Gå til innhold
Hundesonen.no

Merkelige vaner hunden din har/ rare ting den gjør


MerlePerle
 Share

Recommended Posts

Turbo, tolleren, pleide å danse matdansen. Når jeg spurte om han skulle ha mat, vekslet han mellom å hoppe opp og ned med frambeina og rygge dansende med høye beinløft mens han logret som en gal. 

Pigg er vel mer snål enn normal ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dex vil ikke drikke vann inne. Flytter jeg samme skåla ut er det heelt greit. Litt problematisk når det er frost☺

Han er også veldig god på aking. Starter øverst i bakken, hiver seg på rygg og seiler ned bakken.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøbel gjør mange rare ting. :lol: Han må gå på et teppe eller lignende for å klø seg, det er helt uhørt å gjøre det noen andre steder. Også liker han å legge seg inntil noe får å ligge på rygg for å åle seg frem og tilbake mens han vrikker. Han klør sikkert på ryggen, men det ser litt komisk ut for oss. Han gjør ikke dette på noe teppe for øvrig, da flytter det på seg ... også liker han å rulle seg i snøfonnen.

Også vil han ha rent vann hver morgen for å drikke etter mat, ellers rører han ikke vannet.

Også er han en hermegås. Han har lyst til å hilse på alle. Om de bjeffer på ham, bjeffer han tilbake. Om de knurrer, knurrer han. Mens han logrer selvsagt ... lett å misforstå! Men han er ikke sur overhode, han bare hermer.

Også går han mellom beina dine for å få kos. Han lærte det tydeligvis av en hund vi passet. Men han går i mellom beina dine forfra, og da kan det mistolkes som at han vil snuse deg i skrittet. Men det vil han ikke, for øvrig. Han bare håper at du har lange nok bein så han kommer imellom! Ja, også må han sitte _på_ foten din mens du koser på ham.

Og sikkert mye annet rart, skal skrive når jeg kommer på det!

Også kommer han med en bamse, helst den store, gule IKEA-ballen når det kommer noen (men det er innlært for at han ikke skal hoppe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mye forskjellig.

Hvis han får fryst mat vil han helst spise det på et teppe eller senga si, liggende eller stående er ikke så farlig, han bytter litt på.

Er det et hint av snø eller is må det rulles, da gnus det skikkelig. Brøytekanter med snø er best, da går han og gnur bortover i noen meter, før han snur og gnur seg tilbake. Er det på bakken er det flere som jeg har gått med som tror han har svikt i frembeina, for plutselig bare kaster hans seg ned og gnikker og gnur. Kan og skje på toppen av bakker slik at han aker ned, urkomisk.

Når vi drar på jobb om morgenen får han alltid dentastix, eller noe lignende, vane fra han var valp. Har flere ganger i det siste tatt ham i å late som han spiser frokosten sin (bare tygger sakte på noen småbiter), men han vil mye heller ha dentastixen først, så med en gang jeg går i skapet der den ligger løper han til senga si og ligger pal. Og når dentastixen er fortært går han tilbake og spiser frokosten :P 

Senga hans (saueskinn), må ofte "res opp" ved at han klorer det opp og flytter det rundt, selv om han kommer opp i sofaen eller legger seg på gulvet istedetfor. Senga må ordnes :lol: 

Hm, må se om jeg kommer på mer seinere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper blir så glad når jeg eller andre kommer hjem at han blir helt desperat etter å ha noe i munnen. Man ser det på ham, at han leter med blikket. Så løper han og finner en leke eller et kosedyr, også "pusser" han det, sikkert for å roe seg selv ned tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dogoen må alltid ha noe i munnen, for å vise frem, enten vi kommer hjem eller gjester kommer. Er ikke leker tilgjengelige tar han et teppe.... Han fnyser høylydt om han er oppgitt. Han MÅ legge seg kl. 23.00, i senga, med et menneske. Han kan legge seg der uten et menneske, men kommer da sånn ca. hvert kvarter for å sjekke med menneskene i stua om de ikke skal legge seg snart.... Han reagerer på gjester som en vakthund med voldsom bjeffing, spesielt om han ikke har sett deg før, samtidig er han opplært av staffen til at mennesker er gøy, så han er egentlig glad og skeptisk på en gang, litt om hverandre, litt komisk.... ;) 

Staffen har en egen dans for "nå er det f'en meg på tide med tur!", han har i likhet med noen over her et behov for at hans plass i sofaen er tilrettelagt før han legger seg der, han skal alltid leke helt vilt etter mat (da skal det jo være litt ro før tur, men han er ellers aldri så gira på å leke....), han bjeffer usikker og skeptisk på asiatiske damer (!) til tross for at han egentlig har et godt forhold til en, nja, hva mer - sikkert mye...

