Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

5 minutter siden, 2ne skrev:

Neh, jeg liker å ha fysiske bøker jeg :aww: 

Jeg og, men med liten leilighet så må jeg begrense meg, og da er kindle veldig fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnnikenK skrev:

Nå er båten pakket og ferieklar. Fire uker nedover sørlandskysten skal bli deilig :D

Åh, ble båten ferdig reparert etter at de dreit seg ut, eller er det lånebåt? Deilig at dere får komme dere ut, i hvert fall, det virker jo som om det er livet for dere! 

Vent litt, var det ikke til påske den ble kræsjet? Har det gått så lang tid allerede? Eller surrer jeg nå? Uansett, får håpe på en lang og fin ettersommer og mild høst, så dere kan ta igjen det tapte.

 

59 minutter siden, 2ne skrev:

I dag har vi vært på Lillestrøm så datterbarnet fikk ta teoriprøven på førerkort, som hun besto, flinke jenta :ahappy: Så var vi innom Strømmen så jeg fikk bytta den WoT-boka jeg hadde kjøpt feil, og siden det bare var ei bok igjen i serien da så kjøpte jeg den og, så nå er WoT-serien komplett. Da mangler jeg bare de to siste bøkene i The Dark Tower før jeg må se meg om etter noe annet jeg kan kjøpe av bøker - det kommer til å bli et stort problem, sikkert :teehe:

Gratulerer med datterbarnet!

44 minutter siden, 2ne skrev:

Neh, jeg liker å ha fysiske bøker jeg :aww: 

Du och jag. Det er mye minner i bøker. Det ser jeg nå når jeg pakker ut, hvor morsomt det er å finne igjen bøker og alle flashbackene jeg får. Jeg har tatt vare på det meste av bøker fra studietiden, til og med et par fra videregående fordi jeg likte de timene så godt. Det er ikke ofte jeg leser dem om igjen, men jeg har de om jeg vil. Og de er som sagt minner, vel så mye som bilder og pynteting.

Apropos det, så har jeg inngått noen kompromiss med meg selv i ny bolig. Det er ting fra studietiden (kompendium, permer med notater og kopier) som jeg ikke er klar for å kaste, for hva om jeg en dag plutselig trenger den artikkelen eller de notatene? Men det er ikke plass til dem i bokhyllene her i stua eller på kontoret lenger. Så jeg tenker arkivere dem i gode plastkasser, og sette i kjelleren. Så får heller andre kaste de den dagen jeg fraktes herfra på båre eller i likbil. Men - og her kommer poenget - hvor finner jeg billigst plastkasser, som er rimelig tette for støv og mus? 

Nå skal jeg få frokost, brødskive med egg og kaviar, og kakao. Hundene fikk i syvtiden, for da var jeg oppe på do. Og da måtte de på do. Og da forventet de frokost. Så de fikk frokost. Men det er faktisk bare en frokost i døgnet. Selv for bernere.

Etterpå skal jeg studere baller. Glam var veldig til å slikke seg der i går, og det så ut som et lite stikk eller noe. Så jeg klippet vekk en del pels i går for å gi det luft, og smørte utover aloe vera. Jeg vet baller med mye pels er et fantastisk lett sted å få våteksem om noe skjer, og nitidig slikking på bittelite sår er jo snarveien til våteksem. Stakkars Glam skal få slippe det.. Jeg har tatt fram skjermen som trussel, men det går greit foreløpig. I natt våknet jeg av at noen satt i senga og slafset, så jeg kjeftet på ham. Da jeg åpnet øynene var det Foenix som satt der. Ups... Jaja, han fikk ta det som en påminnelse.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, SFX skrev:

Åh, ble båten ferdig reparert etter at de dreit seg ut, eller er det lånebåt? Deilig at dere får komme dere ut, i hvert fall, det virker jo som om det er livet for dere! 

Vent litt, var det ikke til påske den ble kræsjet? Har det gått så lang tid allerede? Eller surrer jeg nå? Uansett, får håpe på en lang og fin ettersommer og mild høst, så dere kan ta igjen det tapte.

 

Gratulerer med datterbarnet!

