Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
5 timer siden, SFX skrev:

Tenke seg til at sonen fortsatte som før uten meg!

Ja, det er jo nesten uhørt, men det er en av livets harde realiteter :D 

5 timer siden, SFX skrev:

Det høres da ut som meget trivelig styrearbeid - og morsomme årsmøter? Kan jeg melde meg inn i deres klubb?

Du er hjertelig velkommen :D. Vi har finfine styremøter, vi... det står blant annet både ytrefilét av hjort, og and i portvinssaus på menyen :D

1 time siden, Mud skrev:

Jeg har en bekjent som er ganske ivrig på sånne giveaways-greier på fb . Greit nok det, men det er måten det blir gjort på som provoserer meg. 

Jeg får jo opp hva dama skriver og det er bare pisspreik for å høste sympati.  Når det skulle gies bort noe spillgreier  påsto hun at hun var alenemor til 3 . 2 av de har flyttet ut og hun har hatt samboer de siste 7 årene. Minst.. Men hun vant. 

Og så er hun plutselig veldig syk i en annen konkurranse,  og hun har visstnok hatt en tøff operasjon  og må være minst 3 uker helt i ro i en tredje. 

Hun er frisk som en fisk og i full jobb.  

Det frister nesten å skrive noe , typ :uff, så synd å høre , dette var nytt for meg, du var jo frisk i går!  Eller noe.. Men jeg tør ikke. Må jo omgåes dama jevnlig :P

Det hadde ikke irritert meg så veldig hadde det ikke vært for at hun ofte vinner disse tingene ved å lyve så det renner av henne. Det er andre som sikkert hadde trengt det mer tenker jeg..

Å grøss.... det hadde antakelig gått en djevel i meg - jeg tror ikke jeg hadde greid å la være og si noe :o 

Jeg har forsøkt å bekjempe en østeuropeisk bande som skulle stjele en vegvesenbil i natt... jeg gikk løs på dem med både karatespark og en diger rørtang - det var som å bekjempe betong.... det hjalp mao ikke veldig. Jeg våkna både svett og adrenalinhøy :lol: 

• Like 3
  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Skrevet

Sjekka selvangivelsen, og ble minna på at jeg må få fiksa skattekortet mitt. Får penger tilbake, men tror virkelig det hadde vært mer fornuftig å få pengene inn på konto hver måned heller enn i en pott (er kanskje ikke da jeg trenger de mest).

Tenkte på det for en måneds tid siden også, men da gav jeg opp pga java på skattetatens sider. Det er få ting jeg hater, men java er på lista. 

Skrevet

Skatten ja... måtte jo sjekke, jeg også, selv om jeg stort sett vet sånn ca hva jeg har i vente. Gikk ikke minus i år heller, men jeg kan vel ikke juble over å plutselig bli rik :)

Skrevet
11 timer siden, Raksha skrev:

:hug: Her er det ettervirkninger 19 år etter arveoppgjøret etter mammas foreldre. Helt sprøtt...

Vi har fortsatt etterdønninger etter arveoppgjøret fra tippoldeforeldrene mine og oldeforeldrene mine på den ene sida. Ironisk nok gadd ikke bestefaren min lage testament selv om slekta ble slitt i sønder av de tidligere oppgjørene, så drit fra det driver å ulmer for tida også. Blir helt oppgitt når jeg tenker på den greia.

Skrevet

Her gikk jeg godt i pluss gitt :D Jeg burde kanskje endre litt på skattekortet mitt slik at jeg får mer utbetalt i mnd, men jeg synes det er en veldig grei måte å spare på. De fleste av disse pengene skal rett på sparing så fort de er på konto :) 

I natt drømte jeg at Blaze ble bitt av en veldig giftig slange, og veterinæren tok det hele med stor ro, selv om Blaze var døende da vi kom dit. Uff, så fæl drøm! Jeg ble brått litt bekymret for hoggorm, og det har jeg aldri vært før.

Skrevet

@Siri jeg sliter skikkelig kjenner jeg :P

Da har jeg bestilt time til behandling av nesemidd for begge bikkjene.  Det er visst påvist nesemidd i hundeparken,  så da er det greit å behandle uansett. Nico begynner jo på kurs der tirsdag, greit at hun ikke sprer enda mer smitte.  

• Like 2
Skrevet

Godt i pluss her også :D Det var forventet siden jeg bevist trekker mye av det jeg jobber, men godt å se at de pengene ikke bare forsvinner og blir borte. 

Nu er det stallen! Vi har fri denne uka også vi :) Tror til og med jeg har fri noen dager neste uke. Men da er det jobbing til en prøve som står høyt opp på planen :P

Skrevet
3 timer siden, Mud skrev:

Dobbeltposter for å få ut litt frustrasjon.  

Jeg har en bekjent som er ganske ivrig på sånne giveaways-greier på fb . Greit nok det, men det er måten det blir gjort på som provoserer meg. 

Jeg får jo opp hva dama skriver og det er bare pisspreik for å høste sympati.  Når det skulle gies bort noe spillgreier  påsto hun at hun var alenemor til 3 . 2 av de har flyttet ut og hun har hatt samboer de siste 7 årene. Minst.. Men hun vant. 

