Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna
Akkurat nå, Mud skrev:

Velkommen hjem ! 

Og takk for ferieoppdaten på fb , noe så sjeldent som feriebilder jeg har fulgt med stor interesse! :P

 

Takk :) Skulle tatt litt mer bilder, men dessverre så er det vanskelig til hest. Og den dagen vi hadde tenkt å "tilrettelegge" for litt bilder ble det dessverre regn, og dermed rir man ikke ut og jobber. Men fikk tatt en liten film den korteste økten når de bare skulle presses inn for en liten föring og helsesjekk fra ett mini jorde før flytting.

*laster opp den ene filmen i HD kvalitet nå, siden det var dårlig kvalitet på den jeg lastet opp i ingenmannsland*  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Guest Jonna
Akkurat nå, Turb skrev:

Velkommen hjem :D Si ifra om du vil trene eller ture en dag :) 

Blir full bootcamp her fra i morgen etter kl.12. Så vi er klar! :D Arya skal starte på Våler og jeg hentet henne i dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Den som haltet ble sjekket og fant ikke noe feil. Trolig bare stiv og støl etter håndteringen dagen før :)  Den hadde sluttet halte når de ble satt ut igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Blir full bootcamp her fra i morgen etter kl.12. Så vi er klar! :D Arya skal starte på Våler og jeg hentet henne i dag :P 

Torsdag? Da skal jeg liksom vaske hus, så jeg er så klart klar for trening istedet :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, JeanetteH skrev:

Sonen I'm home :D Litt over 24 timer våken nå, så må straks finne sengen :yawn: 

  Skjul innhold

13422281_10157037102090072_6261635553079

 

13406781_10157041175100072_1676985924723

13475110_10157049366300072_1947389531244

13422336_10157037135280072_7732468822737

13403264_10157037137815072_7368964173556

 

Welcome home!!!! (bare for å gjøre overgangen litt mer smooooothe :lol:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix hadde vært dårlig i magen i dag også, så vaskeutstyret måtte frem da jeg kom fra jobb.. Noen ganger er det ikke så moro med hund..

Øyet hans er bedre da, litt hovent bare, og ellers er han i finfin form. Trakk til og med litt oppover fjellsida da han kjente lukta av sau :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
14 minutter siden, Mud skrev:

Fascinerende!  Kult at det fortsatt gjøres til hesteryggen.  Det ser liksom så rolig ut. Ikke noe stress for dyra å bli "transportert ". 

De skal ikke stresses :)

Stresset dyr blir syke, og syke dyr koster penger å behandle og behandling/døde dyr koster penger. Så de blir "doctorert" så fort de kan evt sette fingeren på hva de evt må behandles for. 

1 minutt siden, Siri skrev:

Welcome home!!!! (bare for å gjøre overgangen litt mer smooooothe :lol:)

:lol: La oss bare si at det blir vegetar lasagna i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophia har klippet av fanene til Sansa :|  :lol: Tragikomisk. Hun skjønte det selv, siden hun gråt når jeg kom inn :P Trodde hun sov, mens jeg fikset hønsegården, lol. Jaja, kunne vært verre....... Har ikke tenkt til å stille henne på en stund uansett siden hun har certene hun trenger.

Hønene kommet i hus, men de er enda ikke så tøffe at de tørr å gå ut. 

13510512_10154177608820256_105272938_n.j

13522586_10154177608790256_1827902225_n.

13514309_10154177608780256_511195159_n.j

Tror ikke hanen blir gammel desverre, får se ann en uke eller to, men tenker han blir mat.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JeanetteH skrev:

:lol: La oss bare si at det blir vegetar lasagna i morgen. 

WHAT??? Også jeg som trodde det kom til å bli litt sånn "Big Horn Steak House" på Sessvoll nå framover :lol::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
4 minutter siden, Siri skrev:

WHAT??? Også jeg som trodde det kom til å bli litt sånn "Big Horn Steak House" på Sessvoll nå framover :lol::lol: 

Magen min har blitt 3 nummer større av all denne kjøttspisingen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Sonen I'm home :D Litt over 24 timer våken nå, så må straks finne sengen :yawn: 

  Skjul innhold

13422281_10157037102090072_6261635553079

 

13406781_10157041175100072_1676985924723

13475110_10157049366300072_1947389531244

13422336_10157037135280072_7732468822737

13403264_10157037137815072_7368964173556

 

Brennmerking? Men det må da være VONDT?!? :shocked:

Og velkommen hjem!

18 minutter siden, Perfect Image skrev:

Sophia har klippet av fanene til Sansa :|  :lol: Tragikomisk. Hun skjønte det selv, siden hun gråt når jeg kom inn :P Trodde hun sov, mens jeg fikset hønsegården, lol. Jaja, kunne vært verre....... Har ikke tenkt til å stille henne på en stund uansett siden hun har certene hun trenger.

Hønene kommet i hus, men de er enda ikke så tøffe at de tørr å gå ut. 

13510512_10154177608820256_105272938_n.j

13522586_10154177608790256_1827902225_n.

13514309_10154177608780256_511195159_n.j

Tror ikke hanen blir gammel desverre, får se ann en uke eller to, men tenker han blir mat.

Å, heldige du som bor sånn at du kan ha høner. Ønsker meg.

Her blir det tidlig kveld kjenner jeg. Og tidlig kveld er vel sånn omtrent nå det. :yawn:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, JeanetteH skrev:

Magen min har blitt 3 nummer større av all denne kjøttspisingen! 

