Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

3 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg laget denne her om dagen. Syns det var godt. @Caroline lagde den også, men husker ikke om hun gav noen tilbakemelding til meg nå (trøtt som en strømpe i dag også, skal bli SÅ godt med ferie)  Men den er muligens ikke så barnevennlig. Men du kan mer eller mindre se på at den lager seg selv.

Det var godt :ahappy: Jeg skal lage den her idag. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg laget denne her om dagen. Syns det var godt. @Caroline lagde den også, men husker ikke om hun gav noen tilbakemelding til meg nå (trøtt som en strømpe i dag også, skal bli SÅ godt med ferie)  Men den er muligens ikke så barnevennlig. Men du kan mer eller mindre se på at den lager seg selv.

Jeg synes verken laks, asparges eller fenikkel er godt :aww:  Men fikk meg en tur innom rema1000 siden da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Du skjønner at dyret ikke er interessert i nærkontakt når du legger deg ved siden av han foran ovnen og det første han gjør da er at han reiser seg og går og legger seg i huset sitt istedet. Ok gullet,jeg tar hintet.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å innse at jeg ikke er bare forkjøla, men har influensa. Nå er formen verre enn den har vært hele uka, etter den lille runden jeg gikk i dag. Evt har jeg fått en infeksjon, så mulig jeg må putle meg en tur til legen i morra. Kjenner meg som om jeg er overkjørt av en dampveivals...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

Middagsforslag takk :aww: Har ingen inspirasjon til noen ting :lol:

 

vi spiste dette i dag, veldig godt! http://www.greteroede.no/oppskrifter/162030710.o2?from=newsletter&utm_source=Middagstips&utm_campaign=dc7b9f8edf-Middagstips_man-tor&utm_medium=email&utm_term=0_b0ee393754-dc7b9f8edf-74183817&mc_cid=dc7b9f8edf&mc_eid=3ded4fc1cc
 

Den ble nok ikke så lett som i oppskrifta da, for vi brukte vanlig couscous og kjøttdeig, men den gav oss et tips til variasjon i middagene og det var jo det som var målet :D

 

@Raksha synd det ikke gikk med babymøen :bye:

 

---------------

AN funderer jeg på om jeg skal komme meg ut på tur med et par hunder, eller om jeg skal drøye det litt til... sofaen er veldig god akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Bare å innse at jeg ikke er bare forkjøla, men har influensa. Nå er formen verre enn den har vært hele uka, etter den lille runden jeg gikk i dag. Evt har jeg fått en infeksjon, så mulig jeg må putle meg en tur til legen i morra. Kjenner meg som om jeg er overkjørt av en dampveivals...

God bedring!

Jeg har lyst å legge meg for kvelden, men jeg bør vel lage middag først.... problemet er bare at da må jeg rydde kjøkkenet først. Holder det med skiver??? :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malinka skrev:

God bedring!

Jeg har lyst å legge meg for kvelden, men jeg bør vel lage middag først.... problemet er bare at da må jeg rydde kjøkkenet først. Holder det med skiver??? :aww: 

Skiver er utmerket middag, det :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kokospaniel Var tidlig inn på på flyet, satt meg innerst med vinduet, puttet øreproppene i øret og gikk i koma. Merket ingenting før vi fikk bakkekontakt på Flesland igjen [emoji14]. Fikk ikke med med verken sikkerhetsvideo eller takeoff. Jaja, sånn er det å være komatrøtt!

Jeg skal fly ut fra Flesland med morraflyet til KLM om to uker, det blir nok noe tilsvarende snorking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fine soniser :wub: Er supertrist å miste kalver sånn. Diaré er skummelt, men jeg har aldri sett det gå så ekstremt fort før.   

Heldigvis klarte oksekalven som hadde luftveisinfeksjon seg strålende, han spretter rundt i bingen sin og er bare søt. Og så har vi Margrete, Kristine og Anton også som vokser og trives, og enda en som ikke har fått navn enda. Opp og kose litt med dem i morgen og tenke på at Babymø ikke har vondt i magen sin lenger.  Heldigvis skjønner ikke lillemor at kalven hun døpte Babymø og kosa masse med på lørdag, er borte. Hun trenger ikke skjønne livets harde realiteter enda. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Line skrev:

Bare å innse at jeg ikke er bare forkjøla, men har influensa. Nå er formen verre enn den har vært hele uka, etter den lille runden jeg gikk i dag. Evt har jeg fått en infeksjon, så mulig jeg må putle meg en tur til legen i morra. Kjenner meg som om jeg er overkjørt av en dampveivals...

Ugh, god bedring! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Du tuller? Hvis skoleverket hadde gjort jobben sin, så burde det ikke vært noen tvil om hva som foregikk i konsentrasjonsleirene. 

Godt ikke jeg skreiv hva jeg tenkte da jeg så programmet i går da, for mine tanker gikk litt mer i retning av at om det er det der som kjemper for hvit overmakt, så er det vel neppe noen fare for at det noen gang blir hvit overmakt, det er jo en gjeng med innavla hillbillys som burde fått seg litt mer utdannelse og oppdragelse. Ja, jeg mener å være nedlatende. 

