Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar

Snøfrost
 Share

Recommended Posts

• Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Endelig helg! :D Bare litt synd at bussen min ikke går før 3. Eller, jeg tar nok halv 3, så rekker jeg å handle middag for idag også. Har lyst å hjem nå :P

Ikke noe særlig skolearbeid å jobbe med heller, egentlig. Medikamentregning, men det er det vi har drevet med i hele dag, aå ser liten vits i flere oppgaver der akkurat nå. Og det andre faget vi har er så stort at jeg sliter med å få oversikt over hva vi egentlig skal lese på. Har ikke noen oppgaver eller noe der, så vet ikke helt hvor jeg skal begynne.. Tror jeg må.få begynt på et enkelt hekleprosjekt som jeg kan ta med på skolen, som tidsfordriv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, trøtt, ble sittende til fire for å planlegge etterisolering og oppussing av valpe-/hunderom, finne priser, lage budsjett, sammenligne butikker, tenke logistikk (jeg er veldig glad i Berlingoen min, men den får ikke plass til panelplater og flere meter lange ting - men de leier ut varebiler på IKEA nå, så da kan jeg handle det skapet jeg skal ha til kjøkkenet samtidig som jeg handler inn til oppussing, for det er billigere enn å få ting hjemkjørt fra Maxbo, og da slipper jeg å kjøre med henger på dette føret).

Nå må jeg bare bestemme meg for om jeg skal avvente til ultralyd, eller om jeg skal begynne nå uansett valper. Vel, noe kan jeg gjøre nå uten å investere penger, for det ene hunderommet er fullt av kasser, så det kan tømmes. Jeg tror jeg bare skal male veggene der, og det kan også gjøres, for jeg har maling.

De har tatt ut et vindu, fordi rommet måtte være helt mørkt. I hullet har de bare satt plater, så jeg lurer på å kjøpe en diger plakat fra IKEA, sette på lister og få det til å bli et slags bilde. Det er billigere enn å få inn vindu, og jeg tror ikke jeg må ha vindu der, når det er så mye lys i neste rom.

Men først frokost, litt kontorarbeid for klubb og kor (lederen i koret har sluttet, så da ble det naturlig opprykk for nestlederen. More powwa to meeeee!)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Mud skrev:

DET ER VILLMARKSBARNA PÅ TV!!!! NY EPISODE! ! 

Han har noen favorittprogram. ..

du må tipse han om Nansen...ett eller annet. Som går på NRK. Om en gjeng unger som skal på tur til polene med Gamme( han med krøllehåret). Veldig gildt program

12 timer siden, Anette skrev:

Oppgitt over at lungebetennelse på vaps ikke ble oppdaget for to uker siden, den er ille ille ille og ene lungen nesten tett. Men men da er hun sykemeldt en måned til (Bleh!). Også ble jeg påkjørt bakfra idag og når han åpnet døra mi klarte jeg ikke prate men bare gurgle ord, det må ha vært litt av et syn... Han stod og ringte ambulansen når jeg klarte å få ut et par ord. Så nok uflaks for idag!

På søndag durer jeg til Barcelona for konsultasjon!

Og etter 1 år og 2 mnd begynner jeg å bli virkelig fornøyd med huset

Hatt megasjau og kastet vilt så jeg har plutselig pent og ryddig hus og ryddig kjeller!! Its like aww :wub:

Vapsen sov på røntgen bordet idag da, og da sa Veterinæren bare Oi... Har du dopet henne før du kom... emoji14.png

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

God bedring og lykke til med alt.

Sitter og tiner etter en lang og slitsom tur. Prima er fornøyd da, verre med mor som er sliten og kald. Men nå skal jeg se litt Dr Who og fyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Debbie skrev:

du må tipse han om Nansen...ett eller annet. Som går på NRK. Om en gjeng unger som skal på tur til polene med Gamme( han med krøllehåret). Veldig gildt program

Tro meg , det har han fått med seg :P 

Han har tilmed signert #meetthekids oppropet. Han har ventet på det programmet siden advent og sitter benket hver episode :) 

Han skal - ikke overraskende - til nordpolen mener han :) 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det nye NAV-kontoret mitt har imponert meg, og jeg har ikke en gang hatt mitt første møte med dem. Men vi hadde en kjempefin telefonsamtale før jul for å få meldt min ankomst og knyttet meg opp mot en ny saksbehandler, og jeg har fått invitasjon til å delta på samling for unge gründere til uka. Det er litt annerledes tone enn mitt forrige NAV-kontor, som frarådet meg på det sterkeste å noensinne tenke på å starte noe som helst for meg selv, for det gikk bare til *******.

• Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største minuset med Tuva er at hun tåler ikke at noen får kjeft! Det passer utrolig dårlig når Vigdis bjeffer på alt og jeg ber hu holde kjeft..... Da blir Tuva en skjelvende klump, og jeg hater hunder som skjelver! Så da dytter jeg hu vekk fra meg, så nå ligger hun under bordet og dør på seg.... Og det irriterer meg grenseløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sprett i stekeovnen. Fant en da jeg dypdykket i fryseren. Hvor lenge den har ligget der, anes virkelig ikke. Krydret den med salt, pepper og karri. Hadde over svisker, eple, løk, gulrøtter og selleri i små terninger. Skiver med Tine-smør oppå. Har litt crème fraîche til å ha i sausen. 

Tror dere at jeg kan få jobb hos Hellstrøm?

Nei, forresten, han liker visst ikke tykke damer.

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt hotellrom til NKK kristiansand :) Planen var egentlig å kjøre opp og ned, men det er litt slitsomt på en søndag, så da kjører vi heller ned grytidlig på lørdag og får med oss ntk utstillingen i samme slengen. Kosta bare 700 kr for dobbeltrom i Kristiansand sentrum, så det er jo ikke så gæli :D + på 400 kr i påmelding på ntk'en og 250 kr ekstra for hund på rommet så er det kanskje ikke så billig alikevel :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kokospaniel skrev:

Altså, du skal når du har kontorjobb ha tilpassa arbeidsplassen din.

Pc-skjerm skal stå slik at du ser litt ned på den (altså lavere enn en egentlig tror). Sørg for god støtte til underarmer, som skal kunne være 90 grader i albuene. Mulighet for regulering av arbeidsbord er slettes ingen ulempe og stolen skal passe til deg. Arbeidsplassen skal tilpasses deg, ikke omvendt. 

Jeg vet jo at det er mye rart ute og går på sånt altså, men hvis arbeidsgiver ønsker å ha folk i arbeid og ikke sykemeldte, er det lurt å tilpasse best mulig!

Det hun sa.

Nå har jeg vært på kurs hele dagen og hodet er litt kokt. Venter på at samboer skal komme og hente meg, så blir det helg :) 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom så enkelt å gå inn på lånekassa sin side og stoppe stipendet til en elev som har slutta når denne eleven er sletta fra internsystemet vårt, som er det eneste stedet man kan finne elevenes personnummer, som man må ha for å kunne stoppe et stipend. Noen må sjekke rekkefølgen på rutinene våre tror jeg.

Men nå tar jeg jaggu helg! Vofser og peis og nydelig vinterføre og wok med scampi og god bok og rødvin og Nytt på nytt og Anno here I come! :bananas::dog_running:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at det er mulig å være så inkompetente!!! Klinikken hadde send blodprøven med vanlig post, så den har jo da ikke ankommet NVH, og dermed får jeg ikke noe svar før helgen. Det er ikke ofte jeg er så sint at jeg blir målløs, men det er jeg nå...
Og ja, jeg spurte vet spesifikt om den ble sendt som ekspress over natten, og fikk bekreftende svar. Helvetes forbanna idioter!!! :gaah: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Line skrev:

Jeg fatter ikke at det er mulig å være så inkompetente!!! Klinikken hadde send blodprøven med vanlig post, så den har jo da ikke ankommet NVH, og dermed får jeg ikke noe svar før helgen. Det er ikke ofte jeg er så sint at jeg blir målløs, men det er jeg nå...
Og ja, jeg spurte vet spesifikt om den ble sendt som ekspress over natten, og fikk bekreftende svar. Helvetes forbanna idioter!!! :gaah: 

Herregud så irriterende og DUMT! Håper du har kjeftet skikkelig på dem nå!

---

Usj, tror kanskje Sniff har fått løpetid, for Casper er veldig interessert i rumpa hennes og, i tillegg til ørene. Noe som er skikkelig dumt siden hun skulle kastreres nå. Da blir det enda flere måneder med allergi-******* etter løpetid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte plutselig hente poden i barnehagen siden xn  ble forsinket.  Det var en glad og overrasket gutt! :lol: 

Han har løpt rundt og pakket til Toddy , utrolig hvor mye en hund må ha med seg når den skal på overnattingsbesøk :aww: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Raksha skrev:

En vakker dag skal jeg ta like fine gruppeportrettbilder av hundene som det @Siri gjør.  Imellomtiden: 

23911563894_1a8c272512_b.jpg

24244221870_f894e7a535_b.jpg:lol

Edit: Dobbel signatur var vel litt overkill vel... Spesielt når en har feil årstall :lol: 

:lol::lol: 

Har jeg spist ferdigpizza til middag, men nå er jeg straks klar for å ta en tur ut på ski :). 

