Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Marie skrev:

Lettet og glad over at vårt første barneselskap er over, og at det gikk så bra! :D De voksne koste seg med å få tid til å prate med hverandre, og at barna koste seg med lek. :wub:
For en herlig gruppe med unger, og veldig hyggelige foreldre også! (Får meg til å få lyst til å fortsette i barnehagen selv om vi ikke er fornøyd.)
Og selv om jeg i fortvilede tider tenker at vår må være verdens mest bortskjemte drittunge ( :o ),  så gjorde hun meg så stolt idag. Klarte å vente med å åpne gavene til jeg sa fra, takket alle pent, satt alene ved bordet og klarte seg mens vi var verter, og sa pent takk for besøket til alle. Vidunderbarnet! :heart: *Noe å leve på en stund.*
Nå er vi utslitt! :lol: 

 

Ååh herlig! :D 

 

 

Testa "salen" i dag. Trooor den falt i smak :lol: 

25167082235_1414cff7af_b.jpg

Lus står fastbundet inne, derfor vi ikke styra med hjelm. Jeg var ikke i form til å gå ut med dem, men funka flott å teste med å bare sitte på inne :D

 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Da var visstnok tredje trimester igang her! Tror minien begynner å få det trangt, kjenner daglig liv, men ikke sånne tydelige sparkeshow som for noen uker siden. Men iblant stikker det noen kroppsdeler ut her og der, og det er mest bevegelser med "hele magen", så da tipper jeg han snur litt på seg. Savner sparkene da, de var så innmari koselige! Kan jo håpe han snur seg litt og får litt bedre plass til å sparke tydelig igjen :P Om en uke skal jeg på ultralydkontroll igjen, gleder meg til å se ham selv om jeg tipper det ikke er så mye å se :P Men det viktigste er nå å få sjekket om morkaka har flytta seg slik at jeg forhåpentligvis kan få jobbe frem til permisjonstid og ikke kommer til å trenge sykmelding og planlagt KS, men må vi det går nok det bra og :) Ut skal han jo, uansett :) 

Magen i dag tidlig. Jeg liker å være gravid jeg, og digger magen min :wub: 

10583964_10156618545395341_1655143051573

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aslan skrev:

Da var visstnok tredje trimester igang her! Tror minien begynner å få det trangt, kjenner daglig liv, men ikke sånne tydelige sparkeshow som for noen uker siden. Men iblant stikker det noen kroppsdeler ut her og der, og det er mest bevegelser med "hele magen", så da tipper jeg han snur litt på seg. Savner sparkene da, de var så innmari koselige! Kan jo håpe han snur seg litt og får litt bedre plass til å sparke tydelig igjen :P Om en uke skal jeg på ultralydkontroll igjen, gleder meg til å se ham selv om jeg tipper det ikke er så mye å se :P Men det viktigste er nå å få sjekket om morkaka har flytta seg slik at jeg forhåpentligvis kan få jobbe frem til permisjonstid og ikke kommer til å trenge sykmelding og planlagt KS, men må vi det går nok det bra og :) Ut skal han jo, uansett :) 

Magen i dag tidlig. Jeg liker å være gravid jeg, og digger magen min :wub: 

10583964_10156618545395341_1655143051573

Jeg slår deg på magestørrelse :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aslan skrev:

:teehe: 

Jeg er fornøyd bare jeg slipper å kjøpe ny vinterjakke jeg nå, veldig sur utgift, så nå kan det snart bli skikkelig vår :aww: 

Mi begynner å bli trang nå.. Men jeg nekter å kjøpe ny :lol: 

men det er muligens litt Harry (les: redneck) å bruke jakker som tilhører gubben med lastebillogoer på også hvis det blir vinter lenge fremover :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Mi begynner å bli trang nå.. Men jeg nekter å kjøpe ny :lol: 

men det er muligens litt Harry (les: redneck) å bruke jakker som tilhører gubben med lastebillogoer på også hvis det blir vinter lenge fremover :aww: 

Lekkert :lol: Samboer har en jakke som er veldig mer enn stor nok, men det er en skikkelig varm vinterparkas, så da blir jeg ihvertfall en sekk  :P Men slipper lastebillogoer da :teehe: Nei, får håpe jakka mi klarer resten av den kalde tida, må åpne den når jeg skal sitte, men går enda såvidt når jeg står og går :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aslan skrev:

