Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember

Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Åh, jeg liker veterinæren vi har fått i bygda. Helt selvsagt for henne at jeg kan komme oppom en lørdag ettermiddag for småting, og hun ville absolutt ikke at jeg skulle betale noe ekstra, hun sa tilogmed at hvis jeg fant canikur billigere noen plass måtte jeg si ifra, så skulle jeg få avslag neste gang jeg kom innom. Hun sier det er sånn hun ønsker at praksisen hennes skal være, så da klager ikke jeg, trivelig er hun også :D Så da har rennaræv-Thorvald fått seg canikur :teehe: Jeg tror egentlig det hadde gått bra uten, men siden jeg sover så tungt for tida tror jeg det er greit at han får seg noen tabletter før natta in case. Thorvald syns canikur smaker godteri, så han sleika seg håpefulltrundt munnen når jeg åpnet pakken :lol: 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA er jeg endelig ferdig å lage baileyskuler, mozartkuler og oreokuler. Brakk meg da jeg skulle helle oppi alkoholen, og den eimen som hang i på kjøkkenet minnet meg på hvor ****** det kan være å være fyllesyk! Oreokulene er selvfølgelig uten alkohol, men det andre er "special for" farmor, som skal få det i morgen når vi kommer på søndagsmiddag :) Er heelt alene i huset i kveld, så jeg må nok benytte meg av muligheten til å pakke inn noen gaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ingvild skrev:

Takk for gratulasjoner! Det er alltid hyggelig å ha bursdag på sonen. :D

Nå skal jeg stikke til sentrum en tur. Har fått tusen kroner av mamma og pappa for å kjøpe rødvin til i kveld. Føler det er veldig voksent å ha kommet dit at jeg serverer gjesten mine vin (så de slipper å ha med selv). Ikke fullt så voksent at det er mamma og pappa som betaler for det. :lol: 

Gratulerer med dagen Ingvild! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 2ne skrev:

I dag har jeg lært hunden min noe kjempenyttig! Hun har lært å hoppe når jeg hopper :lol: 

Hun er litt sånn :jump: Fineste dokka mi :heart:  

Ooh jeg har en tobent toårigen som elsker å hoppe. Tror herved en medhoppende puddel havnet på ønskelista :lol: 

Begynner å bli lei av å ikke ha nett :( ville jo begynne å se serier på hbo og Netflix bare jeg ble ferdig med eksamen!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ooh jeg har en tobent toårigen som elsker å hoppe. Tror herved en medhoppende puddel havnet på ønskelista :lol: 

Alle burde da ønske seg en sånn en? :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg har blitt så sjarmert av små pudler,jeg. Kanskje jeg ønsker meg en når Timmy sjekker ut.

Har besøk av den skjønne niåringen fra Oslo og pappaen.  Timmy er jo så glad i pappaen,og har ligget limt til han i hele kveld. Han på ni har hjulpet meg med å bade og børste Bizi,han støvsugde opp pelsen etterpå og rydda på gjesterommet så jeg skulle slippe det før jeg la meg. For en flink gutt. Ganske koselig når han spør om han kan sitte sammen med meg i den minste sofaen,sier 'jeg er glad i deg jeg,tante',og kommer tre ganger for å si natta til meg. Jeg er glad jeg lot gjestene sove i senga mi,for sovesofen på gjesterommet hvor jeg ligger sammen med T og B er faktisk nesten som å sove på planker.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen falt virkelig i smak, så det er bra! Lagde altfor masse komper, så gjestene fikk med seg hjem noe også :P

Og ellers er jeg litt glad jeg ikke er i Flekkefjord nå. Voldsomt til regnvær der. Vet ikke hvordan det er o selv Flekkefjord, men i Egersund må de evakuere flere hus, og brua ved hytta vår var nesten oversvømt tidligere idag, sikkert helt oversvømt nå.. og der pleier det være ganske langt ned til vannet fra brua! Helt vilt rett og slett. Tror jeg må ringe mamma imorgen å høre hvordan det er der.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Å, er ikke sånne visdomsord med vakker bakgrunn glupe greier heller nå?!

http://www.dagbladet.no/2015/12/05/nyheter/forskning/sprak/sitater/vitenskap/42260229/

:P

Har flira for hver sånne oppdatering i newsfeeden min før jeg så den saken først beskrevet, nå flirer jeg enda mer :teehe: 

_____

enten smaker canikur innmari godt, ellers er det et tegn på at vi virkelig har trent for lite, når Thorvald mer enn gjerne vil gjøre noen momenter for hver canikur-tablett :lol: 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HeleneFS skrev:

Tomt!!! Var ikke så mye :(

Nedsig :P 

Vi dro å så siste hunger game filmen i kveld. Likte slutten veldig godt :ahappy: 

