Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

12 timer siden, Lola Pagola skrev:

Doctor Who forvirrer meg egentlig ikke så mye, men GOT derimot :lol: jeg får ikke med meg halvparten jeg altså. Ser egentlig de fleste serier uten undertekster, men burde nok begynne å se GOT med teksting for å få med meg alle navnene osv...

Teksting er en god ide ja:)

I GOT er det mye folk å holde styr på, i Doctor Who er det mest tidslinjene jeg sliter skikkelig med.

Nå er det kakao, fyr på peisen og litt kosing før vi skal på tur. Og siden sonen prater om det så blir det pannekaker til frokost!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Planen var å ta med alle bikkjene på off road skitur langs myrene, tenne bål,koke kaffe og grille ostesmørbrød til frokost. Veeel, bålet nektet å fyre, så da måtte vi loffe hjem igjen og grille frokosten i ovnen :) Bikkjene er slitne og fornøyde da, og det var en kjempefin tur! Så en harepus og, heldigvis så ikke bikkjene den :P Og før noen reagerer på at Tuva egentlig skal ta det litt med ro så er det i hovedsak pga stingene etter kulfjerningen, hun får smertestillende for knærne. Og jeg vil at hun skal kose seg maks i ferien, for det kan jo hende hun må opereres snart og ditto stilleligging etter det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Lenge siden sist jeg var her nå. 
Men var altså på jobbmesse på Bryne. Der fikk jeg vist meg, og fikk skryt over å vise engasjement, initiativ, og iver etter å komme ut i jobb! Men de hadde lyst ut disse stillingene, men da generelt i Rogaland. De hadde lagt Haugesund inn i teksten samme dag for å gjøre det enkelt å finne for de som er interessert der også. 
Så jeg søkte samme kveld. Siste frist er i dag, så tenkte jeg skulle ringe til den ansvarlige i morgen og høre om de hadde fått sjans til å se på søknaden, og nevne (igjen) at jeg var på jobbmessen. 

På samme sted kom jeg i kontakt med et bemanningsbyrå som jobber med personale innen administrasjon og kontor i Rogaland. Så i dag har jeg endelig mulighet til å registrere meg som jobbsøker der også! Har fåt en hyggelig mail av dem hvor de skrev at de gledet seg til å samarbeide med dem. Masse motivasjon ifht jobb for tiden :) 

Ellers har det vært strøjobber rundt omkring som har tatt all tid denne uka. Og jeg hadde et telefonintervju på fredag! Bare 22 timer i måneden, og 2-3 timer av gangen som oftest. Men det er bedre enn ingenting. Og det var muligheter for å klatre videre oppover. Så den vil jeg ha på en måte. Men likevel ikke pga lite arbeidstimer. 

 

Utenom det så kjenner jeg at jeg har ikke godt av å være her. Jeg holder på å bli gal! God Morgen Norge 2 ganger i løpet av formiddagen hver dag. Nyheter, vær, og Tekst-TV konstant. Uansett hva jeg gjør så blir det mas om hva jeg har gjort, hvorfor det, hvor da, hva skal jeg nå, hvem var det som sendte melding nå.... 
Og samme middag på samme dag hver eneste dag. Fordi hva skal ellers lages da? :getlost:

Så nå skal jeg gå i mot alle mine prinsipper og gå til NAV og få hjelp til leilighet frem til jeg får jobb og kan ha en skikkelig leilighet med nok soverom og god nok standard for barn. Når man blir sur og irritabel bare ved tanken på å være et sted så er det på tide å pakke sammen og gå. Uansett så er det på tide med noe som kalles privatliv, og det finnes det ikke et snev av her...  
Møkklei... :( Rett før jeg flytter inn til mannen igjen... 

Så der var det litt positivt og en liten utblåsning. Nå er jeg klar for å registrere meg hos bemanningsbyrået! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, *Kat84* skrev:

Lenge siden sist jeg var her nå. 
Men var altså på jobbmesse på Bryne. Der fikk jeg vist meg, og fikk skryt over å vise engasjement, initiativ, og iver etter å komme ut i jobb! Men de hadde lyst ut disse stillingene, men da generelt i Rogaland. De hadde lagt Haugesund inn i teksten samme dag for å gjøre det enkelt å finne for de som er interessert der også. 
Så jeg søkte samme kveld. Siste frist er i dag, så tenkte jeg skulle ringe til den ansvarlige i morgen og høre om de hadde fått sjans til å se på søknaden, og nevne (igjen) at jeg var på jobbmessen. 

