Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring/buffer hund, hvor mye koster det deg?


Rocket
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Monikawt skrev:

Aron (drever) er forsikret i agria. 

Har 30 000kr i vet, 2000kr i egenandel + 15% bevegelig, medisin, rehabilitering, livsforsikring og bruksverdiforsikring. Betaler ca 2500 i året, synes ikke det er noe ille.

I fjor høst brukte vi vel 10-15 000kr hos vet, og agria har ikke vært kranglete for vår del. Trekking av tilbakeholdte melketenner (to hjørnetenner), opererte bort histiocytom og sendte inn til lab og diverse annet. 

Selv om vi betalte alt på klinikken selv, så hadde jeg ikke turt å ikke ha forsikring. (Klinikken tok 500kr i "egenandel" for å ta direkteoppgjør..) skjer det noe på jakt (normalt sett på helg) så blir det fort svindyrt..

Vi har også bare hatt gode opplevelser med Agria (bank i bordet).

Klinikken skal ta betalt, og ikke bare litt heller, for å ta direkteoppgjør? Det er det rareste jeg har hørt på lenge. Er det stuereint? Er Agria klar over det? Hvis ikke, bør du fortelle dem det, tviler på at de er interessert i sånt snyteri. Vi betaler ikke en dritt for direkteoppgjør, og det har jeg aldri hørt noen andre må heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Lene_S skrev:

Vi har også bare hatt gode opplevelser med Agria (bank i bordet).

Klinikken skal ta betalt, og ikke bare litt heller, for å ta direkteoppgjør? Det er det rareste jeg har hørt på lenge. Er det stuereint? Er Agria klar over det? Hvis ikke, bør du fortelle dem det, tviler på at de er interessert i sånt snyteri. Vi betaler ikke en dritt for direkteoppgjør, og det har jeg aldri hørt noen andre må heller.

Jepp, jeg måtte ut med ekstra 500kr hvis jeg ville ha direkteoppgjør. Dermed ble saken enkel: jeg betalte alt hver gang med en gang. Heldigvis hadde jeg jo såppas mye på sparekontoen at det ikke ble noe problem. 

Ingen aning om agria vet om dette, eller om de i det hele tatt kan si noe på det? Aldri opplevd på andre klinikker at de har tatt betalt for det jeg heller.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monikawt skrev:

Jepp, jeg måtte ut med ekstra 500kr hvis jeg ville ha direkteoppgjør. Dermed ble saken enkel: jeg betalte alt hver gang med en gang. Heldigvis hadde jeg jo såppas mye på sparekontoen at det ikke ble noe problem. 

Ingen aning om agria vet om dette, eller om de i det hele tatt kan si noe på det? Aldri opplevd på andre klinikker at de har tatt betalt for det jeg heller.. 

Synes det hørtes rart ut... Kan ikke huske å ha sett det stå noe om det noe sted? 500,- var jo litt og. Jeg betalte ikke noe gebyr for direkte oppgjør 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at noen klinikker tar betalt for direkteoppgjør, ettersom at det fører til litt ekstra jobb. Noen klinikker utfører kun direkteoppgjør når det kommer over en viss sum, mens andre (som jeg vil tro er de fleste?) utfører det uansett dersom kunden spør om det. Jeg tror ikke forsikringsselskapene kan si noe på dette. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direkteoppgjør er ren ekstraservice ja. Elverum dyrehospital tok bare direkteoppgjør på summer over 5000 hvertfall. Er endel ekstraarbeid. Dyreklinikken jeg bruker nå har ingen avtale om direkteoppgjør, men der får vi faktura ved behov. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maries skrev:

Synes det hørtes rart ut... Kan ikke huske å ha sett det stå noe om det noe sted? 500,- var jo litt og. Jeg betalte ikke noe gebyr for direkte oppgjør 

Ja, jeg reagerte litt på det for å være ærlig. Hadde jo aldri vært borti det noen andre steder. Men som flere her sier; det er jo en del ekstra arbeid for klinikken, og hvis måse sliter med at folk ikke betaler resterende faktura så er det vel kanskje greit å få forhåndsbetalt de 500kr? Nå vet jeg ikke om de skulle ha de pengene med en gang eller ikke da, men ser jo at det kanskje kunne vært en smart løsning på det, for klinikkens del iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Monikawt skrev:

Jepp, jeg måtte ut med ekstra 500kr hvis jeg ville ha direkteoppgjør. Dermed ble saken enkel: jeg betalte alt hver gang med en gang. Heldigvis hadde jeg jo såppas mye på sparekontoen at det ikke ble noe problem. 

Ingen aning om agria vet om dette, eller om de i det hele tatt kan si noe på det? Aldri opplevd på andre klinikker at de har tatt betalt for det jeg heller.. 

