Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

1 time siden, *Marianne* skrev:

Nei, det er mulig evnen til å bli gravid blir litt redusert etterhvert også da?

Ja, vil nok tro det ja egentlig :lol: men det hadde jo ikke skadet egentlig, for det har i utgangspunktet gått litt for glatt disse par gangene :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

14 timer siden, Wednesday skrev:

M har plutselig begynt å myse veldig med det ene øyet. De i barnehagen syntes det var veldig rart, og har prøvd å finne årsaken uten hell. De har forsøkt å skylle med saltvann, men det ble ikke noe bedre. Han har gjort det hjemme nå i ettermiddag også. Har aldri sett at han har gjort det før, så det har kommet i dag. Men hva kan det være, når det ikke er noe inni øyet som irriterer? Jeg tenker hodepine eller bihulebetennelse, barnehagen foreslo tics. Pappaen ble umiddelbart bekymra for synet. Er ikke sånt man går til lege med med en gang, kanskje? Se an? Man tuller ikke med øyne, sier pappaen, og det er jeg enig i. Men vil jo ikke være helt hysterisk heller.

Kom dere til legen, dere. Jeg har en tommelfingerregel om at alle skader/plager fra halsen og opp, bør sjekkes/behandles av lege :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten på kontroll i går vi og, planlagt da :) hadde jo forliggende morkake på OUL, så da ble det ny ultralyd for å kontrollere at den har flyttet seg nok. Og det hadde den :) woho! Jordmor tok en titt over hele og kontrollerte vekst og. Han har snudd seg og ligger klar med hodet ned, det var kjekt :D Og alt så fint ut, tittet på hodeskalle, profilen og leppene, hjertet, nyrene og ryggen. Alt var perfekt :D Og fortsatt med 100% sannsynlighet en gutt :) Hun prøvde å vise frem fjeset hans i 3D, men han har det jo ganske trangt nå og ville bare ha hendene i fjeset, så vi fikk se øyne og panne på et bilde og nese og munn på et annet :teehe: ca 1220 g målte hun ham til i går, såvidt under snittet, men både jeg og pappaen var små babyer, så det var bare å forvente :lol: 

Godt å se at alt er i orden! Han er jo en rolig baby i magen og jeg må iblant trikse og lure for at han skal bevege seg så det kjennes. Blir ikke holdt våken av spark på natta akkurat :teehe: Så veldig godt å vite at han har det bra der :) 

11 uker igjen nå :o 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har omgangssyken truffet, foreløpig bare lillegutt og han får i seg endel pupp om ikke annet (selvom endel kommer opp igjen).

Litt uaktuelt å ha han i vogna både for hans del, men også voksiposen. Så nå sover han i vår seng etter å ha sovnet på fanget til mammaen sin :wub: håper han får hentet seg inn og blir fort frisk! (Og har et lite håp om at vi voksne slipper unna, men det er vel heller tvilsomt..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1. mars 2016 at 1:00 PM, SiriEveline skrev:

Her har omgangssyken truffet, foreløpig bare lillegutt og han får i seg endel pupp om ikke annet (selvom endel kommer opp igjen).

Litt uaktuelt å ha han i vogna både for hans del, men også voksiposen. Så nå sover han i vår seng etter å ha sovnet på fanget til mammaen sin :wub: håper han får hentet seg inn og blir fort frisk! (Og har et lite håp om at vi voksne slipper unna, men det er vel heller tvilsomt..).

Uff, håper dere har sluppet så billig som mulig unna. Det var tidlig å få spysjuka, stakar liten.

Er det noen her inne som har vært borti Phil & Teds Smart Lux? Jeg leter og leter, men finner ikke noe vogn jeg vil ha :hmm: Var for å kikke på emmaljunga scooter, men etter en relativt lang prat med selgeren oppdaga jeg at neida, den kan jo ikke ungen sitte bakovervendt i. Jeg har ikke lyst på ei ny stor vogn, da må jeg bruke litt mer penger enn jeg har lyst til på ei brukt ei.. Og det er lite å velge i synes jeg. Kunne kanskje tenkt meg ei bugaboo, men de er så dyre. Æsj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll i dag. Lille har ikke vokst noe de to siste ukene, så det blir igangsatt fødsel senest onsdag om en uke (37+0). Hjelpes! Mamma med baby utenfor magen om en ukes tid! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aya skrev:

Kontroll i dag. Lille har ikke vokst noe de to siste ukene, så det blir igangsatt fødsel senest onsdag om en uke (37+0). Hjelpes! Mamma med baby utenfor magen om en ukes tid! 

:console: Det er bra de passer på deg og den lille. Surrealistisk følelse, siste uka før livet endrer seg totalt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Aya skrev:

Kontroll i dag. Lille har ikke vokst noe de to siste ukene, så det blir igangsatt fødsel senest onsdag om en uke (37+0). Hjelpes! Mamma med baby utenfor magen om en ukes tid! 

