Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

2 minutter siden, *Kat84* skrev:

Den fleksibiliteten høres jo helt perfekt ut! :)
Hvordan går man frem for å bli det? 

(Beklager om jeg kuppper det!) 

Mange veier til Rom, men første bud er å beherske målspråket (norsk) godt, det vil si at man må være god i rettskrivning og grammatikk og kunne formulere seg godt, og man må forstå kildespråket (engelsk i mitt tilfelle) godt nok til å fange opp nyanser som krever mer enn en grunnleggende forståelse. Jeg har en bachelor i språk og jobbet som fast ansatt oversetter i et oversettingsbyrå et par år før jeg ble frilanser, men det er på ingen måte en fasit :) 

@SFX Sorry, får ikke bort mention ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Noen som vet hvor mange timer inn i et døgn man må før det regnes som et døgn? Blæ... dårlig forklart. Men har hørt at om det er slik at om jeg fks jobber 9 til 9, altså 24 timer, men må være lengre, så får man betalt for ett helt døgn når det går ett visst antall timer inn i neste døgn. 12 timer? Eller mindre? (Dundrende hodepine så klarer ikke forklare kjenner jeg [emoji14] )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmen i dag får meg til å grue meg til sommeren :no: Det blir varmt her på hybelen min når solen godgjør seg.

Så da lurer jeg på om noen veit hvor man kan få kjøpt kjølematte til hund? Kommet over det noen plasser, men det har vært utsolgt. Må ha en bedre løsning enn tidligere år når jeg er på jobb. Har heldigvis myyye kortere arbeidsdager og reisevei enn i fjor. Når jeg er hjemme går vifta og vinduet står helt oppe hele tiden, men det kan jeg ikke når hun er alene hjemme :no: 

Og så lurer jeg på om hun kan ha det bedre av å bli barbert? Siden hun ble kastrert i høst så har hun nå grodd godt med pels nesten tilsvarende vinterpels. Heldigvis ikke så mye underull å se etter børsting og dusjing. Hun syns det er veldig varmt på tur nå.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, AnkiogBonita skrev:

Varmen i dag får meg til å grue meg til sommeren :no: Det blir varmt her på hybelen min når solen godgjør seg.

Så da lurer jeg på om noen veit hvor man kan få kjøpt kjølematte til hund? Kommet over det noen plasser, men det har vært utsolgt. Må ha en bedre løsning enn tidligere år når jeg er på jobb. Har heldigvis myyye kortere arbeidsdager og reisevei enn i fjor. Når jeg er hjemme går vifta og vinduet står helt oppe hele tiden, men det kan jeg ikke når hun er alene hjemme :no: 

Og så lurer jeg på om hun kan ha det bedre av å bli barbert? Siden hun ble kastrert i høst så har hun nå grodd godt med pels nesten tilsvarende vinterpels. Heldigvis ikke så mye underull å se etter børsting og dusjing. Hun syns det er veldig varmt på tur nå.

 

Jeg har sola inn der jeg kan ha hunden fra sola står opp og til ca åtte på kvelden så her blir det 30 grader. I stede for det så drar jeg for tykke gardiner om kvelden så sola ikke når fram også står det ene vinduet på lufting selv om jeg ikke er hjemme. Luftingen er fra toppen. Det har gjort at jeg kan ha det litt kaldere inne enn ute. Må nok hente vifta etter hvert også da. Det er en bordvifte som er stor og med en stor plate nederst så den er vanskelig å velte. Den setter ejg ned på gulvet i en krok som er beskyttet fra andre ting og det har gått utrolig bra når hunden er alene

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Noen som vet hvor mange timer inn i et døgn man må før det regnes som et døgn? Blæ... dårlig forklart. Men har hørt at om det er slik at om jeg fks jobber 9 til 9, altså 24 timer, men må være lengre, så får man betalt for ett helt døgn når det går ett visst antall timer inn i neste døgn. 12 timer? Eller mindre? (Dundrende hodepine så klarer ikke forklare kjenner jeg emoji14.png )

Vil tippe 6 timer... Det er det på diett i hvertfall :D Eneste jeg kan noe om. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lola Pagola skrev: Noen som vet hvor mange timer inn i et døgn man må før det regnes som et døgn? Blæ... dårlig forklart. Men har hørt at om det er slik at om jeg fks jobber 9 til 9, altså 24 timer, men må være lengre, så får man betalt for ett helt døgn når det går ett visst antall timer inn i neste døgn. 12 timer? Eller mindre? (Dundrende hodepine så klarer ikke forklare kjenner jeg [emoji14] )

Vil tippe 6 timer... Det er det på diett i hvertfall [emoji3] Eneste jeg kan noe om. 

