Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

26 minutter siden, Caroline skrev:

Mars coat king, finnes i flere ulike grovheter. Greit å ta en midt i mellom et sted, tenker jeg. Også må man ikke bare gyve løs fra toppen med den, men gre opp lagvis og ta nedenifra for å få ut underulla :) Sånn som her, bare at her børster jeg.
2010-04-02122.jpg

*må ha inn med t-skje* Hva er midt i mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caroline, jeg har vært litt smådeppa helt siden du skrev for noen måneder siden at man måtte være veldig forsiktig så man ikke får hud inn i skjæret når man barberer. Det er nemlig min store skrekk, men jeg trodde egentlig det var umulig. Jeg bruker skjær nummer 10 på Pippin sitt bryst, tinninger m.m. Burde tatt tissefanten også, men det tør jeg i alle fall ikke nå, han er da hverken jøde eller muslim. Jeg planla egentlig å barbere/klippe hele hunden i løpet av påsken, men jeg blir bare ikke fortrolig med den barbermaskina (Oster Golden A5).  :aww:

Kan du flytte til Trondheim så du kan ta klippe/barberingsjobben sånn av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til begynner høyrefoten min å verke skikkelig, sånn helt ut av det blå. Sånn er det i kveld. Smerten minner om beinhinnebetennelse, men kommer i anfall. Kan vare fra et par timer til hele dagen. Foten hovner ikke opp eller blir varmere/kaldere enn den andre, men det verker ganske intenst. Begynner i leggen, på en måte dypt inni, nå etter mange timer med massering, varme og foten høyt er det litt mindre vondt og sitter mer i foten/tærne. Så går det bare over av seg selv, da kan det gå måneder til neste gang. Det har lite å si om jeg holder den i ro, bruker den som normalt eller går inn for å bruke den mye.

Noen som har hatt noe lignende? Begynner å bli lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til begynner høyrefoten min å verke skikkelig, sånn helt ut av det blå. Sånn er det i kveld. Smerten minner om beinhinnebetennelse, men kommer i anfall. Kan vare fra et par timer til hele dagen. Foten hovner ikke opp eller blir varmere/kaldere enn den andre, men det verker ganske intenst. Begynner i leggen, på en måte dypt inni, nå etter mange timer med massering, varme og foten høyt er det litt mindre vondt og sitter mer i foten/tærne. Så går det bare over av seg selv, da kan det gå måneder til neste gang. Det har lite å si om jeg holder den i ro, bruker den som normalt eller går inn for å bruke den mye.

Noen som har hatt noe lignende? Begynner å bli lei...

Jeg har fibromyalgi og har slike smerter med jevne mellomrom, dog ikke bare i bena men andre steder også, tilfeldig hvor fra gang til gang. Sier ikke at du har det altså, men kjenner veldig godt til hvordan det føles og hvor irriterende det er. Hjelper sjelden noe særlig med smertestillende heller for min del hvertfall, så går i varmeflaske og slikt her. Vondter kan jo alle få innimellom, men om det er kanskje lurt å nevne det for legen din om du plages :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pixie skrev:

Av og til begynner høyrefoten min å verke skikkelig, sånn helt ut av det blå. Sånn er det i kveld. Smerten minner om beinhinnebetennelse, men kommer i anfall. Kan vare fra et par timer til hele dagen. Foten hovner ikke opp eller blir varmere/kaldere enn den andre, men det verker ganske intenst. Begynner i leggen, på en måte dypt inni, nå etter mange timer med massering, varme og foten høyt er det litt mindre vondt og sitter mer i foten/tærne. Så går det bare over av seg selv, da kan det gå måneder til neste gang. Det har lite å si om jeg holder den i ro, bruker den som normalt eller går inn for å bruke den mye.

Noen som har hatt noe lignende? Begynner å bli lei...

Jeg har det samme! Hadde det her om dagen. Tok paracet, men det hadde ingen effekt. Har også av og til i hendene, høyre underarm og venstre albue. Veldig mystisk. Nevnte det for legen forrige uke, og han sa egentlig ingenting til det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

@Caroline, jeg har vært litt smådeppa helt siden du skrev for noen måneder siden at man måtte være veldig forsiktig så man ikke får hud inn i skjæret når man barberer. Det er nemlig min store skrekk, men jeg trodde egentlig det var umulig. Jeg bruker skjær nummer 10 på Pippin sitt bryst, tinninger m.m. Burde tatt tissefanten også, men det tør jeg i alle fall ikke nå, han er da hverken jøde eller muslim. Jeg planla egentlig å barbere/klippe hele hunden i løpet av påsken, men jeg blir bare ikke fortrolig med den barbermaskina (Oster Golden A5).  :aww:

Kan du flytte til Trondheim så du kan ta klippe/barberingsjobben sånn av og til?

