Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august

Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

1 time siden, Tonje skrev:

Jeg tar glatt kjedelig vær over øspøs :P 

Har kikket litt i oppussingstråden og tenker at vi må kjøpe et hus hvor vi trenger å gjøre minst mulig. Jeg er ingen oppusser jeg altså, blir sliten bare av tanken.

You an me both. Tanken på oppussing utover å male noen vegger gjør meg helt matt.

AN er jeg helt fullstendig kake etter 1 t 40 min rask tur med tullingen. Gubben kan ikke ha aktivisert ham noe særlig på formiddagen, han trakk som et uvær i 40 minutter til vi fant ei tom fotballbane han kunne løpe og herje litt på... Den turen har for min del gått på ren stahet og sinne over gubben som ikke gidder, nå sliter jeg med å bære en kakaokopp liksom... 

Om jeg skal ha noe som helst igjen til lydighetskurs imorra kveld tror jeg jeg må be om å bytte praksisdag fra onsdag til torsdag. Jeg kan ikke dra på kurs og forvente å lære noe eller kunne jobbe skikkelig med stakkars Uno om jeg er så sliten at jeg blir sinna. Og jeg VIL ha mest mulig ut av det kurset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, *Kat84* skrev:

Neida, klart du ikke har gjort. 
Valper dukker bare plutselig opp inne i stua de. Sånn helt av seg selv :aww: :whistle: 

201406_1220_diffe.jpg

Det værste er at mannen er med på det! :icon_confused:

9 minutter siden, mokken skrev:

Joda, i morgen har de en avbestilling.... :innocent::lol:

Tror jeg ikke!!! :frantics:

Jeg skal jo ikke ha valp før om 10 år liksom...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
11 minutter siden, Pixie skrev:

You an me both. Tanken på oppussing utover å male noen vegger gjør meg helt matt.

AN er jeg helt fullstendig kake etter 1 t 40 min rask tur med tullingen. Gubben kan ikke ha aktivisert ham noe særlig på formiddagen, han trakk som et uvær i 40 minutter til vi fant ei tom fotballbane han kunne løpe og herje litt på... Den turen har for min del gått på ren stahet og sinne over gubben som ikke gidder, nå sliter jeg med å bære en kakaokopp liksom... 

Om jeg skal ha noe som helst igjen til lydighetskurs imorra kveld tror jeg jeg må be om å bytte praksisdag fra onsdag til torsdag. Jeg kan ikke dra på kurs og forvente å lære noe eller kunne jobbe skikkelig med stakkars Uno om jeg er så sliten at jeg blir sinna. Og jeg VIL ha mest mulig ut av det kurset!

Kjenner det godt igjen det med å være så sliten at man blir sinna og alt blir feil. 
Vet hvordan det er med gubbetullinger som ikke orker å stille opp og gjøre en enkelt ting også. 

Når yngste var rundt året var det veldig viktig at hun fikk middagsglasset sitt nøyaktig klokka 15. Søstera hans med sin samboer kom på besøk, så da hentet jeg eldste i barnehagen. Og jeg gav TYDELIG  beskjed om at hun måtte ha middagen nøyaktig klokka 15. 
Klokka ble 15:20 før jeg var hjemme fra barnehagen, og hun hadde fortsatt ikke fått middagen sin. Fordi han hadde jo besøk! Resultatet var at hun var så sulten og sint og overtrøtt at hun fikk ikke i seg maten. 
Gjett hvem som ble pent nødt til å ta ansvar senere på kvelden når alt gikk i stå? Det var i hvert fall ikke meg :aww:  

Greit nok at det er forskjell på barn og hund, men oppførselen er jo den samme. Gidder ikke. Det er godt nok med sånn og sånn.. Blæh! 

Jeg er tydeligvis fortsatt litt bitter og negativ til hannkjønn som ikke sier voff eller mamma merker jeg nå :lol: 

2 minutter siden, Stine skrev:

Det værste er at mannen er med på det! :icon_confused:

Tror jeg ikke!!! :frantics:

Jeg skal jo ikke ha valp før om 10 år liksom...

