Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Aslan skrev:

Niesa mi (1 år hun da) og er sånn :lol: En prøvelse å spise mat med henne, for hun lar seg ikke alltid lure av latespising lengre (hender hun da også bare latespiser) :P Og i dag prøvde hun veldig iherdig å gi smokken til Thorvald, tar ikke akkurat et nei for et nei liksom :teehe: 

:lol:  Akkurat. Litt morsomt da, for hun forventer jo selvsagt at vi er like snille og deler vårt med henne. Og det er jo vanlig høflighet det da, antar jeg. Jeg bare er så lite glad i å feks dele glass og sånn når hun er full av smuler, rester og kliss i ansiktet og i munnen (de sier man liksom blir vant til sånt når man får barn, men nei, ikke jeg.. :P ). Stakkars de er jo bare så snille :lol: Voksne blir så imponert og skryter alltid mye av henne når hun deler, så det er nok derfor det er så voldsomt stas. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Akkurat nå, soelvd skrev:

:lol:  Akkurat. Litt morsomt da, for hun forventer jo selvsagt at vi er like snille og deler vårt med henne. Og det er jo vanlig høflighet det da, antar jeg. Jeg bare er så lite glad i å feks dele glass og sånn når hun er full av smuler, rester og kliss i ansiktet og i munnen (de sier man liksom blir vant til sånt når man får barn, men nei, ikke jeg.. :P ). Stakkars de er jo bare så snille :lol: Voksne blir så imponert og skryter alltid mye av henne når hun deler, så det er nok derfor det er så voldsomt stas. 

Nei, jeg har liiitt issues med kliss altså, samme med bæsj. Så håper mamma og svigermor er like ivrige på å skifte drittbleier på vår mini som de er på niesene våre, jeg deler gladelig :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Nei, jeg har liiitt issues med kliss altså, samme med bæsj. Så håper mamma og svigermor er like ivrige på å skifte drittbleier på vår mini som de er på niesene våre, jeg deler gladelig :teehe: 

:lol: Bleier har gått fint faktisk. De trenger jeg ikke spise :lol: Men noen er helt fryktelige, må innrømme at jeg er litt glad om mannen er hjemme da, for han bryr seg ikke om det er bæsj helt opp i nakken :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok turen til Nordersjøen og badeplassen i dag, jeg lillemor og hundene. Troooor hun kosa seg :lol: 

27122794796_3387e7f4d2_b.jpg

 

27155924395_2b185614f3_b.jpg

 

26551266333_6edbf85504_b.jpg

 

27155759175_ef4e7834e7_b.jpg

 

 

Nestegang husker jeg sikkert tørt kleskift også, ikke bare bleier :aww::lol:  Hun satt uten bukse, sokker og sko i vogna hele veien hjem (godt pakka inn i teppe, saueskinn og vindtett jakke, så var ikke noe stress). 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Martine skrev:

Men det bestemmer man vel ikke selv? 

Varierer nok fra sted til sted.

Der vi bodde da jeg fikk T fikk jeg beskjed om at jeg ville få første overtidskontroll etter 5 dager, og at jeg da kunne be om igangsettelse og at dette ble tatt hensyn til med mindre fødeavdelingen var proppfull.

Den gang endte det i svangerskapsforgiftning, så ble igangsatt og han ble født på termin.

Nå venter jeg tvillinger, og jordmor som også er enhetsleder på føden, har forsikret meg om at jeg ikke skal gå på overtid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder Rak 
Ser ut som en herlig tur. 

Vi har vært ute i regnværet i dag og traff en super sosial katt. Så nå har frøkna fått kost med katt for første gang. Det var stor stas. 

Og på fredag fikk jeg av ei på jobben en ubrukt potte og den har stått på badet. Når vi skal skifte så har hun satt seg litt på potta og jeg har rost. Og i dag satt hun seg der da vi skulle skifte og så plutselig tisset hun. Masse skryt og håper vi klarte å gjøre det til en positiv greie. Jeg er overhode ikke stressa med bleier, hun er ikke 2 år enda og vet ikke helt hvor mye hun skjønner. Doring er skummelt så derfor vi prøver potta. Men hva gjør vi videre? Uansett veldig morsomt. 

Og snart reiser vi på vår får første tur med fly og varme strøk. Det blir veldig spennende. 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det å ikke høre etter. E er veldig søt og snill mot L, har gitt han mange av lekene sine, passer på at han ikke putter ting i munnen etc. Når det gjelder løfting av han, så kan hun gjøre det hele dagen. Hun skal bestemme hvor han skal krabbe, krabber han feil vei "hjelper" hun han inn på riktig vei igjen ved å lempe han rundt omkring. Noen ganger skal hun krabbe, og krabber/går over/på han. Ber vi henne på å se seg for, svarer hun "DERE BESTEMMER IKKE HVOR HEG SKAL GÅ! HVIS JEG VIL GÅ DER, SÅ GÅR JEG DER!!!" :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MonicaT skrev:

Herlige bilder Rak 
Ser ut som en herlig tur. 

