Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

10 timer siden, Rocket skrev:

Skulle ønske jeg hadde bedre økonomi! De som naver med vilje forstår jeg virkelig ikke! *sukk* Skulle virkelig hatt meg noen behandlingstimer for å få orden på kroppen min, det hadde psyken også hatt godt av. Og jeg burde nok egentlig følges opp av en fysio over lengre tid. Men jeg vet ikke hvor jeg skal finne pengene hen. Planen min var jo og spare en del, men alt har til nå forsvunnet ut i div utgifter. Var sååå fornøyd når jeg hadde 8000,- på regningskontoen. Så måtte pusene vaksineres, og hunden på tannstell, og ditt og datt. + ikke frikort på nyåret = plutselig dyrt å hente ut medisiner og gå til psyk/lege. Forsikringen skal også ha sitt. 

Hadde jeg vunnet den der lotto eller flax greia som var en gang i verden, der du vant 20.000kr i måneden i 20år eller noe sånt? Så hadde jeg brukt første utbetaling på en collie valp og bilbur. Spart de neste 3. Handlet denne hoppa: (Bare pga fargen, pris og helt ok stamme)  http://salehorses.is/en/vorur/vara/id/220 (Ca 50.000,- norske) Så hadde jeg fått henne transportert til og bedekt av denne hingsten, samt latt henne stå der til drektighet var "påvist". http://www.hestafrettir.is/stodhestur/steggur-fra-hrisdal/ . Tipper det totalt, inkludert noen måneder på stall/beite hadde blitt ca 13.000,- norske. (Og på si disse 3 månedene det tar, så sparer jeg de 3 neste utbetalingene)
Og så hadde jeg importert hoppa til Norge. (Og da altså livmorimportert føll også) Ca 40.000,- norske for import osv om dagen, og så er det jo pluss moms og kjøttpris og sånn der. 
(Og håpet på et pent dökkjarpur eller "bare" jarp flekkeføll med mye farge og en søt liten stjerne og snipp. :wub: Det er så himla pent! )

Det hadde virkelig gjort seg det! :D Og så hadde jeg sent søs sin hoppe til Alfur her i Norge om hun hadde ønsket det. DET hadde blitt et kult føll det, både om det ble 4 eller 5 gjenger! :D 

Så hadde jeg kjent, følt og nytt økonomien en stund, sikkert kommet en bil og henger inn i kabalen også. Og så hadde vi sett på muligheten for huskjøp og lån. (Og forhåpentligvis i løpet av denne perioden kommer såpass i orden i kropp og hodet at det i det minste var aktuelt med deltidsstilling i butikk eller noe) 

Realistisk sett så hadde jeg nok spart ganske mye før jeg hadde kjøpt noe som helst hadde jeg vunnet i lotto. :P Men det er nå lov og drømme. :P Og dette ble langt, sorry! 

Om du finner fysio med avtale vil det også bli dekket av frikort når du kommer så langt, få henvisning fra lege bare.

De selger ennå, det heter Flax for livet. Vi kjøper innimellom og dagdrømmer om hva vi hadde brukt pengene på :-) Betale gjeld, ta lappen, kjøpe hundeutstyr, kjøpe morobil til mannen om jeg får lappen, fornye garderoben min som er maange år gammel, reise, fikse litt hjemme... Det hadde vært fint det!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

1 minutt siden, Raksha skrev:

:o. Har de fjernet bildene dine?  Hvis ikke, send faktura.  

 

 

Fryktelig festlig å rote i kjelleren, om mser bort fra motløsheten over mengden, jeg fant nettopp bærplukkere (ikke overraskende)  og bærrensesystem som kobles til støvsuger! :lol:  i høst blir det bærturer! :D Bonden har sagt at han kan bære, bare han slipper å plukke, så han og lus får være med som bærhjelp :D

Det ble tatt ned, men hun satte opp et nytt som hun hadde laget. Det som er komisk er at et annet bilde fra meg er der :P

Hundeklubben var heldigvis veldig behjelpelige. Utrolig saklige og hyggelige :) Så det ordnet seg, men herregud som noen folk skal overdrive og overreagere på en liten kommentar.