Jo, men da er det jo ikke noe problem! :D 

Åh, det er så herlig å kunne bestemme slikt selv! 
Men det holder med en Beacueron av gangen altså. Jeg lover! :whistle: 
(Vi får snakkes om et par år tenker jeg) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar glatt kjedelig vær over øspøs :P 

OK - det gjør vel egentlig jeg også :D 

Har kikket litt i oppussingstråden og tenker at vi må kjøpe et hus hvor vi trenger å gjøre minst mulig. Jeg er ingen oppusser jeg altså, blir sliten bare av tanken.

Akkurat sånn er jeg også... jeg kunne aldri ha kjøpt et oppussingsobjekt, så jeg er veldig glad for at dette huset var innflyttingsklart og alt fungerte så jeg ikke trengte å gjøre noe som helst her :). Jeg har fortsatt pennetegninger på veggene her etter forrige eiers datter, men hva gjør vel det? :D 

32 minutter siden, Stine skrev:

Hva skjedde nå? Jeg sendte ikke mail angående valper gjorde jeg vel?? *Slapp av Stine, det er ikke noen valper igjen til deg*

:teehe:

25 minutter siden, Pixie skrev:

Nå vet jeg ikke hvordan du gjør dette, men kan du ikke bruke et magebelte og sele på bikkja og la ham dra når dere går på tur? Han er ikke stor karen - han kan umulig være så sterk at du ikke greier å holde ham igjen med kroppen. 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

OK - det gjør vel egentlig jeg også :D 

Akkurat sånn er jeg også... jeg kunne aldri ha kjøpt et oppussingsobjekt, så jeg er veldig glad for at dette huset var innflyttingsklart og alt fungerte så jeg ikke trengte å gjøre noe som helst her :). Jeg har fortsatt pennetegninger på veggene her etter forrige eiers datter, men hva gjør vel det? :D 

:teehe:

Nå vet jeg ikke hvordan du gjør dette, men kan du ikke bruke et magebelte og sele på bikkja og la ham dra når dere går på tur? Han er ikke stor karen - han kan umulig være så sterk at du ikke greier å holde ham igjen med kroppen. 

Det er derfor whippetene mine aldri har vært helt strøken i den båndgåinga.. De er 12 kg, hvor hardt er det å holde de igjen liksom? :lol: 

så jeg er sånn dritteier med flexi og lar de løpe tulling.. Men jeg kan å bruke stoppknappen og nøste de raskt inn da :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Håndfritt hundebånd ja.. Tror jeg hadde brukket håndleddet tvers av dersom jeg hadde brukt det på setteren :aww: 

http://www.coolstuff.no/Lishinu-Handfritt-Hundeband

Edit: Når jeg tenker meg om er det kanskje ikke mulig? :lol: Jeg hadde ihvertfall ødelagt noe i hånda av å bruke et sånt bånd på han, ser ikke for meg at det kan være behagelig med skikkelig trekkmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Krutsi skrev:

Det er derfor whippetene mine aldri har vært helt strøken i den båndgåinga.. De er 12 kg, hvor hardt er det å holde de igjen liksom? :lol: 

Går fint med 40 kg også, det... det er bare litt verre når han bestemmer seg for at han skal ned i - eller OVER - den grøfta der for å drite på den andre siden... jeg har løst det med å bruke lenger bånd :aww:. Da stuper jeg i hvert fall ikke på trynet i grøfta lenger... 

8 minutter siden, Krutsi skrev:

så jeg er sånn dritteier med flexi og lar de løpe tulling.. Men jeg kan å bruke stoppknappen og nøste de raskt inn da :aww: 

:o:o:o Men alle veit jo at den stoppknappen ikke virker???? :o 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havna i en diskusjon om rovdyrpolitikk jeg, og ble forsøkt redusert til naiv skolejente. Greit nok, jeg kan svare for meg jeg, men når hun som starta diskusjonen valgte å sensurere svaret mitt fordi hun ikke likte det, da blir det meningsløst å diskutere videre. Ironisk nok mente hun noe om min etikk og moral.. Vel, jeg sensurerer ikke andres meninger, i hvert fall. Jeg skal ha for det :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
23 minutter siden, Krutsi skrev:

Men det er jo det som skiller deg med flexibånd og dritteiere med flexibånd ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snøfrost skrev:

:hug:  det blir sikkert bedre!