Oi! :hug: Blir godt å få henne ut og ha litt mer kontroll selv :hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MarieR skrev:

Lykke til, @Aya!

 

Dåpsgave, hva gir man?

Niesa vår og fadderbarnet som er sønn til et vennepar fikk begge en ålreit sekk de kunne bruke til litt seinere, også litt fine bøker. De ønsket seg det begge to :P TOBB-medlemsskap (eller tilsvarende) er det og mange som syns er kjekt. Smykker er jo standard. Hmm. Prøver å huske gavebordet hos begge to, men var mest slike ting, liksom litt "finere" gaver som gjerne er litt mer frem i tid, turutstyr og sånn. Medlemsskap i turistforeningen vet jeg og noen kan gi :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Aya skrev:

Kontroll i dag. Lille har ikke vokst noe de to siste ukene, så det blir igangsatt fødsel senest onsdag om en uke (37+0). Hjelpes! Mamma med baby utenfor magen om en ukes tid! 

Masse lykke til med siste innspurt, snart er hun her! :hug:
  

13 minutter siden, MarieR skrev:

Lykke til, @Aya!

 

Dåpsgave, hva gir man?

Aslan hadde fine tips. Vi har også satt stor pris på barnesøljene jentene har fått :) De har fått bøker, barneservise og bestikk, penger, smykker og smykkeskrin, sånn i hovedsak. 

Vi er åpenbart inne i en rutine nå hvor hun legger seg 19 og står opp 05. Kan vel egentlig ikke klage på at hun sover 10 timer i strekk, men mamsen legger seg jo ikke klokka 19, så da blir man litt trøtt lell.. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, MarieR skrev:

Lykke til, @Aya!

 

Dåpsgave, hva gir man?

Litt etter hvor i landet, hvis en tror ungen ved en senere anledning kan nærme seg en større by; medlemskap i boligbyggelag.

Sparebøsse i nyølv, smykker, Tinntallerken med mulighet til å inngravere vitale mål og datoer og sette inn bilde. 

Prøver å huske hva nabolagets sist døpte unge fikk, men det er litt tomt i skallen. Men litt finere ting som kan vare. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Cloudberry skrev:

Uff, håper dere har sluppet så billig som mulig unna. Det var tidlig å få spysjuka, stakar liten

Verste er at det er andre runden hans, første var ved ca 6.5mnd... og da varte det omtrent en uke. Dette her var quick fix og han kastet vel bare opp 24t, nå er det noen litt spesielle bleier, men han spiser som han pleier igjen heldigvis :)

 

41 minutter siden, Aya skrev:

Kontroll i dag. Lille har ikke vokst noe de to siste ukene, så det blir igangsatt fødsel senest onsdag om en uke (37+0). Hjelpes! Mamma med baby utenfor magen om en ukes tid! 

Sender en klem til deg og masse lykke til, godt å høre at de følger deg tett opp :)

 

 

Dåpsgaver, jeg ønsket meg veldig boken "Hva vil du bli når du blir stor?", ellers ønsket vi oss profesjonell photoshoot til litt senere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aya skrev:

Kontroll i dag. Lille har ikke vokst noe de to siste ukene, så det blir igangsatt fødsel senest onsdag om en uke (37+0). Hjelpes! Mamma med baby utenfor magen om en ukes tid! 

:o:o

Snart mamma!!! Lykke til! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aya skrev:

Kontroll i dag. Lille har ikke vokst noe de to siste ukene, så det blir igangsatt fødsel senest onsdag om en uke (37+0). Hjelpes! Mamma med baby utenfor magen om en ukes tid! 

Oi! Så fort tiden plutselig har gått! Tenker det blir fint å fint å få henne på utsiden nå som det har vært en del bekymring (det er jo det uansett egentlig)... Lykke til? Er det lov å spørre om de har anslått noe vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2016 at 1:43 PM, Fillerya skrev:

:console: Det er bra de passer på deg og den lille. Surrealistisk følelse, siste uka før livet endrer seg totalt :) 

Ja, jeg er sååå takknemlig for det fantastiske sykehuset jeg tilhører og alle de nydelige folkene som passer så godt på oss. Helt fullstendig surrealistisk følelse altså ... HELT merkelig! Klarer ikke helt å få hjernen til å henge med på dette her, hehe!

På 3.3.2016 at 2:02 PM, MarieR skrev:

Lykke til, @Aya!

Tusen takk! :)

23 timer siden, Raksha skrev:

Oi! :hug: Blir godt å få henne ut og ha litt mer kontroll selv :hug: 

 

Ja, det gjør det altså ... Og at vi er flere som kan passe på henne! Håper bare ikke vi trenger å være veldig lenge på nyfødtintensiven, og at det går fint med vektoppgang og sånt etter fødsel. 

23 timer siden, SiriEveline skrev:

Sender en klem til deg og masse lykke til, godt å høre at de følger deg tett opp :)

Tuusen takk! 