 

11 minutter siden, Siri skrev:

Edderkopper er jo bare søte, de :ahappy:

Hva er galt med deg? :blink:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk legger ut videoer av små dalmatiner valper som går tur for første gang og jeg blir helt fra meg av valpesyke!!! De små vrikkende rumpene og de glade halene blir for mye for meg. Det er like før jeg setter meg på en valpeliste! Mamma er i samme gruppa og da jeg snakket med henne sa hun at Casper nok vil ha en valp. Snakk om å plante ideer. .. :S seee

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=966455983445752&id=363554587069231

https://m.facebook.com/groups/13724609997?view=permalink&id=10153809563034998

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Husk at du egentlig ikke liker valper og går inn i en valp - depresjon [emoji38]

[emoji38]Ja det er jo sant! Hadde fortrengt det! Det blir jo bare tårer og lite søvn ? men åååå åååå de er alt for søte! At det går an :wub:

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lola Pagola skrev:

 men åååå åååå de er alt for søte! At det går an :wub:

De er så søte bare fordi at de skal ha en sjans til å bli voksne, veit du :P 

-- 

Var fort gjort på sykehuset i dag, jeg ringte sjåføren kvart på elleve og ba om å bli henta jeg :lol: Er litt tung i hodet enda, så jeg burde sikkert sovet en time til, men nå er jeg hjemme, så nå kan jeg sove en dupp på sofaen :ahappy: 

Føler meg passelig effektiv, har til og med ringt og hørt på pris og time til øyelysning og PL-sjekk til den minste lille puddelfrøkna, så nå begynner det å nærme seg konturene av en ordentlig plan og sånn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lola Pagola skrev:  men åååå åååå de er alt for søte! At det går an :wub:

De er så søte bare fordi at de skal ha en sjans til å bli voksne, veit du [emoji14] 

-- 

Var fort gjort på sykehuset i dag, jeg ringte sjåføren kvart på elleve og ba om å bli henta jeg[emoji38]Er litt tung i hodet enda, så jeg burde sikkert sovet en time til, men nå er jeg hjemme, så nå kan jeg sove en dupp på sofaen :ahappy: 

Føler meg passelig effektiv, har til og med ringt og hørt på pris og time til øyelysning og PL-sjekk til den minste lille puddelfrøkna, så nå begynner det å nærme seg konturene av en ordentlig plan og sånn [emoji14] 

[emoji38]Ja det er noe i det! Selv om jeg bare husker Casper som eksemplarisk da[emoji14] (Tror faktisk han var veldig enkel og så forventer ikke at det skal gå like smertefritt neste gang). Ånei. . Kan ikke snakke om valper engang nå, til og med DET gjør meg desperat! Dette var virkelig ille...[emoji38]

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lola Pagola skrev:

emoji38.pngJa det er jo sant! Hadde fortrengt det! Det blir jo bare tårer og lite søvn ? men åååå åååå de er alt for søte! At det går an :wub:

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

zomg, titta på videoene nå, og kjenner nå valpesyke som en fysisk sensasjon... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

emoji38.pngJa det er noe i det! Selv om jeg bare husker Casper som eksemplarisk daemoji14.png (Tror faktisk han var veldig enkel og så forventer ikke at det skal gå like smertefritt neste gang). Ånei. . Kan ikke snakke om valper engang nå, til og med DET gjør meg desperat! Dette var virkelig ille...emoji38.png

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Kjøp deg en valp, da. Så går det over...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lola Pagola skrev:

emoji38.pngJa det er noe i det! Selv om jeg bare husker Casper som eksemplarisk daemoji14.png (Tror faktisk han var veldig enkel og så forventer ikke at det skal gå like smertefritt neste gang). Ånei. . Kan ikke snakke om valper engang nå, til og med DET gjør meg desperat! Dette var virkelig ille...emoji38.png

