Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli

Caroline
 Share

Recommended Posts

Når jeg ikke har tid/form til å se på netflix ol. så kommer jeg alltid på serier eller filmer jeg har lyst til å se - men når jeg setter meg ned med pcen og kun skal sitte her til barnet sovner, da kommer jeg ikke på noen ting. :aww: 

Bugen er sliten hun, slitsomt å sjefe. Men går bedre med dem heldigvis -  det går seg til dette. :ahappy: 

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Når jeg ikke har tid/form til å se på netflix ol. så kommer jeg alltid på serier eller filmer jeg har lyst til å se - men når jeg setter meg ned med pcen og kun skal sitte her til barnet sovner, da kommer jeg ikke på noen ting. :aww: 

Bugen er sliten hun, slitsomt å sjefe. Men går bedre med dem heldigvis -  det går seg til dette. :ahappy: 

Når du kommer over ting du vil se må du jo legge dem i "min liste" på Netflix ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk... Verste legginga vi har hatt på lenge. De er fullstendig propell, slenger seg fra sengene, prøver å rive ned rullegardina og bare løper og løper. De slår seg jo hver gang, men merker det ikke før lenge etterpå pga adrenalinet. Herregud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Når du kommer over ting du vil se må du jo legge dem i "min liste" på Netflix ?

Ja, men har somregel ikke ork /tid til det når jeg kommer på noe da :lol: 

1 minutt siden, Wednesday skrev:

Urk... Verste legginga vi har hatt på lenge. De er fullstendig propell, slenger seg fra sengene, prøver å rive ned rullegardina og bare løper og løper. De slår seg jo hver gang, men merker det ikke før lenge etterpå pga adrenalinet. Herregud. 

:hug: Snart ferie, snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Raksha skrev:

Ja, men har somregel ikke ork /tid til det når jeg kommer på noe da :lol: 

:hug: Snart ferie, snart! 

Takk og lov! :P Kan aldri tenke meg de er sånn én og én. 

Valpen min har åpna øynene! :D Nå begynner den å se ut som en hund. Og den er visst blitt aktiv :D Og begynner endelig å ta igjen søsknene i vekt. 

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pringlen skrev:

Den største trusselen for fjellreven er rødreven ;)

Ah.. selvfølgelig. Jeg har latt meg fortelle at fjellreven er avhengig av åstelet etter større rovdyr når det ikke er lemenår, og at det er en av hovedårsakene til at de sliter , men rødreven beveger seg nok mer nordover pga klimaforandringene og det spiller nok en større rolle ja. Thanx :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tinkie skrev:

:| 

Det var visst mange som har trukket seg fra KrF etter det... Jeg fatter det ikke, jeg. Det er helt utrolig.

Ikke jeg heller.... Applaus til Hareide! :thumbs:

.....sitter jeg på bussen til jobb å hører på fotballkamp.  Det høres ut som Italia har en haug med pastaretter på banen! :teehe:

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Wednesday skrev:

Takk og lov! :P Kan aldri tenke meg de er sånn én og én. 

Valpen min har åpna øynene! :D Nå begynner den å se ut som en hund. Og den er visst blitt aktiv :D Og begynner endelig å ta igjen søsknene i vekt. 

Nei tviler :lol:   Det finner vi nå ut :aww:  

Iiih! Kult :D

Nå sover snups, etter mye skravling og kasting av bamser og div. så satt hun seg opp i senga og ba om nesespray "tett i nesa, nespray hjelper" - riktig det, så hun fikk nesespray, la seg ned og sovna på 3 min. :lol: Hun var tett i nesa da hun våkna i dag og, men da ville hun ikke ha, det får hun bare velge selv for det blir så utrolig katastrofe om vi tvinger henne :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Gratulerer! Morsomt med så god plassering, og om dommeren er streng jevnt over er det jo greit.

