Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar

Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Guest vivere
5 minutter siden, Siri skrev:

Det er helt klart et nederlag å måtte ty til slike ting for å få fyr i ovnen altså.... papirkjerringer gjør jo jobben like bra - også skal man selvsagt kun bruke en fyrstikk... det er et prinsipp :aww:

Bruker papir også jeg - når vi har noen brukte aviser. Men jeg kan liksom ikke rive bøkene ut av hylla når aviskorga er tom skjønner du så da er briketter et greit valg. Sånn er det bare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

13 minutter siden, Ganzie skrev:

Takk for klemmer og lykkeønskninger, men dessverre gikk det ikke bra. Svigerfar døde i går kveld:icon_cry:

Så tragisk på alle måter, og jeg synes så synd på svigermor som nå er alene. Hun får mye hjelp og oppfølgning om hun vil, en det er jo ikke til å komme ifra at hun er alene, uten sin livspartner. De rakk å feire 39 års bryllupsdag.

Å nei, så trist :(

:hug: 

@Siri hvorfor ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, vivere skrev:

Bruker papir også jeg - når vi har noen brukte aviser. Men jeg kan liksom ikke rive bøkene ut av hylla når aviskorga er tom skjønner du så da er briketter et greit valg. Sånn er det bare :P

Dårlig planlegging vøtt.... Må sørge for å ha papir tilgjengelig :P 

Akkurat nå, Mud skrev:

@Siri - hvorfor ikke? 

Jeg synes vel hun er litt for veik mentalt... nå skal jeg gi henne dette året for å se hvordan hun utvikler seg, få trent litt bruks og kanskje kommet ut i konkurranse (om jeg gidder), kanskje kan hun bygge på seg litt, men hun er vel litt mindre enn jeg håpet på liksom... Jeg kjøpte henne jo for å få en hund med litt mindre enn Willy, men det er forskjell på litt mindre og ingenting *ler*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ganzie skrev:

Takk for klemmer og lykkeønskninger, men dessverre gikk det ikke bra. Svigerfar døde i går kveld:icon_cry:

Så tragisk på alle måter, og jeg synes så synd på svigermor som nå er alene. Hun får mye hjelp og oppfølgning om hun vil, en det er jo ikke til å komme ifra at hun er alene, uten sin livspartner. De rakk å feire 39 års bryllupsdag.

Veldig trist! Kondolerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, HeleneFS skrev:

Nok en allergitest failet... Bare puddel igjen,  funker ikke det må jeg vurdere hva jeg ønsker mest i livet av mann og hund... Eller vurdere særboerskap.

Jeg foreslo ukentlig bading i petal cleanse, men blir beskyldt for å være alt for løsningsorientert. 

Det var leit!:hug: Ukentlig bad burde være fullstendig gjennomførbart og en lur løsning hvis det fører til at dere kan ha hund. Dersom puddel fungerer, så er det en superduper rase (men pelsstell følger jo med - du slipper på en annen side å støvsuge så himla mye da!). Pappa er allergisk mot puddelvalper, men voksne pudler er ikke noe problem (som et lite obs!). Pass på å besøke noen med nyvaskede pudler (og helst ikke mer enn 1-2 stykker) så du ikke mister sjansen din på grunn av at hundene og hjemmet ikke er rent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Tinkie skrev:

Musikeren er også hjemme i dag, så vi sitter og ser på Making a murderer. Det er en dokumentarserie om en kar som satt inne for voldtekts- og mordforsøk i 18 år før det viste seg at det var en annen kar - noe politiet hadde fått stadig flere opplysninger om helt siden før han ble fengslet. Det er helt utrolig altså, fy fader, skikkelig cover-up fra politiet, og media henger seg på... Nei, takke meg til Norge, Vær Varsom-plakaten og uskyldig inntil det motsatte er bevist, altså. Blant bevisene var en bilnøkkel som ble funnet - MIDT på gulvet - TREDJE gangen politiet lette gjennom boligen hans. Selv om en av politimennene sa under ed at den ikke lå der de to andre gangene, og den ble funnet av en av politimennene som hadde sagt rett ut at "Han SKAL i fengsel, skyldig eller ei", ble den tatt inn som bevis. Hjelpe meg.