Du kan kjøpe et finere skjær, som du bruker akkurat der. Finere skjær = mindre risiko for hud mellom tennene. Men det blir veldig nakent da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Du kan kjøpe et finere skjær, som du bruker akkurat der. Finere skjær = mindre risiko for hud mellom tennene. Men det blir veldig nakent da :lol: 

Tror ikke Pippin synes det blir så flaut med glattbarbert tissefant, han er grei sånn. Barberer du ... der nede på dine, og i såfall med hvilket skjær? (Joda, jeg tør å si kjønnet, men det er så dumt ord :teehe:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Tror ikke Pippin synes det blir så flaut med glattbarbert tissefant, han er grei sånn. Barberer du ... der nede på dine, og i såfall med hvilket skjær? (Joda, jeg tør å si kjønnet, men det er så dumt ord :teehe:).

Jeg bruker 10-skjæret på dåsa deres :teehe: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Celeritas skrev:

Jeg har fibromyalgi og har slike smerter med jevne mellomrom, dog ikke bare i bena men andre steder også, tilfeldig hvor fra gang til gang. Sier ikke at du har det altså, men kjenner veldig godt til hvordan det føles og hvor irriterende det er. Hjelper sjelden noe særlig med smertestillende heller for min del hvertfall, så går i varmeflaske og slikt her. Vondter kan jo alle få innimellom, men om det er kanskje lurt å nevne det for legen din om du plages :)

Legen har nevnt fibro før, men det var den gamle fastlegen og han lot det skinne ganske kraftig gjennom at han ikke syns det var en reell diagnose men en merkelapp for kvinner som "opplevde å ha vondt".

Men jeg skal ha det i hodet, det er andre ting som kan tyde på det samme. Har en del muskel- og leddsmerter, mister mye hår og er trøtt hele tiden. Stoffskifte/vitaminmangel er utelukket. Skal ta det opp med legen om jeg får surra meg dit, er vel vikar der uansett.

Nå håper jeg bare det går over ila natta, så jeg slipper å sitte mange timer i bil i morra med dette :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Vi kan skravle hund og andre dyr mens vi kjører! :ahappy:

Oh enda bedre ! :D

Så en flokk med svartfjessau til salgs her en dag (i norge) og tenkte på deg :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Oh enda bedre ! :D

Så en flokk med svartfjessau til salgs her en dag (i norge) og tenkte på deg :lol: 

 

Svartfjes er ikke det samme som black nose da :aww: vi har hatt svartfjes og suffok for mange år siden :P ene svartfjesen het Siri :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

En jeg møtte på EDS 2013, som er utdannet veterinær, er nå på Sydney Royal og hunden hennes er dårlig. Den har kastet opp, slikker seg manisk på ene foten og med stor sannsynlighet bitt av noe insekt. Ikke dødelig, men hunden er ekstremt stresset og ukomfortabel. Det er benching på Sydney Royal, og veterinæren nekter henne dra fra stedet! 

"Thanks Sydney Royal. I have a sick dog, am responsible enough to ask to take her home for her welfare and they refused because she is not 'sick enough'. Hives and vomiting don't count."

"Jaime Jackson They have basically said they won't open the gates to let us out. I would give up anything to take her home right now."

...Vet rocked back up... Looked at her over the fence and said she looks happy as she wagged her tail. Said no point giving her antihistamine. And while they could give steroids she doesn't think she needs anything but rest (which she is obviously not going to get much of at the Royal!)

"Yes because the dogs much be on show for the public.."

1917941_10153517932679639_10753374921558

ust for my understanding what is stopping you from just leaving? Surely they can't detain you but I'm assuming there are other ramifications to your leaving without "official" sanction?

Liker · Svar · 1 t

They wouldn't unlock the gate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må stadig kikke litt på røntgenbildene av Mono ( jepp, den kaninen er fortsatt dypt savnet ), men i dag når A skulle finne det frem fant han frem feil perm. Han gikk igjennom og fant en bursdagskonvolutt til meg som jeg hadde glemt bort! Og der lå det jaggu 2200,- jeg helt hadde glemt!  WTF? ? Jeg er rik! !!

 

Ellers har vi sett litt på både villmarksbarna og ultimate survival alaska for å forberede oss på ekspedisjon.  Den siste mest fordi vi begge er fan av Dallas Sevey. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen er skikkelig materialist, og syns at kjærlighet skal uttrykkes via ting (som jeg klagde over i jula, feks dyrere gaver enn man egentlig har råd til). 

I påska uttrykker man det med å gi størst mulig påskeegg, og i år "vant" jeg :D 

Det er kjekt at alt av snop er på tilbud omtrent, men det kosta fortsatt litt å fylle tidenes største påskegg med 2kg godteri.

Største problemet mitt er at jeg er bekymra for at jeg gav bort diabetes i påskeegget også :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...