turlysten sånn fult ut enda, men manglet ikke på iver den runden vi var ute. :D Har delt ut beagleløøøøøv til alle som ville hilse på klinikken, og klaget til og med litt over å ikke få hilse på de andre pasientene. Ikke spydd siden natt til lørdag og har normal avføring! 
Ikke ofte jeg kunne jublet for at bikkja driter, klager og finner på å dra i båndet, men akkurat nå kunne jeg det. :P 
Fremdeles stor galleblære, og han må gå på diett resten av livet, heldigvis gikk både tørr og bløtmat ned uten problem. Greit med matglad hund! 
Ny evaluering med blodprøver om 2 uker, så får jeg bare krysse fingrene for at han holder seg frisk frem til det og at blodprøvene ikke viser forværring mtp leverenzymer. 

• Like 16
Skrevet

Gratulerer @LØJ og hadde vært morsomt å høre foredraget ditt ja :D 

@Symra&Pippin hahahaha gleder meg til vi skal inn i nytt hus til neste høst og kommer til å ende opp med bare whiteboardtavler... Da bør vi noek helst ikke ha sprittusjer på huset...

• Like 2
Skrevet
29 minutter siden, Krutsi skrev:

Nå er ikke jeg så sinnsykt god.. Men hva lurer du på? Vi har hatt om det på skolen litt.. 

Hva er sannsynligheten for at en hund med mykobakteriell infeksjon (avian tuberculosis) smitter et menneske?

Skrevet

Scooteren vil ikke starte :( Håper gubben klarer å finne ut av det i kveld! Uten den så har jeg ikke sjans å komme meg på jobb i tide, de siste tidligvaktene mine.. Flaks for meg at det er idag når jeg har fri at den tuller seg.

Har kun skjedd en gang før, da hadde den stått et par uker uten bruk, og bensinslangen var blitt tett, eller noe sånt. Men nå brukte jeg den sist på torsdag, den burde jo tåle å stå noen dager uten å streike..

Skrevet

Er det noen her som har en "valpetrygg", trivelig stor hund som har lyst å sosialisere seg med en liten krøllemann på nå 12 uker. I Oslo eller i rimelig nærhet.. Lille mellompuddel Bob Hund har lyst å lære å kjenne og bli trygg på hunder med litt størrelse og vi kjenner ingen slike. Våger meg derfor til å høre her.. Han er veldig søt og som valper flest litt gær'n også.

Skrevet

Hvordan få det inn i hodet på "naboen" at mine ikke skal hilse på valpen hennes? Sier nei hver gang vi møtes, men allikevel spør hun hver gang :pinch: Neida, Vigdis har ikke bust på hele rygger og snerrer og knurrer, men hun er likevel usikker på andre hunder! 

Kasta Vigdis og Trym på huet og ræva inn når de ikke klarer å bedrive godbitsøk uten å diskutere, jeg glemte at Vigdis var full av gjørme, så fikk jaga de ut igjen...

Skrevet

Lyn er visst matvrak utover sitt eget beste... I all hast i morgentimene presterte jeg å hive en Gilde-pakke med chilipølser i treningsbagen før hun dro avgårde som skoleelev med LP-trening i hele dag. Føreren hadde heller ikke oppdaget det. Lyn fikk jo pølse å spise, må vite, da går det ned på høykant. Nå er jeg spent på hvordan magen hennes blir resten av dagen og om hun skal få noe annen mat å roe ned ting på?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...