Har ikke sett denne, det skal jeg jammen gjøre! Men det har vært litt triksing i Norge også. Liland-saken f.eks. Der var det press på politiet om å oppklare saken så fort som mulig, og da ble det litt hastverksarbeid, kan man si..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ganzie skrev:

Kondolerer :(

Jeg får komme meg ut en tur i -13 med et par hunder før jobb. Strålende vær i dag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Siri skrev:

Dårlig planlegging vøtt.... Må sørge for å ha papir tilgjengelig :P 

Jeg synes vel hun er litt for veik mentalt... nå skal jeg gi henne dette året for å se hvordan hun utvikler seg, få trent litt bruks og kanskje kommet ut i konkurranse (om jeg gidder), kanskje kan hun bygge på seg litt, men hun er vel litt mindre enn jeg håpet på liksom... Jeg kjøpte henne jo for å få en hund med litt mindre enn Willy, men det er forskjell på litt mindre og ingenting *ler*. 

Ah ok. Da skjønner jeg mer. 

Kanskje hun blir overveldet av "storebror " :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Ganzie skrev:

Kondolerer :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Ganzie skrev:

Kondolerer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mud skrev:

Ah ok. Da skjønner jeg mer. 

Kanskje hun blir overveldet av "storebror " :P 

Hahhahaa, ja, jeg har vel tenkt tanken litt - men på hjemmefronten er det hun som har styringa da, så jeg vet ikke helt... Willy har jo blitt rene tøffelen liksom... Hun er vel egentlig mest ivrig når hun får gjøre AKKURAT det hun vil. Hun elsker jo å løpe tulling i skogen, men sett på henne en sele og ta fram sparken, så dør hun litt liksom... :lol:. Men hun er jo ikke prinsesse for ingenting... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

Hahhahaa, ja, jeg har vel tenkt tanken litt - men på hjemmefronten er det hun som har styringa da, så jeg vet ikke helt... Willy har jo blitt rene tøffelen liksom... Hun er vel egentlig mest ivrig når hun får gjøre AKKURAT det hun vil. Hun elsker jo å løpe tulling i skogen, men sett på henne en sele og ta fram sparken, så dør hun litt liksom... :lol:. Men hun er jo ikke prinsesse for ingenting... 

Litt som Toddy altså , bare at han absolutt ikke er sjefen hjemme heller :lol: 

Nico dør sjelden , hun blir bare sinnaveps.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mud skrev:

Litt som Toddy altså , bare at han absolutt ikke er sjefen hjemme heller :lol: 

Stakkars Toddy :lol:. Et hardt liv, mao :D 

1 minutt siden, Mud skrev:

Nico dør sjelden , hun blir bare sinnaveps.  

Yasmine er sinna bare på Willy, hun, åååååå så sinna hun kan være når han forsøker å få kos, eller komme opp i sofaen, eller på annet vis vil ha oppmerksomhet - eller jeg har mat på bordet og han kommer i nærheten... men man greier jo ikke å ta henne alvorlig, hun har ikke særlig tyngde i meningene sine liksom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer :klemme:

Nu har bikkja kollapset på stuegulvet. Venter på en pakke med nye tursko og ny turbukse. Skal bli godt med sko uten hull, tror beina holder seg litt tørrere da muligens [emoji14]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ganzie skrev:

Ååånei :(:hug:  kondolerer så mye :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Siri skrev:

Stakkars Toddy :lol:. Et hardt liv, mao :D 

Yasmine er sinna bare på Willy, hun, åååååå så sinna hun kan være når han forsøker å få kos, eller komme opp i sofaen, eller på annet vis vil ha oppmerksomhet - eller jeg har mat på bordet og han kommer i nærheten... men man greier jo ikke å ta henne alvorlig, hun har ikke særlig tyngde i meningene sine liksom :lol: 