Håper det er det, så får jeg akkurat to døgn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnkiogBonita skrev:

Varmen i dag får meg til å grue meg til sommeren :no: Det blir varmt her på hybelen min når solen godgjør seg.

Så da lurer jeg på om noen veit hvor man kan få kjøpt kjølematte til hund? Kommet over det noen plasser, men det har vært utsolgt. Må ha en bedre løsning enn tidligere år når jeg er på jobb. Har heldigvis myyye kortere arbeidsdager og reisevei enn i fjor. Når jeg er hjemme går vifta og vinduet står helt oppe hele tiden, men det kan jeg ikke når hun er alene hjemme :no: 

Og så lurer jeg på om hun kan ha det bedre av å bli barbert? Siden hun ble kastrert i høst så har hun nå grodd godt med pels nesten tilsvarende vinterpels. Heldigvis ikke så mye underull å se etter børsting og dusjing. Hun syns det er veldig varmt på tur nå.

Om du skal barbere anbefaler jeg å bare ta en stripe under magen, da får hun mer lufting der, mens dekkhårene på ryggen vil beskytte mot sola alikevel. 
Jeg kjøpte denne kjølematta til Turbo i fjor sommer og han brukte den mye. 
http://nettdyret.no/hund/--sommer---avkj%C3%B8ling/kj%C3%B8lematte-large_14-2047.html

Likte at den ikke var våt og at den ikke ble så kald at det ble ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

Jeg har sola inn der jeg kan ha hunden fra sola står opp og til ca åtte på kvelden så her blir det 30 grader. I stede for det så drar jeg for tykke gardiner om kvelden så sola ikke når fram også står det ene vinduet på lufting selv om jeg ikke er hjemme. Luftingen er fra toppen. Det har gjort at jeg kan ha det litt kaldere inne enn ute. Må nok hente vifta etter hvert også da. Det er en bordvifte som er stor og med en stor plate nederst så den er vanskelig å velte. Den setter ejg ned på gulvet i en krok som er beskyttet fra andre ting og det har gått utrolig bra når hunden er alene

 

Kan dessverre ikke ha vinduet oppe når jeg ikke er hjemme pga at gamlemor bjeffer når bildører blir lukket og når det spilles fotball på kunstgressbanen rett ved blokka, og jeg vil unngå klager pga bjeffing. Har tatt henne på fersken de gangene jeg har hatt vinduet oppe, og har måttet ta senere buss pga at jeg har måttet inn å lukke vinduet.

Vifte tørr jeg ikke ha på når jeg ikke er til stede pga brannfaren. Har hatt en opplevelse med varmgang og at det har kommet røyk fra ei vifte.

Det blir ofte varmere her inne enn ute. 5 etg og stort vindu som trekker til seg sola. Har kjøpt tykke gardiner, og håper de hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, AnkiogBonita skrev:

Kan dessverre ikke ha vinduet oppe når jeg ikke er hjemme pga at gamlemor bjeffer når bildører blir lukket og når det spilles fotball på kunstgressbanen rett ved blokka, og jeg vil unngå klager pga bjeffing. Har tatt henne på fersken de gangene jeg har hatt vinduet oppe, og har måttet ta senere buss pga at jeg har måttet inn å lukke vinduet.

Vifte tørr jeg ikke ha på når jeg ikke er til stede pga brannfaren. Har hatt en opplevelse med varmgang og at det har kommet røyk fra ei vifte.

Det blir ofte varmere her inne enn ute. 5 etg og stort vindu som trekker til seg sola. Har kjøpt tykke gardiner, og håper de hjelper litt.

