Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Skrevet

Har jeg klippet puddel, og turet hunder i regnvær. Gikk i kortbukse - deilig sommerregn. Til og med frallen var i farta i dag. Nå regner det ikke mer..

Burde bada og blåst min egen puddel også.  Men orker ikke i dag.

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Monab88 skrev:

Valpen min er virkelig verdens fineste :wub:

2016-06-26%2013.08.29.png

Vi er helt enige der du og jeg!!

• Like 1
Skrevet
28 minutter siden, Line skrev:

Det er jo en uke til, no stress :D 

Hehehehe en 114 i CRP og 40 i feber, og bare Paracet som smågodt, så holder jeg ikke pusten :lol: 

det blir i alle fall skippertakstrening ang oppstilling og løping.. For jeg husker ikke sist bikkja gikk i et bånd (men det er vel kanskje ikke noe man skal si høyt :aww::whistle: ) og over 1 år siden hun så et utstillingsbånd :lol: 

blir vel neppe "velvist" på kritikken :aww::lol: 

Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Hehehehe en 114 i CRP og 40 i feber, og bare Paracet som smågodt, så holder jeg ikke pusten :lol: 

det blir i alle fall skippertakstrening ang oppstilling og løping.. For jeg husker ikke sist bikkja gikk i et bånd (men det er vel kanskje ikke noe man skal si høyt :aww::whistle: ) og over 1 år siden hun så et utstillingsbånd :lol: 

blir vel neppe "velvist" på kritikken :aww::lol: 

Må ha trua! :D

..Nå irriterer jeg meg over at hjemmesiden til Skeidar er nede, nå som jeg skal se på spisebord og gulvteppe :aww: 

• Like 1
Skrevet

Rørlegger'n har masa fælt om robotstøvsuger i det siste. Nå får vi snart fliser i hele første etasje og da er jo det supert! Expert hadde nå sånn kjøp nå, og betal om et år (uten renter) så da kjøpte jeg likesågodt en!  Så har jeg noe å bruke skattepengene på neste år :P Er til oss begge, men tror jeg må pakke den inn og overaske han, mye mer moro enn å bare si at jeg kjøpte den :lol:  

Guest Klematis
Skrevet

Så pussig. Kjøpte ny Hurtta y-sele str 70 til Bizi i går. Samme som den hun har, bare i annen farge. Prøvde den i dag og den var alt for stor.

Jaja, det er nok best å ha med dyret når man skal handle den slags.

I dag må Bizi'en min bade. Lei av hår overalt.

På vei hjem fra Oslo suste jeg innom søstra mi og mannen, og tantebarnet 4 mnd. Der fikk jeg middag også, og masse kos med lille frøkna.

Har fri mandag og tirsdag, og siden jeg prøver å late som at det ikke er mandag i morgen, så fokuserer jeg heller på at elektrikeren kommer på døra mi 07, og at jeg må opp tidlig selv om jeg heller kunne tenkt meg å sove lenger.

Skrevet
24 minutter siden, Klematis skrev:

Så pussig. Kjøpte ny Hurtta y-sele str 70 til Bizi i går. Samme som den hun har, bare i annen farge. Prøvde den i dag og den var alt for stor.

Samme her. Kjøpte en i standardfargene og den var myyye mindre enn den vi har i lifeguard-serien. Passer likevel, men vi burde nesten ha gått opp en størrelse faktisk. 

Skrevet
Akkurat nå, Paranomia skrev:

Samme her. Kjøpte en i standardfargene og den var myyye mindre enn den vi har i lifeguard-serien. Passer likevel, men vi burde nesten ha gått opp en størrelse faktisk. 

Siden de lagde lifeguard har de endra utseende (og dermed størrelse) to ganger. De nyeste (med ring på brystet) er nå større enn de andre :)  Lifeguard er utgått dessverre..   

Skrevet
Akkurat nå, Ozzy skrev:

Siden de lagde lifeguard har de endra utseende (og dermed størrelse) to ganger. De nyeste (med ring på brystet) er nå større enn de andre :)  Lifeguard er utgått dessverre..   

Var samme, bare i en av de standardfargene. Men hæ, lifeguard utgått? Det var jo de fineste selene! 

Skrevet
Akkurat nå, Paranomia skrev:

Var samme, bare i en av de standardfargene. Men hæ, lifeguard utgått? Det var jo de fineste selene! 

Jepp, masse farger som er gått ut og de er noen av de.  Finnes enda noen igjen da, men en del størrelser er ikke å få tak i lenger, snart ingen. 