Toddy "tar igjen" på et område da. Han får jo ikke være løs i hagen, så han legger seg ned og "jakter" Nico slik at hun ikke får seg inn igjen når hun har vært på jordet. Det har han åpenbart enorm glede av,  han har blitt så ille på det at jeg må holde han og kommandere Nico inn for å få henne forbi han :lol: 

Og han kan finne på å svare når hun tar tyggebein fra han ( gjerne ut av munnen hans) for så å prøve å bitche han vekk. 

Jeg jugde forresten.  Nico "dør" når hun må ut i regnvær,  ha på seg sele eller bade... 

Også mistenker jeg at hun ikke alltid er så tøff som hun prøver å høres ut som. Det er gjerne sånn . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tinkie skrev:

Musikeren er også hjemme i dag, så vi sitter og ser på Making a murderer. Det er en dokumentarserie om en kar som satt inne for voldtekts- og mordforsøk i 18 år før det viste seg at det var en annen kar - noe politiet hadde fått stadig flere opplysninger om helt siden før han ble fengslet. Det er helt utrolig altså, fy fader, skikkelig cover-up fra politiet, og media henger seg på... Nei, takke meg til Norge, Vær Varsom-plakaten og uskyldig inntil det motsatte er bevist, altså. Blant bevisene var en bilnøkkel som ble funnet - MIDT på gulvet - TREDJE gangen politiet lette gjennom boligen hans. Selv om en av politimennene sa under ed at den ikke lå der de to andre gangene, og den ble funnet av en av politimennene som hadde sagt rett ut at "Han SKAL i fengsel, skyldig eller ei", ble den tatt inn som bevis. Hjelpe meg.

Har du hørt podcasten Serial, første sesong? Anbefales! Og making a murderer skal definitivt sees!!!

