Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Tror jeg sto eksamen i dag så har en hel uke fri. Hva gjør man da? Eneste jeg har på planen er å ri lånehesten så mange dager som mulig og gå tur med bikkja. Også skal leiligheten få en skikkelig rundvask. Hmm.. Ikke vandt til å ha fri jeg[emoji14]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, minstemann skrev:

Det er sikkert litt seint nå :P Men til en annen gang: Mamma har også en gammel, gammel komfyr og hun legger en liten tresleiv inn mellom døra og komfyren for å holde den på gløtt.

 

Jeg endte med en saks, tenkte at den ikke begynte å brenne like fort som en grytelapp og lignende.

4 timer siden, Siri skrev:

Har veldig lyst til å dra på skitur med hundene, men jeg kan jo ikke ta med begge hundene på Budor når det er så mye folk som det sikkert er - det blir jo bare flaut... det er jo flaut å bare skulle dra avgårde med Willy som gauler og bærer seg liksom, også kan jeg jo ikke gå med en og en hund - da er det jo synd på den som ikke får være med. OG - tenk om vi møter dama som snørekjører med KATT i skiløypene? Da vet jeg om "noen" som kommer til å tilte i vinkel... er man ikke litt dristig når man går med katt i skiløypa når man vet at det også er masse hunder der som ikke nødvendigvis er under kontroll? 

Atte, katt???

3 timer siden, JeanetteH skrev:

.....skal jeg pakke. Men jeg aner ikke hva jeg skal denne uken, om jeg blir en uke eller hva slags vært det er. Og skal alt fra trening, utstilling, skogstur til restaurant middager. Finne fram en koffert kanskje? :lol: 

God tur og kos deg!

3 timer siden, Line skrev:

Lege halv tre. Ganske overbevist om at dette har blitt bihulebetennelse gitt. Håper jeg har rett, for da  vil antibiotika få opp formen ganske raskt. Finne ut om bror er hjemme i dag da, for da skal jeg dumpe hundene på ham så han kan gå tur med dem når jeg er hos legen. Evt pappa om bror ikke er hjemme.

Æsj, masse god bedring!

2 timer siden, LØJ skrev:

Tror dette blir en innmari fin dag:) Og så planlegger jeg en eremitt-helg...deeet blir digg det:happy1:

Åh, så deilig med folk som tar vare på seg selv og unner seg ting som andre synes er "trist og ensomt".

1 time siden, *Kat84* skrev:

http://www.dagbladet.no/2016/02/12/nyheter/kvinnesak/kvinnesakskvinner/kvinnedagen/unge_venstre/43119963/

Denne dukket opp på Facebookveggen min nettop. 
Er det dette som er feminisme for tiden? I så fall er ikke jeg feminist! :wacko: 
Fy fader for noen ufordragelige folk... 

Nå vet jeg ikke hvem du synes er mest ufordragelig, den med amper retorikk eller den som synes vi skal ha bordell og prostitusjon i landet - men om du tror feminisme er en eneste ting, da stemmer det nok at du ikke er en oppdatert feminist, ja.

1 time siden, Christine skrev:

Vet man kan stille hund med vet.attest pga manglende tenner, men gjelder det også for de som må bøte med tenner pga dårlig tannhelse? 

Ikke sikkert det blir trekking altså, men bare kjekt å vite :) 

Du kan fint komme med veterinærattest på at tre tenner er fjernet på grunn av skade/helse. Tannmangel fordi tennene ikke var der får du ikke attest på. Jeg vet noen har forsøkt seg med røntgenbilde som viser at tennene ligger nedi gummen, og bare ikke kom opp. Men det er fremdeles tannmangel, dommer dømmer det de ser i ringen, ikke under røntgenapparatet. Men om du må operere bort tenner, er det større sjanse for at dommer tar hensyn til det. Husk da at attesten må ha hundens ID-nummer for å være gyldig, og den bør også være på engelsk da de fleste dommere er ganske dårlig på å lese norsk.