Lekkert :lol: Samboer har en jakke som er veldig mer enn stor nok, men det er en skikkelig varm vinterparkas, så da blir jeg ihvertfall en sekk  :P Men slipper lastebillogoer da :teehe: Nei, får håpe jakka mi klarer resten av den kalde tida, må åpne den når jeg skal sitte, men går enda såvidt når jeg står og går :P 

Jeg kan fortsatt sitte i min! Men det er litt tight til å bøye seg og styre i den :lol: 

 

og magebilde fra hun som ikke er i 3. Trimester enda :aww: 

 

image.jpeg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, rosinbolle skrev:

Så fine dere er med struttemagene! :D 

Mhm.. Føler meg helt fantastisk :sheldon::lol: 

men nå mangler jeg jo den berømte gløden også, og har litt for mange plager som blir værre jo større magen blir, så jeg har litt nedtelling.. Ikke for å bli mamma igjen nødvendigvis, men for å få kroppen tilbake :lol: 

men blir det som sist, så blir følelsen bedre når jeg kommer lengre uti.. Nå føler man seg bare tjukk :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vimsan skrev:

Så fina magar ni har :ahappy:

 

39 minutter siden, rosinbolle skrev:

Så fine dere er med struttemagene! :D 

Takk :D 

 

Dog, på tur med Thorvaldsen føler jeg meg mer slik

64468df687572a564254e038217bc65a.jpg

:teehe: Savner å kunne gå i oppoverbakker og trapper uten å føle at lungene kommer ut av munnen :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aslan skrev:

Lekkert :lol: Samboer har en jakke som er veldig mer enn stor nok, men det er en skikkelig varm vinterparkas, så da blir jeg ihvertfall en sekk  :P Men slipper lastebillogoer da :teehe: Nei, får håpe jakka mi klarer resten av den kalde tida, må åpne den når jeg skal sitte, men går enda såvidt når jeg står og går :P 

Glidlåsen på min vinterjakke revna opp da jeg satt meg i bilen til siste kontroll før ks. Heldigvis ikke så den ble ødelagt helt, så jeg kunne bruke den på morgenen før ks også, måtte bare åpne jakka før jeg satt meg i bilen? 

Koselig i barnehagen i dag, tok med H for å hente, og ped leder fikk alle ungene til å være heeelt stille og viste han fram for alle sammen med L. Hun var veldig lei seg/sint i dag morres da hun måtte i barnehagen selv om vi var hjemme, så det var helt perfekt at hun fikk litt positiv oppmerksomhet rundt han og fikk lov til å være litt stolt når vi hentet... Veldig lurt tenkt av ped leder som sikkert har plukket opp at det ikke bare er stas å være storesøster? Må si jeg er veldig spent på å høre litt om hva L forteller om opplevelsen av å bli storesøster i barnehagen etterhvert... Det er ofte en del historier som blir fortalt i barnehagen som er veldig underholdene å få referert...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Marianne* skrev:

Glidlåsen på min vinterjakke revna opp da jeg satt meg i bilen til siste kontroll før ks. Heldigvis ikke så den ble ødelagt helt, så jeg kunne bruke den på morgenen før ks også, måtte bare åpne jakka før jeg satt meg i bilen? 

Bare å glede seg skjønner jeg :teehe: 

Akkurat nå, *Marianne* skrev:

Koselig i barnehagen i dag, tok med H for å hente, og ped leder fikk alle ungene til å være heeelt stille og viste han fram for alle sammen med L. Hun var veldig lei seg/sint i dag morres da hun måtte i barnehagen selv om vi var hjemme, så det var helt perfekt at hun fikk litt positiv oppmerksomhet rundt han og fikk lov til å være litt stolt når vi hentet... Veldig lurt tenkt av ped leder som sikkert har plukket opp at det ikke bare er stas å være storesøster? Må si jeg er veldig spent på å høre litt om hva L forteller om opplevelsen av å bli storesøster i barnehagen etterhvert... Det er ofte en del historier som blir fortalt i barnehagen som er veldig underholdene å få referert...