Du och jag. Det er mye minner i bøker. Det ser jeg nå når jeg pakker ut, hvor morsomt det er å finne igjen bøker og alle flashbackene jeg får. Jeg har tatt vare på det meste av bøker fra studietiden, til og med et par fra videregående fordi jeg likte de timene så godt. Det er ikke ofte jeg leser dem om igjen, men jeg har de om jeg vil. Og de er som sagt minner, vel så mye som bilder og pynteting.

Apropos det, så har jeg inngått noen kompromiss med meg selv i ny bolig. Det er ting fra studietiden (kompendium, permer med notater og kopier) som jeg ikke er klar for å kaste, for hva om jeg en dag plutselig trenger den artikkelen eller de notatene? Men det er ikke plass til dem i bokhyllene her i stua eller på kontoret lenger. Så jeg tenker arkivere dem i gode plastkasser, og sette i kjelleren. Så får heller andre kaste de den dagen jeg fraktes herfra på båre eller i likbil. Men - og her kommer poenget - hvor finner jeg billigst plastkasser, som er rimelig tette for støv og mus? 

Nå skal jeg få frokost, brødskive med egg og kaviar, og kakao. Hundene fikk i syvtiden, for da var jeg oppe på do. Og da måtte de på do. Og da forventet de frokost. Så de fikk frokost. Men det er faktisk bare en frokost i døgnet. Selv for bernere.

Etterpå skal jeg studere baller. Glam var veldig til å slikke seg der i går, og det så ut som et lite stikk eller noe. Så jeg klippet vekk en del pels i går for å gi det luft, og smørte utover aloe vera. Jeg vet baller med mye pels er et fantastisk lett sted å få våteksem om noe skjer, og nitidig slikking på bittelite sår er jo snarveien til våteksem. Stakkars Glam skal få slippe det.. Jeg har tatt fram skjermen som trussel, men det går greit foreløpig. I natt våknet jeg av at noen satt i senga og slafset, så jeg kjeftet på ham. Da jeg åpnet øynene var det Foenix som satt der. Ups... Jaja, han fikk ta det som en påminnelse.

Jeg hadde heller kjøpt kasser på Clas olhson.. IKEA sine har bare plastlokk man legger løst oppå, men CO sine lukkes skikkelig igjen.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Neh, jeg liker å ha fysiske bøker jeg :aww: 

Samme her. Veldig!

1 time siden, Pixie skrev:

SÅ enig :P

Her blir det Billy-hyller med ekstra på toppen så vi får hyller til taket, en gang når vi blir rike. Nå er vi tom for både hylleplass og veggplass egentlig, og gubbens filmer og musikk har fått forrang foran mine bøker. En gang vil jeg ha plass til et lite bibliotek hjemme... med en skikkelig god lesestol! Eller helst en bred og myk benk i et vindu, så jeg kan sitte der og se ut på regnet mens jeg drikker kakaoen min :ahappy:

Jeg har billyhyller som går opp til taket med en godstol foran. Utsikt over fjorden på den ene siden og peisen til den andre. Misunnelig? :aww:

 

39 minutter siden, SFX skrev:

 

Du och jag. Det er mye minner i bøker. Det ser jeg nå når jeg pakker ut, hvor morsomt det er å finne igjen bøker og alle flashbackene jeg får. Jeg har tatt vare på det meste av bøker fra studietiden, til og med et par fra videregående fordi jeg likte de timene så godt. Det er ikke ofte jeg leser dem om igjen, men jeg har de om jeg vil. Og de er som sagt minner, vel så mye som bilder og pynteting.

 

Och jag. Bøker er så mye mer enn bokstaver som er organisert på en meningsfull måte.

Tur, hagearbeid eller shopping? Har et par ting som må shoppes snart, en hage som gror igjen og tre kropper, en med to bein og to med fire, som trenger å røre seg. Har lyst til å kjøre opp i Malvikmarka, men det blåser. Det betyr sikkert mindre folk der, det er bra i og for seg, men mindre folk betyr mer elg, tenker jeg. Jeg har litt skrekk for å plutselig støte på en svær elgokse bak en sving. Ikke bare litt skrekk heller, egentlig. Elg påvirker mitt forhold til å gå tur med hunder i skogen! Alene skulle jeg nok klart å snike meg ubemerket vekk, men med en beardis som hopper på to bein og roper dummedumme elgen og en terrier som snerrer som en varulv med mareritt? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gigantisk expeditbokhylle på soverommet stappet med bøker, eneste stedet det er plass + tre kasser som står lagret hos moren min så jeg har kjøpestopp på fysiske bøker (annet enn hvis det er krise og den er MÅ HA), derfor er kindelen så grei. Da får jeg lese nye ting uten å måtte flytte... flytte er dyrt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