Håper det! De var lite forberedt, og både meg og hun andre studenten som er på samme avdeling (hun startet igår) følte vi ble dårlig tatt mot. Ingen skikkelig omvisning, veileder virket lite forberedt osv. Også er jo alt nytt for meg, så jegføler ikke jeg kan bidra med noenting.  I tillegg så jeg for første gang en person dø idag. Ikke noe stille og fredlig, men ganske dramatisk med mye blod. Ikke noe fokus på deti etterkant eller noe. Gikk ikke så inn på meg der og da, for det var så masse nye inntrykk, men jeg kjenner nå at jeg ikke klarer helt å legge den opplevelsen fra meg :( Krysser fingrene for at det blir bedre etterhvert. Og nok en gang må jeg bruke sonen til å ventilere litt. På vei hjem nå. Tror jeg må vekke gubben for en god klem, om han ikke er våken når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laikamor skrev:

Håper det! De var lite forberedt, og både meg og hun andre studenten som er på samme avdeling (hun startet igår) følte vi ble dårlig tatt mot. Ingen skikkelig omvisning, veileder virket lite forberedt osv. Også er jo alt nytt for meg, så jegføler ikke jeg kan bidra med noenting.  I tillegg så jeg for første gang en person dø idag. Ikke noe stille og fredlig, men ganske dramatisk med mye blod. Ikke noe fokus på deti etterkant eller noe. Gikk ikke så inn på meg der og da, for det var så masse nye inntrykk, men jeg kjenner nå at jeg ikke klarer helt å legge den opplevelsen fra meg :( Krysser fingrene for at det blir bedre etterhvert. Og nok en gang må jeg bruke sonen til å ventilere litt. På vei hjem nå. Tror jeg må vekke gubben for en god klem, om han ikke er våken når jeg kommer hjem.

Høres ikke noe særlig ut som et førsteinntrykk nei. Rart de ikke tar tak i opplevelsen med den som døde i etterkant. Ville tro dette var standard jeg da. Men så bra er det kanskje ikke alle steder. Men det BURDE være for alle de ansattes ve og vel. Det er jo aldri moro å se noen dø, verken firbeinte eller tobeinte :hmm:
Vekk gubben om han ikke er våken! :hug:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Høres ikke noe særlig ut som et førsteinntrykk nei. Rart de ikke tar tak i opplevelsen med den som døde i etterkant. Ville tro dette var standard jeg da. Men så bra er det kanskje ikke alle steder. Men det BURDE være for alle de ansattes ve og vel. Det er jo aldri moro å se noen dø, verken firbeinte eller tobeinte :hmm:

Trodde også de hadde litt bedre rutiner på slikt. Jeg sto jo bare i bakgrunnen, selvfølgelig, men et ganske sterkt inntrykk første dag i praksis. Håper hun som sto mest i det får litt oppfølging, for hun var ganske skjelven etterpå. 

Takk for forståelse og klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde også de hadde litt bedre rutiner på slikt. Jeg sto jo bare i bakgrunnen, selvfølgelig, men et ganske sterkt inntrykk første dag i praksis. Håper hun som sto mest i det får litt oppfølging, for hun var ganske skjelven etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

Veldig spent på svar fra oppdretteren "din" jeg :P

Alle solgt :lol:

58 minutter siden, Meg skrev:

!! hva slags valper?? :D

Jeg er skikkelig kjedelig for det var bare staffevalper :lol:

Men jeg fikk tips om en annen parring da, så ups sendte en ny mail jeg...

Problemet er om dem vil selge til Norge.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Siri skrev:

Går fint med 40 kg også, det... det er bare litt verre når han bestemmer seg for at han skal ned i - eller OVER - den grøfta der for å drite på den andre siden... jeg har løst det med å bruke lenger bånd :aww:. Da stuper jeg i hvert fall ikke på trynet i grøfta lenger... 