Det hjelper litt ja. Men husk å dra for når du går og legger deg. Det glemmer jeg til stadighet hehe. All måte å få luftsirkulasjon på er viktig. Så når du ikke tør å ha vifte der. Noen ganger kan et rom bli kaldere hvis en lukker alt av dører og vinduer også. Prøv deg fram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Om du skal barbere anbefaler jeg å bare ta en stripe under magen, da får hun mer lufting der, mens dekkhårene på ryggen vil beskytte mot sola alikevel. 
Jeg kjøpte denne kjølematta til Turbo i fjor sommer og han brukte den mye. 
http://nettdyret.no/hund/--sommer---avkj%C3%B8ling/kj%C3%B8lematte-large_14-2047.html

Likte at den ikke var våt og at den ikke ble så kald at det ble ubehagelig. 

Den så helt perfekt ut :) Tusen takk for tips :) 

Har ikke så mye pels under magen enda, men kan kanskje være en fordel å tynne ut det som er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sånn solfilm man kan sette på vinduene som reflekterer bort sola, tror de har det på biltema faktisk. 
Ellers kan det hjelpe å sette på kjøkkenvita over ovnen, det kan bedre luftsirkulasjonen. Sjekk også om det er kaldere på badet feks. Du kan også sette ut skåler med is, når den smelter senker den lufttemperaturen.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk telefon i dag, og brått skal jeg på jobbintervju neste uke :| Skrekk og gru! Hvordan skal jeg klare å samle opp selvtillit nok til å selge meg selv? Det er ikke drømmejobben, men nå drømmer jeg bare om å få litt mer penger enn NAV gir meg, liksom. 

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

Det hjelper litt ja. Men husk å dra for når du går og legger deg. Det glemmer jeg til stadighet hehe. All måte å få luftsirkulasjon på er viktig. Så når du ikke tør å ha vifte der. Noen ganger kan et rom bli kaldere hvis en lukker alt av dører og vinduer også. Prøv deg fram

Det blir varmere når alt er igjen. Heldigvis kommer sola rundt ett og forsvinner rundt ni på kvelden. Problemet er egentlig verst når jeg ikke er hjemme, og kan ha vinduet oppe, vifta på og ofte døra ut til fellesgangen oppe. Slik at vi får gjennomtrekk. I fjor kjøpte jeg kompostgrind for å ha foran døra mi. Naboene syns det var litt moro å kunne hilse på gamlemor da dem passerte, og en godbitpose plassert strategisk til :) I starten tok hun seg frihet med å gå ut i gangen å hilse med ball i munnen, og moro for naboer og hund med kasting av ball i den lange gangen vår. Men flere naboer har også døren sin åpen når det virkelig er varmt så da er det greit hun er her inne.

Men i sommer kan jeg få til å kun være hjemmefra 7 timer maks 8. Og færre dager det vil gjelde også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Siri skrev:

Elsker vi ikke Dogweb arra???? :teehe:

Jeg hadde på en måte innfunnet meg i webversjonen, og så skulle jeg prøve å fikse nedlastningsversjonen for å evt slippe Internett-tilgang i helga.. Men det var håpløse greier.. Kommer bare opp en feilmelding, men man får ikke gjort det på noen annen måte :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ringtrening med Audi, og hun hadde ikke glemt noen verdens ting fra fjor. Flinke jenta :ahappy: Nå gjenstår det bare å se om det kommer nok pels de neste to ukene da...

Odd fikk sosialisert seg hos veterinren, og Yumi og Carson fikk sosialisert seg i pausen på ringtreningen. Etterpå fikk de herje med tantene i hagen, og i kveld la de seg faktisk og sov uten protester :lol: Foreløpig tomt i rettebunken, ny ladning kommer i morra, for da er det engelsktentamen. Nå skal jeg bare lade telefonen litt, så skal  jeg også binge.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
5 timer siden, Justisia skrev:

Ser ut som at han har en del nytt hundeutstyr Kanskje kjøpt opp et konkurrsbo eller slikt. 
Bestilte kløv fra eBay forrige dagen jeg, tenkte teste det på hannbikkja her. Vet ikke hvordan den er, men, tar sjansen lell.

Skjermbilde 2016-05-26 kl. 19.41.49.png

Ja, det jeg også tenkte sånn innimellom varselslampene :P Desverre var kløven jeg ville ha lovt bort, men håper det dukker opp en ruffwear til samme pris og størrelse senere :) Har en billig kløv liggende, men vil legge i mer vekt, og da tenker jeg det er greit med noe safere.