_______

@Ganzie herlighet, kondolerer så mye :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg levde uten hund i fem år. Presterte flytte da jeg var hundeløs pga drittsekk "kjæreste" med egen allergi og allergisk datter. Da det var slutt satt jeg i situasjonen at huseier nektet meg å ha hund, og det var vanskelig å flytte fordi jeg bodde godt og sentralt til en rimelig penge, og fant ikke noe tilsvarende innen budsjettrammen. Planla neste hundehold så og si daglig, i fem lange år. Merker nå hvor mye lettere hverdagen var uten. Den ubegrensede friheten til å gjøre whatever når som helst uten å måtte planlegge for hunden. Samtidig var savnet der hele tiden. Det er fordeler og ulemper med og uten. For meg er hund er såpass berikende, jeg føler meg ikke hel uten, så jeg gir heller gir avkall på den friheten en har uten. Bare det å gå en tur uten hund er direkte smertefullt. Jeg gråt jevnlig i savn av hunder jeg har hatt.  Kjenner forøvrig på at det er pes å ha valp og jeg gleder meg til han er voksen. Når han er voksen vil jeg antakelig savne valpetiden 🤷🏼‍♀️
    • Her tenker jeg hundeeierene bør dekke sine egne skader, jeg vil si det er ganske delt skyld. Dette var ikke en fremmed løs hund som kom uforutsigbart på, og jeg mener dere begge hadde ansvar for å forutse og forebygge denne situasjonen. Hvis du var ukomfortabel med at den andre hunden var løs burde du gitt beskjed om det og krevd at hunden var i bånd, ihvertfall i nærheten av dine. Samtidig burde hans eier selvfølgelig også sørget for å ha kontroll når han oppsøkte dine. Nå vet jeg ikke hvor godt hundene kjenner hverandre eller om de har vært mye sammen før, men nettopp dette er jo grunnen til at hunder ikke skal sosialisere med andre i bånd, selv om det jo som oftest går bra. Jeg mener ikke at din hund burde vært løs, men at den andre burde vært i bånd når den tydeligvis ikke holdt seg unna dine.  
    • Er det noen som kan bidra med tanker rundt en vanskelig sak? Jeg med mine to hunder var på tur med en annen familie med en hannhund, vi kaller han Kalle. Denne hannhunden gikk løs på hele turen, selv om det var båndtvang. Mine to hunder, tispe og hann, drev å lekeslåss, begge var i bånd. Den andre hannhunden Kalle, kommer og ypper og de to hannhundene begynner å slåss. Kalle fikk et rift som måtte sys. Min hannhund fikk tilsynelatende ingen skade.    Spørsmål 1: Siden den andre hunden ble skadd tilbød jeg meg å betale veterinærutgiftene. Burde jeg latt være det? Siden Kalle var løs? spørsmål 2: det viste seg at min hund også hadde fått et sår. Det ble infisert etter en uke og min hund har nå fått massive betennelser i huden og det kommer til å koste langt mer enn forsikringen min dekker. Det er trolig snakk om hudtransplantasjon og pleie i lang tid eller avliving. Bør evt operasjonskostnader utover forsikring dekkes av meg, jeg hadde jo min hund i bånd? 
    • Min situasjon er nok litt annerledes, fordi jeg ikke har helse til å ha hund. Mannen mumler litt om hund igjen, men da blir det et helt annet hundehold enn vi hadde, siden jeg ikke har kapasitet til lange turer, kurs, treninger og konkurranser. Det blir å bare "ha" hund, for tur og kos. Jeg lurer på om jeg kan det... Og så er vi såklart to. Samtidig har vi/jeg definitivt kjent på friheten med å ikke ha hund. Ikke organisere pass når vi skal bort begge to. Ikke tre uker alene med hund for gubben når jeg er i syden om vinteren. Fleksibilitet til å reise, besøke og være med på ting uten å ta hensyn til hund alene eller det praktiske med å ta med. Men det er jo noe som mangler i hverdagen, helt klart. Om jeg hadde vært friskere hadde jeg ikke vært i tvil. Da hadde ny hund vært i hus allerede, selv om jeg nok hadde gitt det et år. Det er jo forskjellig for folk, men jeg merker at for noen jeg har vært glad i, så slipper den verste sorgen taket etter det. Ikke minst har du så mye mer erfaring og kunnskap nå. Og du har vel et nettverk som hjelper? Selv om det selvfølgelig ikke er helt det samme som å kunne dra rett ut et sted etter jobb og sånt. Vi passer en del hund, og det hjelper. Nesten månedlig har vi hund i et par-tre dager minimum. Jeg har også tenkt på å være fosterhjem for dyrebeskyttelsen eller krisesenteret, men det er litt for krevende og uforutsigbart for helsen min. Men om det dukker opp en hund som trenger et hjem for et halvår eller noe sånt tenker jeg det hadde vært en god mulighet til å "dyppe tærne uti" igjen.
    • I dag er det fire måneder siden jeg mistet min kjære Ariel, og det er nå jeg virkelig begynner å kjenne på livet uten hund. Å være uten hund i svarteste mørketida når vinterstormen kommer inn sidelengs fra alle kanter er nå en ting, men nå når våren kommer og det begynner bli fint å være ute er savnet helt ubeskrivelig grusomt. Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg ikke skulle ha ny hund i det hele tatt, mest på grunn av den økonomiske belastningen, men også for å få "leve litt". Jeg var alene med hund i nesten 14 år, så det begrenset jo en del. Og som mamma sier; "nå kan du gjøre akkurat det du vil". Men etter fire måneder uten hund viser det seg at det eneste jeg vil er relatert til nettopp det å ha hund. Turer, kurs, konkurranser... Det var det livet jeg ville leve. Jeg vet ikke hvem jeg er engang uten hund. Dere som har vært gjennom dette, hvordan tok dere den endelige avgjørelsen om ny hund? Noen tips og tanker til en fortapt sjel?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...