Jeg hadde attest på gamle Even, da han måtte fjerne en del tenner på grunn av tannkjøttbetennelse og en veterinær som feilbehandlet ham. Det var en eneste dommer som trakk i premiegraden på grunn av tennene - han hadde fjernet alle fortennene i underkjeven, så dommer mente det var umulig å dømme om han hadde saksebitt eller ei. Så senere vil jeg nok også få skrevet i attesten hva slags bitt hunden har, om jeg må fjerne fortenner. Alle andre dommere aksepterte attesten og dømte hunden som den var - men han var 10 år da han ble operert, og da er ikke tenner det viktigste.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MonicaT skrev:

Er det noe annet enn laks og kylling som er godt i lefse?

Står og venter på toget. Litt sent ute i dag. Men det er jo lyst ute. Deilig :) 

 

Kald ribbe med sennep, brunost, stekte kjøttpølser og sennep, sukker, sukker og kanel, sylte og sennep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SFX skrev:

Nå vet jeg ikke hvem du synes er mest ufordragelig, den med amper retorikk eller den som synes vi skal ha bordell og prostitusjon i landet - men om du tror feminisme er en eneste ting, da stemmer det nok at du ikke er en oppdatert feminist, ja.

Er det "amper retorikk" å be folk som er uenig med deg om å suge **** 10 ganger om dagen? At voksne damer sjikanerer tenåringer? Å trakassere fremfor å diskutere? Hadde Kari Jaquesson vært en mann, hadde ingen syns det der var greit. Det er ikke greit bare fordi at hun er av hunkjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, SFX skrev:

 

Du kan fint komme med veterinærattest på at tre tenner er fjernet på grunn av skade/helse. Tannmangel fordi tennene ikke var der får du ikke attest på. Jeg vet noen har forsøkt seg med røntgenbilde som viser at tennene ligger nedi gummen, og bare ikke kom opp. Men det er fremdeles tannmangel, dommer dømmer det de ser i ringen, ikke under røntgenapparatet. Men om du må operere bort tenner, er det større sjanse for at dommer tar hensyn til det. Husk da at attesten må ha hundens ID-nummer for å være gyldig, og den bør også være på engelsk da de fleste dommere er ganske dårlig på å lese norsk.

Jeg hadde attest på gamle Even, da han måtte fjerne en del tenner på grunn av tannkjøttbetennelse og en veterinær som feilbehandlet ham. Det var en eneste dommer som trakk i premiegraden på grunn av tennene - han hadde fjernet alle fortennene i underkjeven, så dommer mente det var umulig å dømme om han hadde saksebitt eller ei. Så senere vil jeg nok også få skrevet i attesten hva slags bitt hunden har, om jeg må fjerne fortenner. Alle andre dommere aksepterte attesten og dømte hunden som den var - men han var 10 år da han ble operert, og da er ikke tenner det viktigste.

Mja.... De senere års mestvinnende dvergdachs i Norden, lever på en attest som sier at røntgen viser roten av en incessiv  som aldri kom ut, og da visstnok har knekt nede i gummen. Tror det er en eller to dommere som ikke har kjøpt den attesten. Dyret har vinnertitler fra x-antal land også, inkl ww og ew..... Og på en tysk rase er ikke tannmangel noe som skal tas lett på, egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

http://www.dagbladet.no/2016/02/12/nyheter/kvinnesak/kvinnesakskvinner/kvinnedagen/unge_venstre/43119963/

Denne dukket opp på Facebookveggen min nettop. 
Er det dette som er feminisme for tiden? I så fall er ikke jeg feminist! :wacko: 
Fy fader for noen ufordragelige folk... 

Jeg er feminist og feminisme er som @SFX sier mye mer enn Ottar. Under Arbeid ved Madeleine Schult skriver bra om "Hva er feminisme" en fin artikkel om alt feminisme kan være, men den skraper likevel bare overflaten. :) Jeg kan forøvrig anbefale boken F -ordet 155 grunner til å være feminist 

feminist_3.png

 

feminist_8.png

feminist_10.png

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
8 minutter siden, Lemen skrev:

Jeg er feminist og feminisme er som @SFX sier mye mer enn Ottar. Under Arbeid ved Madeleine Schult skriver bra om "Hva er feminisme" en fin artikkel om alt feminisme kan være, men den skraper likevel bare overflaten. :) Jeg kan forøvrig anbefale boken F -ordet 155 grunner til å være feminist 

feminist_3.png

 

feminist_8.png

feminist_10.png

Ja, jeg vet at det er noe helt annet enn Ottar egentlig. Men de stiller ikke akkurat ekte feminister i noe godt lys. Slike som dem ødelegger saken. 