På samme sted kom jeg i kontakt med et bemanningsbyrå som jobber med personale innen administrasjon og kontor i Rogaland. Så i dag har jeg endelig mulighet til å registrere meg som jobbsøker der også! Har fåt en hyggelig mail av dem hvor de skrev at de gledet seg til å samarbeide med dem. Masse motivasjon ifht jobb for tiden :) 

Ellers har det vært strøjobber rundt omkring som har tatt all tid denne uka. Og jeg hadde et telefonintervju på fredag! Bare 22 timer i måneden, og 2-3 timer av gangen som oftest. Men det er bedre enn ingenting. Og det var muligheter for å klatre videre oppover. Så den vil jeg ha på en måte. Men likevel ikke pga lite arbeidstimer. 

 

Utenom det så kjenner jeg at jeg har ikke godt av å være her. Jeg holder på å bli gal! God Morgen Norge 2 ganger i løpet av formiddagen hver dag. Nyheter, vær, og Tekst-TV konstant. Uansett hva jeg gjør så blir det mas om hva jeg har gjort, hvorfor det, hvor da, hva skal jeg nå, hvem var det som sendte melding nå.... 
Og samme middag på samme dag hver eneste dag. Fordi hva skal ellers lages da? :getlost:

Så nå skal jeg gå i mot alle mine prinsipper og gå til NAV og få hjelp til leilighet frem til jeg får jobb og kan ha en skikkelig leilighet med nok soverom og god nok standard for barn. Når man blir sur og irritabel bare ved tanken på å være et sted så er det på tide å pakke sammen og gå. Uansett så er det på tide med noe som kalles privatliv, og det finnes det ikke et snev av her...  
Møkklei... :( Rett før jeg flytter inn til mannen igjen... 

Så der var det litt positivt og en liten utblåsning. Nå er jeg klar for å registrere meg hos bemanningsbyrået! :)

 

:hug: lykke til med alt! Synes du er tøfg, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Raksha skrev:

:hug: lykke til med alt! Synes du er tøfg, jeg :)

Takk :)
Godt å høre det fra andre nå, for det trenger jeg virkelig om jeg skal klare å få alt på stell nå. 
Ungene er hos mannen, for jeg kjenenr at jeg er ikke der at jeg klarer å være god nok. 
Som jeg skrev i en annen tråd så har jeg blitt diagnostisert med tilbakevendende depresjoner for ett års tid siden. Og den kjenner jeg at begynner å snike seg tilbake nå. Klart det hjelper at jeg har snakket ut med mannen, men det hjelper ikke på at jeg ikke trives med å være her jeg er. Så nå må jeg bare gjøre noe. Bli naver liksom :aww: 
Men gjett om jeg er glad for å kunen gjøre det når situasjonen krever det! Vi har det faktisk godt her :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
2 timer siden, Cloudberry skrev:

Nei, V&H. Hun er ikke noe flink med kong, så jeg føler det blir litt slemt :P Men hun kan jo få annet snop i kongen til å bry seg med når vi spiser.

Ja, må bare prøve å fokusere på det. Å minimere irritasjonsmomentene altså. Vi har tidsvis ikke brydd oss om at hun ikke er på plassen sin når vi spiser. Da sitter hun nemlig gjerne stille som ei mus for å ikke bli oppdaga :teehe: Vi slipper å kjefte, og hun maser ikke.   

Men hun spiste ikke glass? Det tror jeg fort kunne skjedd her, hvis hun hadde glass- og godbiter i ei salig blanding. 