Edit: var konkurssalg ja :) Snill mann som skulle se om han fikk tak i kløven i rett størrelse og til god pris også :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en så koselig ettermiddag :) Endelig føler meg litt bedre! Vært syk i noen dager. Svigermor kom og spiste middag med oss, før vi dro for å slippe ut kvigene med oksen på beite. De tar jo ikke HELT av som fjøsdyr gjør, for de går jo ute som de vil på stort område, men de synes store gressletten var morsom! Gleder meg til vi skal ta kalvene etter helgen.

Også har jeg barnefri og vi skal på en bygdefestival. Det var først meldt veldig varmt, så jeg hadde noen kjoler å gå med, men nå er det plutselig ikke meldt varmt allikevel :| Hva skal jeg nå ha på meg :|

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope denne runden horn ble ikke vellykket. For løs deig, tror den ble elta aaalt forlite i maskin. Og for søtt fyll. Vi prøver igjen en annen gang - de går nok ned disse og. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Turb skrev:

Aner ikke, niesen konfirmerer seg på lørdag og andre søster og jeg gir et smykke til henne. Det koster rundt tusenlappen. Ingen av oss har sånn voldsomt god råd, og vi ga det samme til eldste niesen når hun konfirmerte seg. Smykket er spesiallaget og kommer nummerert så litt spesielt å ha da :) 

Åh, det høres ut som et fint og personlig minne! Nevøen min ønsker seg kun penger, så han skal få det, og en DVD av en serie han vil se, bare for at det skal bli mer enn bare penger.

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Takk :) Men ser faktisk ut som jeg har fått kastet så mye at jeg får stablet det ganske greit om jeg bare tenker litt :P 

Flytte ser det dårlig ut med, finner jo ikke det jeg vil ha :P 

Åh, deilig å kaste ting! Og bra at det løste seg, ellers måtte du gjort noe magisk med det skiltet du har utenfor do.

1 time siden, Emmy skrev:

@SFX Har du vurdert å bli frilansoversetter? Hjemmekontor, full fleksibilitet i forhold til hunderi og annet man vil drive med, man slipper å forholde seg til mennesker annet enn via e-post. Den perfekte jobben, med andre ord :P 

Jupp, drømmen er enkeltpersonsforetak hvor jeg jobber med språk på ulike måter - korrektur, språkvask, oversetting, teksting, forfatter. Men NAV foretrekker at en forsøker seg på noe safere og mer stabilt og forutsigbart når en skal tilbake i jobb, så det er i så fall noe jeg kan forsøke å starte opp på egenhånd en gang i framtiden når jeg er i full jobb og har nok inntekt til å kunne ha et EPF som går dårlig til å begynne med.

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har klippet gress, turet hunder og sittet på verandaen i sol og sommertemperatur. Traff snekkermannen min ute (foreldrene hans bor i nabohuset) og vi avtalte at de skulle komme og gjøre ferdig verandaen min i morgen. Da får jeg grind ved trappa ned til hagen så jeg kan slutte å knytte på kompostgrind med taustumper. Da gjenstår bare maling etterpå så er verandaen fiks ferdig. 

Åh, så deilig å få på plass de siste detaljene, så en kan bare kose seg! Jeg håper å få til det selv i egen hage til uke.

1 time siden, Aslan skrev:

og @SFX gjennomlesning av oppgaver og sånn :D 

Nemlig! Det er noe jeg liker og kunne tenke meg å gjøre, men det er vanskelig å få innpass i noe firma når jeg ikke har formell, relevant utdannelse. Så jeg får opparbeide meg erfaring og referanser på si'.

1 time siden, Raksha skrev:

:lol: Definitivt! 

Jeg følger forøvrig prosessen din med litt skrekkblandet fryd, for på mandag er det meg :o Da skal jeg i møte med vektsbedrift som skal hjelpe meg å finne ut hva jeg kan bli, som funker. 

