Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

29 minutter siden, soelvd skrev:

Da må vel kanskje jeg manne meg opp og ringe også da :P du får slappe av, håper det roer seg hos deg. Hva slags oversikt har du? Den hørtes veldig optimistisk ut for meg også :P

Tja, det er kanskje ikke så dumt å ringe nei :P 

denne ser jeg på: 

http://forum.babyverden.no/threads/vektøkning-hos-gravide.951923/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

2 timer siden, Wednesday skrev:

Ja, dette er veldig gode forslag når jeg har mulighet til å ha med en ekstra voksen :) Men når jeg har dem alene er de fullstendig ute av kontroll, og det er mer slitsomt å være ute enn inne. Vi kan trille tur med vogna, det liker de godt. Men da får de ikke ut noe energi. 

Trene innkalling :D En pose Ahlgrens biler og en klikker :D

Nei, alvor. Fins det ikke trillepiker i nabolaget? En som kunne vært med deg, eventuelt tatt den ene med ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Trene innkalling :D En pose Ahlgrens biler og en klikker :D

Nei, alvor. Fins det ikke trillepiker i nabolaget? En som kunne vært med deg, eventuelt tatt den ene med ut?

Hadde trillepiker vært gratis så :P 

Innrømmer glatt at jeg bruker mye bestikkelser :P "Skal vi gå opp trappa helt selv? Da kan vi gå inn og få sjokolade!" :whistle: Har ikke brukt klikker da, men godt tips :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Hadde trillepiker vært gratis så :P 

Innrømmer glatt at jeg bruker mye bestikkelser :P "Skal vi gå opp trappa helt selv? Da kan vi gå inn og få sjokolade!" :whistle: Har ikke brukt klikker da, men godt tips :P 

Du burde finne deg en som er helt på knæra etter deg.. Da har man noen som alltid stiller opp i noen uker, helt til evt værste forelskelsen gir seg :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Du burde finne deg en som er helt på knæra etter deg.. Da har man noen som alltid stiller opp i noen uker, helt til evt værste forelskelsen gir seg :lol: 

Vet jeg er negativ nå, men mener du en slik... en sånn en... mann? Ugh! :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Vet jeg er negativ nå, men mener du en slik... en sånn en... mann? Ugh! :lol: 

Måå ikke være mann da, dame? :lol: 

 

Men ta en tur innom frivillighetssentralen og spør om de har noen som kunne tenke seg å hjelpe deg? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Måå ikke være mann da, dame? :lol: 

 

Men ta en tur innom frivillighetssentralen og spør om de har noen som kunne tenke seg å hjelpe deg? 

 

Ja, frivilligsentralen er de som har Home-start her i byen, og jeg hadde jo besøk av dem her der de intervjuet litt og kom fram til at jeg burde få hjelp av dem. "Ikke ring oss! Vi ringer deg når vi har funnet en frivillig som passer!" Er vel halvannet år siden nå, uten at jeg har hørt noe :P De har ikke nok frivillige, rett og slett. Men jeg får masse hjelp altså. Mamma er her stadig vekk, og hun har dem gjerne noen timer en lørdag innimellom. Og i dag kommer faren deres. Er bare de dagene som barnehagen er stengt og det ikke er noen andre her, som kan bli litt slitsomme. Men går bra da og! Ække dèt! :P Men det kan bli litt i overkant aktivt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Ja, frivilligsentralen er de som har Home-start her i byen, og jeg hadde jo besøk av dem her der de intervjuet litt og kom fram til at jeg burde få hjelp av dem. "Ikke ring oss! Vi ringer deg når vi har funnet en frivillig som passer!" Er vel halvannet år siden nå, uten at jeg har hørt noe :P De har ikke nok frivillige, rett og slett. Men jeg får masse hjelp altså. Mamma er her stadig vekk, og hun har dem gjerne noen timer en lørdag innimellom. Og i dag kommer faren deres. Er bare de dagene som barnehagen er stengt og det ikke er noen andre her, som kan bli litt slitsomme. Men går bra da og! Ække dèt! :P Men det kan bli litt i overkant aktivt :P 

Kan hende du skal minne frivillighetssentralen på deg. :lol: 

Jeg skjønner den altså, jeg tipper du har full kontroll på galskapen :D 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo le litt av meg selv som har sitti hele helgen og kvidd meg som en tullebukk til å ringe føden. Så er de så hyggelige, greie og vil ha meg opp på sjekk :P *Notere ned at det hjelper ingenting å drøye, det er bare tortur*

