Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring/buffer hund, hvor mye koster det deg?


Rocket
 Share

Recommended Posts

I lys av nylige tråder så ble jeg litt nysgjerrig.
Hva koster det deg i måneden/året med forsikring til hunden(e) og hvilke(t) selskap bruker du? Og hvilken rase gjelder forsikringen(e) til?
(ev, hvor mye sparer du i måneden til buffer/hvor mye har du som buffer til hundene på fast basis?) 
Og dere som har gjort begge deler, hva har lønnet seg mest? 
Har du god eller dårlig erfaring med forsikringselskap(et/ene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ca 3300 i året. Har Agria. Er fullforsikret på veterinær (50 000), medisin og rehabilitering, har ikke erstatning. Hun er blanding, vet ikke av hva. Har brukt forsikringen en gangda hun ble angrepet av en hund, veldig greit med direkteoppgjør, slapp å legge ut, fikk regning senere på egenandel. Brukte også forsikringen for å få dekket medisiner, bandasje og veterinæroppfølging, fikk igjen ca en uke etter alt var sendt inn hver gang.  Synes Agria har vært veldig greie. For meg så er forsikring en veldig trygghet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg betaler ca 2000 i året for varga og 1200 i året på hver av hollenderne. Har ingen spesiell buffer utenom det til hund, bortsett fra en sparekonto til generelle uforutsette ting. Så lenge forsikringen er såpass ok på pris så kommer jeg nok til å fortsette å ha, men det er jo relativt sjeldent man har hunder (ihvertfall av mine raser) som trenger skikkelig dyre ting hos dyrlegen så om prisen går opp betraktelig så kommer jeg nok til å vurdere å ikke ha forsikring. Om det feks koster oss 10 lapper eller mer i året så kan vi dekke ganske mye selv ved å spare de lappene. Om man da også regner med at noen hunder aldri har bruk for forsikring, evt egenandel som må påregnes ved evt store utbetalinger  og lite sannsynlig at flere får store greier samtidig så burde det over hodet ikke være noe problem og dekke selv. Antagelig hadde det lånt seg å ikke hatt nå heller, men jeg har ikke stor nok spaarekonto til å tørre å la vær enda. Med 5 hunder og en hest har jeg enda ikke hatt bruk for forsikring en eneste gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta meg på ordet her for jeg har ikke forsikring lengre, men mener at det hos Agria ville kostet meg mellom 4.500 til 5.000 for å forsikre min boxer. Derfor bruker jeg heller bufferkonto. Min venninne har to franske bulldoger og har dem begge forsikret. Det er rundt 10.000 kr i året!

Det som er med forsikring av hund er at det gjerne er de med minst penger som må ha det, og som da ofte ender opp med å betale mest.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ca 700 i mnd for de fem jeg betaler forsikringen på. Det er egentlig bare tull å ha, for det kommer aldri til å betale seg. Men så er jeg dønn overbevist om at bikkjene kommer til å bli kjørt i hjel, drukne eller bli spist av ulv ca dagen etter at jeg avbestiller forsikringene, så da er det verdt å betale noen kroner for at de holder seg levende og skadefrie :P

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund1: pyreneisk gjeterhund

  • Forsikringsselskap: agria
  • Forsikret for: 35 000, 1500 egenandel
  • Forsikret for alt så og si, medisin, avl, bruks, rehab, liv, vetrinær, kommer ikke på mer.
  • - aldri brukt forsikringa, betaler 300 mnd

Hund2: blanding

  • Forsikringsselskap: sparebank1
  • Forsikret for: 30 000, 1500 egenandel
  • Forsikret for bare vetrinær og medisin tror jeg. Litt usikker siden det er mamma den står på. Betaler 100 mnd   
  • - Brukt en gang, veldig greie med oppgjør
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler i underkant av 2000 i året pr gutt. Tispa har "egentlige" eier forsikring på, er vel noe lavere der.

 

Brukt forsikring flere ganger på begge gutta,  men ikke veldig alvorlige ting. Tidligere har jeg måttet bruke forsikring mye mer, til mer omfattende ting, så mine hunder kommer nok til å forbli forsikret. Kattene og. På hestene har ikke forsikring lønnet seg, men jeg tør ikke si opp før økonomien er betraktelig bedre. 

 

Alle er forsikret gjennom gjensidige. Stort sett fornøyd.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 300 for Toddy minnes jeg , han er registrert som blanding. 

2500 for Nico som er registrert som Aussie.  De fant ikke puli der og fant ingen statistikk på puli.  Irriterende. 

Pulier blir svært sjelden syke og lever lenge. Jeg har ikke det samme intrykket av Aussien.  

