Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

11 timer siden, 2ne skrev:

Jeg :heart: den nye saksbehandleren min hos NAV. Alt går så lett og smidig, hun ringer opp når hun skal, hun veit hva vi prater om før hun ringer opp så jeg slipper å vente på at hun leiter opp i papirer eller systemet, hun har svar på det jeg lurer på pluss litt annet som jeg ikke lurte på men som er greit å vite allikevel, og hun er bare positiv og blid hver gang jeg snakker med henne. 11 år i NAV-systemet, og det er første gang jeg har hatt en sånn saksbehandler, og jeg føler at jeg har vunnet i Lotto :ahappy:  

Og der ble jeg litt sippeguri... :heart:

Vel framme i Trondheim for lenge siden. Fint føre å kjøre på. Ble tatt i mot av min 2,5 år gamle niese som jeg strengt tatt bare så vidt så da hun var baby. Hun var kjempeglad for å se tante Siri og skravlet i vei og skulle vise meg både det ene og det andre. Ikke mye sjenert den der :ahappy:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

6 timer siden, MarieR skrev:

Nå har jeg hatt en lang prat med ei dame som skal ha ziva på prøve, og jeg tror ikke hun kommer tilbake. Hun kommer til å få det kjempebra, men akkurat nå er det mager trøst kjenner jeg. Zivaen min.... :icon_cry:

Selv om det føles rett så er det på ingen måte enkelt :hug:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MarieR :hug: 

 

Var skikkelig flink hundeeier og sto opp 04: 20 for at Toddy skulle få rase en time løs i skogen før jobb. 

Det er litt travelt på ettermiddagen i dag og den tiden er jo veldig fin å ha hunder løs i skogen på ! 

Jeg hadde glemt at det er fryktelig mørkt i skogen også :| 

Og stille.. 

Toddy gadd ikke holde seg innenfor rekkevidde av lommelykten,  han syntes det var mye morsommere å rase litt rundt meg slik at det kom lyder fra alle retninger.  Vel , nå er han sliten og fornøyd. Han ligger i bilen og koser seg med kraftbein.  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår meg ikke på de som sier at man får mer ut av dagen når man står opp veldig tidlig. 
Eneste jeg har fått ut av dagene i går og i dag er at jeg har sittet og gjespet ekstra lenge og drukket mer kaffe enn ellers. 
Til og med hundene krøller seg sammen og nekter å starte dagen ordentlig her :yawn:

Hadde bare dette mannfolket kunnet finne seg en jobb med litt bedre arbeidstider. Nærmere bestemt en jobb som gjør at han slipper å vekke hundene sånn at jeg må ut med dem klokka 6 :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet tidlig fordi jeg er nervøs for dagen. Hva jeg skal? Klippe håret :lol: føles værre enn å gå til tannlegen jo! 

Er første gang på 2 1/2år at jeg skal til frisør. Sist så fikk jeg en sveis som gjorde at jeg var flau i 9 mnd. Frisøren klippte en lugg som var tynnere enn en blyant(i tykkelse nå man samlet luggen) ingen form på resten av håret (ba om spesifik klipp) og glemte å vaske ut hårfargen. 

Var så ille at håret ble finere klippet når lille søster tok kjøkkensaksen for halvannet år siden. Hennes erfaring er klipping av manen på hesten :lol: 

Håper denne frisøres er flink og snill! 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Siri skrev:

Og der ble jeg litt sippeguri... :heart:

Du er nå søt da :heart: 

6 timer siden, Siri skrev:

Vel framme i Trondheim for lenge siden. Fint føre å kjøre på. Ble tatt i mot av min 2,5 år gamle niese som jeg strengt tatt bare så vidt så da hun var baby. Hun var kjempeglad for å se tante Siri og skravlet i vei og skulle vise meg både det ene og det andre. Ikke mye sjenert den der :ahappy:

Slekter på tante Siri da, kanskje? :lol:

AN sitter jeg og venter på at veterinærkontoret skal åpne. Bolla har kastet opp med jevne mellomrom de siste dagene, jeg trodde det var fordi hun spiste fuglefrø, men det burde hun jo ha kommet over snart liksom. Greit å få sjekka det ut før det er bare røde dager uansett :)  