Casper ødela litt mer i bilen, og jeg er glad jeg bestilte sånn grind :P 

nesten litt godt at valpen ikke er så perfekt som han har vist utrykk for hittil :P han kommer ikke lenger når jeg roper på han og det er andre hunder han leker med, og han ødelegger billige ting. Huff for en ille hund jeg har :lol: han kommer btw når jeg roper, bare ikke helt med en gang. Kan jo være noe som er gøyere enn å komme til mor :D unghundtiden er fullt i gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Å, er ikke sånne visdomsord med vakker bakgrunn glupe greier heller nå?!

http://www.dagbladet.no/2015/12/05/nyheter/forskning/sprak/sitater/vitenskap/42260229/

:P

Jeg skulle ønske dette var min forskning,  for da ville jeg laget en oppfølgingsstudie om pseudo-philosophical banalities in books by Paolo Coelho :D 

(sorry, vet jeg er slem nå)

Endret av Mona
Mente banalities, ikke trivialities
  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mona skrev:

Jeg skulle ønske dette var min forskning,  for da ville jeg laget en oppfølgingsstudie om pseudo-philosophical trivialities in books by Paolo Coelho :D 

(sorry, vet jeg er slem nå)

Det er vel ikke slemt når det har faglig grunnlag...

Akkurat nå, maysofie skrev:

Må man til veterinær for å få tak i tannskrape eller har de det på vanlige dyrebutikker? :)

Nei, dyrebutikker har. I alle fall velassorterte sådanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde legge seg.. men er splitter våken jeg. Har vasket gang, bad og vaskerom og er fortsatt splitter våken. Det er noe med å gjøre rent sent på kvelden, mye enklere enn å gjøre rent på formiddagen!

Idag fikk vi hengt opp siste julegardinen også.. sukk.. gubben insisterer på julegardiner men vi bruker en uke på å få dem opp og snart skal de pilles ned igjen også. Og så var det dette med julegaver.. vanskelig det er, like vanskelig hvert år. Jeg er blitt så inspirert av sonen at jeg ønsker meg dampvasker til jul, og gubben sier at i år skal jeg få en fin gave - den er hard og så spruter det noe ut av den.. og det er jo litt tvetydig, men satser på dampvasker!

Her er mesteparten av holke etter underkjølt regn etc borte. I fjor hadde vi 2 dager med underkjølt regn, og da hadde vi ikke hatt det på flere år. Men de siste 2 ukene har det virket som det har vært nesten konstant. 

Nei, skulle man vurdere å legge seg kanskje? Biskene har lagt seg for lengst de.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Turb skrev:

Yey fikk klipt frampotene til Pigg uten kamp :D
Med heavy belønningshånd og et bra for hver klipp gikk det greit. Tar de to bakpotene imorgen :) 

tar heller en kamp enn valpis som blir laaaangsur på meg :P type to dager vil hun ikke være i sofaen hvor vi klippet med meg for det kan jo hende jeg er slem og gjør det igjen :o

Idag ble alle planer skrinlagt og endte hos veterinæren med venninna mi sin hund, nå er de hjemme trygt og jeg passer hund nr 2. eller vel..altså.. den sover oppå thorstein og har bare inntatt sofaen som om den bor her så passe er vel kanskje ikke det beste ordet :P er også valpis sin beste kosevenn i verden :wub:

566380df55215_2015-12-0519.11.23.thumb.j

Og brått så valpis så voksen ut :o Hun burde hete Vips har vi funnet ut, ikke viPPS, men vips.. eller Flink :P men så flink er hun ikke :Aww: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, supert! Da skal vi finne en skrape på mandag, samtidig se om jeg finner sånn gel. Får ikke av siste rest bak med neglen :)

