Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

5 minutter siden, Line skrev:

Ja, men da må jeg finne ut akkurat hvordan jeg skal få pc til å snakke med TV'n, for jeg orker ikke sitte og se ting på pc...

Har du ikke smart-tv? Vi har tilgang til det meste direkte fra tv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Han ser allerede ut til å synes at det er varmt, han ligger aldri på verandaen i sola men graver opp snøen og ligger der. Håper jo han vil akklimatisere seg etterhvert, han er virkelig vintervalp.

Mine svarthårede slamper synes ofte det er litt slitsomt i overgangen vinter/vår når varmen kommer, men akklimatiserer seg fort og fungerer fint om sommeren i varmen selv i full pels. Men om dere sliter med pollenallergi vil det sikkert være enklere å ha hunden kortklipt. Det jeg har merket de gangene jeg har klippet ned mine eldre hunder, er at de har blitt veldig våte tvers gjennom når de har vært helt nedklipt og det regner. De har dermed frosset lett (pelsen skal jo liksom beskytte mot vær og vind). 

12719166_1298450100182196_53540616205688

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jeg kikka på klokka på nettbrettet og tenkte at kvelden hadde gått veldig fort, jeg burde jo få fora bikkjer og lagt meg liksom, men klokka var ikke halv elleve den, den var bare åtte. Da kan jeg være oppe litt til :ahappy: Bikkjene fikk mat da, før de rakk å sulte ihjel i dag også :P 

Jeg klarte å miste mobilen min i gulvet i går jeg, så nå har jeg sånt fint edderkoppnett over halve skjermen. Det er jo fint, jeg hadde jo tenkt å bytte ut shiten nå jeg liksom. Eller vent, nei det hadde jeg ikke. Den får bare funke, for de pengene jeg evt får spart fremover går til London-tur og kenneltreff i løpet av våren/sommeren. 

Men akkurat nå diskuterer jeg med guttebarnet på facebook om han trenger å feire bursdagen sin eller ikke. Jeg spurte han om han kom hit for å feire, eller om han bakte kake og ordna til vi kom, også svarer han at det ble ingen bursdagsfeiring i år.. Som at det er han som bestemmer det? :o Tsk, ungdommen nå til dags altså :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

 I morgen blir det hjemmelaget tomatsuppe (den kan lages helt uten tilsatt fett) uten bacon. Bonden kan få bacon da. 

 

Det hadde vi på torsdag!  Jeg trodde jeg ikke likte tomatsuppe, frem til jeg smakte hjemmelaget. :ahappy:

 

.......er jeg på vei til jobb. Litt susen i hodet etter litt knapt med søvn men det går vel over det og. 2 vakter til også er det fri igjen  :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Det hadde vi på torsdag!  Jeg trodde jeg ikke likte tomatsuppe, frem til jeg smakte hjemmelaget. :ahappy:

 

.......er jeg på vei til jobb. Litt susen i hodet etter litt knapt med søvn men det går vel over det og. 2 vakter til også er det fri igjen  :ahappy:

Nam! Har oppskrift på en som er knallgod, skal egentlig være linser i den, men det har jeg ikke, så går for uten :D Masse smak og minimalt med fett magen min kan krangle på :D

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Artemis skrev:

Jeg tror Fetter ønsker seg en eier som er flinkere til å kaste...

*Mumle noe om at det absolutt ikke henger en kong i et tre ute i hagen og at det heller ikke ligger en kong på taket* :whistle:  :icon_redface: 

Been There, done that :P det du trenger er en mann med stige :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Been There, done that :P det du trenger er en mann med stige :lol: 

:teehe: Satser på at vær og vind hjelper meg. I mellomtiden har jeg 6 stk til å miste før jeg trenger mann med stige. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund med mye pels og en hund med lite pels, og det er den med lite og veldig ettersittende pels som sliter med varmen. Den med masse underull klarer varmen helt fint. Som en start ville jeg forsøkt å begynne med å bare klippe magen kort og evt. ta av underull med coatking e.l. Det er tydeligvis veldig trendy å klippe ned hunder for tiden, men jeg tror mange misforstår pelsens funksjon, ihvertfall hos de som har doble pelser. Kastrerte hunder kan jeg dog forstå at behøver det, da ganske mange av dem får utrolig dårlig pelskvalitet og vanvittig mye ull som aldri slipper.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Artemis skrev:

:teehe: Satser på at vær og vind hjelper meg. I mellomtiden har jeg 6 stk til å miste før jeg trenger mann med stige. :lol: 

Jeg hadde to jeg.. Ikke kong da, men dyre magnetballer.. Og så fikk teoretikeren en god ide at jeg kunne få den ene ned ved å kaste den andre på den første.. Så da var det to som satt fast.. 