SÅ enig :P

Her blir det Billy-hyller med ekstra på toppen så vi får hyller til taket, en gang når vi blir rike. Nå er vi tom for både hylleplass og veggplass egentlig, og gubbens filmer og musikk har fått forrang foran mine bøker. En gang vil jeg ha plass til et lite bibliotek hjemme... med en skikkelig god lesestol! Eller helst en bred og myk benk i et vindu, så jeg kan sitte der og se ut på regnet mens jeg drikker kakaoen min :ahappy:

Jeg har alle bøkene og filmene mine på pikerommet ute hos min mor :P Ønsker meg en deilig stol fra ikea og et lite kaffebord som jeg ha tekoppen og boken min på :ahappy:

Vindu med benk har jeg hjemme da (karnappvindu) :D  men den har Casper beslaglagt :P ligger 3 saueskinn der så han har noe mykt å ligge på, og vurderer å lage en madrass å ha under :ahappy:

received_10157113303935597.jpeg

 

1 time siden, WelshenNemi skrev:

Nå skal jeg en tur i dusjen, før jeg skal bake bursdagskake. Blir vel bare kjæresten som kommer men..

Gratulerer med dagen:sorcerer:  

Var bare meg og kjæresten på min bursdag også. Vi gjorde det ganske koselig med brettspill, god middag, kake og en film/serie vi fulgte med på :)

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

 

Tur, hagearbeid eller shopping? Har et par ting som må shoppes snart, en hage som gror igjen og tre kropper, en med to bein og to med fire, som trenger å røre seg. Har lyst til å kjøre opp i Malvikmarka, men det blåser. Det betyr sikkert mindre folk der, det er bra i og for seg, men mindre folk betyr mer elg, tenker jeg. Jeg har litt skrekk for å plutselig støte på en svær elgokse bak en sving. Ikke bare litt skrekk heller, egentlig. Elg påvirker mitt forhold til å gå tur med hunder i skogen! Alene skulle jeg nok klart å snike meg ubemerket vekk, men med en beardis som hopper på to bein og roper dummedumme elgen og en terrier som snerrer som en varulv med mareritt? 

Jeg vet at man ikke får gjort så mye med irrasjonelle frykter, men jeg har truffet mye elg oppgjennom og aldri følt meg truet. De løper stort sett avgårde, evt glor litt før de går sin vei :) Med hunder som lager lyd er min erfaring at de forsvinner rimelig kjapt :P 

Jeg var med på kurs for et par måneder siden hvor vi ble tatt bilde av og dette skulle brukes til å lage en overraskelse. Vel, i dag kom den med posten til kontoret. En gedigen kaffekopp og det er ingen tvil om hvem den er sin foråsidetsånn :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

IKEA :)

 

49 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg hadde heller kjøpt kasser på Clas olhson.. IKEA sine har bare plastlokk man legger løst oppå, men CO sine lukkes skikkelig igjen.. 

Takk for tips - jeg foretrekker sånne med clips eller tilsvarende som skaper litt lås. Hvis kassene velter, så raser ikke alt utover. 

42 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Tur, hagearbeid eller shopping? Har et par ting som må shoppes snart, en hage som gror igjen og tre kropper, en med to bein og to med fire, som trenger å røre seg. Har lyst til å kjøre opp i Malvikmarka, men det blåser. Det betyr sikkert mindre folk der, det er bra i og for seg, men mindre folk betyr mer elg, tenker jeg. Jeg har litt skrekk for å plutselig støte på en svær elgokse bak en sving. Ikke bare litt skrekk heller, egentlig. Elg påvirker mitt forhold til å gå tur med hunder i skogen! Alene skulle jeg nok klart å snike meg ubemerket vekk, men med en beardis som hopper på to bein og roper dummedumme elgen og en terrier som snerrer som en varulv med mareritt? 