Tenkte ikke over at det var ekstra arbeid, men synes det var litt mye. Dyreklinikken vi var på var ganske liten og i nærområdet. De virket aldri noe stresset ang betaling og sånn. De bare tok hunden min rett inn og startet behandlingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betalt nesten 4.500 kroner for fem hunder i måneden, med maksimal dekning, avl og liv. Det er hos Agria, og jeg skal bytte så fort som mulig, da deres kundeservice har sugd svett balle opptil flere ganger i år, de nektet å dekke en operasjon på grunn av helt ulogiske vilkår, og når jeg mistet X'en nå viste deg seg at jeg ikke får livsforsikring utbetalt fordi jeg var så "heldig" at hun ble over åtte år.

Jeg driter i om jeg må betale mer et annet sted - det er det verdt, om de da også dekker mer og er litt mer imøtekommende. Jeg har vært fornøyd med Agria lenge, men jeg har heller ikke trengt de på samme måte før som jeg har gjort i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maries skrev:

Tenkte ikke over at det var ekstra arbeid, men synes det var litt mye. Dyreklinikken vi var på var ganske liten og i nærområdet. De virket aldri noe stresset ang betaling og sånn. De bare tok hunden min rett inn og startet behandlingen. 

Det skal også sies at denne klinikken er glad i penger.. :P de er dyre, og prøver å prakke på kundene mye rart. Hadde jeg vært "mannen-i-gata-førstegangseier" så hadde jeg lett kunne brukt sikkert oppimot 50 000kr der iløpet av høsten. Heldigvis vet jeg når og hvordan man sier nei :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Monikawt skrev:

Det skal også sies at denne klinikken er glad i penger.. :P de er dyre, og prøver å prakke på kundene mye rart. Hadde jeg vært "mannen-i-gata-førstegangseier" så hadde jeg lett kunne brukt sikkert oppimot 50 000kr der iløpet av høsten. Heldigvis vet jeg når og hvordan man sier nei :aww: 

Har opplevd det jeg og... ? Plutselig så var den spreke og aktive hunden min hjertesyk og måtte ha full utredning til mange tusen. Jeg lå våken hele natten og var livredd for at hunden min kunne falle om når som helst. Fikk tenkt meg om og dro til en annen veterinær for en second opinion, veldig glad for at jeg gjorde det. Det viste seg at det ikke var noe å bekymre seg for 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt eksakt, men tror jeg har rundt 200kr pr hund i mnd for tre hunder. Det synes jeg går helt fint. Tidligere har jeg betalt pr mnd, men synes det var greit å bli ferdig med det så jeg betaler hele regningen når den kommer en gang i året. De er forsikret i Agria, og jeg har aldri hatt noen utfordringer med dem. Men så har jeg heller aldri hatt noen utfordringer med hundene heller. 
Det viktigste for meg er å få dekket mesteparten av det jeg ev. kan slite med å betale om det skulle skje dem noe.

I tillegg til dette betaler jeg for vaksine årlig, rabies og en annen. Altså 3 vaksiner pr hund.

Hundemat ca 700kr mnd.

Hundeutstyr kjøper jeg hvis jeg trenger det eller har lyst på, og da går det av potten jeg har å ta av til "lek og moro" hver mnd. Jeg kjøper dog lite utstyr og sjeldent. Kløv, sele og den slags er mer engangsinvestering, treningsleker har jeg og kjøper bare noe her og der innimellom. Det blir ingen sum av det.

Har gått kurs når jeg har lyst til det og synes jeg kan ta meg råd til det. Jeg har prioritert kurs og hundeferier fremfor mange andre ting tidligere, da det er det jeg øsnker å bruke "lommepengene" mine på. Sånn sett har det ikke spist av andre ting jeg bør eller må bruke lønne/pengene til.

Og det er det.

For min del er ikke dette noe som jeg synes "tar" av inntekten min og det går helt fint å betale. 
Jeg har aldri tenkt på noen buffer konto før jeg leser om det her på Hundesonen, og tenker ikke på det nå heller. Jeg har bare opparbeidet meg en sparekonto som jeg kan bruke til buffer for hund også om jeg må,  og derfor har mulighet til å dekke om krisa skulle være ute. Men om jeg ikke skulle ha den tilgangen i fremtiden, så kan jeg få hjelp. Hundenes liv og helse vil aldri være i fare uansett for min del. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk akkurat oversikten for dette åre, 4000 i åre for to tibetanske spanieler. 30000 vet på den ene, 30000 vet, livsforsikring og medisin på den andre. Agria. Strålende fornøyd,  kommer  oppi ca 20000 i bruk vært år di siste 4 år. Aldri problemer, aldri betalt for direkte oppgjør. Akurat nå har jeg ikke buffer konto men normalt har jeg det på ca 10000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...