Men heldigvis med stige var mannen min lang nok :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Katharina skrev:

Nyyyydelige briarder du har. Briard er en av favorittrasene mine. :wub:

Tusen takk :ahappy:

35 minutter siden, Artemis skrev:

Jeg tror Fetter ønsker seg en eier som er flinkere til å kaste...

*Mumle noe om at det absolutt ikke henger en kong i et tre ute i hagen og at det heller ikke ligger en kong på taket* :whistle:  :icon_redface: 

:teehe:

Akkurat nå, Caroline skrev:

Jeg har en hund med mye pels og en hund med lite pels, og det er den med lite og veldig ettersittende pels som sliter med varmen. Den med masse underull klarer varmen helt fint. Som en start ville jeg forsøkt å begynne med å bare klippe magen kort og evt. ta av underull med coatking e.l. Det er tydeligvis veldig trendy å klippe ned hunder for tiden, men jeg tror mange misforstår pelsens funksjon, ihvertfall hos de som har doble pelser. Kastrerte hunder kan jeg dog forstå at behøver det, da ganske mange av dem får utrolig dårlig pelskvalitet og vanvittig mye ull som aldri slipper.

Det også mange brenner seg litt på, er at når pelsen begynner å vokse ut igjen, så gror underulla som ugress og om man da ikke er flink til å holde den unna, så floker pelsen veldig lett og virker mye verre enn den lange pelsen. 

Willy har nå gjennomgått underullsbehandling, og jeg fikk gravd fram en hund fra den bisonoksen han så ut som litt tidligere i dag :aww:. Nå er han klar til å presenteres for en eldre oppdretter fra USA som visstnok skal komme på besøk en eller annen dag. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg har en hund med mye pels og en hund med lite pels, og det er den med lite og veldig ettersittende pels som sliter med varmen. Den med masse underull klarer varmen helt fint. Som en start ville jeg forsøkt å begynne med å bare klippe magen kort og evt. ta av underull med coatking e.l. Det er tydeligvis veldig trendy å klippe ned hunder for tiden, men jeg tror mange misforstår pelsens funksjon, ihvertfall hos de som har doble pelser. Kastrerte hunder kan jeg dog forstå at behøver det, da ganske mange av dem får utrolig dårlig pelskvalitet og vanvittig mye ull som aldri slipper.

Hmmm. Kanskje jeg bare skal klippe ned på brystet og magen? Jeg har bare furminator som børste (og en karre). Funker det? Kan børste til evigheten med furminatoren, tror jeg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er intenst sulten, men har ikke lyst på noe av det jeg har i huset. Middagen ble erstattet av kakeparty hos søster så jeg kan liksom ikke bare hive inn noe søtt heller. Det har jeg nemlig alltid lyst på. Og så har jeg lyst på hjemmelaget lapskaus, men det har jeg altså ikke.

Det tror jeg at jeg må lage i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Hmmm. Kanskje jeg bare skal klippe ned på brystet og magen? Jeg har bare furminator som børste (og en karre). Funker det? Kan børste til evigheten med furminatoren, tror jeg. :lol:

Kan jo være en idé til å starte med, ihvertfall. Hunder regulerer jo egentlig varmen gjennom munn og poter, men de har lett for å kunne kjøle ned hele seg om magen kjøles ned. Lurt å også snaue potene helt under og rundt kantene (og veldig praktisk). 

Furminator er ikke det samme. Den tar ikke like dypt ned som coatking, og ihvertfall på mine raser skjærer den dekkhår i tillegg, så det er totalt no-no for meg med sånt :P Fått tilbake en fôrhund en gang som så ut som han hadde skabb etter å ha blitt mishandla med en sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Caroline skrev:

Kan jo være en idé til å starte med, ihvertfall. Hunder regulerer jo egentlig varmen gjennom munn og poter, men de har lett for å kunne kjøle ned hele seg om magen kjøles ned. Lurt å også snaue potene helt under og rundt kantene (og veldig praktisk). 

Furminator er ikke det samme. Den tar ikke like dypt ned som coatking, og ihvertfall på mine raser skjærer den dekkhår i tillegg, så det er totalt no-no for meg med sånt :P Fått tilbake en fôrhund en gang som så ut som han hadde skabb etter å ha blitt mishandla med en sånn. 

Hva heter den? Så kan jeg se om jeg finner en på nettet. :) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Hva heter den? Så kan jeg se om jeg finner en på nettet. :) Takk for tips!

Mars coat king, finnes i flere ulike grovheter. Greit å ta en midt i mellom et sted, tenker jeg. Også må man ikke bare gyve løs fra toppen med den, men gre opp lagvis og ta nedenifra for å få ut underulla :) Sånn som her, bare at her børster jeg.
2010-04-02122.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...