Guest *Kat84*
Skrevet
18 minutter siden, Annik skrev:

Tenk at allerede i morgen, så er han her 1 år! :huh:

13508894_10154157550865734_2800608510982

Gratulere med dagen :D Det går så utrolig fort! 
Men 1 år er fortsatt valp. I mange år til. For det fikk jeg bekreftet på Facebook :aww: 

7 minutter siden, Perfect Image skrev:

Noen har jo fått med seg rundt Norsk Collie klubb miljøet. Kan fortelle at det toppet seg med falske stemmer :lol: 

http://www.nck.no/gfx/pdf/GF2016/EGF26062016.pdf

At det går an å la en hobby bli så viktig at man holder på sånn... :blink: Takke meg til enkeltpersoner med hund, og ikke hele rasemiljøene! Aldri mer skal jeg langt inn i mørket (les: klubbarbeid). 

Kommet hjem fra MH i dag :)
Sjef klarte seg ganske bra. Skal lese godt gjennom skjemaet nå og sammenligne litt og se hvordan han er vurdert i forhold til andre :) 

Oppdaterer om dagen i tråden hans enten i kveld eller i morgen :)  

Skrevet
Akkurat nå, *Kat84* skrev:

At det går an å la en hobby bli så viktig at man holder på sånn... :blink: Takke meg til enkeltpersoner med hund, og ikke hele rasemiljøene! Aldri mer skal jeg langt inn i mørket (les: klubbarbeid). 

Jeg vet! Nå har jeg for i år valgt å ikke være medlem av klubben (deleier på alle hundene er medlem da :P ) og jeg angrer ikke. Tenk å gidde å bruke så mye energi på dokumentforfalskning til stemming ved en BIKKJEKLUBB :| 

• Like 3
Skrevet
På 25 June 2016 at 0:25 PM, 2ne skrev:

Det var en fin MH det der! :ahappy: 

På 25 June 2016 at 0:44 PM, Siri skrev:

Herlig MH :D. Grattis! Ser ut som ei kul bikkje å jobbe med :D

På 25 June 2016 at 2:34 PM, Ganzie skrev:

Er ingen ekspert på MH, men det så ut som en veldig fin MH, @Artemis:ahappy: Han virker å være en utrolig kul schæfer, så der har du en det sikkert er moro å jobbe med:D

På 25 June 2016 at 6:25 PM, Christine skrev:

Grattis med fin MH! Støtter meg til de andre - virker som en kul kar :) 

På 25 June 2016 at 8:58 PM, Snusmumrikk skrev:

En veldig fin MH :D Han er en fin fyr han dærre russern :D

19 timer siden, TonjeM skrev:

@Artemis det der var en veldig flott MH!! Suveren brukshund du har der ja (og pen er han og..)

Takketakk. ☺️ Ja, han er en utrolig artig hund å jobbe med. Gir alltid 200% på trening. "Mye hund" var en kommentar som gikk igjen fra dommerne. Passe hund, sier jeg. :ahappy:  Men de ser jo ikke ham hjemme der han ligger rolig og sover, og er superforsiktig med ettåringen som stavrer rundt. 

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Jeg vet! Nå har jeg for i år valgt å ikke være medlem av klubben (deleier på alle hundene er medlem da :P ) og jeg angrer ikke. Tenk å gidde å bruke så mye energi på dokumentforfalskning til stemming ved en BIKKJEKLUBB :| 

Håper de overdriver i skrivet. Skal politiet virkelig bruke ressurser på DNA-testing for noe så banalt som sjalu bitching om verv i en hundeklubb? :P Tror ikke DNA-fingeravtrykk er et begrep, sånn generelt. Herregud så tragisk av de som har drevet på med stemmejuks, endog.

Politiet skal få tilbake alle mistenkte stemmesedler/konvolutter slik at etterforskning kan fortsette. Det kan komme på tale med både DNA-fingeravtrykk og skriftgjenkjenning.
Skrevet
Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Håper de overdriver i skrivet. Skal politiet virkelig bruke ressurser på DNA-testing for noe så banalt som sjalu bitching om verv i en hundeklubb? :P Tror ikke DNA-fingeravtrykk er et begrep, sånn generelt. Herregud så tragisk av de som har drevet på med stemmejuks, endog.

Politiet skal få tilbake alle mistenkte stemmesedler/konvolutter slik at etterforskning kan fortsette. Det kan komme på tale med både DNA-fingeravtrykk og skriftgjenkjenning.

Tviler på det :lol:  Er nok for å skremme, men jeg var ikke der så aner ikke detaljer. Men hele greia er bare tragisk.

Guest *Kat84*
Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Hahahhahaha! Jeg ler! Jeg trodde virkelig ikke det var mulig å ta slike styreverv SÅ seriøst :lol: 

Å joda ;)
I NPPK gjorde enkelte det når siste styret ble valgt ;)
Meldte in folk på andre siden av landet som husstandsmedlemmer bl.a, og gav stemmer til seg selv gjennom dem og "sine" kandidater. Og de som ble innmeldt visste ikke om det en gang :P 

Guest Klematis
Skrevet

@Ozzy er det endring i størrelser på Hurtta y-selene også? Kjøpte den forrige i str 70 i 2014, nå var den mye større.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...