Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

:hug: @Ganzie :( 

 

Er det flere her som har unger som bare løper til de treffer veggen, snur, og løper til de treffer den andre veggen, snur igjen, løper, osv....? :whistle: De er aktive. Helger er fullstendig mayhem. Men i morgen er det barnehage! :D:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Akkurat nå, Wednesday skrev:

:hug: @Ganzie :( 

 

Er det flere her som har unger som bare løper til de treffer veggen, snur, og løper til de treffer den andre veggen, snur igjen, løper, osv....? :whistle: De er aktive. Helger er fullstendig mayhem. Men i morgen er det barnehage! :D:lol: 

Nope ! :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutsi skrev:

Dette er et realt syteinnlegg, men jeg kjenner jeg begynner å bli så sinnsyk lei av å være gravid.. 

Føler meg konstant sliten, har ikke noe matlyst så tvinger i meg mat, spyr titt og stadig og er ikke noe i super form generelt.. Og mye av dagene går med på soving utenom jobb.. Feks fredagskveld sovnet jeg i 8-tida, og sto opp igjen kl 09.30 på lørdagen. Deretter hadde jeg en dupp på 2 timer på dagen.. Natt til søndag sov jeg 8-9 timer igjen, og i dag hadde jeg en dupp på nærmere 4 timer.. Allikevel er jeg helt ødelagt i kveld.. I tillegg har jeg episoder der jeg kjenner jeg får hjertebank og pulsen øker.. 

Skal til legen på torsdagen, og begynner å innse at det er vel slutt på å jobbe fulltid :( 

:hug: 

 

1 time siden, Wednesday skrev:

 

 

Er det flere her som har unger som bare løper til de treffer veggen, snur, og løper til de treffer den andre veggen, snur igjen, løper, osv....? :whistle: De er aktive. Helger er fullstendig mayhem. Men i morgen er det barnehage! :D:lol: 

Ja sånn omtrent :lol: Hun løper fra sofaen  ut til kjøkkenet og tilbake igjen - gjerne med "wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" som lydeffekt :lol: Hun kan holde på sånn leeenge, tror jeg har filmer et par ganger, hun råkoser seg og vi klarer jo ikke annet enn å le. Kjekkeste er når hun løper mellom pappaen som sitter i sofaen og jeg som står på kjøkkenet og "tok deg!!" og kaster seg rundt beina våre før hun snur og løper til den andre :D

Til lillemors forsvar så har hun faktisk ro i rompa også da, så hun er ikke fullstendig hyper :lol: Men kommer og går litt. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wednesday skrev:

:hug: @Ganzie :( 

 

Er det flere her som har unger som bare løper til de treffer veggen, snur, og løper til de treffer den andre veggen, snur igjen, løper, osv....? :whistle: De er aktive. Helger er fullstendig mayhem. Men i morgen er det barnehage! :D:lol: 

Broren min var slik :lol: Han løp før han kunne gå, og løp og løp til han kræsja eller tryna :teehe: 

 

 

@Krutsi :hug: Det kan høres ut som om det er litt masse for tida :hug: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wednesday skrev:

:hug: @Ganzie :( 

 

Er det flere her som har unger som bare løper til de treffer veggen, snur, og løper til de treffer den andre veggen, snur igjen, løper, osv....? :whistle: De er aktive. Helger er fullstendig mayhem. Men i morgen er det barnehage! :D:lol: 

Jepp! Derfor vi er ute så mye som overhodet mulig. Yngste derimot, kunne fint sittet med en traktor bok hele dagen. Eldste blir rett og slett fryktelig å ha med å gjøre om hun har overskuddsenergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Wednesday skrev:

:hug: @Ganzie :( 

 

Er det flere her som har unger som bare løper til de treffer veggen, snur, og løper til de treffer den andre veggen, snur igjen, løper, osv....? :whistle: De er aktive. Helger er fullstendig mayhem. Men i morgen er det barnehage! :D:lol: 

Nope. .poden er over gjennomsnittet aktiv visstnok , men han løper ikke bare for å løpe over lengre tid. Han turner hele dagen ca, men det er fordi han synes det er gøy :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Aslan skrev:

Broren min var slik :lol: Han løp før han kunne gå, og løp og løp til han kræsja eller tryna :teehe: 

 

 

@Krutsi :hug: Det kan høres ut som om det er litt masse for tida :hug: 

Det er jo ikke mer enn "normalt", men når formen er bæsj, så blir jo alt mye :P 

 

og i dag våknet jeg til vonde kynnere.. Så da ligger jeg her i lenestolen min, kjenner på formen og håper jeg slipper unna turen til føden.. 