:o:o:o Men alle veit jo at den stoppknappen ikke virker???? :o 

Når de begynner å nærme seg 40kg, så begynner jeg å kreve litt respekt av hun som er i enden av båndet.. Men det skal jo også sies at jeg har prøvd å gått baklengs og snakket med en person som gikk bak meg, med en 40kg rottis i flexi, på snøen og som skulle tisse der.. Hun gikk egentlig ganske langt bak, løp til det stoppet foran meg og det hele endte med et skikkelig AFV-øyeblikk der jeg faktisk oppe fra bakken med beina og hele kroppen før jeg kræsjlanda.. 

Oh minner :aww::lol: 

21 minutter siden, *Kat84* skrev:

Men det er jo det som skiller deg med flexibånd og dritteiere med flexibånd ;)  

Hold den tanken hvis du noen gang møter på meg og vi har en sånn skikkelig blåmandag og det er kaos fra ende til annen :lol: 

8 minutter siden, laikamor skrev:

Æsj, hørtes ikke noe særlig ut.. Mitt tips er at hvis det ikke blir bedre i morgen, sender du en Mail til kontaktlæreren din. Og snakk med den andre studenten, hvis hun også var der, med dødsfallet.. Så får dere to i alle fall snakket litt om det, så slipper du å spinne tankene inne i hodet ditt..

Akkurat nå, Stine skrev:

Alle solgt :lol:

Jeg er skikkelig kjedelig for det var bare staffevalper :lol:

Men jeg fikk tips om en annen parring da, så ups sendte en ny mail jeg...