Tvitvi! Jeg har svart på en billion undersøkelser for å kartlegge personlighet, interesser, egenskaper, verdier og sånt. Det hjalp ikke meg så mye - jeg kunne på forhånd sagt hvor jeg ville havne på de ulike skalaene. Men da fikk jeg dokumentert det for de som skal hjelpe meg ut i jobb. Jeg scoret for eksempel lavt på ting som har med omsorgrelaterte jobber med mennesker å gjøre, og jeg visste allerede at helsevesen, skolevesen og annet uvesen ikke er min greie. 

1 time siden, lijenta skrev:

@SFX Etter hva du har skrevet om jobbingen så tipper jeg Du tenger mer ansvar og kanskje i en butikk som ikke er så veldig tilrettelagt. Altså en helt vanlig hvor du kan styre selv ansvars mengden. Vet om flere som har blitt tussete av å få for lite ansvar i en bedrift som skal være tilrettelagt. OG at tilbakemeldingene var beregnet på folk som ikke mestret så mye ansvar. De endte med mindre selvtillit enn da de startet Det skal så klart gi deg noe og en skal strekke seg bittelitt men det du har fortalt vil jeg si er å gi deg dårligere selvbilde

ÅÅ i dag var jeg hos Kiropraktor og det ble godt hodet ser ut til å ha havnet på plass igjen 

Ja, jeg trenger ikke å bli daglig leder, men jeg trenger å føle meg til nytte. Jeg sa fra på forhånd at jeg vil ikke ha en "idiotjobb", en jobb hvor en får beskjed om å grave opp en grøft, for å fylle den igjen etterpå. Jeg må føle at jeg gjør noe viktig. Jeg trenger ikke å redde verden, jeg ble for eksempel fornøyd da jeg kunne hjelpe en dame med å finne matchende servietter, lys, telys og borddekorasjon til en dåp sist uke - da følte jeg at jeg var til verdi. Jeg fikk for eksempel tilbud om å ha arbeidspraksis i et trykkeri, som i praksis får tilsendt i posten sakspapirer og vedlegg til kommunale og fylkeskommunale møter, også blir de kopiert opp i det trykkeriet til alle representantene, og sendt i posten tilbake til fylke/kommune. For meg er det idiotarbeid. Ctrl P for ****, både kjappere og billigere. Da er det laget jobb for å sysselsette, intet mer. Og det gidder jeg ikke. 

Jeg skal høre om jeg kanskje bør være et sted hvor det skjer mer. Det blir jo også en mer realistisk utprøving av arbeidsevnen.

Så godt at hodet ditt er der det skal være :D

1 time siden, Emmy skrev:

Mange veier til Rom, men første bud er å beherske målspråket (norsk) godt, det vil si at man må være god i rettskrivning og grammatikk og kunne formulere seg godt, og man må forstå kildespråket (engelsk i mitt tilfelle) godt nok til å fange opp nyanser som krever mer enn en grunnleggende forståelse. Jeg har en bachelor i språk og jobbet som fast ansatt oversetter i et oversettingsbyrå et par år før jeg ble frilanser, men det er på ingen måte en fasit :) 

@SFX Sorry, får ikke bort mention ...

Det går bra, var interessant å lese din bakgrunn og vei dit. 

Jeg sitter relativt ofte og irriterer meg over hårreisende oversettingsfeil på TV. Jeg har ingen formell språkutdannelse, men jeg har alltid vært skoleflink i engelsk, og har brukt det veldig mye privat. NAV vil ikke støtte noen videre skolegang for en slik "omskolering", med mindre jeg kan bevise at jeg ikke lenger kan gjøre meg nytte av mastergraden jeg har. Så jeg må i så fall få til en autorisasjon på egenhånd, eller jobbe meg opp erfaring og få en tå innenfor et sted. Ulempen er at det virker som om de fleste byrå og firmaer er Oslobasert, og jeg er ikke så keen på å pendle inn dit.

1 time siden, AnkiogBonita skrev:

Varmen i dag får meg til å grue meg til sommeren :no: Det blir varmt her på hybelen min når solen godgjør seg.

