Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

1 minutt siden, JeanetteH skrev:

Nanophyetus salmincola også er den parasitten igjen smittet av Neorickettsia helminthoeca, da blir den farlig for hund og som det står: "Nanophyetus salmincola may be the most common trematode endemic to the United States.[1] In particular, the parasite is a food-borne intestinal trematode prevalent in the coast of the Pacific Northwest."

Leste på Kveis nå, og nei ikke samme. Den over blir vist ikke drept ved å fryses... 

Nei, da er det ikke den samme nei! Vi skal vel være glad vi bor i Norge, vi, tenker jeg :D 

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

....prøver jeg bestemme meg for om jeg skal sykle med jentene eller jogge. Hundene får nok mest ut av å sykle, men ikke jeg :P 

Det der er alltid mitt dilemma også... jeg ender som regel opp med å tenke at det er viktigst av HUNDENE er i god form :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Guttene sto opp halv seks i dag, og har koset seg fælt med bakepulver, vaniljesukker og sukker. Nå er det vaniljesukkerlukt i hele leiligheten, og den går ikke bort selv om jeg har vasket. Det var det med den nøkkelen jeg skulle ha kjøpt til kjøkkendøra ja... 

Jo, også fant jeg spaghetti i senga mi :aww: Og puslespill selvsagt. Alltid puslespill :aww:

Jo, og duplo.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte plutselig å spy av et hårstrå som jeg hadde spist sånn halvveis under frokost.. Skulle dra det ut av kjeften også merka jeg at det var neddi halsen og ble sykt kvalm og begynte å brekke meg..  Også kom frokosten opp igjen gitt..  :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har time til kvinnelig undersøkelse,idag.. 

Forrige gang var i en ganske kjip setting,og var vondt.. Noe som resulterer i at jeg ligger å rister, er kald og j*vlig nervøs.. Så nervøs at jeg vurderer å droppe ut.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææææ i morgen tidlig kjører jeg til Haugesund for å levere inn bacheloroppgaven min, det er sprøtt det!

Ellers så er jeg for ung for noen av livets utfordringer: Har mistet en fliseklemme i do, den har lagt der i flere dager, dvs den blir ikke trekt ned. Så jeg antar jeg må ta den opp igjen da? Men how? Jeg stikker ikke hånda nedi der og jeg bruker ikke dokosten. Flere alternativer? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Siri skrev:

Det kan jo være et poeng at jeg begynner midt i en serie, men det gjorde jeg med den boka jeg leser nå også, men der greide jeg å lese nesten hele boka i løpet av helgen, og det har vært spennende fra start av :lol:. Jeg leser jo bare krim, da, til og med dårlig krim, men den der tok liksom kaka i dårlig og rar "skrivekunst" :lol:

Dårlig og rar skrivekunst? :o Nei, Siri :aww: Men historien er trå å komme inn i :P 

19 timer siden, Turb skrev:

Er det feil å smugirritere seg over at folk sier patella... alle hunder har patella - ellers hadde de ikke kunnet gå... patellaluksasjon! :icon_redface:

Pleier å skrive PL jeg :P 

18 timer siden, SFX skrev:

Hmm... Hadde det ikke vært bedre med en jevn fordeling? En sosiodemokratisk "alle skal få"?

Sosialdemokrati er ut, nå er det mer til de som har mye som gjelder :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg er så glad om dagen! I går fikk jeg hilse på valpene til Line (for en herlig og søt gjeng! :heart:), også brukte jeg resten av kvelden til å slappe av. Lenge siden jeg har hatt tid til det.

Nå skal jeg straks på skolen å levere bacheloroppgaven min (:jump:), også skal hundene få seg en velfortjent langtur i marka med gode venner etterpå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HeleneFS skrev:

Wæææææ i morgen tidlig kjører jeg til Haugesund for å levere inn bacheloroppgaven min, det er sprøtt det!

Ellers så er jeg for ung for noen av livets utfordringer: Har mistet en fliseklemme i do, den har lagt der i flere dager, dvs den blir ikke trekt ned. Så jeg antar jeg må ta den opp igjen da? Men how? Jeg stikker ikke hånda nedi der og jeg bruker ikke dokosten. Flere alternativer? 

Ta på deg en oppvaskhanske. Da er det overkommelig å fiske den opp ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 2ne skrev:

Dårlig og rar skrivekunst? :o Nei, Siri :aww: Men historien er trå å komme inn i :P 

Jo, dårlig... for tenk... Jeg kom aldri inn i den historien, jeg... Når du har lest nesten hele boka, og har 5 sider igjen, og fortsatt synes den er treig - da tror jeg ikke man kommer inn engang :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, BareLinn skrev:

Har time til kvinnelig undersøkelse,idag.. 

Forrige gang var i en ganske kjip setting,og var vondt.. Noe som resulterer i at jeg ligger å rister, er kald og j*vlig nervøs.. Så nervøs at jeg vurderer å droppe ut.. :(

Det går nok helt fint, bare prøv å slapp av så godt du kan så gjør det mindre vondt :hug:

Og det minte meg på at jeg må bestille time og få bekreftet at alle de dumme cellene er borte, så kanskje Gjensidige vil forsikre meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag er fridagen hvor huset må vaskes.

To herremenn iført digre sølete arbeidsstøvler har trampet inn og ut av huset mitt lenge nå.

I tillegg drar Bizi med seg utrolig mye sand og grus inn.

