Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Helt greit å bo i gokk og ikke få noe særlig kommentarer på bikkjene mine lenger :lol: Siste var vel da jeg bodde på rena og det eldre ekteparet med gordonsetter måtte hilse på venninna mi sin blandingshund, men trengte ikke hilse på Lupin for sånn hadde de selv :lol: 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Derfor lurer jeg på en av de to gutta her, sånn helt uten å ha spurt eierene vel å merke :P 

dsc_0046.jpg?w=604&h=403

11401248_10152865128761269_6603733388829

Begge er vel knapt 12 mnd på bildene, så gleder meg til å se hvordan de har utviklet seg over vinteren. Det er vel de to gutta jeg kjenner best utenom Skessa.

FIne gutter :D

Vi har vært på miljøtrening på Løten i kveld. Nå skal vi bare slække resten av kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi trent litt gitt.  Flinke Toddy tisset ikke en eneste gang! 

Vi trener egentlig bare på å slappe av rundt andre hunder ( DET er vanskelig det! ) , og vi fikk faktisk trent litt sitt OG ligg! Lp-husky :lol:

Og jeg som alltid har sagt at jeg aldri kunne tenkt meg schæfer pga all pipinga har møtt meg selv i døra med Toddy. Alle hunder skulle "snakkes " om. 

Pip, maoo,  oooooh, piiip..

Nico var superflink selvfølgelig,  hun elsker agility.  Det går ikke så fort, men det er sambo sin feil :lol:

Hadde de trent litt oftere enn 1 gang hver andre måned tror jeg faktisk Nico kunne blitt en ok agilityhund :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den store forskjellen på sheltie og collie, egentlig? Bortsett fra det åpenbare med størrelsen? Det ser ut som to størrelsesvarianter av samme rase for meg, så at de er så ulike skjønner jeg ikke helt :P Begge er opprinnelig fårehunder, smale skaller med dyptliggende øyne, siluettet ser likt ut fordi pelsen er lik osv.. 

--

AN elsker jeg Ibux! Har slitt litt med vondt i magen som ikke er sånn som jeg pleier å ha. Det har eskalert litt de siste dagene, fra litt murring under stomien-ish, til nesten å kjennes ut som åpningsveer :P Det kommer og går, men jeg antar det ikke er helt normalt. Og nei, jeg er ikke gravid, så jeg føder neppe :aww: Ubehagelig er det i hvert fall. Fortsetter det sånn i helgen, vurderer jeg faktisk legevakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Monikawt skrev:

Hehe :) hund er hund når det gjelder mye, men ikke alt :P 

Mehhh, jeg har en sånn sol-dings i bilvinduet hvor det står "anything your dog can do, my dachshund can do better". Jeg mener det selvsagt dypt og oppriktig :innocent: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Mehhh, jeg har en sånn sol-dings i bilvinduet hvor det står "anything your dog can do, my dachshund can do better". Jeg mener det selvsagt dypt og oppriktig :innocent: 

Hahaha :teehe:   jeg hadde likt å hatt en slik en selv, med drever da såklart. Men ville nok ikke ment det heelt dypt og oppriktig nei :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Selvsagt er det to ulike raser NÅ, men det er jo størrelsesvarianter av en langnesa gjeterhund fra høylandet, som shiba er en mindre variant av akita, som staffen er mindre variant av en amstaff. Hvis collie og sheltie ikke har noe med hverandre å gjøre er det i så fall det merkeligste sammentreffet av naturlig utvalg jeg har vært borte i. :lol: 

Shetland sheepdog er en krysning av collie (og/eller skotsk fårehund), King Charles spaniel og en shetlandsk gjeterhund som nå er utdødd. Så de har noe med hverandre å gjøre, men de er mindre like i standard/fjes/uttrykk enn shiba og akita, eller riesen og dvergschnauzer.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å gi bort hundene mine i dag, men (da desverre, nå heldigvis :lol: ) så ville ikke jenta ha de :teehe: 

på tur i dag så dukka det plutselig opp et par hester på jordet ved siden av oss, som gikk samme vei som oss. Hundene titta, men gjorde ikke stort ut av det. Så fant jeg ut tilslutt at jeg skulle snu, og like etter skulle tydeligvis hestene det også. Så jeg måtte bokstavelig talt DRA hundene etter meg. Noen hundre meter! Når hestene kom opp ved siden av oss kom det noen bjeff fra Taipa, og ene rytteren lo litt og sa til henne "hesten er ikke redd for deg skjønner du". Jeg var lei av bikkjene da, det er tungt å dra med seg tilsammen 35 kg i full motstand, så jeg spurte om hun ville ha de :P hestene fortsatte forbi oss, og da begynte de små 35 kiloene å dra alt de kunne, så da måtte jeg bli anker. 

Fikk i det minste trimma litt.. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, JeanetteH skrev:

:lol: nei altså det ene alternative er jo egentlig en WK. Det andre alternative er sett på pga sitt slektskap til kull V. Så er jo da kull V tredje alternativet. Men jeg har liksom en liten sperre pga alder, men så var det så fine en sa til meg her: Om du parrer en 2,5-3 år gammel tispe med en 5 år gammel hannhund så er det ingen som tenker på det. Så hvorfor er det annerledes enn å bruke omvendt?

Forskjellen er vel heller at en hannhund på 2,5 år KAN i teorien har 5 kull på ett år, det kan ikke en tispe. Men om første kullet til hannhunden er da også spres over 6 år videre på 5 kull, så er liksom historien en annen.