Hehe jeg mener å huske at du egentlig var litt sånn delvis ferdig med staff jeg og skulle ha trekkhund :P 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Eddie har lagt inn søknad om å få de nusselige spanielørene erstattet med pønkråkk hanekam. I en alder av bare 6,5 mnd setter han seg heldigvis fortsatt ned som en jente når han tisser - og når han markerer, som han gjorde for første gang i dag. Det er stille før pubertetsstormen, men små vindkast kommer de mørke tordenskyene i forveien, og forsurer den prepubertale idyllen iblant.  I dag skulle jeg ha filma. Ikke første gangen en potensiell YouTube-million gikk i vasken. En av mitt livs store regrets er å ikke ha filma første gangen jeg ga chihuahuaen en hel roastbeefskive. Jeg kunne vært millionær, men har åpenbart ikke næringsvett. Glemte å filme i dag også. Ord er fattige, men kamera og power-PC til å redigere videoer på koster, så ord får klare seg. Unge Edeward har slitt en stund, med en indre kamp mellom nature og nurture. Fornuft og følelser. Det instinktive ressursforsvaret hans er så sterkt at han har store vansker med å få gjennomført sin egen vilje. På den ene siden vil han gjerne ha meg til å kaste lekene hans, fordi å jage etter dem er det aller, aller morsomste han vet, men han har ikke lyst til å gi dem fra seg. De er verdisaker for han. Han vet kognitivt at det er nødvendig å hande meg gjenstander for å få dem kastet, og han ELSKER å få dem kastet. Leker er ikke morsomme når de ligger i ro. Da er de bare potensiell moro. Litt som penger i banken. Det er selvsagt mer gøy å bruke penger enn å bare ha dem, men det føles godt å ha dem, og en er redd for å miste dem ved å bruke dem. På samme måte som jeg gjerne vil reise og shoppe og drikke frappuccino og spise ute, så vil han helst ha de lekene flyvende gjennom lufta og sprettende bortover bakken. Han ber meg kaste dem. Han maser om å få dem kastet. Lyser opp i euforisk livsglede når han ser at jeg er i ferd med å kaste. INGEN tvil om hva som er høydepunktene i livet hans, men han har en slags malplassert økonomisk sans, hvor han vokter lekene som om de kan forsvinne dersom han bruker dem. Ressursforsvaret hans er så sterkt at det er et handikap for ham. Den absurde kampen han kjemper hver gang han vil ha lekene kastet, men ikke har lyst til å gi dem fra seg. Kan ikke beskrives med ord. You had to be there, for jeg har ikke filma det.  Dette har ihvertfall pågått en stund nå. Den indre kampen mellom følelser og fornuft. Så, i dag.. Vi har fått nytt utstyr i posten. Grime og kortere bånd for å ferdes i folksomme miljøer. Grime fordi jeg liker være på den sikrere siden. Han begynner bli stor og tung og sterk. Den ene gangen han DRO i båndet for å hilse på storebror er ikke noe jeg ønsker reprise på. Han kan tydeligvis være virkelig sterk om han plutselig finner ut at han ikke vil høre på meg, så grime er en potensielt nødvendig sikkerhet. Det, og så har vi kjøpt kjettingbånd, fordi jeg liker tyngden. Hunden kjenner også at båndet er der. Det er bedre kontakt. Dessverre, som vanlig ved netthandel, har vi fått noe annet enn jeg trodde jeg bestilte. 50 cm var ikke lengden på kjettingen, men total lengde. Det der trenger tilvenning. Heldigvis har vi også fått oss et strikkbånd med såkalt trafikkhåndtak, som jeg tenkte det kunne være greit å koke frosken sakte med for å unngå at likheten med visse grupper i Pride-paraden blir for påfallende. Det holder liksom å kle seg i lakk og lær i offentligheten, vi trenger ikke lage et SM show også, mener jeg. Det er hva som trolig vil skje om vi legger ut på tur blant folk med det veldig, veldig korte kjettingbåndet der uten noen tilvenning, så her må trenes, det var planen for dagen.  For å senke potensielt stress før vi gikk avgårde i nabolaget, så skulle vi leke litt. Få på litt gode biokjemikalier. Erstatte kortisol med endorfiner. Når matmor er utstyrt med vom og tørrfisk på lomma er det nødvendig å leke før vi går avgårde, for å få ned forventningsstress. Biokjemien i dette ble forklart meg, men jeg er ikke stø nok på detaljene til å gjenfortelle korrekt. I grove trekk flommes han umiddelbart av dopamin fra forventning om belønning, så utløser det raskt en masse adrenalin og kortisol når forventningene ikke innfris fort nok (for ham). Han blir agitert og opplever en slags smerter, og mat som belønning får ikke dette stresset ned igjen. Lek derimot gjør. Fikk teorien forklart, sett det fungere i praksis. Å leke på tur fungerer fint på vanlig turbånd, men jeg vil ikke tilvenne ham at det går an å leke på så kort bånd. Ulike båndlengder har ulike regelverk for adferd. Derfor må vi leke før vi legger ut på en potensielt stressende treningstur med SM-lenke, mat i lommene og KRAV for å få den.  