Åh, så godt at de ser den biten og for L! Tror det er viktig at man er åpen for at det ikke er alltid stas å bli storesøsken. Et vennepar av oss med to stk er veldig nøye på at folk sier det, det er lillebror som er heldig med fin storesøster også, ikke bare storesøster som er heldig og har fått lillebror, for det er jo ikke sikkert hun alltid syns det :) 

Storebroren min lurte på om de kunne sende meg tilbake når jeg kom, var så mye hyggeligere når det var han og mamma og pappa... :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, *Marianne* skrev:

Glidlåsen på min vinterjakke revna opp da jeg satt meg i bilen til siste kontroll før ks. Heldigvis ikke så den ble ødelagt helt, så jeg kunne bruke den på morgenen før ks også, måtte bare åpne jakka før jeg satt meg i bilen? 

Koselig i barnehagen i dag, tok med H for å hente, og ped leder fikk alle ungene til å være heeelt stille og viste han fram for alle sammen med L. Hun var veldig lei seg/sint i dag morres da hun måtte i barnehagen selv om vi var hjemme, så det var helt perfekt at hun fikk litt positiv oppmerksomhet rundt han og fikk lov til å være litt stolt når vi hentet... Veldig lurt tenkt av ped leder som sikkert har plukket opp at det ikke bare er stas å være storesøster? Må si jeg er veldig spent på å høre litt om hva L forteller om opplevelsen av å bli storesøster i barnehagen etterhvert... Det er ofte en del historier som blir fortalt i barnehagen som er veldig underholdene å få referert...

Sophia tviholdt i 6 mnd på at lillebroren hennes var ikke hennes, og skulle flytte etterhvert som valpene :lol:

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Perfect Image skrev:

Sophia tviholdt i 6 mnd på at lillebroren hennes var ikke hennes, og skulle flytte etterhvert som valpene :lol:

 

Her hadde jeg en på 2 år som "ga bort" lillebroren sin på etpar uker til en fremmed mann som jobbet på gården vår. Behøver jeg å si at mannen ble målløs?

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Aslan skrev:

Bare å glede seg skjønner jeg :teehe: 

Åh, så godt at de ser den biten og for L! Tror det er viktig at man er åpen for at det ikke er alltid stas å bli storesøsken. Et vennepar av oss med to stk er veldig nøye på at folk sier det, det er lillebror som er heldig med fin storesøster også, ikke bare storesøster som er heldig og har fått lillebror, for det er jo ikke sikkert hun alltid syns det :) 

Storebroren min lurte på om de kunne sende meg tilbake når jeg kom, var så mye hyggeligere når det var han og mamma og pappa... :lol: 

Jeg liker generelt den barnehagen L går i veldig godt? Vi har jo informert de en del underveis, siden det så ut å kunne bli litt tidlig og vi kanskje måtte få andre til å hente på kort varsel osv, så vi har fått mulighet til å si litt hvordan L har reagert underveis. Ble positivt overrasket i går da en av de ansatte på en annen avdeling gratulerte i forbifarten og fortalte at de hadde vært så spente på onsdag når de skjønte at det hadde skjedd noe (mamma leverte i barnehagen). Det er liksom sånn at alle de ansatte kjenner hvert barn, og da føles det veldig trygt uansett hvem som er der...

L har ikke prøvd å gi han bort enda, men hun syns nok det blir litt mange å dele oppmerksomheten med; hun mente at Maja godt kunne bli igjen hos bestemor, "for de har jo ikke noe hund nå"... 

Maja på sin side syns spedbarn lukter godt og lager valpelyder (kommer løpende på hvert knirk). Hun er veldig nysgjerrig, nesten litt for mye...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, soelvd skrev:

Vet om flere menn som burde hatt sånn også, jeg :aww: 

Her er det kjempestas å se på filmer, vi har bare et problem. Isa er veldig opptatt av at hvor mamman til alle i filmen er hen. Når jeg sier at Pippi ikke har en mamma, begynner hun å gråte. ALLE disneyfilmene handler om foreldreløse. Det er helt forferdelig å se at lille jenta mi begynner å gråte fordi at karakterene i filmen må være sammen med mamman sin.:icon_cry: Hvis jeg prøver å si at de er få ferie eller noe annet så hjelper det ingenting, for hun gjennomskuer det jo for de dukker jo aldri opp i filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fillerya skrev:

Vet om flere menn som burde hatt sånn også, jeg :aww: 

Her er det kjempestas å se på filmer, vi har bare et problem. Isa er veldig opptatt av at hvor mamman til alle i filmen er hen. Når jeg sier at Pippi ikke har en mamma, begynner hun å gråte. ALLE disneyfilmene handler om foreldreløse. Det er helt forferdelig å se at lille jenta mi begynner å gråte fordi at karakterene i filmen må være sammen med mamman sin.:icon_cry: Hvis jeg prøver å si at de er få ferie eller noe annet så hjelper det ingenting, for hun gjennomskuer det jo for de dukker jo aldri opp i filmen.

Åååh :(:hug: Se Sofia den første? Hun har mammaen sin! Er vel to filmer hvertfall. Og serien da. 

 

 

Hvordan i alle dager er det mulig å gå fra helt fin i dag tidlig, til å være så sinsykt sår i bleieområdet nå? Måtte vaske med dusjen, ikke snakk om at jeg kommer til med klut uten at hun får kjempevondt. Dusjen gikk bra da. Lufttørket og pøst på med sinksalve, kom på litt for sent at jeg har vidunderkrem til såre brystvorter liggende nede, og den skal visst være vidunderkur på bleiesår også. Stakkars snuppa mi har gått helt hjulbent i dag. :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Raksha skrev:

Åååh :(:hug: Se Sofia den første? Hun har mammaen sin! Er vel to filmer hvertfall. Og serien da. 

 

 

Hvordan i alle dager er det mulig å gå fra helt fin i dag tidlig, til å være så sinsykt sår i bleieområdet nå? Måtte vaske med dusjen, ikke snakk om at jeg kommer til med klut uten at hun får kjempevondt. Dusjen gikk bra da. Lufttørket og pøst på med sinksalve, kom på litt for sent at jeg har vidunderkrem til såre brystvorter liggende nede, og den skal visst være vidunderkur på bleiesår også. Stakkars snuppa mi har gått helt hjulbent i dag. :(

 

M blir faktisk kjempe sår, men ikke så sår at det gjør så vondt, hvis vi bruker andre bleier enn libero.. Hun trenger ikke mange timene i feks ei Coop-bleie før hun er kjempe rød :-/ 

men mitt beste tips på bleiesårhet er sebamed sin bleiekrem.. Den fikser rødhet på flekken.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noteres - vi har aldri slitt veldig med sårhet før. Kun i liten grad og da har bephanten eller seba sin vært tilstrekkelig om ikke sinksalven har fiksa selv. Nå har jeg selvsagt ingen av dem i hus, så får prøve med den andre kremen, men hjalp veldig å dusje og smøre på raust med sink, så får se hvordan hun ser ut i morgen. Vi har forskjellig bleiemerke hjemme og i barnehagen akkurat nå, mulig det er det som er problemet? Men det har vi hatt før og uten problemer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Raksha skrev:

Noteres - vi har aldri slitt veldig med sårhet før. Kun i liten grad og da har bephanten eller seba sin vært tilstrekkelig om ikke sinksalven har fiksa selv. Nå har jeg selvsagt ingen av dem i hus, så får prøve med den andre kremen, men hjalp veldig å dusje og smøre på raust med sink, så får se hvordan hun ser ut i morgen. Vi har forskjellig bleiemerke hjemme og i barnehagen akkurat nå, mulig det er det som er problemet? Men det har vi hatt før og uten problemer. 

 

Litt merkelig hvis det skulle plutselig ha blitt problemet nå.. 

Jeg hadde nemlig en runde i fjor der jeg testet alle bleiemerkene jeg kom over, fordi "noen" er litt tynn rundt lårene slik at bleiene ikke tetter skikkelig.. Så om natta måtte vi opp en størrelse for at den skulle være stor nok til å ta unna fort nok slik at det ikke rant andre steder :P 

og da så man plutselig veldig stor forskjell på merkene.. Så nå sverger jeg ikke til noe annet enn libero.. Men det betyr jo absolutt ikke at de er best for andre barn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...