Du har spist så mye biff at du har blitt ku med fire mager???

13516224_10156923921230136_2371091983592

Planleggingsmøte for høstsemesteret i lokalklubben i dag, og dette var serveringen. Helt greit med slike møter ute i sola, at ikke alt må være effektivt og teknisk over Skype.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med høns @Perfect Image ! Bare bittelitt misunnelig :aww: Bare litt. 

 

Jeg kan informere at å klipe og "sy" netting med  bare armer og uten hansker = masse små skrapestår, ser ut som jeg har slåss med en kattunge. Næsj, jeg er ikke kløne :aww:  Men hey, jeg fikk til et utebur til. Lage flere av dem så jeg får ut fler, og så teste strømgjerding for kanin, så fortsette inne. Skal ta ferie når jeg får besøk :ahappy:  

 

Nå har jeg spist nok is til at jeg ikke har så skrekkelig vondt i halsen, så da skal jeg fore hunder og rydde kjøkken og sette på klesvask og noen av burdene jeg skulle gjort før i dag. Begynne på handlelista over storhandling og begynne å rydde plass i skap også kanskje, se hvor mye jeg rekker før klokka roper sengetid. 

 

Edit: Foret hunder og ryddet kjøkken, tilogmed tisset hunder og funnet penn og papir, googlet om jeg kan plante løken min som spirer (vanlig gul løk) og konkludert med at det kan jeg. Glemte nemlig å trykke på "svare"knappen før jeg gikk. 

 

Atsjooo!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
28 minutter siden, Siri skrev:

Har du fått VOM Jeanette ?? :lol::lol::lol: 

 

21 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Brennmerking? Men det må da være VONDT?!? :shocked:

 

Det er det nok, men når man ser hva slags landskap dyrene går i, og kveg stjeling er ikke ett ukjent fenomen. Da skjønner man at det må slikt til :/ Så det er mer enn bare tradisjon. Ene beite for EN flokk av mange cattle var på str med gardermoen liksom. Vi brukte 4 timer på å ri igjennom og bare sjekke over. Og da rir man i trav eller galopp og oppå høyder for å se ned. 

1 minutt siden, SFX skrev:

Du har spist så mye biff at du har blitt ku med fire mager???

 

Jupp, jeg ble cattle der borte. Ser nesten slik ut *vom som henger over buksen*  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Perfect Image skrev:

Sophia har klippet av fanene til Sansa :|  :lol: Tragikomisk. Hun skjønte det selv, siden hun gråt når jeg kom inn :P Trodde hun sov, mens jeg fikset hønsegården, lol. Jaja, kunne vært verre....... Har ikke tenkt til å stille henne på en stund uansett siden hun har certene hun trenger.

 

*Ja, men mamma. Håret vokser ut igjen* Det var det jeg sa for 20 år siden:lol: Hos Sansa er det ihvertfall sant, dukken min derimot har fremdeles kort hår etter at jeg tok en kjøkken saks og klippet det for 20 år siden :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst på kake og te, så "litt lyst" at jeg vurderer å hente kaken som ligger i frysen :P 

Casper vil inn å legge seg i sengen sin, tror jeg skal følge han inn :aww: 

Vi har bestilt billetter til London om 2 måneder :D Gleder meg veldig, veldig mye! Krysser fingre og tær for at jeg ikke er veldig dårlig da.

Spoiler

Også lurer jeg litt på noe.. eller blir kanskje mer riktig å si at jeg må dele litt tanker og følelser.

De siste to ukene så har formen min egentlig vært veldig bra. Sist jeg følte meg så bra var for rundt 2 år siden (tror jeg). Det er jo veldig fint og flott, men jeg er litt redd for at jeg ikke "har lov" å føle meg bra. Føler meg litt teit når jeg går tur i nabolaget for nå går jeg normalt, og har gjort det i ca. 2 uker. Før det (fra 1.mars til for 2 uker siden) så har jeg så vidt klart å flytte på beina og har gått saktere enn en gammel dame med rulator og en 2 åring (har altså hatt vondt og slitt med å bevege meg før 1.mars, er bare da vi flyttet hit vi bor nå og naboene her følger med på alt vi gjør. De forteller det også til meg:P ).  Smertene orker jeg ikke nevne en gang for de er så intense hele tiden. Men så kom varmen og jeg fikk mindre smerter, og nå så har jeg minimalt med vondt. Og det er så godt i ikke ha vondt eller er så til de grader hinsides uutholdelig sliten. Er godt å slippe å sove i mange timer på dagen, og kunne gå tur, sy, og dra på butikken, lage middag og mat generelt uten å føle at kroppen kollapser. 

Er bare redd for å bli dømt av andre for at jeg ser så frisk ut, og så får jeg dårlig samvittighet av å ikke ha vond eller være så sliten. Samtidig så vet jeg at dette er midlertidig, tipper at jeg blir dårlig igjen om alt fra 2 uker til 3-4 måneder. Prøver å glede meg over å være bra, men den samvittigheten tar ganske stor plass dessverre. 

Blir også litt overasket over hvor store smerter og hvor sliten jeg kan være. Er først når de går bort at man merker hvor mye smerter man virkelig har hatt.

Nei, må prøve å glede meg over det jeg har i dag. Så får jeg leve så mye som mulig frem til neste dårlige periode.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...