Jeg har jo, som sikkert de fleste andre, fått med meg at det liksom skal bli skikkelig varmt vær ihelgen, så jeg gikk inn på yr for å sjekke værvarselet da.... Det skal visst være bare mellom -9 og -14 grader i helgen... det er vel strengt tatt litt varmere enn det har vært den siste uka, men mildvær er det vel strengt tatt ikke :lol: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tar gjerne i mot deres beste tips/erfaringer med å forebygge varsling/vokting! Da tenker jeg på det å bjeffe om fulle folk roper i gaten om natten, om det smeller i bildører utfor huset, om naboen går nært husveggen og liknende. Har lest litt om temaet, men finner ulike teknikker og vet ikke helt hva som er best. Begrense hunden/valpens muligheter til å se og høre det som skjer utenfor? Eller tvert i mot, la vindu stå på gløtt så den blir vant med at det er masse lyder utenfor? La den se hva som skjer ute? Belønne når den ikke varsler, eller belønne når den varsler kort, så den forstår at jobben er gjort og det holder med ett bjeff? HVordan reagerer man om hunden bjeffer masse på en lyd utenfor? Skal man si ting som "hysj" "gå og legg deg", avlede og liknende når den varsler, eller vil det forsterke hundens oppfattelse av at det er viktig å varsle?  Mange tanker her - åpen for alle innspill! Vil være konsekvent fra valpen er liten, så jeg vet hvordan jeg skal løse problemet når det kommer.
    • Støtdempende innleggssåler i potesko er et alternativ for å redusere belastningen på leddene. Om du finner sokker eller sko som sitter godt og får til å feste sålene så de ikke sklir inni. Ulike materialer har ulik komfort å løpe på. Noen typer materialer absorberer all energi uten å gi noen bounce back. Gir en bedre treningsøkt, men er sikkert vanskeligere å få hunden til å akseptere fordi det føles rart og er mye tyngre å løpe med. Jeg kan lage såler av det beste som er av shock absorption per måleenhet, men for egen business vil jeg ikke si hva materialet er. Yttersålene fra to par gode maraton racingsko kan også forvandles til gode løpesko for hund, med litt kreativitet og fingernemhet. Lunar Lite såler fra Nike var en personlig favoritt å løpe på. Tynne, passe harde, perfekt balanse mellom støtdemping og feedback energi. ..for meg med min kroppsvekt. En må sikkert ta hensyn til at hunden legger mindre vekt i hvert steg. Racingsko for barn er kanskje et bedre alternativ for et upcycling prosjekt. 
    • Vi har hatt noen fine dager. Av bra ting kan nevnes flere lykketreff i sosialisering og miljøtrening, bl.a. en slags flashmob av studenter med ski og snowboard og bager i former og farger, med ulike språklyder, som plutselig rundet hjørnet og befolket bussholdeplassen med et tett kaos. Det var helt kewlt, men å entre støyete rushtidsbuss med sterke lukter av parfymer fra kælvete unge voksne i en læringsfase, det var han mer skeptisk til, og måtte bæres ombord for logistic flow. Der inne, mellom føtter og ski og bager og skrålete skrål av både lyd og lukt og visuelle inntrykk - en intens stank - der tok det nesten et halvt minutt før han ville ha mat igjen, etter å ha forsøkt redde oss to ut derfra da døren åpnet seg på neste holdeplass. Et whiff av frisk luft var den forsikringen han trengte for å slappe av med viten om at denne situasjonen ikke var evig, og snack tray åpnet seg for påfyll. Mange røy ut på en holdeplass et par minutter senere og vi benyttet anledningen til å bevege oss gjennom midtgangen til en annen dør med mer kaos. Avslappet og ok med det da, etter å ha blitt desensitivert for den sterke multi sensory stanken av unge homo sapiens i den mest intenste delen av parringssesongen. Hva de homoene ruller seg i for å frastøte potensielle partnere så de får studere i fred, det er en effektiv repellant ikke bare mot unge sapiens hunkjønn, men også mot Canis lupus familiaris. Den initielle aversjonen mot stanken ble allikevel overdøvet av glupskhet. Minner meg om et gammelt amerikansk visdomsord: — If Hitler had coke, there'd be jews in