Vi har vært ute i regnværet i dag og traff en super sosial katt. Så nå har frøkna fått kost med katt for første gang. Det var stor stas. 

Og på fredag fikk jeg av ei på jobben en ubrukt potte og den har stått på badet. Når vi skal skifte så har hun satt seg litt på potta og jeg har rost. Og i dag satt hun seg der da vi skulle skifte og så plutselig tisset hun. Masse skryt og håper vi klarte å gjøre det til en positiv greie. Jeg er overhode ikke stressa med bleier, hun er ikke 2 år enda og vet ikke helt hvor mye hun skjønner. Doring er skummelt så derfor vi prøver potta. Men hva gjør vi videre? Uansett veldig morsomt. 

Og snart reiser vi på vår får første tur med fly og varme strøk. Det blir veldig spennende. 

 

 

Takk :ahappy: Kjempefin tur, bare litt strek i regningen å ikke ha med ekstra sko og beinklær :lol: Nestegang :aww:  Er 3 km ut dit ca, men vi kan gå bakveier så vi ikke trenger å gå langs fylkesveien særlig mye, så tenker det blir noen turer dit med trehjulsykkel og grill etterhvert i sommer :D 

Så flink hun var med katten, så snappen! Mi var IKKE så flink med katter før hun var 2, og hun er vokst opp med dem :lol:  

Mi er snart tre og nekter både potte og do. :aww: Så ingen gode tips herfra. Jeg satser på at hun snapper opp i barnehagen når de andre bruker potte og bare plutselig vil selv og. Hun fikk potte i fjor høst, så vi har den stående, hun sitter på den avogtil, men bare med klær på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MonicaT skrev:

Herlige bilder Rak 
Ser ut som en herlig tur. 

Vi har vært ute i regnværet i dag og traff en super sosial katt. Så nå har frøkna fått kost med katt for første gang. Det var stor stas. 

Og på fredag fikk jeg av ei på jobben en ubrukt potte og den har stått på badet. Når vi skal skifte så har hun satt seg litt på potta og jeg har rost. Og i dag satt hun seg der da vi skulle skifte og så plutselig tisset hun. Masse skryt og håper vi klarte å gjøre det til en positiv greie. Jeg er overhode ikke stressa med bleier, hun er ikke 2 år enda og vet ikke helt hvor mye hun skjønner. Doring er skummelt så derfor vi prøver potta. Men hva gjør vi videre? Uansett veldig morsomt. 

Og snart reiser vi på vår får første tur med fly og varme strøk. Det blir veldig spennende. 

 

 

Jeg burde latt som jeg var ekspert på dette , siden ungen min var ferdig med dagbleier når han var ca 20 mnd , men han pottetrente seg selv. .

Jeg la til rette ved å la han gå mye naken og alltid ha en potte i stua, men stort sett brukte han doen. Heldigvis,  jeg synes potter er ekle :P

Doring er skummelt,  jeg har ikke tall på hvor mange ganger ungen ramla i do :lol:

Det blir selvfølgelig litt ekstra gulvvask med barn som stort sett er nakne innendørs,  men det blir litt som å ha valp.  Man lærer uansett fort å tolke signalene til ungen.  Det er egentlig akkurat som å ha valp når jeg tenker meg om. Jeg tror mennesker bare har "glemt" hvordan vi lærer barna å gå på do etter at bleiene kom. Før var jo de fleste barn tørre ved 2 års alder . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Pringlen skrev:

Jeg husker jeg kjøpte en pose seigmenn, da ungen var gammel nok til å bli stuerein (2 år?) En seigmann for hver pottetur. Da ble det brått slutt på bleier, ja :)

Høres ut som noe som kan funke på mi som ikke liker ros :lol: Bestikkelser funker til mye :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, soelvd skrev:

Stemmer det. Samtidig, i mitt tilfelle feks mener jeg de har bommet med termin med ca en uke. Jeg vet når jeg hadde eggløsning og jeg vet hvilken dag jeg testet positiv, det var en av de tidlgste dagene som går an. Siden kroppen bruker en stund på å produsere nok hormon til at det slår ut på graviditetstest så vil det ikke være mulig at egget brukte spesielt lang tid, om du skjønner. 

Ja, da er det jo så klart litt lettere å ha oversikten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden er avslørt!

Treningsbagen hans har vært hos pappaen så fotballtøyet hans har bodd i en pose her. Vi inviterte med pappaen på tur i dag og fikk med bagen hjem igjen.  

Gjett hvem som brettet fotballtøyet PENT ned i bagen? ? Når lærte han seg å brette klær? 