For akkurat et år siden var det snø på Kløfta :P 

1622168_10152880916856327_90964669155116

Baby-bebi :heart: Og balle-bolla i bakgrunn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå med første kaffekoppen på årets siste jobbdag (dvs på jobb iallefall -  la oss ikke prate om rettebunkene som må ordnes i jula...). Pønta til trengsel - eller iallefall med glitrete mopsejulegenser og rød leppestift.
Har dog innsett et problem med mopsegenseren - øynene havner litt uheldig til... :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Artemis skrev:

Hvis det er meg du mener så titter jeg innom nå og da, men gjengen har krympet. :cry:

!!! Nei! Ikke noen vi kjenner - si at du i alle år har hatt en flatorm som het Black Adder og at den har tatt kvelden og derfor har gjengen krympet..noe annet ville være så grusomt trist..

Tvi tvi hos dyrlegen @2ne og kjeft litt på pudderkvasten, sånn underholdning er ikke akseptabel.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter vi hos opel... var innom biltema og kjøpte kupevarmer. Men det stinka så utrolig svidd, og den bråkte høylytt. Så nå aitter vi hos opel. De hadde egentlig ikke tid, men tror de fikk ordnet noe så de forhåpentligvis får fikset varmeapparatet. Krysser fingrene, så får vi heller bli litt seinere ned! :) Hun i resepsjonen virket noe oppgitt, men de ordnet noe uansett, så vi er godt fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sittet her og glodd en stund nå. Prøver å våkne :P
Endte opp med å sjekke HD/AD tråden med bilder. Får jo nesten helt hetta over å se B/C/D hofter siden jeg gjør "alt feil" :P 

Og da endte jeg jo med å google andres erfaringer og kunne senke skuldrene igjen. Konklusjonen er at jeg fortsetter å være avslappet og driter i hva andre mener fortsatt ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, TonjeM skrev:

Tvi tvi hos dyrlegen @2ne og kjeft litt på pudderkvasten, sånn underholdning er ikke akseptabel.

Takk :ahappy: Nå er hun ikke dårlig-dårlig, hun har bare kastet opp annenhver dag siden onsdag, liksom. Hun er pigg og fin ellers, men det er greit å sjekke det ut før det blir en haug med  helligdager allikevel :)

Vi fikk time kl. 14 i dag vi, så da veit vi mer etter det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Takk :ahappy: Nå er hun ikke dårlig-dårlig, hun har bare kastet opp annenhver dag siden onsdag, liksom. Hun er pigg og fin ellers, men det er greit å sjekke det ut før det blir en haug med  helligdager allikevel :)

Vi fikk time kl. 14 i dag vi, så da veit vi mer etter det :) 

Lykke til! Og kjekt å sjekke før høytid. 

...skal jeg ut å slite ut Murphy. Ett spor pleier gjøre henne litt hjernedød. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at det skal begynne å regne om 2 timer! Det er jo så fint vær ute jo :D Glemte vanter på tur, vandt til mange + så var det plutselig bare 1 + ute :Laugh: Tydeligvis vært masse aktivitet i skauen inatt, bikkjene var helt elleville og løp hit og dit, nå er de slitne :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Krutsi skrev:

Ja, som oftest er de det.. kanskje ikke akkurat på coopn deres da, men :P 

Hvis det er noe helst.. jeg fikk plutselig vite om en til som måtte jobbe den 23.. noe som betyr at vi må kjøre til mamma i morgen.. og ting er ikke pakket og klart :P 

Jeg skal kjøre i dag..... har ikke begynt å pakke enda, vaskemaskinen går med klær som skal være med, og huset ser ut som en slagmark..... ikke mye jul her og vi skal da være hjemme i romjulen også. Men, litt frokost nå, så får jeg sette i gang. Blir ikke juletre, men rent, ryddig og litt nisser skal det da bli. Skal kjøre ca kl 16. :lol: Rekker jeg å bake noen julekaker jeg kan slippe av på veien også da? Og handle og kjøre vekk litt søppel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...