KRAV et noe Eddie har problemer med å forholde seg til. Han kunne vært kryssordløsningen på nøkkelordet assertive. Meningers mot og egen vilje. Tar det å bli stilt KRAV til som en trussel. Frosken må kokes sakte, ellers går den i maktkamp. Det fikk jeg bekreftet på den harde måten i dag ved å stille et urimelig krav for å starte leken: Jeg ba ham om utgangstilling.  Istedenfor fikk hele nabolaget konsert med Dickhead and The Pønk Råkk Assertiveness.  Til å begynne med ble jeg irritert. Han var så TEIT. Noe så ufattelig simpelt som å bare sette seg i utgangstilling for å få det han så inderlig intenst ville ha. Han hadde SÅ lyst på både leken og maten, men istedenfor å kjapt, enkelt og greit sette seg i utgangstilling som han VISSTE ville gi uttelling, så valgte han å kjefte meg huden full for å ha the audacity til å ikke bare gi ham hva han ville ha.  Jeg fikk omsider noe som liknet utgangstilling og han fikk umiddelbart leken sin kastet. Fløy avgårde som om han hadde sluppet fri fra Guantanamo. Gjorde meg klar til å belønne ham for levering, fordi middagen var en time på overtid. Favorittmaten. Han er vill etter Vom. Villig til å utstå både kloklipp og frisering i ansiktet så lenge det står Vom på hylla. Han har vanligvis INGEN selvrespekt når det lukter Vom i premie. Vanligvis.  Han slapp favorittleken et par meter fra levering. "Ta med!" responderte jeg, og så var ******* løs igjen. Ikke snakk om. Sikker på det tok mange minutter med utskjelling. Han synes jeg er en herskesyk HURPE med et sykt "behov" for å dominere. HVORFOR skulle han levere meg den leken for å få maten jeg hadde i hånden? "Herskesyke hurpe! Det der handler bare om å ydmyke meg! Ser jeg ut som undersåtten din? Den leken er MIN og den maten er også MIN! Vil du ha leken i hånden kan du plukke den opp selv!" Jeg endte med å plukke den opp selv. Han ble stille noen øyeblikk. Innså at han hadde tapt. Jeg hadde nå både leken og maten og han hadde bare stoltheten. Det gikk ikke mange sekunder før nederlaget ble erstattet med forventning om kast. - Link! Unge Eddies verden raste sammen igjen. Usikker på HVA som er problemet hans, for han går SÅ fint i utgangstilling for kjipe tørrforkuler, bare de er i hånden som lure. Han HAR gått FINT i utgangstilling med Vom på hylla og i vinduskarmen også. Hvorfor ikke nå? Hva er problemet? Svaret er et intenst autonomitetsbehov. Han ga så TEΙΤΕ liksom-nesten kreative alternativer til en faktisk utgangstilling, etter å ha gitt ham flere invitasjoner til å plassere seg riktig valgte jeg å gripe halsbåndet for å veilede ham ordentlig på plass - for å kunne rose og belønne. Verste overgrepet jeg kunne begått mot ham. Han strittet imot, og jeg ville ikke gi meg, så det utviklet seg til en brytekamp jeg til slutt vant ved hans surrender. Var han et menneske ville han HYLGRÅTT. Hikstet og hulket i bunnløs sorg over dette sjokkerende sviket. Var jeg ikke hans beste venn? Hva slags venn og partner GJØR noe sånt? Jeg kunne jo ikke gi meg, for jeg hadde faktisk lagt på et krav, og han trenger VITE at et krav er et KRAV og når det innfris, så blir det ALDRI problemer og ALLTID godt humør og belønning. Å la en nær pubertal riesenschnauzer få lov til å kjempe seg fri fra et (i utgangspunktet bare veiledende) grep i halsbåndet var 100% uaktuelt, samme hvor såret og sjokkert han var. Det ble til slutt en utgangstilling. Leken fikk jeg også levert i hånden, men ikke uten en psych kamp om hvem som bestemmer over ressursene. Ede er IKKE fornøyd med å måtte jobbe for mat og lek.  Tur ble det ikke, men en god latter ble det, fordi Ede er absurd sta. Håper jeg ser samme humoren i det når han begynner skape seg pga endret båndlengde. Fra 2-1 meter i første omgang, med bare korte partier på "trafikkhåndtak". Grime har vi prøvd på. Den sitter det litt lenger inne å gå hjemmefra med ennå. 
    • Hvis det funker med 50/50 kan du jo da bare fortsette med det. For helgeturer går det jo fint å ta med i kjølebag, det gjør ikke noe om det tiner så lenge det blir spist innen en dag eller to. Men ville prøvd forsiktig med et annet tørrfôr som er beregnet for valp.
    • Av praktiske årsaker, skal ha med hunden på flere reiser uten fryser. Tenker å gi blanding av vom og tørrfor på sikt.  I tillegg liker jeg å bruke deler av måltidene til trening på tur, noe som er vanskelig med råfor...  
    • Tispen min er 10 måneder nå.  Meget omgjengelig familiehund. Mjuk pels og gemytt 🤣. Lettlært. Nydelig vakker. Perfekt størrelse.  Vi driver med blodspor og lydighet.  Grua meg mest til pelsstell når jeg vurderte rasen, ja snø i pelsen er irriterende, men jeg må lære meg å huske å bruke riktig tøy 🙈 Koser meg overraskende med å klippe og stelle pelsen.  Jeg har dessverre vært ekstremt uheldig med sykdom på henne, men slik jeg har forstått det er dette en sunn rase med få plager.   
    • Blir spennende å følge med videre!   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...