Så selvfølgelig, akkurat når jeg hadde kosta ferdig huset, så ropte jeg inn Bizi fra hundegården.

Hun kom glad og fornøyd løpende inn i stua, med tidenes sølelabber etter å ha vært å gravd under verandaen.

Så da var det bare å fram med kosten igjen, da.

Det var jo fint at jeg ikke hadde rukket å vaske enda, da.:ahappy:

 

I dag striregner det, og jeg har ikke lyst til å ut på tur. Enda. Bizi har kjempelyst som vanlig.

Viktig møte etterpå, og hvis jeg får ånden over meg, så kanskje begge hundene skal få seg et bad i ettermiddag. Og kloklipp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HeleneFS skrev:

Wæææææ i morgen tidlig kjører jeg til Haugesund for å levere inn bacheloroppgaven min, det er sprøtt det!

Ellers så er jeg for ung for noen av livets utfordringer: Har mistet en fliseklemme i do, den har lagt der i flere dager, dvs den blir ikke trekt ned. Så jeg antar jeg må ta den opp igjen da? Men how? Jeg stikker ikke hånda nedi der og jeg bruker ikke dokosten. Flere alternativer? 

Ta på deg gummihanske, som du da vrenger av deg og slenger rett i en søppelpose du har klar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HeleneFS skrev:

Wæææææ i morgen tidlig kjører jeg til Haugesund for å levere inn bacheloroppgaven min, det er sprøtt det!

Ellers så er jeg for ung for noen av livets utfordringer: Har mistet en fliseklemme i do, den har lagt der i flere dager, dvs den blir ikke trekt ned. Så jeg antar jeg må ta den opp igjen da? Men how? Jeg stikker ikke hånda nedi der og jeg bruker ikke dokosten. Flere alternativer? 

Altså, er det virkelig så farlig å stikke henda nedi i do? Det er da bare å vaske seg etterpå. 

Mulig jeg er ekstremt herdet etter flere år på institusjon i kontakt med alle mulige kropsvæsker og slikt, men litt bakterier er virkelig ikke farlig. 

 

Det regner :D:D:D 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaja skrev:

Altså, er det virkelig så farlig å stikke henda nedi i do? Det er da bare å vaske seg etterpå. 

Mulig jeg er ekstremt herdet etter flere år på institusjon i kontakt med alle mulige kropsvæsker og slikt, men litt bakterier er virkelig ikke farlig. 

 

Det regner :D:D:D 

Nei, Rørleggern har vært opp til magen i dritt, han lever enda :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umm, jeg skrevet langt innlegg, og da jeg trykket på "send inn svar", får jeg feilmelding om at feltet må fylles ut, og alt ble borte.

Hvorfor er Hundesonen så morragretten i dag, da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Nei, Rørleggern har vært opp til magen i dritt, han lever enda :lol: 

:lol: Jeg mener, det er bare vann, og toaletter (hvertfall ens eget) blir vel vasket med jevne mellomrom. 
Farlig er det hvertfall ikke, om kanskje bittelitt ekkelt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dør litt av denne lillesøsteren min :P Ygstemann skal konfirmeres til helga og jeg og søss spleiser på gave som hun har bestilt gjennom jobben. Så får jeg melding nå i morges om jeg kan sette over penger for gaven. Joda, kunne gjort det. Men hun skylder meg nesten det dobbelte for noe jeg har bestilt for henne. Hun prøver da å sno seg unna med at hun ikke har penger fordi hun skal på sydentur neste uke osv. Men hun kan sette over penger til meg igjen når hun får lønn. 

Ja, for jeg har jo så mye penger å låne bort når jeg er student, har husleie, hunde og bilforsikring, har betalt nye sommerdekk, fly og bussbilletter for å komme meg frem og tilbake til Norge i helga og må ha storservice på bilen før jeg kjører til Norge om en måned. Så skal jeg jo ha billetter til båten og mat også, men det er det visst ikke så farlig med :P 

Hun bor gratis hjemme, jobber 100% og har vel bare faste utgifter på bil og treningssenter. Hun fikk klar beskjed om at det er ikke mitt problem! Så nå er hun naturligvis sur på meg :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kaja skrev:

Altså, er det virkelig så farlig å stikke henda nedi i do? Det er da bare å vaske seg etterpå. 

Mulig jeg er ekstremt herdet etter flere år på institusjon i kontakt med alle mulige kropsvæsker og slikt, men litt bakterier er virkelig ikke farlig. 

Jeg er ikke spesielt herdet eller noe, men å stikke hånda nedi do - og så vaske seg etterpå - er da ingen big deal liksom :lol:

Spiser jeg havregrøt med rosiner og tranebær.... eller var det sånn at jeg spiste rosiner og tranebær med havregrøt på? :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Kult :D 

Hvor skal dette ende? :lol: 

:lol: 

Det er kanskje enklere å kjøpe ny bil :aww: 

Ååå, herlig :) 

Kan det hende de tenker på kveis? Sånn som kan finnes i sel og villfisk i sjøen? Oppdrettslaks som er fôret på tørrfôr får visst ikke kveis. 

Det blir mer styr å kjøpe seg ny bil.. Unger, barnevogn, bagasje, hunder og en litt biloppretter samboer, så har man dessverre ikke så veldig mange alternativer.. 

Så nei.. Jeg begynner absolutt ikke med den kampen om ny bil nei :lol: har mareritt enda om sist gang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...