Og så er hun plutselig veldig syk i en annen konkurranse,  og hun har visstnok hatt en tøff operasjon  og må være minst 3 uker helt i ro i en tredje. 

Hun er frisk som en fisk og i full jobb.  

Det frister nesten å skrive noe , typ :uff, så synd å høre , dette var nytt for meg, du var jo frisk i går!  Eller noe.. Men jeg tør ikke. Må jo omgåes dama jevnlig :P

Det hadde ikke irritert meg så veldig hadde det ikke vært for at hun ofte vinner disse tingene ved å lyve så det renner av henne. Det er andre som sikkert hadde trengt det mer tenker jeg..

I alle dager :blink: Der hadde jeg hatt store problemer med å holde meg! Evt hadde jeg screenshottet de ulike historiene og sendt til de som holdt give awaysene hun deltar på :aww: Den konfliktskye måten å gjøre det på :lol: 

1 time siden, Perfect Image skrev:

Her gikk det også fint med selvangivelsen :D også har jeg hatt en så fin start på dagen emoji813.png

Nå er det å bære inn masse klær som er Soph sitt fra bilen og fylle bilen med søppelsekker som skal på dynga isteden. Så er det møte på jobben før fyren min kommer innom for å spise lunsj med meg emoji813.png Jeg var med han og spilte basket igår og har vondt steder i kroppen jeg ikke visste gikk ann å ha vondt i emoji38.png

Basket ja, er det det det kalles i dag :teehe: Sorry, klarte ikke la være :lol: 

______

Her og ble det godt i pluss, som jeg forventet. Det syns jeg at jeg fortjener siden jeg faktisk betaler toppskatt :lol: (jeg visste faktisk ikke at jeg gjorde det før i fjor høst ellernoe :lol: ) Og trekker for mye i skatt med overlegg da, vi klarer oss godt fra måned til måned til tross for det, så denne ekstra "overraskelsen" er alltid hyggelig, og nå blir det jo litt trangere fremover pga permisjon og sånn, så er godt å ha litt bufferpenger og. Ny bil ønsker vi oss og, så hyggelig med litt tilskudd på den kontoen til neste år :yes: 

Skrevet
3 timer siden, Mud skrev:

Dobbeltposter for å få ut litt frustrasjon.  

Hvorfor ha postene hennes på newsfeed'en din da? :D 

1 time siden, Siri skrev:

Du er hjertelig velkommen :D. Vi har finfine styremøter, vi... det står blant annet både ytrefilét av hjort, og and i portvinssaus på menyen :D

Nais!! 

Det graves hos naboen i dag også :getlost: 

• Like 1
Guest vivere
Skrevet
7 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Æsj, en tusenlapp i restskatt. Håpet det skulle vippe i min favør! 

10k tilbake :P Så blir det interessant å se hvordan det går med skatteoppgjøret for min kjære. Blir det baksmell blir "fortjenesten" min redusert tilsvarende, i motsatt fall et gledelig tilskudd til Nord-Norgeferien til sommeren :)

Skrevet

Fikk som forventet ca 8000 til gode. Det + feriepenger kommer godt med når jeg ikke helt vet hvordan det blir med jobb framover, og uansett ikke får utbetalt noe annet i juni. 

Ellers sitter jeg på skolen og skal jobbe med litt tekst da, som vanlig nærsagt. Det er så fint vær ute i dag! Skal på Ensjø senere og ta litt bilder til masteroppgaven, det blir ålreit. Også skal jeg på date i kveld. :D

• Like 10
Skrevet
Akkurat nå, Ingvild skrev:

Ellers sitter jeg på skolen og skal jobbe med litt tekst da, som vanlig nærsagt. Det er så fint vær ute i dag! Skal på Ensjø senere og ta litt bilder til masteroppgaven, det blir ålreit. Også skal jeg på date i kveld. :D

Du VET at sånne dater må godkjennes av Sonen? Sant? :D 

• Like 1
Skrevet

Enkelte kollegaer er så morsomme...vi fniste så mye i går...håper ingen så det :teehe:

Skrevet

Får tillbaka 400 kr, jippie! :P

AN sitter jag och försöker göra egna rallybanor och inser vilken katastrofalt dålig fantasi jag har. Men kul är det!

• Like 2
Skrevet

Får igjen på skatten her også, så da får jeg fylt opp igjen sparekontoen som har lidd litt. 

Skrevet

Akkurat nå er jeg overrasket over skatteoppgjøret, hadde forventet smell siden jeg ikke endra skattekortet i fjor etter å ha gått langt over forventet inntjening. Håper jeg får de utbetalt i juni, i så fall blir det en fin mnd med både feriepenger og skattepenger. Får bare håpe TJ ikke får smell da ... Jeg trenger ny telefon nemlig. :aww: 

Nei, må vel skifte og så dra for å levere passhunden OG hilse på niesa til Bris. 8 uker gamle tollervalper er skrekkelig ekle altså. :wub: 

• Like 1
Skrevet

Får igjen litt på skatten jeg også. Det blir feriepenger og kommer godt med :P Bare et par tusen men du verden så mye det er når man lever på aap... for vi trenger jo ikke feriepenger eller ferie vi som har ferie hele året :sheldon:

• Like 3
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...