Derfor lurer jeg på en av de to gutta her, sånn helt uten å ha spurt eierene vel å merke :P 

dsc_0046.jpg?w=604&h=403

11401248_10152865128761269_6603733388829

Begge er vel knapt 12 mnd på bildene, så gleder meg til å se hvordan de har utviklet seg over vinteren. Det er vel de to gutta jeg kjenner best utenom Skessa.

Jeg må helt ærlig si at jeg syns ikke det er så rart at de tar feil av tan farget kelpie og tan farget Shäferhund jeg :P 

 

Flotte begge to, men han øverste der altså :wub: Når var det du skulle ha dette kullet sa du? :P 

Jeg og samboern har spist sushi, nå blir det sukkerfri gele til dessert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Flotte begge to, men han øverste der altså :wub: Når var det du skulle ha dette kullet sa du? :P 

Jeg og samboern har spist sushi, nå blir det sukkerfri gele til dessert :) 

Tidlig 2017 :P 

De to gutta er kullbrødre, og det kan ha skjedd en god del med de siden jeg så de sist tidlig høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Eplefe skrev:

Shetland sheepdog er en krysning av collie (og/eller skotsk fårehund), King Charles spaniel og en shetlandsk gjeterhund som nå er utdødd. Så de har noe med hverandre å gjøre, men de er mindre like i standard/fjes/uttrykk enn shiba og akita, eller riesen og dvergschnauzer.

Really now?

12647497_10153459932691985_3268903607619

Hode: Proporsjoner i hodet er av største betydning og må stå i forhold til hundens størrelse. Sett både forfra og fra siden ligner det en stump, tørr kile med myke konturer. Sidene skrår gradvis og mykt av fra ørene til den sorte snutespissen. Sett i profil er skalle og snuteparti parallelle og like lange, delt av stoppet. Senter i et korrekt stopp ligger midt mellom de innerste øyekrokene og er hodets midtpunkt. Skallen fra øyebryn til undersiden av kjeven er aldri overdreven dyp.

Hode: Edelt og elegant uten overdrivelser; sett ovenfra og fra siden formet som en lang, stump kile som avtar i bredde fra ørene til nesebrusken. Skallens bredde og dybde står i forhold til skallens og snutepartiets lengde. Hodet må være i forhold til hundens størrelse. Det karakteristiske uttrykket oppnås ved perfekt balanse og kombinasjon av skalle og snute, øynenes form, farge og plassering, samt korrekt plasserte og bårne ører.

12647153_10153459933401985_7056650790715

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper NKK får SMS-varsling for kritikker opp og gå før Bø. Syntes mobilnettet der oppe er tregt fra før av og telefonen min er allergisk mot å ha nettet på, den dør på seg bare man setter på 4G'en :lol: 

Appropo, jeg må finne meg en ordning for å få skrevet ut alle startnummerene før Bø. Skriveren her er død og kontorskriveren nekter å motta signaler fra min PC. Frastøter meg elektronikk :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Line skrev:

Really now?

12647497_10153459932691985_3268903607619

Hode: Proporsjoner i hodet er av største betydning og må stå i forhold til hundens størrelse. Sett både forfra og fra siden ligner det en stump, tørr kile med myke konturer. Sidene skrår gradvis og mykt av fra ørene til den sorte snutespissen. Sett i profil er skalle og snuteparti parallelle og like lange, delt av stoppet. Senter i et korrekt stopp ligger midt mellom de innerste øyekrokene og er hodets midtpunkt. Skallen fra øyebryn til undersiden av kjeven er aldri overdreven dyp.

Hode: Edelt og elegant uten overdrivelser; sett ovenfra og fra siden formet som en lang, stump kile som avtar i bredde fra ørene til nesebrusken. Skallens bredde og dybde står i forhold til skallens og snutepartiets lengde. Hodet må være i forhold til hundens størrelse. Det karakteristiske uttrykket oppnås ved perfekt balanse og kombinasjon av skalle og snute, øynenes form, farge og plassering, samt korrekt plasserte og bårne ører.

12647153_10153459933401985_7056650790715

 

Ja, egentlig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av sheltie/collie, DS/riesen og akita/shiba, så synes jeg at de som ligner minst på hverandre er akita/shiba. Men alle er svært like når man ser generelt på det, og jeg skjønner ikke problemet med å innrømme det heller. Det at to raser er utseendemessig like til tross for størrelsesforskjell gjør dem jo ikke til en rase.

12705422_10153459965671985_6090048083492

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:
7 minutter siden, Lola Pagola skrev:
3 minutter siden, Lola Pagola skrev: Tiggeren

IMG_20160205_221242.thumb.jpg.24c78b3317dc3ed15eaf56b68b525d6b.jpg

 

HAR DU EN DATE DER VI IKKE VET OM?! ER DET DER ROSER?! DETAILS! HAR SONEN GODKJENT HAN KANSKJE!!!

 

[emoji38]:lol:  :lol:det er nok bare svogeren min :/

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev: [emoji38]:lol: det er nok bare svogeren min :/

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Nå ble jeg nesten bekymret for at du hadde glemt oss i en slik prosess altså. PUH!

 

 

Shit, nei det kunne virkelig ikke falle meg inn! Først må jo sonen godkjenne før foreldre kan få møte!

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
21 minutter siden, maysofie skrev:

Appropo, jeg må finne meg en ordning for å få skrevet ut alle startnummerene før Bø. Skriveren her er død og kontorskriveren nekter å motta signaler fra min PC. Frastøter meg elektronikk :aww: 

Jeg har dustepc som aldri virker slik jeg vil. Fant ut at jeg kunne laste ned en app på mobilen og både printe ut derfra og scanneinn på mobil :D

Men da må du ha en skriver som er trådløs som koples til WiFi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...