Jeg synger hvis jeg er redd for å møte dyr - da hører de meg før de ser oss, og får en advarsel så de kan stikke av. Det forteller i hvert fall min egen form for fornuft meg.

Gratulerer med dagen til @WelshenNemi

Veldig sløv morgen her i dag, men nå skal jeg få gjort noe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

 

Takk for tips - jeg foretrekker sånne med clips eller tilsvarende som skaper litt lås. Hvis kassene velter, så raser ikke alt utover. 

Jeg synger hvis jeg er redd for å møte dyr - da hører de meg før de ser oss, og får en advarsel så de kan stikke av. Det forteller i hvert fall min egen form for fornuft meg.

Gratulerer med dagen til @WelshenNemi

Veldig sløv morgen her i dag, men nå skal jeg få gjort noe.

Kanskje elgen stikker hvis jeg synger sangen om jeger Bombom?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Tur, hagearbeid eller shopping? Har et par ting som må shoppes snart, en hage som gror igjen og tre kropper, en med to bein og to med fire, som trenger å røre seg. Har lyst til å kjøre opp i Malvikmarka, men det blåser. Det betyr sikkert mindre folk der, det er bra i og for seg, men mindre folk betyr mer elg, tenker jeg. Jeg har litt skrekk for å plutselig støte på en svær elgokse bak en sving. Ikke bare litt skrekk heller, egentlig. Elg påvirker mitt forhold til å gå tur med hunder i skogen! Alene skulle jeg nok klart å snike meg ubemerket vekk, men med en beardis som hopper på to bein og roper dummedumme elgen og en terrier som snerrer som en varulv med mareritt? 

Jeg har gått mye tur i malvikmarka, både her og der, og aldri hatt nærkontakt med elg :) De hører deg lenge før du ser dem, og trekker unna. Unntak finnes alltid selvsagt, men de kan man ikke kalkulere med tenker jeg :)

Nå er jeg sulten, har ikke spist enda i dag. Mister matlysten av å gå å grue meg til ting, men det jeg grudde for gikk heldigvis veldig bra :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MarieR skrev:

Jeg har gått mye tur i malvikmarka, både her og der, og aldri hatt nærkontakt med elg :) De hører deg lenge før du ser dem, og trekker unna. Unntak finnes alltid selvsagt, men de kan man ikke kalkulere med tenker jeg :)

Nå er jeg sulten, har ikke spist enda i dag. Mister matlysten av å gå å grue meg til ting, men det jeg grudde for gikk heldigvis veldig bra :)

Jeg har sett elg et par ganger i nærheten av Vulusjøen, og den ene virket til og med litt innpåsliten, vi måtte huje og jage for å få den til å gå. Men det er mange år siden. Jeg vet at denne redselen er irrasjonell, jeg er nemlig ikke det minste redd for å treffe på elg hvis jeg går sammen med noen, blir liksom litt skvetten av å være alene i skogen. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått meg på elg mange ganger i marka, ikke hatt ubehagelige opplevelser, men har snudd når jeg har sett ungdyr. De kan være innpåslitne. Mannen min ble løpt etter av to halvannet-åringer en gang, og jeg har venner som har blitt angrepet og skadet av elg. Min strategi har vært å snu hvis jeg ser en elg og gå langsomt tilbake ev gå omveg. Har alltid greidd å hanke inn bikkjene før de oppdaga elgen, unntatt en gang da setteren stilte seg opp mellom meg og en elgokse og bjeffa kraftig i retning elgen. Han ble heldigvis bare stående, så han var nok en sindig kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pixie skrev:

SÅ enig :P

Her blir det Billy-hyller med ekstra på toppen så vi får hyller til taket, en gang når vi blir rike. Nå er vi tom for både hylleplass og veggplass egentlig, og gubbens filmer og musikk har fått forrang foran mine bøker. En gang vil jeg ha plass til et lite bibliotek hjemme... med en skikkelig god lesestol! Eller helst en bred og myk benk i et vindu, så jeg kan sitte der og se ut på regnet mens jeg drikker kakaoen min :ahappy:

Det drømmer jeg om og :ahappy: 

2 timer siden, Turb skrev:

Jeg og, men med liten leilighet så må jeg begrense meg, og da er kindle veldig fint :) 

Ja, det tror jeg nok! Men jeg har både plass til og lyst på flere bøker og bokhyller :) 

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Ang bøker, en kan låne ebøker fra biblioteket gratis rett ned til nettbrett og telefon. Veldig greit! Fysiske bøker er mer kos, men tar også mer plass i heimen...