the bathroom with him. (Dennis Leary) Vi fikk også jackpot mens vi varmet oss litt i gangen på kjøpesenteret etter å ha fryst ute sammen med valpepasser mens muttern handlet mat. Der i den deilige varmen kom det en speedfreak (=amfetamin, med lukten av høyt adrenalin og mye bevegelse) som ville prate (mye og fort) og hilse på fysisk, og som plutselig kom tilbake inn døren med en diger, vilter og enda mer energisk rottweiler i puberteten, som kom rett opp i ansiktet på Ede for å snuse og sniffe og synes han var såååå nuskesnusk. I wow you ører og det 😍 blikket mens han sniffet og sniffet og sniffet seg høy på valpelukten av den lille krabaten som liknet hans tidligere og forsvunnede riesen bestekompis. Rottisen hadde adoptert Ede på flekken om han kunne. Ede var mer skeptisk. Den merkelige og utenfor normalområdet høye energien fra både hund og eier, plutselig inn i intimsonene - en helt ny og sterk opplevelse, den var gull å få for første gang nå, og ikke senere.  Ellers er pelsstell en interessekonflikt. Her må bare trenes og trenes og trenes om han ikke vil se ut som en forvokst labradoodle med samme lengde maskinklipp over det hele. Har ennå ikke vært oppi ansiktet hans med saks. Maskin på kinnet var helt i grenseland for han ville tolerere mens han gomlet. Veien til å kunne bruke begge hender mens han tålmodig står helt stille for å få refill av snacktray, den veien er LANG. Kanskje klarer vi catwalk stylish frisyre for å supporte de terrorutsatte deltakerne i Pride i juni, men til ski-VM-arrangementene som kommer snart får han bare stille som labradoodle imposter.  Ellers tror jeg han har tjuvlyttet til diskusjoner om IGP og ringsport. Muttern mener nemlig at C-arbeidet i IGP er både for kjedelig, for lite omfattende og av feil karakter for sin egen smak. Ring kunne muttern derimot gjerne trent, fordi det er mer omfattende, mer variert og mindre kjedelig, og hunden lærer mer selvkontroll. Jeg har ytret at jeg ikke gidder trene IGP C-arbeid, men er ivrig med dersom ring blir lovlig i Norge. Helgekurs med biting i drakt i Sverige og Danmark er jeg derimot motstander av. Det er farlig om en ikke trener det grundig. Som å lade et våpen uten sikring. Å trene med bitepølse istedenfor drakt eller arm her i Norge er en mulighet. Oppe til vurdering dersom noen byr på en regelmessig treningsgruppe i dugnadsånd. Ede må ha overhørt DELER AV samtalene, for han har begynt trene biting i drakt med determination og stolthet. Ikke har han fått med seg at det er kriminelt. Ikke har han fått med seg at ringtrening i hovedsak handler om å IKKE bite. Han gikk rett på den delen av treningen han oppfattet som essensen i sporten, for å gjøre muttern stolt av ham. Fjällräven-buksene mine i rollen som ring figurant bitedrakt, med muttern inni.. Rumpa, leggene, lårene - og fordi ros uteble ved de dype, gode, fulle grepene som skulle medført anerkjennende nikk og refill av snacktray for pen utførelse  - den tynne huden på baksiden av knærne mellom fortennene. Stakkaren skjønner ikke hvorfor muttern brøler og blir sint på ham og avviser ham når han bare gjør sitt ytterste for å leve opp til forventninger og krav og i tillegg er kreativ og tilbyr nye og innovative adferder for klikkertrening. Oh well. Snart fulladet, så muttern må fylle tanken for å klare nye eventyr. 
    • Å løpe så mye på asfalt er ganske belastende på kroppen til hunden, så ville først av alt prøvd å ha større prosent av turene på mykere underlag.    For å ellers unngå skader og overtrening er det lurt med en hviledag innimellom hvor dere går kortere tur eller gjør noe annet. Også er det viktig med oppvarming, nedtrapping og å gå over kroppen i ny og ne og følge med på at han ikke blir stiv ol.  jeg har ikke så peil på opptrening av trekkhund, men ville kanskje tenkt hviledag hver 4. dag isch? 😊 er sikkert noen her inne som har mer peil på trekkhunder enn meg. 
    • Bunnpris på Lade,Sirkus shopping og Valentinlyst senteret.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...