Så da lurer jeg på om noen veit hvor man kan få kjøpt kjølematte til hund? Kommet over det noen plasser, men det har vært utsolgt. Må ha en bedre løsning enn tidligere år når jeg er på jobb. Har heldigvis myyye kortere arbeidsdager og reisevei enn i fjor. Når jeg er hjemme går vifta og vinduet står helt oppe hele tiden, men det kan jeg ikke når hun er alene hjemme :no: 

Og så lurer jeg på om hun kan ha det bedre av å bli barbert? Siden hun ble kastrert i høst så har hun nå grodd godt med pels nesten tilsvarende vinterpels. Heldigvis ikke så mye underull å se etter børsting og dusjing. Hun syns det er veldig varmt på tur nå.

Dekkhårene beskytter kroppen mot direkte solstråler, så jeg ville ikke helbarbert hunden. Men jeg kjenner til "livmorpelsen", så du kan jo forsøke å tynne den, bruke en trimmebørste for å få av litt?

43 minutter siden, AnkiogBonita skrev:

Kan dessverre ikke ha vinduet oppe når jeg ikke er hjemme pga at gamlemor bjeffer når bildører blir lukket og når det spilles fotball på kunstgressbanen rett ved blokka, og jeg vil unngå klager pga bjeffing. Har tatt henne på fersken de gangene jeg har hatt vinduet oppe, og har måttet ta senere buss pga at jeg har måttet inn å lukke vinduet.

Vifte tørr jeg ikke ha på når jeg ikke er til stede pga brannfaren. Har hatt en opplevelse med varmgang og at det har kommet røyk fra ei vifte.

Det blir ofte varmere her inne enn ute. 5 etg og stort vindu som trekker til seg sola. Har kjøpt tykke gardiner, og håper de hjelper litt.

Silvershade hjelper veldig, det brukte jeg i en periode det ble så varmt at vi ikke fikk sove. 

23 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg fikk telefon i dag, og brått skal jeg på jobbintervju neste uke :| Skrekk og gru! Hvordan skal jeg klare å samle opp selvtillit nok til å selge meg selv? Det er ikke drømmejobben, men nå drømmer jeg bare om å få litt mer penger enn NAV gir meg, liksom. 

Lykke til, dette går så bra! Du har vært på tøffere intervjuer, du har tittet skumlere folk i hvitøyet og likevel fått fram hva du kan.

Nå har jeg pakket bilen for helga, mangler bare hundemat og klær (som henger til tørk på badet), og telt jeg skal låne i morgen. Jeg fant en pakke med brookies i skapet, så da måtte jeg teste det. De er jo gode, men jeg stekte de et par minutter for kort, så brownien er nesten rå. Umulig å teste om den er ferdigstekt, når det ligger en cookie på toppen.

Hundene er for øvrig de søteste vanedyrene jeg vet om: Jeg stablet alt som skulle i bilen ut på terrassen, for da var det kortere å bære det til bilen. Gikk ut i gangen, tok på meg sko og fant fram bilnøkler, gikk gjennom huset og ut på terrassen, lukket døra for å unngå ku-besøk, og fikk stappet alt inn i bilen. Gikk inn igjen gjennom verandadøra, og fant hundene sittende i gangen ved utgangsdøra, hvor de ventet på meg. Fjollene <3 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

I morgen kan jeg sove så lenge jeg vil! Ferdig med all undervisning :) Muntlig eksamen neste uke, men tror den skal gå fint. Står jeg på en annen eksamen så får jeg vitnemål om noen uker :ahappy: Den eksamenen jeg er usikker på var jeg syk når jeg skulle skrive, så jeg hev sammen noe på 2 dager.. Fornøyd så lenge jeg står! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg fikk telefon i dag, og brått skal jeg på jobbintervju neste uke :| Skrekk og gru! Hvordan skal jeg klare å samle opp selvtillit nok til å selge meg selv? Det er ikke drømmejobben, men nå drømmer jeg bare om å få litt mer penger enn NAV gir meg, liksom. 

Hver gang du ser deg selv i speilet sier du masse positive ting om deg selv! :aww:  Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

@SFX samme tanke jeg har om deg og jobbing. Ingen sjefsrolle enda men det du skal gjøre bør være så du føler deg vell og ikke en jobb som er skapt for at du skal gjøre noe og at du på den jobben får et hav av tid. Forventninger og ansvar og noe å gjøre bør stemme mer

Jep var godt å finne hodet, Men må vente litt til før jeg kan finne bassen på høyre øre da hehe. Lit praktisk på skolen da ikke alt jeg har hørt der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...