Og hvis dette er det som skal bli gitt oppmerksomhet og være det faktiske ansiktet utad vil jeg absolutt ikke kalle meg feminist. Da må det en ny betegnelse på banen som effektivt mindre belastet. Inntil videre sier jeg heller at jeg har meninger, og setter ikke noe merkelapp på dem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mac med word, og word har over en lang periode nå krevd litt ømfintlig håndtering. Jeg har funnet ut av div knep som får programmet i gang igjen, men nå er jeg litt lei. Føler jeg oppgraderer til siste programvare titt og stadig (tilstanden beskrives som kritisk å få oppgradert - som om det er en feil de skal rette opp), men jeg er lite imponert over hvor mye det henger og at det aldri blir forbedring. Flere som har det slik? Noen tips til hva som kan forbedre situasjonen? Hjelper det å fjerne hele greia for så å reinstallere, eller får jeg kanskje ikke brukt CD-en som fulgte med når jeg kjøpte (er jo sperre for 1 bruker)? Macen er relativt full og rundt 4 år gammel, men den funker som den alltid har gjort til alt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, tutle skrev:

Jeg har mac med word, og word har over en lang periode nå krevd litt ømfintlig håndtering. Jeg har funnet ut av div knep som får programmet i gang igjen, men nå er jeg litt lei. Føler jeg oppgraderer til siste programvare titt og stadig (tilstanden beskrives som kritisk å få oppgradert - som om det er en feil de skal rette opp), men jeg er lite imponert over hvor mye det henger og at det aldri blir forbedring. Flere som har det slik? Noen tips til hva som kan forbedre situasjonen? Hjelper det å fjerne hele greia for så å reinstallere, eller får jeg kanskje ikke brukt CD-en som fulgte med når jeg kjøpte (er jo sperre for 1 bruker)? Macen er relativt full og rundt 4 år gammel, men den funker som den alltid har gjort til alt annet. 

Er det ikke sånn at Apple produkter ikke kan brukes sammen med Microsoft da? Eller er det slutt på de tidene nå? Det er 12 år siden jeg brukte det sist. Heldigvis :P 

Det har vært egne tekstbehandlingsprogrammer som passer til Mac. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ja, jeg vet at det er noe helt annet enn Ottar egentlig. Men de stiller ikke akkurat ekte feminister i noe godt lys. Slike som dem ødelegger saken. 

Og hvis dette er det som skal bli gitt oppmerksomhet og være det faktiske ansiktet utad vil jeg absolutt ikke kalle meg feminist. Da må det en ny betegnelse på banen som effektivt mindre belastet. Inntil videre sier jeg heller at jeg har meninger, og setter ikke noe merkelapp på dem. 

 

Men hva er en ekte feminist? Det finnes ingen god fasit på det, organisasjonen Ottar er helt klart en viktig feministisk organisasjon slik jeg kjenner den. Forøvrig er jeg helt enig med Kari Jaquesson, selv om jeg ikke ville brukt samme retorikk. Om du velger å ikke kalle deg feminist er helt ok for meg, det er en merkelapp jeg er veldig komfortabel med, jeg kan bare anbefale deg å sette deg mer inn i feminismen for det er et mye større og bredere felt enn det tabloidene velger å skrive om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, *Kat84* skrev:

Er det ikke sånn at Apple produkter ikke kan brukes sammen med Microsoft da? Eller er det slutt på de tidene nå? Det er 12 år siden jeg brukte det sist. Heldigvis :P 

Det har vært egne tekstbehandlingsprogrammer som passer til Mac. 

Jeg kjøpte word på apple.com samtidig med macen :P så de har noe som er kompatibelt med mac. Valgte å ikke gå for apples egne Pages siden VGS jeg begynte på da kun håndterte OpenOffice og Microsoft Word. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lemen skrev:

Men hva er en ekte feminist? Det finnes ingen god fasit på det, organisasjonen Ottar er helt klart en viktig feministisk organisasjon slik jeg kjenner den. Forøvrig er jeg helt enig med Kari Jaquesson, selv om jeg ikke ville brukt samme retorikk. Om du velger å ikke kalle deg feminist er helt ok for meg, det er en merkelapp jeg er veldig komfortabel med, jeg kan bare anbefale deg å sette deg mer inn i feminismen for det er et mye større og bredere felt enn det tabloidene velger å skrive om.