Jeg har i jernbanepersonsonalet for med totalpakka der kommer jeg definitivt mye billigere ut enn hos andre. 

Har ingen erfaring med hvor mye de krangler hvis uhellet skulle være ute heldigvis.  *bank i bordet* 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 5000,- i året for belgerne. Har både liv og veterinærforsikring i Gjensidige. På disse to har eg ikke hatt bruk for forsikringen før nå nettopp når Tahlly knakk ett par tenner. Meldte inn saken i går, så gjenstår å se hvordan oppgjøret går :)Tidligere hund fikk eg igjen mer enn eg betalte inn pga syk hund. Så på disse hundene lønner det seg vel ikke, men tør ikke si opp, da knekker vel en av de en fot eller noe :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

250,-/mnd i forsikring (30.000,-/1500,- samt liv, medisin og rehab). Brukte forsikringen for første gang i år, og nå har den betalt seg selv for å si det sånn ;) Har også kredittkort, det koster jo ingenting så lenge det ikke brukes, samt en reservekonto på 10.000,- som jeg aldri rører.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 1000 kr i mnd for 3 forsikringer (det er medregnet hytta) Hver hund ligger vel på ca 3500 kr i året i Gjensidige staffordshire bull terrier. Setter også av 1000 kr i mnd på sparekonto, men den er til "alt", ikke bare hundene. Jeg er så heldig at dyrlegen min har direkteoppgjør så slipper å betale store summer til dem :) Egenandel på 15% så vi slipper ganske billig unna, tror hver hund har opptil 30000 i behandling i året.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 4000 kr  i året for begge hundene mener jeg å huske. Relativt friske raser. Da har vi 15% egenandel og kun veterinærforsikring, ikke livsforsikring.

Vi har fleksibelt boliglån, så vi har i praksis en million i buffer eller noe sånt...

Edit: Forsikringene i Agria, siden ingen andre har greid å gi oss noe i nærheten på pris, uansett samleavtaler og ymse rabatter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikringene i Agria, av den enkle grunn at der får jeg beholde forsikringene også når dyra blir gamle. Kattene kan fort bli 15+ år gamle, og det samme kan Ayla.

Aylas forsikring har en egenandel på vet på 1500,- + 15%. Hun har veterinærdekning på 50k, medisin (3k) og liv (16k). Betalt ca 4500 i år. Ayla er ingen god forsikringskunde, hun har kostet Agria langt mer enn vi har betalt. Og selv om hun ikke ser snurten av en veterinær de neste fem årene, så vil forsikringen fortsatt ha lønt seg. Hun har vært på akutten et par ganger, og bare der renner jo pengene ut. På et akuttbesøk vil man ofte ende med å få tilbake nesten like mye som man har betalt for forsikringen.

Kan også nevne at vi har tre katter forsikret også, og de er myyyyye billigere å forsikre. De to huskattene er forsikret for veterinær, 1400,- + 25% med dekning på 30 000, og medisin. De koster ca 900 i året. Rasekatten Lynx har litt lavere egenandel, og er også forsikret med liv. De to huskattene har knapt brukt forsikringen, men Lynx har brukt den mange ganger, og der har vi fått igjen mange ganger det vi har betalt for han, så han har sponset de to andres forsikringer ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Lene_S skrev:

Jeg har forsikringene i Agria, av den enkle grunn at der får jeg beholde forsikringene også når dyra blir gamle. Kattene kan fort bli 15+ år gamle, og det samme kan Ayla.

 

Det får du hos Gjensidige og :) Vi har hund + så der varer forsikringen livet ut på hundene, og det er jo ganske kurant siden det er når de begynner å bli gamle at det dukker opp ting hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mud skrev:

Jeg har i jernbanepersonsonalet for med totalpakka der kommer jeg definitivt mye billigere ut enn hos andre. 

Har ingen erfaring med hvor mye de krangler hvis uhellet skulle være ute heldigvis.  *bank i bordet* 

OT, hva har du i forsikringssum? Er noen år siden jeg hadde både hunde- og bilforsikring der, men syntes å huske at forsikringssummen bare var barnemat?

JBF har ikke vært kranglete (kanskje fordi pappa har jobbet der og kjenner alle, men dog) :) Vi hadde portisen forsikret når han ble syk, de tok lett på seg to operasjoner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, maysofie skrev:

OT, hva har du i forsikringssum? Er noen år siden jeg hadde både hunde- og bilforsikring der, men syntes å huske at forsikringssummen bare var barnemat?

JBF har ikke vært kranglete (kanskje fordi pappa har jobbet der og kjenner alle, men dog) :) Vi hadde portisen forsikret når han ble syk, de tok lett på seg to operasjoner osv.