.... venter vi på at samboeren min skal våkne så han kan blåse egg. Jeg gidder ikke :aww:

Vi vet ikke for da bestemte vi at hun skulle få slippe. Dette hendte seint på kvelden og før kontoret åpnet om morgenen fikk hun slippe. Vi fikk spesialbehandling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarieR skrev:

Løvenes konge-maraton på disney channel, og jeg later ikke en gang som om jeg ser på for ungen sin del :P Hun er uansett alt for ung til å bry seg, og man blir aldri for gammel for løvenes konge :D

Haha! Nice! Jeg lurer på om det er for tidlig å kjøpe lego "til mini", fortsatt 2 mnd til termin :teehe: 

@*Kat84* :hug: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere deter sjans for å få begynne 1t seinere på jobb i praksisperioden? Også heller jobbe den timen lengre på ettermiddagen? Det er så kjipt å måtte finne en plass å bo hvis jeg egentlig kan bo hjemme.. Har sendt melding til hun som er ansvarlig for praksisen, så håper hun svarer iløpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Tror dere deter sjans for å få begynne 1t seinere på jobb i praksisperioden? Også heller jobbe den timen lengre på ettermiddagen? Det er så kjipt å måtte finne en plass å bo hvis jeg egentlig kan bo hjemme.. Har sendt melding til hun som er ansvarlig for praksisen, så håper hun svarer iløpet av dagen.

Spørs jo helt på åpningstider og hvor man har praksis det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, maysofie skrev:

Apropo avlskrav. NSG jobber med å få DNA-resultat for CEA som krav, disse må være registrert i DogWeb. Jeg lurer på hvordan de tenker gjøre det med oss som allerede har resultater eller avkom etter testede foreldre som ikke får det innlagt i DW. DNA-registrering for CEA og TNS kom i DW kom i fjor for vår rase.

Jeg fikk registrert DNA-resultat i DogWeb for min hannhund selv om disse var analysert før NKK begynte å registrere disse resultatene for min rase. Jeg sendte bare en forespørsel med dokumentasjon på resultatene til NKK. 

1 time siden, Stine skrev:

Planen var å ta med alle bikkjene på off road skitur langs myrene, tenne bål,koke kaffe og grille ostesmørbrød til frokost. Veeel, bålet nektet å fyre, så da måtte vi loffe hjem igjen og grille frokosten i ovnen :) Bikkjene er slitne og fornøyde da, og det var en kjempefin tur! Så en harepus og, heldigvis så ikke bikkjene den :P Og før noen reagerer på at Tuva egentlig skal ta det litt med ro så er det i hovedsak pga stingene etter kulfjerningen, hun får smertestillende for knærne. Og jeg vil at hun skal kose seg maks i ferien, for det kan jo hende hun må opereres snart og ditto stilleligging etter det.

Jeg tror jeg ville gjort akkurat det samme, egentlig :D. Jeg får jo superdårlig samvittighet og vondt i hjertet av å måtte la ham være alene hjemme når jeg drar med meg Yasmine på tur. Det var en veldig lykkelig hund som fikk være med på langtur i går i hvert fall, etter uker i ro :) 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg fikk registrert DNA-resultat i DogWeb for min hannhund selv om disse var analysert før NKK begynte å registrere disse resultatene for min rase. Jeg sendte bare en forespørsel med dokumentasjon på resultatene til NKK. 

Hmm, på NKKs sider står der jo at NKKs retningslinjer må følges og rekvisisjonsskjema bestilles før prøvetaking.

Lyn er analysert etter resultatene kunne registreres i NKK, men det ble ikke innlagt i DW. Er jo fra en godkjent lab (Optigen) gjennom blodprøver med chipnummer, så kanskje det går å legge inn likevel om man hører :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, maysofie skrev:

Hmm, på NKKs sider står der jo at NKKs retningslinjer må følges og rekvisisjonsskjema bestilles før prøvetaking.

Lyn er analysert etter resultatene kunne registreres i NKK, men det ble ikke innlagt i DW. Er jo fra en godkjent lab (Optigen) gjennom blodprøver med chipnummer, så kanskje det går å legge inn likevel om man hører :) 

Ja, det var også regelen da jeg fikk registrert resultatet for Willy (og faren hans), men siden vi hadde fulgt de riktige prosedyrene og brukt riktig lab for analyse, så gikk det greit heldigvis. Om vi hadde analysert på en annen måte hadde vi nok ikke fått registrert resultatene vil jeg tro :). Det skader jo helt sikkert ikke å spørre om det går an :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

 Men de hadde lyst ut disse stillingene, men da generelt i Rogaland. De hadde lagt Haugesund inn i teksten samme dag for å gjøre det enkelt å finne for de som er interessert der også. 
 