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

I feel ya! Jeg sikler også på valper... Har så intenst lyst på Mudi :wub: og gjerne NÅ! Men situasjonen min med Nyx må fikses først. Hun er en god puppy blocker :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi møtte en liten tibbe på tur i dag. Ikke et menneske å se, så min første tanke var at dette kan jo bli gøy. Supra har jo en greie med andre hunder, men denne stoppet opp, stod og kikket litt på oss, før den sprang alt den kunne forbi oss. Den sprang midt i veien - en vei som de fleste kjører som svin. Fikk helt vondt inni meg, jeg. Håper den er like hel og at den finner veien hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig hjem fra jobb, har fått innvilget fleksibel tilstedeværelse sånn at jeg kan dra hjem tidlig de dagene jeg skal på kommunestyremøte om ettermiddagen/kvelden. Nå har vi gått oss en grei liten tur og spist litt. Kose litt i sofakrok, og så avsted på møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i nakke, skuldre og hode igjen. Har vært bra lenge, men nå har det vært vondt av og på siden i forrige uke. Urk! Skal prøve å løsne opp litt med en topp-tur etter jobb tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå burde jeg komme meg opp av sofaen og pakke en sekk med bytteklær og så hive på meg turklær og tusle i vei mot svigers. Vi skal på oppdrag "spise opp rester etter 60-årsdag" så jeg har store planer om å gå både dit og hjem igjen så samvittigheten er litt bedre for alt jeg skal pakke i meg. :aww:  Er dog ikke lengre enn rett oppunder mila til sammen, men alle monner drar osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting... Uno surra rundt og masa her, la seg ned og reiste seg flere ganger. Jeg ba ham gå og legge seg. Han så på meg og tusla inn på soverommet, og la seg! Skjer her ´a, begynner han å høre etter?

Det er så moro å få penger på konto, betale regninger og komme ut av det med tredve kroner igjen til meg selv de neste to ukene...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2016 at 6:18 PM, Raksha skrev:

 

Prøvd å berge livet til 5 kaninunger, nyfødte - fikk liv i 4 av dem, den siste var tapt. Krysser fingrene for at de klarer seg! Amerikanerne er noen skruer, men jammen hadde de effektiv metode for å vekke til live kalde kaninunger :D

 

Hva er det amerikanerne gjør for å vekke til live kalde kaninunger? :) Høres ut som noe man bør vite om til en gang man ikke bor i leilighet...

 

I dag har jeg brukt en tredjedels husleie på lege og apotek. Nettopp hatt influensa, så jeg skaffa meg litt lungebetennelse og diverse annet småplukk i samme slengen. Det likte ikke astmaen. Flaks at vofsen er nordpå den neste måneden, kunne blitt kjedelig for henne dette.

Håper alle jeg kjenner har tenkt å invitere meg på middag de neste par ukene, for dette var ikke helt med i planene mine. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

emoji38.pngJa det er noe i det! Selv om jeg bare husker Casper som eksemplarisk daemoji14.png (Tror faktisk han var veldig enkel og så forventer ikke at det skal gå like smertefritt neste gang). Ånei. . Kan ikke snakke om valper engang nå, til og med DET gjør meg desperat! Dette var virkelig ille...emoji38.png

Det er vel tegn på at du begynner å bli klar for valp igjen, det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lunatic skrev:

Jeg startet dagen med godt mot, men jeg kjenner det forsvant fort. Jeg ble nettopp kastet av et kurs med Patrycja Kowalczyk, som jeg har gledet meg til i månedsvis, fordi kursholderen (ikke Patrycja) ble sur over at jeg ville krediteres i bildebeskrivelsen til et bilde jeg har tatt, som ble brukt som header for et kurs hun skal holde. Hun tok helt av og ble så ufattelig sur. Long story short så fikk jeg "DU ER IKKE VELKOMMEN!!" og trusler om at jeg måtte svare innen 10 min for å få tilbake pengene mine for kurset. Dette er en relativt "kjent" hundedame... Ufattelig useriøst og smålig gjort...