Ja, men bøker fra biblioteket, enten det er ebøker eller papirbøker, må leveres igjen :aww: 

1 time siden, SFX skrev:

Gratulerer med datterbarnet!

Takk takk :ahappy: 

1 time siden, SFX skrev:

Du och jag. Det er mye minner i bøker. Det ser jeg nå når jeg pakker ut, hvor morsomt det er å finne igjen bøker og alle flashbackene jeg får. Jeg har tatt vare på det meste av bøker fra studietiden, til og med et par fra videregående fordi jeg likte de timene så godt. Det er ikke ofte jeg leser dem om igjen, men jeg har de om jeg vil. Og de er som sagt minner, vel så mye som bilder og pynteting.

Ja, nemlig! Jeg syns bøker er fin pynt jeg :ahappy: 

Jeg kjøpte igjen Sagaen om Isfolket for noen år siden, fordi jeg leste de masse i min ungdom. Jeg har lest de igjen en gang, og kommer neppe til å lese de igjen før jeg er sånn passelig senil, men de bøkene betyr noe for meg. De var min virkelighetsflukt i en ellers crappy ungdomsskole-hverdag, og derfor så får de plass i bokhylla mi :aww: 

1 time siden, SFX skrev:

Apropos det, så har jeg inngått noen kompromiss med meg selv i ny bolig. Det er ting fra studietiden (kompendium, permer med notater og kopier) som jeg ikke er klar for å kaste, for hva om jeg en dag plutselig trenger den artikkelen eller de notatene? Men det er ikke plass til dem i bokhyllene her i stua eller på kontoret lenger. Så jeg tenker arkivere dem i gode plastkasser, og sette i kjelleren. Så får heller andre kaste de den dagen jeg fraktes herfra på båre eller i likbil. Men - og her kommer poenget - hvor finner jeg billigst plastkasser, som er rimelig tette for støv og mus? 

Europris har plastkasser med lås, jeg har hatt bøker i mine kasser, og de har vært like fine når jeg har pakket de opp igjen :) 

51 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har billyhyller som går opp til taket med en godstol foran. Utsikt over fjorden på den ene siden og peisen til den andre. Misunnelig? :aww:

Ja :ahappy: 

51 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Och jag. Bøker er så mye mer enn bokstaver som er organisert på en meningsfull måte.

Det var veldig klokt sagt :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Kanskje elgen stikker hvis jeg synger sangen om jeger Bombom?

Gikk på mye elg når jeg bodde på Jessheim, men da hadde jeg Turbo (tolleren) som ikke oppførte seg som noe rovdyr. De fleste ganger har jeg faktisk måttet jage dem fra stien ved å hoje og skrike til dem for de har ikke giddet å flytte seg. Men jeg har aldri følt meg truet noen gang... 
Gått på elg bare to ganger med Pigg og da har han skjellt de ut så de har løpt sin vei... MÅNSTER må vite :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg skikkelig vanskeligheter med å komme igang. Kjenner vel snart at panikken brer seg og da setter jeg vel opp farten :lol: Vaskedamen kommer imorgen for å ta en skikkelig rundvask i alle rom, så det er bare å sette igang med alt det forfallende :P Har et ton med rene klær som er brettet som skal legges bort, også var jeg kjempesmart og hentet mer fra det andre huset før dette var egentlig klart :lol: Også skal jeg kaste ut noen stoler som er helt forferdelige. Har nå en plan med huset innvendig og utvendig, og det er deilig :D Huset skal males hvitt, og mannen vil ha rødt tak og beise detaljene rundt dører og karme mørke og da samme farge på terrasen og den nye trappen (er sånn ståltrapp nå som skal byttes ut i tretrapp). Det var jeg helt uenig i... Gikk så med på å beise detaljene og terrassen, mot at rekkverk stolpene blir hvite, og taket på huset blir svart. DA kan jeg gå med på det :) Fint kompromiss tror jeg, tror det vil være veldig fint når vi blir kvitt gulfargen :P 