Jeg skulle egentlig ha skrevet dagbok om hvor dårlig formen min er, så kan jeg ta frem den neste gang jeg blir babysyk.. Jeg trenger ikke å befolke hele bygda selv liksom :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2016 at 5:15 PM, Krutsi skrev:

Haha ja :P men altså, det er ikke den vanlige som legekontorene bruker.. Som regel er det pulverbokser som tømmes i kopper som fylles med vann.. :P 

Hadde sånn glass på sylehuset jeg tok glukosetest, ikke appelsinsmak da, men veldig likt glass.

Syntes den smakte greit nok, litt som melis, supersøt men det gikk ned.

 

@ganzie :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Perfect Image skrev:

Jepp! Derfor vi er ute så mye som overhodet mulig. Yngste derimot, kunne fint sittet med en traktor bok hele dagen. Eldste blir rett og slett fryktelig å ha med å gjøre om hun har overskuddsenergi.

Skulle gjerne vært mer ute, men jeg aner ikke hva vi skal finne på :/ Så blir ofte til at vi bare er inne, og det hjelper ikke akkurat på verken aktivitetsnivå eller tålmodighet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Wednesday skrev:

Skulle gjerne vært mer ute, men jeg aner ikke hva vi skal finne på :/ Så blir ofte til at vi bare er inne, og det hjelper ikke akkurat på verken aktivitetsnivå eller tålmodighet :P

Gå en tur i skogen, utforske litt og så grille pølser/spise noe? Ta en tur på en lekeplass i nærheten?
Ta en billig hamburger på Mc Donalds og leke masse i ballhuset der?

Vi var ute en tur i går, gikk ikke så langt, men grillet pølser og koste oss. Hun satt i akebrettet som jeg dro når hun ikke ville gå mer. Hun synes det er morsomt å sitte i akebrettet så hun satt mest der :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MonicaT skrev:

Gå en tur i skogen, utforske litt og så grille pølser/spise noe? Ta en tur på en lekeplass i nærheten?
Ta en billig hamburger på Mc Donalds og leke masse i ballhuset der?

Vi var ute en tur i går, gikk ikke så langt, men grillet pølser og koste oss. Hun satt i akebrettet som jeg dro når hun ikke ville gå mer. Hun synes det er morsomt å sitte i akebrettet så hun satt mest der :P

 

Ja, dette er veldig gode forslag når jeg har mulighet til å ha med en ekstra voksen :) Men når jeg har dem alene er de fullstendig ute av kontroll, og det er mer slitsomt å være ute enn inne. Vi kan trille tur med vogna, det liker de godt. Men da får de ikke ut noe energi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Wednesday skrev:

Ja, dette er veldig gode forslag når jeg har mulighet til å ha med en ekstra voksen :) Men når jeg har dem alene er de fullstendig ute av kontroll, og det er mer slitsomt å være ute enn inne. Vi kan trille tur med vogna, det liker de godt. Men da får de ikke ut noe energi. 

Dere har ikke en avsidesliggende lekeplass der du har god oversikt da? Da kan de jo herje rundt og du bare må følge med ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på foreldresamtale i barnehagen.  

Det eneste "målet " var at han skal bli litt mindre konfliktsky. Han hater konflikter og når de oppstår vet han ikke helt  hvordan han skal håndtere det. Enebarn... Han blir stadig bedre på det da, det var ikke et veldig stort problem.  

Ellers var det bare skryt og det varmet mammahjertet at A var veldig opptatt av at INGEN skal ekskluderes fra leken.  Det har vi pratet mye om hjemme og det har åpenbart sklidd inn. Gutten min det :wub:

 

Ellers var han visst fortsatt veldig oppvakt, og ped. Leder kom med et morsomt eksempel.  Alle skulle tegne huset sitt, A hadde ikke lyst. Så han leverte et helt hvitt ark. Ped.led protesterte og fikk til svar : huset mitt er hvitt, alle blyantene har farger...  :D

Han er visstnok veldig flink med forsamlinger , så han holdt foredrag om Harald Hårfarge for hele barnehagen på karnevalet.   

Han har vokst  ja. ..