Nå har jeg betalt for fire DNA-tester som Glam skal ta senere, for å styrke hans potensiale som avlshannhund. 250 euro, ha det bra... De er ikke obligatoriske i Norge enda, men den ene er anbefalt og de tre andre er mer og mer normalt å ta nedover i Europa, så da fikk han full pakke. Så får en håpe at noen har lyst til å bruke ham, så han kan betale meg tilbake for sine egne DNA-tester. Hvis ikke er han i hvert fall en gjennomtestet koseklump :P

Det er veldig morsomt :) dommeren i dag gav bare ut 1 CK til hver klasse (forutenom championklassene) så vidt jeg fikk med meg, så selv om jeg selvfølgelig hadde håpet på CK, så er jeg veldig fornøyd med resultatet allikevel :) det var flere kjentfolk som gikk ut med blått, så det hjelper jo også litt på følelsen det også :lol: 

ja, jeg går inn i ringen for å vinne :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
6 minutter siden, Line skrev:

Så gjennom bildene NKK har lagt ut fra dagens utstilling, og synes synd på den stakkars mopsen. Varmt var det i dag også...

jeg syns synd på Frallen..... og må si jeg blir litt "skuffet", selv om jeg vet det er dommeren som dømmer, når jeg leser igjennom kritikker på de utsatte nese rasene med både nesebor og rynker, og ingen på hele utstillingen er det utsatt noe på der. Jeg blir jo litt sånn "er det bare ord?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Noen råd angående å få en hund opp i vekt? Løpetiden har virkelig tæret på hannhunden, og han er virkelig tynn nå.. Bare skinn og bein.

Fått i han boks med en del kalorier, samt energi på tube mtp morgendagens stevne, men tenker mer langsiktig. Skal jeg fortsette slik jeg har fôret før, eller skal jeg gi han litt mindre i en periode for å ta det langsomt? 

En mann vi møtte i dag anbefalte meg en løpetidspasta (Dr.Clauders) som minsker lukta fra tispe, og som han var fornøyd med mtp sin hannhund. Noen som har prøvd denne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JeanetteH skrev:

jeg syns synd på Frallen..... og må si jeg blir litt "skuffet", selv om jeg vet det er dommeren som dømmer, når jeg leser igjennom kritikker på de utsatte nese rasene med både nesebor og rynker, og ingen på hele utstillingen er det utsatt noe på der. Jeg blir jo litt sånn "er det bare ord?"

Var det en fralle? Jeg så ikke så nøye, må jeg innrømme. Så bare at det var helt flatt, ingen antydning til snute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
1 minutt siden, Line skrev:

Var det en fralle? Jeg så ikke så nøye, må jeg innrømme. Så bare at det var helt flatt, ingen antydning til snute...

Så ut som en Fralle for meg, men kan vel være en svart mops også. men sikkert en mops for jeg tror Frallene går i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Så ut som en Fralle for meg, men kan vel være en svart mops også. men sikkert en mops for jeg tror Frallene går i morgen.

Både mops og fralle gikk i dag, de er jo samme gruppe. Men samma det, jeg fikk helt vondt av hunden.

Apropos, snakket med en mopseoppdretter i dag - eller skal vi si tidligere oppdretter. Hun vil ikke mer, fordi oppdretterne nekter å innse problemene rasen har. Hun fikk nese på siste kullet, men oksygenopptaket var ca like dårlig fordi det var så mye bløtvev som stengte for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
1 minutt siden, Line skrev:

Både mops og fralle gikk i dag, de er jo samme gruppe. Men samma det, jeg fikk helt vondt av hunden.

Apropos, snakket med en mopseoppdretter i dag - eller skal vi si tidligere oppdretter. Hun vil ikke mer, fordi oppdretterne nekter å innse problemene rasen har. Hun fikk nese på siste kullet, men oksygenopptaket var ca like dårlig fordi det var så mye bløtvev som stengte for. 

Ah jeg tenkte gruppe 2 jeg nå.

Og det er jo trist at man som oftest  mister de som faktisk vil gå inn for å endre ting også :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Da må du skrive ned de gode ideene - en liste på mobilen, en notis på skjermen, eller med penn på håndbaken.

Nå har jeg smårydda litt i hagen innimellom et par regnskurer - jeg har ikke vannet noe på evigheter :P I flere uker har jeg lett etter et passende bord til å ha på terrassen, som passer for meg - ikke et digert bord for fire til åtte personer, men et lite og søtt et, og helst ikke plastikk, fordi jeg liker sjarmen i tre. Jeg har ønsket meg kabeltrommelbord, men de er vanskelige å frakte i min bil og koster for mye fordi flere enn meg synes de er sjarmige. Så jeg har lett etter brukte ting på Finn og studert nettbutikker, uten å finne noe jeg liker OG vil ta meg råd til. Så prosjekt Bord er utsatt.