Man ser litt av huset her 

 

13528807_10154199090300256_5635558964212

Jeg tror jeg vil ha sånn her trapp på ingangspartiet, eller noe alla sånn her. Men det vil bare bli "halve" da, siden det er en vegg der

 

Stroemstad-2

 

Men jeg fikk ikke samboer med på ideen om vanlig plankegjerde som males hvitt, som jeg synes er finest. Vi har diskutert dette opp og ned, og det blir skigard gjerde med runde stolper eller whatever det heter. Kompromissen ble at det settes opp netting innenfor som graves litt ned i bakken, så blir det valpesikkert og skikkelige grinder og porter som hunder og unger ikke kommer seg ut av. Jeg er ikke helt fornøyd med kompromissen men jaja må gi meg på noe, jeg har tenkt til å beise stuen etterhvert og kan da dra frem at han fikk bestemme gjerde :P 

bilde.jpg

 

Finnes det en sånn felles oppusningstråd? Det hadde egentlig vært greit å satt dette der når jeg tenker meg om :P 

Nei, rydde før vaskedamen kommer imorgen var det ja... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Perfect Image skrev:

Idag har jeg skikkelig vanskeligheter med å komme igang. Kjenner vel snart at panikken brer seg og da setter jeg vel opp farten :lol: Vaskedamen kommer imorgen for å ta en skikkelig rundvask i alle rom, så det er bare å sette igang med alt det forfallende :P Har et ton med rene klær som er brettet som skal legges bort, også var jeg kjempesmart og hentet mer fra det andre huset før dette var egentlig klart :lol: Også skal jeg kaste ut noen stoler som er helt forferdelige. Har nå en plan med huset innvendig og utvendig, og det er deilig :D Huset skal males hvitt, og mannen vil ha rødt tak og beise detaljene rundt dører og karme mørke og da samme farge på terrasen og den nye trappen (er sånn ståltrapp nå som skal byttes ut i tretrapp). Det var jeg helt uenig i... Gikk så med på å beise detaljene og terrassen, mot at rekkverk stolpene blir hvite, og taket på huset blir svart. DA kan jeg gå med på det :) Fint kompromiss tror jeg, tror det vil være veldig fint når vi blir kvitt gulfargen :P 

Man ser litt av huset her 

 

13528807_10154199090300256_5635558964212

Jeg tror jeg vil ha sånn her trapp på ingangspartiet, eller noe alla sånn her. Men det vil bare bli "halve" da, siden det er en vegg der

 

Stroemstad-2

 

Men jeg fikk ikke samboer med på ideen om vanlig plankegjerde som males hvitt, som jeg synes er finest. Vi har diskutert dette opp og ned, og det blir skigard gjerde med runde stolper eller whatever det heter. Kompromissen ble at det settes opp netting innenfor som graves litt ned i bakken, så blir det valpesikkert og skikkelige grinder og porter som hunder og unger ikke kommer seg ut av. Jeg er ikke helt fornøyd med kompromissen men jaja må gi meg på noe, jeg har tenkt til å beise stuen etterhvert og kan da dra frem at han fikk bestemme gjerde :P 

bilde.jpg

 

Jeg holder med kjæresten når det gjelder stakitt. Det er veldig fint men blir fort stygt, bør helst males hvert år, og det er et helv... arbeid.

Så koselig gård du har havnet på! Virker som en trivelig plass for både to- og firbeinte! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen @WelshenNemi!

Det er umulig å gå over ferista for å kaste søppel uten å bli trakasert av sau! Dælja til en sau med søppelposen, men den fortsatte ufortrødent videre, kasta så posen på den, da begynte den å spise på den :huh: Tok løpefart og løp forbi mens jeg hanka tak i posen... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg holder med kjæresten når det gjelder stakitt. Det er veldig fint men blir fort stygt, bør helst males hvert år, og det er et helv... arbeid.

Så koselig gård du har havnet på! Virker som en trivelig plass for både to- og firbeinte! :)

 

Ja, den er jeg enig i, og ser poenget med det men var så usikker på om det der gjerde ville faktisk holde unger, hunder og valper innenfor :P Synes det ser så lite stødig ut, men ifølge de som kan det så vil det holde fint fint :aww: Takk! Vi trives kjempegodt, små og store :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...