Så var det samspillet mellom disse gærningene da, det er et annet kapittel...... :o;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, digger denne tråden! :D

Keiron vil mye heller kjøre lang biltur enn å gå lang tur på fjellet (Han er ikke lat, han bare foretrekker biltur hvis han får velge selv). 

Han liker å knaske tørrfisken sin med overkroppen oppå en puff, aldri sett noe lignende før. Vi ler alltid av han når han gjør det og da logrer han og kommer og skal dele med meg <3 

Og når han får kokt fisk av pappa rensker han fisken sin selv, han spiser alt sammen (ikke beinene, dem trekker han ut og spytter ut på gulvet) og til slutt skraper han huden av finner hvis det var noen der, uten å ødelegge det benet som finnestrålene er festet i. 

Han sover i alle tenkelig merkelige stillinger og når vi skal ut og han gleder seg så kjefter han skikkelig på meg, han gjør det samme med pappa når vi er hos han.

Han er litt av en type den gutten min <3 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi uler når two and a half men er ferdig. Hver gang :P 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1664702013764768&id=1544713852430252

Og hun skal helst bare drikke av vannskåla på rommet mitt, ikke den oppe. Men det er akkurat lik skål, og de blir vasket samtidig. Blir bare fylt på i forskjellige etg og den nede blir fylt bare en gang om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge bikkjene her har noen sinnsyke sovestillinger og mye rare lyder. 

Men ellers er de ikke spesielt rare annet enn at Toddy foretrekker å drikke vann fra  den store hvite gulvstående porselensskåla på badet.  Desverre åpner han dører med den største selvfølgelighet,  men så lenge vi husker å ta ned dolokket og avbryter han når han er for lenge alene på badet,  går det greit å unngå uvanen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorvald elsker å være med oss på badet. Er døra oppe er han sporenstreks på plass. Vil ligge ved føttene våre om vi er på do, drikke litt dusjvann eller bare ligge litt der. Snublet over ham senest i dag tidlig mens jeg pusset tenna :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimsen som bor hos oss for tiden har ett triks som hun bruker til alt :D sjamnummer som funker til alt synes hun :P Står (lenge) på to ben mens hun "vinker" med frembena. Typisk brukt når hun vil ha noe godt (feks når vi sitter ved lave sofabordet og spiser, da vil hun gjerne prøve å smiske, ved å stå ved kortenden av bordet å danse) (kan være vanskelig å være streng for å unngå tigging da :P), eller når hun er veldig glad ved gjenforening og ikke klarer å vente rolig til vi kommer ned på hennes nivå for å hilse.

Andre varianten er sittende bamse (lenge) mens hun vinker med frembena.  Den kan brukes om vi sitter i sofaen og hun vil ha oppmerksomhet,  om mamsen er streng og beordrer ho å legge seg i sofa istedetfor å følge etter ned i etasjen under. Det kan jo hende jeg blir mindre streng om ho er veeldig søt :D

Eller så kan jeg typisk våkne liggende på rygg mens ho setter seg bamse på brystet vinkende så snart ho ser at jeg våkner (får en viss assosiasjon til svart steilende hest over hodet :p). 

Tredje varianten er liggende og vi feks slutter å kose mage :)

Når bert synes at vi er trege med å legge oss, går han i forveien og boffer på oss ;-)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freia eeelsker å drikke vann fra dusjen. Hver gang hun er med meg på badet sitter hun og ser dumt på meg helt til jeg starter dusjen slik at det kommer vann på dusjgulvet.  

En annen ting er at hun ALLTID spiser seg opp før løpetiden. Den bikkja går opp og ned i vekt som en jojo, heldigvis ikke snakk om mer enn et par kilo da. :P 

Vi bor kun et par hundre meter fra mine besteforeldre, så når Freia er ute (bor på landet, så hun løper mye fritt ute på gården) pleier hun å ta seg en tur opp til deres hus, gi et par bjeff utenfor døren til de åpner, få litt kos, og så tusle hjem igjen. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...