Enig med Kari Jaquesson om hva da? At man burde suge **** fordi man ikke syns at man trenger å ha "Håndhev sexkjøploven" som parole? At hun, av alle, bruker den slags retorikk, er jo latterlig, hun lagde en big deal av å bli parodiert av Trygdekontoret, så jeg ble faktisk både overraska og skuffa over at hun synker ned på det nivået sjøl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Enig med Kari Jaquesson om hva da? At man burde suge **** fordi man ikke syns at man trenger å ha "Håndhev sexkjøploven" som parole? At hun, av alle, bruker den slags retorikk, er jo latterlig, hun lagde en big deal av å bli parodiert av Trygdekontoret, så jeg ble faktisk både overraska og skuffa over at hun synker ned på det nivået sjøl. 

Jeg er enig med Kari Jaquesson om å beholde parolen "Håndhev sexkjøploven, flere og bedre hjelpetiltak", fremfor å fjerne den som representanten fra Venstre ønsket. At jeg ikke ville brukt samme retorikk har jeg allerede sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi nådd det punktet at vi aksepterer det å be noen suge **** ti ganger for dagen, syttenåringer, til og med, som retorikk? Det er ikke dårlig retorikk, eller amper retorikk, eller dårlig retorikk, det er en kjip hersketeknikk på grensen til personangrep og Kari Jacquesson (og alle andre) burde vite bedre.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Klematis skrev:

Vi skal på hytta i helgen. Strålende sol, tantebarn og bare kos!

Det som er fint med å ha hytta på gården til familien er at de fyrer før jeg kommer,så hytta er god og varm så hverken små chihuahuagutter eller frosne matmødre fryser. Lufter vi så er det for lappepelsen sin del:-) 

Det der hørtes bare veldig koselig ut. :ahappy:

Å være feminist betyr vel i bunn og grunn bare at man tror på likestilling og likeverd, i praksis jobber feminister da mot ting som tvangsekteskap, kjønnslemlestelse, for selvbestemt abort osv. Verre er det vel egentlig ikke. At det finnes feministiske organisasjoner man ikke er enige med har ikke noe med selve utgangspunktet å gjøre. 

Jeg har gått og gått og gått sammen elevene mine i dag. Har i grunnen gått mye mer enn knærne mine liker. Og når jeg først får skikkelig vondt i knærne begynner jeg å feilbelaste så jeg får vondt i hofter og føtter også. Heldigvis pleier det å gå over etter litt sofing. Det kan dogsa være glade for. (Av og til kunne jeg virkelig tenkt meg noen som tok med hundene på tur sånn av og til).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern har vært hjemme sammen med hundene i dag siden han skal på kurs til kl 17. Det betyr at jeg rekker nesten 1,5 time tur med Blaze før han drar, og Felix slipper å være alene. Han er smått halt ennå. Trodde han var bra, men etter turen på onsdag haltet han igjen. 

Samboern kommer og leverer Blaze på jobb til meg om ca 20 min, da er det endelig helg :ahappy: *Finne frem ullklærne man hadde på vei til jobben*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Hvor skal DU????? :o 

 

Jeg skal en tur til "the dark side" og se om de tar imot Eskil bergensere :lol: 

og besøke morfar litt  

1 time siden, SFX skrev:

 

God tur og kos deg!

 

Takk :) 

...skal jeg slå i hel 1,5 time på Gol.  Jeg kjørte hit for å gå på polet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre skitur idag :D Lønner seg å holde i maskinpreppa spor på dette føret :P Vigdis var rå idag! Uten hu hadde ikke jeg kommet opp de helsikkes bakkene på bakglatte ski (må lære meg å smøre ordentlig, blått går ikke til alt tydeligvis :P ) hu krumma ryggen og trakk alt den lille kroppen maktet! Ny WP champion? Hadde jeg bare syntes at den sporten er alright skulle hu jaggu ftt prøvd :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...