Og gjett hvem som skal få hjelpe meg å brette klær heretter :P

Unger kan det utroligste altså.  Man tenker bare ikke over det før de gjør det. Det er jo ikke vanskeligere å brette klær en å lage middag og sløye fisk strengt tatt , men det har han lært av meg. 

 Brette klær har han bare sett meg gjøre sånn ca hver dag i snart 6 år *sukk* 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Pringlen skrev:

Jeg husker jeg kjøpte en pose seigmenn, da ungen var gammel nok til å bli stuerein (2 år?) En seigmann for hver pottetur. Da ble det brått slutt på bleier, ja :)

Jeg tror det ordet brukes mest om valper og kattunger da. :lol:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, MonicaT skrev:

Herlige bilder Rak 
Ser ut som en herlig tur. 

Vi har vært ute i regnværet i dag og traff en super sosial katt. Så nå har frøkna fått kost med katt for første gang. Det var stor stas. 

Og på fredag fikk jeg av ei på jobben en ubrukt potte og den har stått på badet. Når vi skal skifte så har hun satt seg litt på potta og jeg har rost. Og i dag satt hun seg der da vi skulle skifte og så plutselig tisset hun. Masse skryt og håper vi klarte å gjøre det til en positiv greie. Jeg er overhode ikke stressa med bleier, hun er ikke 2 år enda og vet ikke helt hvor mye hun skjønner. Doring er skummelt så derfor vi prøver potta. Men hva gjør vi videre? Uansett veldig morsomt. 

Og snart reiser vi på vår får første tur med fly og varme strøk. Det blir veldig spennende. 

 

 

Jeg gikk i et par butikker og kjøpte mange småting. Feks litt morsomme klistremerker jeg klippet opp så de lå en og en i boksen, så fantes det flerpakning med sånne billige ringer, minidyrefigurer (skikkelig mini) og noen andre småting. Så gikk vi på do - ofte ofte. Og vi demonstrerte masse med ansiktsuttrykk og lyder hva man gjør på do :lol: Når hun klarte gjøre noe på do fikk hun velge seg en ting i esken. Vi begynte vel sommeren når hun var drøye 2 år. Så jobbet vi bare jevnt og trutt med dette og i juleferien når hun skulle være hjemme et par uker ble vi enige om at det var på tide å slutte helt (enklere å ta det i en sånn periode når man ikke er avhengig av barnehagen som må følge opp). Vel, siden den gang har hun kanskje hatt to uhell. Men det var litt som med valp, springe på do ekstremt ofte i begynnelsen :P Bruker dog bleie på natta enda. Hun sover jo gjerne fra 19/20 - 8/9 så det blir for lenge å holde seg enn så lenge. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Da var jeg på vei til legekontoret for blodtrykksmåling, får satse på at jeg slipper sykehuset i dag og med mindre det er baby som skal ut :lol: 

Sååå fint blodtrykk atte :ahappy: Da slapp jeg ringe slukøret til svangerskapspoliklinikken om enda en kontroll. Da skal jeg møte mannen for litt byvandring, så får vi se om mini vil ut før helga :) 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

@Aslan Hurra for fint blodtrykk :ahappy: 

 

Ja, veldig betryggende! Er guffent med høyt blodtrykk i seg selv, og ihvertfall i svangerskapet, så greit at det virker som det har roet seg litt nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Så bra @Aslan blir bare mer og mer spent på deres vegne, gruer meg litt til det er min tur, må jo være så utrolig vanskelig å ikke vite, bare vente å se :P Men dere er jo snart i mål uansett :D 

Hihi, jeg og er spent nå fremover, kroppen jobber masse ihvertfall, dét er sikkert og visst :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Ja, veldig betryggende! Er guffent med høyt blodtrykk i seg selv, og ihvertfall i svangerskapet, så greit at det virker som det har roet seg litt nå :) 

Ja, jeg sleit med det de siste mnd. Stressmoment bare det. Vi konkluderte etterhvert med at det var kontrollene som gav meg høyt blodtrykk tror jeg :lol:  For da jeg kom på fødestua på tynset, så hadde jeg skyhøyt blodtrykk, ble sendt til elverum, etter tre timer i ambulanse og vissheten om at NÅ kommer faktisk ungen snart, så hadde jeg helt perfekt blodtrykk. Hadde ikke hatt så fint blodtrykk hele svangerskapet :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Så bra @Aslan blir bare mer og mer spent på deres vegne, gruer meg litt til det er min tur, må jo være så utrolig vanskelig å ikke vite, bare vente å se :P Men dere er jo snart i mål uansett :D 

Er det nå jeg skal si jeg gleder meg til fødsel? :lol:  Fødsel er sjuke greier på godt og vondt. Men denne ventinga er jo helt drepen :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...