 

3 timer siden, Lunatic skrev:

Jeg hadde blitt kreditert i en kommentar der der bildet var delt, men det forsvinner jo i mengden. Det er i bildeteksten, eller på bildet, som betyr noe. Men jeg bråkte tydeligvis når jeg sa hyggelig at jeg synes det hadde vært fint med kreditering. Nå har de brukt et annet bilde, også av meg.. *sukk*

Blir helt :shocked::huh: over hvordan det er mulig å oppføre seg:blink:
Send faktura, det hadde jeg gjort med letthet. Både for bruk av bilde 1 og bilde 2, og slå på 50-100% for bruk uten kreditering og drittal oppførsel.

 

 

Vært på trening (meg-trening) og jeg kjenner allerede at de neste to-tre dagene kan det bli spennende å røre seg. Kunne ikke gå på tre dager etter trening på onsdag, og denne runden blir verre, tror jeg:bye::lol:
Jaja, får jo valuta for pengene i allefall:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Pixie skrev:

Nå skjønner jeg ingenting... Uno surra rundt og masa her, la seg ned og reiste seg flere ganger. Jeg ba ham gå og legge seg. Han så på meg og tusla inn på soverommet, og la seg! Skjer her ´a, begynner han å høre etter?

Det er så moro å få penger på konto, betale regninger og komme ut av det med tredve kroner igjen til meg selv de neste to ukene...

Likte at Uno hører etter, ikke regningene :hmm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeeg oppdaget at jeg hadde glemt vaksine på Kuro i år, jeg. Ups, liksom. :lol: Jaja. Da blir det i dag. Så får vi tatt pus i samme slengen, som gjør ALT han kan for å få bli utekatt igjen nå som vi har flyttet til et sted med utemuligheter! Jeg blir nervøs og stressa av det, jeg, men jeg tror nok at han vil trives veldig godt om jeg klarer å slappe av og la ham rusle ut litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter bolla overtid igjen gitt, mandager ass :lol: Motivasjonen for skriving er minimal, sitter bare og drømmer om posen med tyrkisk pepper i bilen, som jeg håper samboer ikke spiste opp på vei til og fra nattevakt i helga. Og når jeg kommer hjem skal jeg spise lollipop kjenner jeg. Må jo feire at jeg enda ikke har fått sukker i urinen tross alt :lol: 

17 arbeidsdager igjen når jeg går hjem i dag, lov å juble og ha litt dalende motivasjon da, sant? :D 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskina piper for å si fra om at den er ferdig, men jeg har nettopp landet i sofaen og akkurat nå er det skikkelig tiltak å skulle reise seg for å henge opp klær! Blir småsprø av den pipinga da, så det er vel bare å lette på baken. Vedder en hundrings på at  ungen våkner når jeg er ferdig med klærne og kan sette meg igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Vondt i nakke, skuldre og hode igjen. Har vært bra lenge, men nå har det vært vondt av og på siden i forrige uke. Urk! Skal prøve å løsne opp litt med en topp-tur etter jobb tenker jeg. 

Æsj, så kjipt :( Pass på å få tatt knekken på det så raskt som mulig ihvertfall, ikke noe verre enn sånt som setter seg og blir kronisk.

22 minutter siden, MarieR skrev:

Vaskemaskina piper for å si fra om at den er ferdig, men jeg har nettopp landet i sofaen og akkurat nå er det skikkelig tiltak å skulle reise seg for å henge opp klær! Blir småsprø av den pipinga da, så det er vel bare å lette på baken. Vedder en hundrings på at  ungen våkner når jeg er ferdig med klærne og kan sette meg igjen :P

Du får reise deg å skru av pipen også sette deg igjen :sleep:

 

Snart dags for hundetrening, har ikke så veldig lyst, men får bare vondt av å sitte her så er vell bare å bite tenna sammen. Det blir jo trivelig når man bare kommer seg dit :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...