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, soelvd skrev:

Jeg må jo le litt av meg selv som har sitti hele helgen og kvidd meg som en tullebukk til å ringe føden. Så er de så hyggelige, greie og vil ha meg opp på sjekk :P *Notere ned at det hjelper ingenting å drøye, det er bare tortur*

Lykke til på sjekk! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Krutsi skrev:

Det er jo ikke mer enn "normalt", men når formen er bæsj, så blir jo alt mye :P 

 

og i dag våknet jeg til vonde kynnere.. Så da ligger jeg her i lenestolen min, kjenner på formen og håper jeg slipper unna turen til føden.. 

Jeg skulle egentlig ha skrevet dagbok om hvor dårlig formen min er, så kan jeg ta frem den neste gang jeg blir babysyk.. Jeg trenger ikke å befolke hele bygda selv liksom :aww: 

Jeg fikk mannen til å filme meg når jeg lå å spøy, og sa at dette var siste gang. Sånn at han har noe å vise meg når jeg blir babysyk neste gang?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Marianne* skrev:

Jeg fikk mannen til å filme meg når jeg lå å spøy, og sa at dette var siste gang. Sånn at han har noe å vise meg når jeg blir babysyk neste gang?

Det hadde min aldri gått med på, for det er han som ønsker seg flest barn av oss :lol: jeg tror dog ikke at han fikk med seg hvor dårlig jeg var sist :P men til hans unnskyldning så var han borte mesteparten av tiden også da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Det hadde min aldri gått med på, for det er han som ønsker seg flest barn av oss :lol: jeg tror dog ikke at han fikk med seg hvor dårlig jeg var sist :P men til hans unnskyldning så var han borte mesteparten av tiden også da :P 

Her er vi enige om at det holder med to? men jeg vet at biologien kommer til å prøve seg på å overbevise om at verden trenger flere etterkommere av meg, så da er det greit å ha noen motmidler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Marianne* skrev:

Her er vi enige om at det holder med to? men jeg vet at biologien kommer til å prøve seg på å overbevise om at verden trenger flere etterkommere av meg, så da er det greit å ha noen motmidler?

Jeg har tenkt 2-3 stk, min mann vil helst ha 4 :P 

men hvis jeg skal gå ned 10 for hvert svangerskap, så kan jeg ikke få 4 barn :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg har tenkt 2-3 stk, min mann vil helst ha 4 :P 

men hvis jeg skal gå ned 10 for hvert svangerskap, så kan jeg ikke få 4 barn :lol: 

Nei, det er mulig evnen til å bli gravid blir litt redusert etterhvert også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M har plutselig begynt å myse veldig med det ene øyet. De i barnehagen syntes det var veldig rart, og har prøvd å finne årsaken uten hell. De har forsøkt å skylle med saltvann, men det ble ikke noe bedre. Han har gjort det hjemme nå i ettermiddag også. Har aldri sett at han har gjort det før, så det har kommet i dag. Men hva kan det være, når det ikke er noe inni øyet som irriterer? Jeg tenker hodepine eller bihulebetennelse, barnehagen foreslo tics. Pappaen ble umiddelbart bekymra for synet. Er ikke sånt man går til lege med med en gang, kanskje? Se an? Man tuller ikke med øyne, sier pappaen, og det er jeg enig i. Men vil jo ikke være helt hysterisk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aya skrev:

 

@soelvd - håper det går bra på sjekk!! Oppdater oss etterpå da :)

 

Takk for det Aya. Litt morsomt, har tenkt på deg et par dager, hvordan går det? :) På sykehuset fikk vi endelig sjekka om kynnerne er effektive, det er de foreløpig ikke så det er veldig bra. Hun sa forøvrig at vi bare må se an videre, kontroll annenhver uke for å sjekke om de blir effektive i tillegg til lav terskel på å ringe føden. Hun sa det var bra jeg kom og det letta jo veldig på hjertet mitt siden jeg kvidde meg til å ringe :P Så konklusjonen er at vi må forberede oss på at ting kan skje nå - eller to uker på overtid. Så må vi bare følge med. Ellers har lillemor det bra i magen, var akkurat passe stor og vi fikk ordentlig ansiktsbilde for første gang og storesøster Tuva ville ta bilde med lillesøster :lol:

 

12801319_10153909110052225_4630077523141

 

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...