Denne skal til Line også, sonen tuller.

Hvis skoleverket hadde gjort jobben sin? Regner med at skoleverket gjorde jobben sin i en annen sak svært nært i både tid og land, virket ikke som det virket så godt gjorde det? 

Resten gidder jeg ikke kommentere, det virker bare mot sin hensikt. 

 

Jeg skal snart se på Schrødingers katt, det tror jeg kan bli spennende. Ellers fyrer jeg, og koser meg nyvasket gullefnutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt litt skuffa over at gubben ikke kan ofre 4x1 time for å være med på valpekurs, annenhver uke er han jo på jobb. Men stolt av lille tullingen min da, som greide seg ganske greit selv om han egentlig var soveklar da vi skulle dra og dessuten måtte på do hele timen. Han er litt kresen på doplasser så han holder seg gjerne til vi kommer hjem, nå var han nøden nok til å gå når alle de andre hundene hadde dratt.

Er sliten etter kort natt og lang dag. Valpen fant ut han ville leke i hagen da vi var ute for å tisse i natt, så fant han en stein å tygge på som hen vet godt at jeg ville tatt fra ham. Dermed ble det jo kjempeviktig å ikke komme i nærheten av meg. Å jage valp i en halvtime iført strømpebukse, singlet, jakke og støvler er ikke min favorittsyssel klokka halv tre om natta altså... Trene innkalling er definitivt på lista, trenger en "kom her øyeblikkelig uansett hva"-kommando. 

Top Gear på skjermen, sovende valp på gulvet, kakao i koppen, da mangler bare gubben som er på pubquiz i et par timer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Pixie skrev:

Å jage valp i en halvtime iført strømpebukse, singlet, jakke og støvler er ikke min favorittsyssel klokka halv tre om natta altså... Trene innkalling er definitivt på lista, trenger en "kom her øyeblikkelig uansett hva"-kommando. 

Evt har du ham bare i bånd? 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Mona skrev:

@Perfect Image

Er fingermat et alternativ? Jeg liker å lage søtpotetfries, hummus, kanskje noen rå paprikabiter, litt salat etc. Enkelt og godt!

Jeg er kjøtteter :aww: Klarer å stappe i meg grønnsaker og sånt ved selvtvang, jeg nyter ikke akkurat. Men søtpotetfries er jo faktisk godt da, det synes jeg. Eksen er opphengt i søtpotet, så når han kommer har vi jo nesten bare det.

Om jeg ikke har noe som en gang har enten flakset, gått eller svømt så føles det ikke ut som ekte middag :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Jeg er kjøtteter :aww: Klarer å stappe i meg grønnsaker og sånt ved selvtvang, jeg nyter ikke akkurat. Men søtpotetfries er jo faktisk godt da, det synes jeg. Eksen er opphengt i søtpotet, så når han kommer har vi jo nesten bare det.

Om jeg ikke har noe som en gang har enten flakset, gått eller svømt så føles det ikke ut som ekte middag :lol: 

Det er veldig en vanesak. Jeg er ikke 100% veggis (ennå), men av og til finner jeg ut at det er minst en uke siden jeg har spist kjøtt eller fisk. Og grønnsaker tilberedt på bra måte kan jo smake på tusen forskjellige måter da. Prøv en indisk, vegetarisk curry for eksempel. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Jeg er kjøtteter :aww: Klarer å stappe i meg grønnsaker og sånt ved selvtvang, jeg nyter ikke akkurat. Men søtpotetfries er jo faktisk godt da, det synes jeg. Eksen er opphengt i søtpotet, så når han kommer har vi jo nesten bare det.

Om jeg ikke har noe som en gang har enten flakset, gått eller svømt så føles det ikke ut som ekte middag :lol: 

Skjønner :D Jeg er omvendt - spiser forsåvidt kjøtt og fisk, men foretrekker ofte grønnsakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Det er veldig en vanesak. Jeg er ikke 100% veggis (ennå), men av og til finner jeg ut at det er minst en uke siden jeg har spist kjøtt eller fisk. Og grønnsaker tilberedt på bra måte kan jo smake på tusen forskjellige måter da. Prøv en indisk, vegetarisk curry for eksempel. :ahappy:

Jeg tror også det er vanesak, og sånne ala gryterett greier hadde sikkert gått ned men jeg har ingen ork til overs å stå og kokkelere så mye eller behov for å kutte ut kjøtt/fugl/fisk for øyeblikket. Og jeg vet at det er lite miljøvennlig å tenke sånt bla bla, men det er ikke en fanesak for meg for øyeblikket. En dag skal jeg komme meg ditt jeg klarer å ha to kjøtt/fisk/fugl frie middager i uken, men det er bare ikke akkurat nå hehe.

Jeg liker virkelig ikke grønnsaker. Jeg brekker meg og kaster opp av feks rå tomater/agurk, og alt annet synes jeg har ekkelt konsistens og sjeldent jeg synes noe er godt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...