21 timer siden, Mud skrev:

:o:o

Snart mamma!!! Lykke til! :D

 

Ja, tenk det ... Sært! Tusen takk!

15 timer siden, *Marianne* skrev:

Oi! Så fort tiden plutselig har gått! Tenker det blir fint å fint å få henne på utsiden nå som det har vært en del bekymring (det er jo det uansett egentlig)... Lykke til? Er det lov å spørre om de har anslått noe vekt?

Ja, plutselig gikk tiden her! Hun ble estimert til ca to kg i går, dvs. at hun ikke har vokst siden sjekk for to uker siden (uke 34+1). Ikke store saken, men heldigvis virker det som hun likevel har det bra inne i der ...

15 timer siden, rosinbolle skrev:

Masse lykke til @Aya ! :hug:

Tuusen takk!

15 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Lykke til @Aya!

 

Tusen takk!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aya skrev:

Ja, jeg er sååå takknemlig for det fantastiske sykehuset jeg tilhører og alle de nydelige folkene som passer så godt på oss. Helt fullstendig surrealistisk følelse altså ... HELT merkelig! Klarer ikke helt å få hjernen til å henge med på dette her, hehe!

Tusen takk! :)

Ja, det gjør det altså ... Og at vi er flere som kan passe på henne! Håper bare ikke vi trenger å være veldig lenge på nyfødtintensiven, og at det går fint med vektoppgang og sånt etter fødsel. 

Tuusen takk! 

Ja, tenk det ... Sært! Tusen takk!

Ja, plutselig gikk tiden her! Hun ble estimert til ca to kg i går, dvs. at hun ikke har vokst siden sjekk for to uker siden (uke 34+1). Ikke store saken, men heldigvis virker det som hun likevel har det bra inne i der ...

Tuusen takk!

Tusen takk!!

 

 

Lykke til :) Har dere fått beskjed om at hun må innom intensiven? Er ikke alltid det trengs selv om de er små inne i magen altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2016 at 2:02 PM, MarieR skrev:

 

Dåpsgave, hva gir man?

Spørs jo på prisnivå. Jeg er veldig glad i de "Den store"-serien. Den store sangboken, den store historien med god natt-historier, etc. Veldig fine bøker som varer lenge, lenge. Ellers var det som ble mest innbringende her et gavekort på babysvømmingkurs, det har jo mildt sagt blitt en stor del av livet vårt etterpå :P 

 

@Aya, masse lykke til! Blir godt å få henne på utsiden nå :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aya skrev:

 

Ja, det gjør det altså ... Og at vi er flere som kan passe på henne! Håper bare ikke vi trenger å være veldig lenge på nyfødtintensiven, og at det går fint med vektoppgang og sånt etter fødsel. 

Min gutt ble født prematur på grunn av komplikasjoner i uke 35.. Det gikk så fint så, ble lagt direkte inn på barsel, og dro hjem 3 dagen. :) 

Nå er selvfølgelig ikke alle like heldig, men jeg håper dere også er det. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sagaa skrev:

Min gutt ble født prematur på grunn av komplikasjoner i uke 35.. Det gikk så fint så, ble lagt direkte inn på barsel, og dro hjem 3 dagen. :) 

Nå er selvfølgelig ikke alle like heldig, men jeg håper dere også er det. :hug:

Samme her, eller ikke komplikasjoner bare tidlig vannavgang :) Sophia ble født 35+5 eller noe, og vi hadde 4 dager på nyfødtintensiv (pga gulsot) men ikke noe mer :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aya skrev:

Ja, jeg er sååå takknemlig for det fantastiske sykehuset jeg tilhører og alle de nydelige folkene som passer så godt på oss. Helt fullstendig surrealistisk følelse altså ... HELT merkelig! Klarer ikke helt å få hjernen til å henge med på dette her, hehe!

Tusen takk! :)

Ja, det gjør det altså ... Og at vi er flere som kan passe på henne! Håper bare ikke vi trenger å være veldig lenge på nyfødtintensiven, og at det går fint med vektoppgang og sånt etter fødsel. 

Tuusen takk! 

Ja, tenk det ... Sært! Tusen takk!

Ja, plutselig gikk tiden her! Hun ble estimert til ca to kg i går, dvs. at hun ikke har vokst siden sjekk for to uker siden (uke 34+1). Ikke store saken, men heldigvis virker det som hun likevel har det bra inne i der ...

Tuusen takk!

Tusen takk!!

 

 

Blir kanskje som H her hun da:) og jenter er jo ofte sterkere enn gutter? Vi slapp jo unna nyfødtintensiven, og det ble jo riktig så normalt, selv om jeg var helt innstilt på lang tid på sykehuset osv. Kan nesten ikke fatte hvor greit det gikk nå en gang, selv om vi er hjemme og alt er fint (flink til å bekymre meg, jeg)...

Det går nok fint når du har så mange til å passe på deg?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...