I stad gikk jeg ned i kjelleren for å lete etter noe, og kom på at jeg har et uåpnet plantebord fremdeles i pappeske. For et par år siden ønsket jeg meg plantebord til jul, og skrev opp to forskjellige på ønskeliste. Noen trodde jeg mente "og", ikke "eller", så da fikk jeg begge, men trengte bare det ene der jeg bodde før. Så det har blitt stående i pappen. Til jeg pakket det ut nå, Og innså at det har helt flat overflate, uten kanter og karmer. Så det er... tamtadadaaaaa - et bord! Så nå er det skrudd sammen og plassert ut, og det er bare å slenge på en søt duk, lysestake, bok og drikke når jeg vil sitte ute. Kanskje jeg skal kjøpe ei plante til det også, eller plukke noen markblomster i hagen. 

Uansett, godt for alt en viste seg å ha fra før og ikke må kjøpe.

Nuh har jeg satt lakseform i stekeovnen, gleder meg til skikkelig mat. Om en time. I mellomtiden skal jeg se 27 Dresses og lakke negler.

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Ah.. selvfølgelig. Jeg har latt meg fortelle at fjellreven er avhengig av åstelet etter større rovdyr når det ikke er lemenår, og at det er en av hovedårsakene til at de sliter , men rødreven beveger seg nok mer nordover pga klimaforandringene og det spiller nok en større rolle ja. Thanx :P

Rødreven sprer seg som ugrass, om den får sjansen. Og tar lett over leveområder, matfat og hi fra fjellreven :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raksha skrev:

Takk! Nykommern er litt fortapt stakkars, var ute og putta på henne regndekken, meldt potensielt myyye regn og hun har ikke helt blitt inkludert i flokken enda, så stoler ikke på at hun går inn om hun har lyst. Ville helst bli med meg hun da, lurer litt på hvorfor hun har havnet her :lol:  Gi det noen dager så går det seg nok fint til heldigvis. Bugen må bare skjønne at hun ikke skal stjele Lusa hennes. 