Nå har jo jeg nettopp bodd i Haugesund i 2,5 år og sist jeg sjekket ligger det i Rogaland? Skjønte ikke den jeg :P 

Ellers masse lykke til, jeg håper du får jobb og leilighet :), jeg har jo akkurat flyttet hjem til et sted uten privatliv selv, men jeg har vært ganske streng med de om at jeg må ha lesero. I helgene når de er hjemme hele dagen MÅ jeg gå ut i noen timer for å få puste. Nå har jeg en egen etasje da heldigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvenes konge? Hvor? Finner ikke :( 

 

Hjelpern min gikk ned for telling på gulvet, men nå er stua relativt ryddig og ren. Alt er relativt. Gidder ikke dampvaske når hun er hjemme og når vi uansett skal rive opp gulvet ved første anledning. :aww:  Kjøkkenet snakker vi ikke om. Se om det går an å ta det senere i dag tro, hvertfall begynne på monsteroppvasken. *grue seg og telle ned til tirsdag* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Raksha skrev:

Løvenes konge? Hvor? Finner ikke :( 

 

Hjelpern min gikk ned for telling på gulvet, men nå er stua relativt ryddig og ren. Alt er relativt. Gidder ikke dampvaske når hun er hjemme og når vi uansett skal rive opp gulvet ved første anledning. :aww:  Kjøkkenet snakker vi ikke om. Se om det går an å ta det senere i dag tro, hvertfall begynne på monsteroppvasken. *grue seg og telle ned til tirsdag* 

Den første gikk i morrest, simbas stolthet sendes i ett tiden, og hakuna matata i 7 tiden i kveld =) Disney channel

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Siri skrev:

Jeg fikk registrert DNA-resultat i DogWeb for min hannhund selv om disse var analysert før NKK begynte å registrere disse resultatene for min rase. Jeg sendte bare en forespørsel med dokumentasjon på resultatene til NKK. 

Jeg tror jeg ville gjort akkurat det samme, egentlig :D. Jeg får jo superdårlig samvittighet og vondt i hjertet av å måtte la ham være alene hjemme når jeg drar med meg Yasmine på tur. Det var en veldig lykkelig hund som fikk være med på langtur i går i hvert fall, etter uker i ro :) 

Jeg tenker at det kan jo ikke bli værre, også får jeg fryktelig dårlig samvittighet for å gå fra henne! 

Nuh er det fyr i bålpanna og vi er klare for ost og kjeks til lunsj! Bare denna sola kunne dukke frem da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg skal altså da i somalisk bryllup til en av elevene mine i kveld. Har planlagt at jeg ikke skal bli så himla sen, håper det ikke er dypt uakseptabelt å forsvinne i all stillhet sånn utpå kvelden. Men så måtte jeg lese meg opp på somaliske brylluper, og da fant jeg ut at tid er et nokså relativt begrep i sånne feiringer. Er du invitert til sju så kan det godt være at bruden ikke kommer før ti. :| Jaja, vi får ta det som det kommer, tror det blir en interessant opplevelse i alle fall.

Det ble en interessant opplevelse ja. På samme tid veldig kaotisk og veldig storslagent. Bruden kom 23:30, maten ble servert 24:00 og brudgommen hadde ikke kommet enda da jeg dro 01:30. Eksempel på storslagent: En somalisk sangerinne fra Oslo var innleid, eksempel på kaotisk: Ingen hørte sangen hennes pga støynivået (selv om et helt crew jobbet med lyd). :lol:

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Debbie skrev:

Teksting er en god ide ja:)

I GOT er det mye folk å holde styr på, i Doctor Who er det mest tidslinjene jeg sliter skikkelig med.

Nå er det kakao, fyr på peisen og litt kosing før vi skal på tur. Og siden sonen prater om det så blir det pannekaker til frokost!

 

Det finnes et par nettsteder med tidslinjene i doctor who altså! :) Er mange som sliter med de :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...