 

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Dere har ikke en avsidesliggende lekeplass der du har god oversikt da? Da kan de jo herje rundt og du bare må følge med ;) 

Jo, vi har en i gata vår som er delvis gjerdet inn. Den er blitt godt brukt, men i det siste har de vært mer opptatt av å løpe ut i veien :P Har en i sentrum også, med mange andre barn, og der er vi endel i helgene. Forrige helg var vi i skogen, men da er jeg avhengig av at noen er med, som sagt. Ofte er vi bare inne, fordi det er enklest. Men noen ganger bare MÅ vi ut. At de løper fram og tilbake og kræsjer i veggene, er liksom greit. Er verre når de går inn for å være destruktive :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Wednesday skrev:

Jo, vi har en i gata vår som er delvis gjerdet inn. Den er blitt godt brukt, men i det siste har de vært mer opptatt av å løpe ut i veien :P Har en i sentrum også, med mange andre barn, og der er vi endel i helgene. Forrige helg var vi i skogen, men da er jeg avhengig av at noen er med, som sagt. Ofte er vi bare inne, fordi det er enklest. Men noen ganger bare MÅ vi ut. At de løper fram og tilbake og kræsjer i veggene, er liksom greit. Er verre når de går inn for å være destruktive :P 

Du burde gjøre som svigerforeldrene mine.. De gjerdet inn et område, kastet inn noen leker og ei sandkasse, og så låste de alle guttene inne der når de drev med ting som var farlig og fikk ikke til å følge med de skikkelig :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Haha, syns jeg ser det ja :P 

Og JA! Vi vil på gårdsbesøk! 

Jeg har hundegård med netting i gulv og tak :aww::lol:   Vi kan putte alle tre inn der og sette oss og drikke kaffe i sola :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

Det er jo ikke mer enn "normalt", men når formen er bæsj, så blir jo alt mye :P 

 

og i dag våknet jeg til vonde kynnere.. Så da ligger jeg her i lenestolen min, kjenner på formen og håper jeg slipper unna turen til føden.. 

Jeg skulle egentlig ha skrevet dagbok om hvor dårlig formen min er, så kan jeg ta frem den neste gang jeg blir babysyk.. Jeg trenger ikke å befolke hele bygda selv liksom :aww: 

Blæh, føler med deg. Her tar kynnere seg bare opp, holder på hele dagen i varierende grad og vekker meg på natten. Ja, også er jeg så kvalm at jeg må sitte stille hele tiden :P vi kan være hverandres påminnelse når vi får lyst på enda en :P men jeg kjenner det sitter altfor langt inne å ringe føden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Blæh, føler med deg. Her tar kynnere seg bare opp, holder på hele dagen i varierende grad og vekker meg på natten. Ja, også er jeg så kvalm at jeg må sitte stille hele tiden :P vi kan være hverandres påminnelse når vi får lyst på enda en :P men jeg kjenner det sitter altfor langt inne å ringe føden :P

Jeg har hatt en del kynnere når jeg har holdt på litt, feks gått mye, løftet eller lignende, men aldri våknet av vonde kynnere på morgenen før.. Og så kom de igjen da jeg sendte barnet i barnehagen.. Så da ringte jeg, og fikk beskjed om å ligge og slappe av i dag og kom de igjen, måtte jeg komme inn på føden for å sjekke at livmorhalsen ikke ble påvirket og de fikk evt stoppet en evt start på en fødsel.. 

Så da sitter vi her da.. Som en for mye oppblåst badeball som skal balansere på en pinnestol.. 

Skal til legen på torsdagen, så da får vi se hvordan ting går ;) men jeg må si at jeg synes jeg har vært super flink; har gått opp ca 5kg til nå og oversikten min sier at gjennomsnittlig ville man ha gått opp 7,5kg til nå.. Så da har spiseregimet mitt fungert :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg har hatt en del kynnere når jeg har holdt på litt, feks gått mye, løftet eller lignende, men aldri våknet av vonde kynnere på morgenen før.. Og så kom de igjen da jeg sendte barnet i barnehagen.. Så da ringte jeg, og fikk beskjed om å ligge og slappe av i dag og kom de igjen, måtte jeg komme inn på føden for å sjekke at livmorhalsen ikke ble påvirket og de fikk evt stoppet en evt start på en fødsel.. 

Så da sitter vi her da.. Som en for mye oppblåst badeball som skal balansere på en pinnestol.. 

Skal til legen på torsdagen, så da får vi se hvordan ting går ;) men jeg må si at jeg synes jeg har vært super flink; har gått opp ca 5kg til nå og oversikten min sier at gjennomsnittlig ville man ha gått opp 7,5kg til nå.. Så da har spiseregimet mitt fungert :D 

Da må vel kanskje jeg manne meg opp og ringe også da :P du får slappe av, håper det roer seg hos deg. Hva slags oversikt har du? Den hørtes veldig optimistisk ut for meg også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...