30 000 på hver i veterinærutgifter.  10 i livsforsikring på Nico og 2000 på Toddy. Hvis jeg ikke husker feil. 

De er ikke veldig billige på hundeforsikring egentlig,  men det lønner seg uansett totalt. 

Jeg har "alt" der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler vel rundt 4000 for blandingen. Hun er forsikret i If. Har brukt forsikringen en gang og det var utrolig lett! Fylte bare ut et skjema på Internett og under to timer senere fikk jeg en mail om at jeg ville få igjen penger. Trengte ikke å sende inn et eneste papir.

Havanaisen er forsikra i Agria. Koster rundt 3500. Agria opplever jeg som mer kronglete. Må stadig sende inn nye papirer og det tar lang tid før penger blir utbetalt. Det var også utrolig dårlig kommunikasjon fra dems side da vi mistet valpen vår i våres, holdt på å ikke få igjen summen for livsforsikringen. 

Begge er fullforsikret med livsforsikring. Tør ikke annet etter vi mistet valpen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tempus skrev:

Betaler vel rundt 4000 for blandingen. Hun er forsikret i If. Har brukt forsikringen en gang og det var utrolig lett! Fylte bare ut et skjema på Internett og under to timer senere fikk jeg en mail om at jeg ville få igjen penger. Trengte ikke å sende inn et eneste papir.

*snip*

Hva dekker forsikringen siden den er så dyr? Jeg betaler 2100 for min blanding hos Agria. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringen av miniatyrbullterrier har økt med nesten 2000 på de tre årene jeg har hatt min forsikret i Agria.. Nå er den på 6408 kr i året :shocked: (veterinær-,livs- og medisinforsikring. Opptil 30 000, 1500 kr + 15% egenandel). Synes det er altfor dyrt og hadde tenkt til å skifte til Dnb og heller spare mellomlegget på en bufferkonto, men nå fikk jeg plutselig bruk for forsikringen, så da får jeg heller ikke byttet..

Utenom prisen har jeg bare gode erfaringer med Agria. Har forsikret et par katter der også og forsikringen dekker mye og dem er raske til å ordne evnt feil og utbetalinger :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tempus skrev:

Betaler vel rundt 4000 for blandingen. Hun er forsikret i If. Har brukt forsikringen en gang og det var utrolig lett! Fylte bare ut et skjema på Internett og under to timer senere fikk jeg en mail om at jeg ville få igjen penger. Trengte ikke å sende inn et eneste papir.

Havanaisen er forsikra i Agria. Koster rundt 3500. Agria opplever jeg som mer kronglete. Må stadig sende inn nye papirer og det tar lang tid før penger blir utbetalt. Det var også utrolig dårlig kommunikasjon fra dems side da vi mistet valpen vår i våres, holdt på å ikke få igjen summen for livsforsikringen. 

Begge er fullforsikret med livsforsikring. Tør ikke annet etter vi mistet valpen. 

Har ikke klinikken din direkteoppgjør med Agria? De fleste har det, og sender da faktura på egenandel senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aron (drever) er forsikret i agria. 

Har 30 000kr i vet, 2000kr i egenandel + 15% bevegelig, medisin, rehabilitering, livsforsikring og bruksverdiforsikring. Betaler ca 2500 i året, synes ikke det er noe ille.

I fjor høst brukte vi vel 10-15 000kr hos vet, og agria har ikke vært kranglete for vår del. Trekking av tilbakeholdte melketenner (to hjørnetenner), opererte bort histiocytom og sendte inn til lab og diverse annet. 

Selv om vi betalte alt på klinikken selv, så hadde jeg ikke turt å ikke ha forsikring. (Klinikken tok 500kr i "egenandel" for å ta direkteoppgjør..) skjer det noe på jakt (normalt sett på helg) så blir det fort svindyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke vilkårene på forsikringen til Nyx ettersom den ikke står i mitt navn, men forrige år skulle oppdretter ha 800kr for forsikringen hennes. Hun er forsikret i Agria.

Jeg prøver også å spare opp så mye jeg kan på en sparekonto, samt at jeg har en hundekonto til småting, medregnet mindre vet.utgifter, og hundemat. Denne måneden (og august) klarte jeg å sette 14k på sparekontoen, fordi jeg hadde jobbet mye i sommer og fordi jeg nå i desember fikk en del penger til jul.

På hundekontoen setter jeg av ca en 1000-lapp hver mnd, primært til mat, men jeg får god rabatt på jobben og Nyx spiser ikke så mye, så da blir det en del til overs til andre ting som leker, vet.utgifter (som ikke har kommet enda, heldigvis) og diverse kurs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...