Kallenavnet er Flyfly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Herlig fine bilder av glad og superfin hund i farta 
    • Gøy at han gikk fra å være reservert til å løpe til alt og alle ! Virkelig søt! 
    • Trist å se sånne innlegg uten ett eneste svar.  Selv planlegger jeg ikke så veldig. Etter sosialisering/miljøtrening av valp, som planlegges så detaljert som råd er - resten av verden er jo ikke under min kontroll - for å legge grunnlaget for en trygg og veloppdragen hund, så tar jeg ting mer på sparket som det passer seg. Ikke setter jeg tidsfrister for mestring av bestemte øvelser, starter eller opprykk, og ikke planlegger jeg mer detaljert enn noen løse skisser i tankene rett i forkant av hver økt.  På bakgrunn av trenerkurs og praktisk erfaring med barneidrett, så tenker jeg du er på veldig riktig spor med morsomme øvelser. Jeg har sett hvordan en kan kvele idrettsglede ved å sette fokus på teknikk og fremtidige mål, med krav og forventninger. Uten å ha fokus på glede i treningen her og nå kan en bare glemme å sette seg mål med barn og dyr. Om du mente hvordan gjøre LP-øvelser morsomme er jeg ikke mye til hjelp, for jeg synes LP har blitt ganske kjedelig. Om du mente overraskende innimellom-øvelser for å skape forventninger som holder motivasjonen oppe, så er det vel individuelt hva hundene liker å gjøre. De beste øvelsene er de hunden selv opplever stor mestring i og er stolt av pga den genuine begeistringen det utløser i deg. For noen er det å mestre "sitt", for andre er det å hoppe kanin baklengs i åttetall.  Jeg husker en episode hvor min hund ble gjenstand for et utbrudd fra en annen hund på trening. Vi var bare der for rekreasjon, ikke noen ambisjoner utover quality time sammen. Vi hadde hatt enorme utfordringer med andre hunder i hverdagslige situasjoner, og banen var en arena hvor han ikke fryktet de andre hundene, jeg fryktet ikke hans fryktaggessive utfall, vi opplevde begge senkede skuldre, gjensidig glede, mestring og stolthet der - ikke fordi vi var en feilfri ekvipasje, men fordi han i mine øyne var veldig flink, så min respons til hunden var som om alt han gjorde stod til 10'ere, og han struttet accordingly, som om han eide stedet. Vi begge elsket det, uten noen mål utover å ha det fint sammen her og nå. Øvelser var aldri noen issue å mestre, så jeg stilte aldri noen krav han ikke opplevde å innfri. Ekvipasjen som gikk bak oss den dagen var en annen type. Uten å ha mer innblikk enn kjappe, overfladiske observasjoner, så virket det som krav og forventinger var høye, og hunden struttet ikke av glede og selvtillit, hans egen fører stilte krav han ikke opplevde å innfri tilfredsstillende nok til å utløse begeistring, mens den lille dritten foran ham hadde en fører som bare var glad og fornøyd og så på ham med hjerter og stjerner i øynene i en tykk eim av: "Du er verdens flinkeste, jeg elsker alt du gjør!" hele tiden. Det endte med at den unge goldenhannen bak oss plutselig gjorde et dominansaggressivt bakholdsangrep på min - i ren misunnelse og frustrasjon, tror jeg, fordi hans egen fører var for kjip og stilte for høye krav til ham. ..for min var så liten, det virket rart at en så mye større golden bare ville informere min lille om hans plass i det sosiale hierarkiet. Jeg TROR han var ektefølt misunnelig og frustrert fra sin egen førers krav til seg. ... Om det ene eller andre var årsaken til angrepet, poenget med historien var: Husk å ha det gøy, fordi alvor og ambisjoner kan ødelegge for nettopp de ambisjonene.  "Set up for success, not failure," er en god regel. Bryt ned alle øvelser i enkle nok momenter å trene på til at hunden mestrer every step of the way, og ha samtidig så lave forventninger til hva den skal få til at du blir *genuint* og ektefølt glad og begeistret av alt den mestrer, så blir alle øvelsene straks mer morsomme   Edit: Selvsagt planlegger jeg også. Jeg starter med å se for meg det endelige resultatet jeg ønsker oppnå, analyser det for å vurdere om det er realistisk og gjennomførbart, og bryter det i den prosessen ned til så små delmomenter som jeg tror er nødvendige for å bygge opp til det endelige målet med. Progresjon kan jeg ikke forutse. Kanskje har jeg bommet på vanskelighetsgrad i delmomenter, hunden/barnet mister motivasjonen midt i en økt og vil bare dra derfra. Kanskje tar det et halvår istedenfor den uken jeg så for meg for å lære inn noe jeg tenkte skulle være utgangspunkt for å lære en hel masse annet, og hele planen om opprykk neste sesong går i vasken på den ene ferdigheten jeg ikke klarte lære hunden i tide. Det er da det gjelder som mest å ikke ødelegge hundens motivasjon og treningsglede med sin egen skuffelse over egen utilstrekkelighet ifht egne forventninger. 
    • Som uerfaren satte jeg hund på en kennel i Nord-Trøndelag i 12 dager, fordi jeg ikke fikk ha ham med på obligatorisk ekskursjon i studier. Han var fullstendig ødelagt da jeg hentet ham. Psykisk helt ute av seg, han var passiv, uttrykksløs, en slags robot uten noen hjemme, det var ingen uttrykk for gjensynsglede, ingen glede i å komme ut, ingen glede i å entre bilen han ellers var så glad i. Han var som i overlevelsesmodus. Spaced out. Sjokktilstand. Kom seg sakte og gradvis til hektene vel hjemme igjen. Jeg trodde det "bare" var det å plutselig bli forlatt på en glattcelle alene, på et vilt fremmed sted omgitt av bare fremmede som ikke ga nok oppmerksomhet eller aktiviserte nok og hysteriske, fremmede hunder i samme situasjon, men nå innser jeg at han kan ha blitt utsatt for strømming også.  HVOR i Nord-Trøndelag lå den kennelen hennes? ..ikke at jeg noen gang skal ha hund i kennel igjen, jeg lærte, men ble min egen hund også utsatt for det der i tillegg til den brutale opplevelsen et kennelopphold er i seg selv, selv uten strømming? Min var en sånn som selvsagt ville fått hysterisk panikkanfall om han ble strømmet for å bjeffe, og ville reagert med å bjeffe og bjeffe og bjeffe og bjeffe i panikk.    Kan dere forlate klubben i protest? Jeg ville fått med meg flere, og demonstrativt meldt oss ut av klubben om de ikke avlyser med hun der. 
    • En gjeterhund, eller jakthund som er avlet for tett samarbeid med fører (retrievere, spaniels, puddel), er nok det beste om du vil ha en hund som vil kunne gå løs og ikke har høyt jaktinstinkt for byttedyr. Lapsk vallhund har mye lyd, og trenger mye aktivitet, men det høres ikke ut som det er noe problem. Så lenge de får nok oppgaver tror jeg ikke ufrivillig gjeting vil bli et stort problem, men jeg ville snakket med oppdrettere om det. Kunne tervueren vært et alternativ? Eller korthårscollie?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...