Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekos mot studiestress


Tekopp
 Share

Recommended Posts

På Det humanistiske fakultet på UiO har vi hatt besøk av terapihunden Beauty i eksamensperioden nå. Studentene kunne melde seg på, og så fikk de 45 min med henne for å senke skuldrene. :) Superbra initiativ fra studentutvalget som vi i studieseksjonen stilte oss helt bak! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, simira skrev:

@SandyEyeCandy Hele 45 minutter, faktisk. Det er Anne Marit da?

Jeg husker ikke hva eieren heter faktisk, men tipper du har rett. Det blei organisert sånn at et knippe studenter fikk booke 45 min av gangen inne på rommet vi hadde satt av, og så var det tre slike bolker pr gang, maksimalt to timer hver dag av hensyn til Beauty. Hun kom tre ganger, og vi trur studentene likte det godt. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, simira skrev:

@SandyEyeCandy Hele 45 minutter, faktisk. Det er Anne Marit da?

Så denne, og syntes det virker som et bra tiltak. Virker også til at de er flinke med hundene, det er jo litt stress for dem å måtte forholde seg til x antall ukjente mennesker på kort tid.

Det er nok Anne Marit som driver med det ja :) Med Border Collien Beauty!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Wachita skrev:

Det er nok Anne Marit som driver med det ja :) Med Border Collien Beauty!

Beauty er en aussie :) 

 

Skulle gjerne stilt Thorvald til disposisjon, men med egen full jobb går det ikke. Kanskje neste år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wachita skrev:

Jeg trodde hun og var bc jeg? :P 

Hun er utrolig dyktig hvertfall! :) Hun masserte Khal forrige jul, han syns hun var veldig grei! 

Trodde ikke det, mulig det var familien sin ellernoe, hun er slekt av noen i svigerfamilien min nemlig :P pluss at vi har hatt litt kontakt siden hundene våre er utdanna samme plass (Norske Terapihundskolen) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Trodde ikke det, mulig det var familien sin ellernoe, hun er slekt av noen i svigerfamilien min nemlig :P pluss at vi har hatt litt kontakt siden hundene våre er utdanna samme plass (Norske Terapihundskolen) :) 

Så kult! :) Hun er storesøsteren til ei av mine beste venninner :P Vi er fra samme by ^^

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, simira skrev:

Om man skal trekke ut det mest interessante av samtlige tråder blir det vel ikke mange innlegg igjen...

Men i en tråd om bruk av hund til å redusere stress, så burde det da være ett fett om bikkja er en aussie eller en BC? *riste oppgitt på hodet* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, 2ne skrev:

Men i en tråd om bruk av hund til å redusere stress, så burde det da være ett fett om bikkja er en aussie eller en BC? *riste oppgitt på hodet* 

Det jeg tok ut av den opprinnelige saken var at besøkshunder kan brukes mange andre steder enn bare sykehjem/sykehus.

I USA vet jeg besøkshunder/terapihunder benyttes i forbindelse med traumer/katastrofer også. Så folk får litt hundekos og en pels de kan gråte inn i mens de bearbeider skoleskytinger og andre slike ting.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tekopp skrev:

Det jeg tok ut av den opprinnelige saken var at besøkshunder kan brukes mange andre steder enn bare sykehjem/sykehus.

I USA vet jeg besøkshunder/terapihunder benyttes i forbindelse med traumer/katastrofer også. Så folk får litt hundekos og en pels de kan gråte inn i mens de bearbeider skoleskytinger og andre slike ting.

Ja, og det er jo både interessant og fint å lese om! :)

Vi som har hund, er kanskje ikke så overrasket over at hunder kan brukes til sånt, men jeg syns jo at det er utrolig positivt at bruken av hund som terapi og trøst sprer seg til disse stakkarene som ikke har hund også :ahappy:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...