Keo har jo så dyrisk hvite og fine tenner, samme hadde Bonnie. Besøket derimot trenger en liten oppfriskning. Heldigvis kjøpte jeg 20 grisører og 10 okseører i dag, det ene grisøret hun har fått ser ut til å ha gjort underverker på jekslene. Greit med hund som ikke sluker ørene på høykant! *mumle noe om at Keo er vandt til fingre i halsen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Finner ikke noe om noen grupper i området på nett, så lurer på om noen er interesserte i å starte en og leie hall sammen i vinterhalvåret?  
    • Lurer på hvor det ble av alle hundeparkeringsboksene. Er det noen som vet om butikker som fortsatt har sånne? Vi bruker ikke bur hjemme og trenger trene på det, samt at det er kjekt å kunne handle mat med hunden når den mestrer situasjonen. 
    • Jeg kjenner kun til engelsk setter, og synes noen ganger de er litt vel myke/milde. Så ville vært nøye på å finne en oppdretter som avler på trygge fine hunder. Tror nok fysisk mosjon er viktigere enn mental trening for en engelsk setter 😊 
    • Narsisistens smørbrødliste over hvordan skape avhengighet i new supply fungerer som bare det så langt. Vi er vel og merke fortsatt i innledende love bombing fase, men jeg har allerede vært avvisende og ikke svart på meldinger, og forlatt ham for å prate med andre så han hører det gjennom den stengte døren, noe som sender ham inn i en emosjonell berg og dalbane, og han vil bare være sammen med meg hele tiden. Truly toxic behaviors jeg har kommet unna med i dag, uten å bli forlatt til fordel for en annen, fordi han nå er så emosjonelt avhengig av meg allerede: Bading. Vasket til og med barten og skjegget med sjampo Tørking med håndkle Føning (!) Skamklipp med maskin  Potesokker  Greit, han protesterte litt mens det stod på og jeg skal innrømme det ble love bombet med K9 Nom Noms. Vi er for tidlig i toxic relationship prosessen til å bare kjøre på med den typen mishandling uten å tilsløre at det er hva det er ennå, men soon.. Har allerede begynt å tøye strikken litt. Bedt om sitt ved døren og så ikke belønnet med godis, bare en "kom da!". Bedt om stå, fortsatt med rygge uten godis mellom. Hvis en koker frosken sakte, så legger den ikke merke til at love bombingen sklir over i ren og skjær utnytting. Jeg er høy på dopamin av å ha fått ham til å: Sitt - dekk - stå (eller pølse-bacon-ost, som det heter for å snakke et språk han forstår) Spin og twirl Åttetall mellom beina  Utgangsstilling høyre og venstre  Sitte i front  Sitte på stedet hvil mellom beina Touch snute i hånd  Rygge Ligge på ryggen  Sitte bamse  Danse med muttern Gi labb(er) High five  Riste på hodet: "Neeei" Sitt-bli med dobbeltkommando håndsignal fordi jeg klebber ting til iblant ved å ville for fort frem Fra sitt frem til target pad Jeg har ikke lagt noen plan for å trene øvelser så jeg får tilfredsstilt min indre kontrollsyke. Det haster ikke å ha et repertoar av underholdningstriks, men det var så ****** kaldt ute, vi måtte gjøre noe inne. ..og Ede er helt med, lykkelig uvitende om hvordan han vil bli kokt sakte av en manipulativ Maskot som tenker at han uten å selv legge merke til prosessen vil måtte gjøre alt det der og mye mer uten en eneste godbit underveis.   Edit: Shit, nei, jeg er ikke helt profesjonell på dette. Det ser ut som det straffer seg ved at han allerede har begynt å snoke gjennom sakene mine. Han åpnet nettopp en skuff og begynte syte fordi han fant masse ubrukte godbitposer oppi der. —HVEM er det lageret der tiltenkt, liksom? Hva var det jeg gjorde da jeg stappet en sånn pose i lomma og forlot ham hjemme alene i nesten et minutt uten å svare på meldinger? Han får bare tro meg på at de er til ham og bare ham fordi jeg elsker ham og bare ham. 
    • Fikk endelig blitt kjent med lukten av alkoholkonsum i går. Busser og gater med feststemte brisne i godt humør. De aller fleste ignorerte ham. Noen vekslet noen ord på avstand. Mange flørtet i forbipassering. Ingen tok på ham. På den ene bussen var vi heldige og fikk 10 minutter selskap av tre glade brisne som selv hadde hunder de pratet om, mellom å henvende seg til Ede i passende intervaller for å fortelle ham at han er en søtnos, mens han satt rolig på fanget mitt i grei høyde og var inkludert i den midlertidige flokken.  Folk har blitt utrolig flinke til å ikke nævle på fremmede hunder. Det var verre å ha valp før, da de aller fleste ville ta på og gi førerne større utfordringer ved å lære valpen at det lønner seg å hoppe opp på folk, for da blir de skikkelig glade og kosemose - helt til valpen blir stor sånn som blandingshunden Bamse, og dømt til døden ved giftsprøyte for å gjøre hva alle belønnet Bamse for da han var liten: å hoppe opp på for å receive much love og gjøre en forbipasserende veldig glad.  Kanskje det hjelper at Ede er såpass stor valp. Han kan lett se ut som en voksen schnoodle-cockadoodle blanding om en ikke ser labbene og de klumsete bevegelsene. Folk som ser at det er en valp har kanskje nok peiling til å vite hvor dumt det er å trene ham til å forvente å bli fysisk med tilfeldige fremmede på gata. Kanskje er det også mutterns alder og mer seriøse holdninger som gjør det. Ser antakelig mer myndig og mindre approachable ut enn før. Vibber noe annet nå enn som yngre og mer sosial vimsevirre fjolle med mindre kunnskap og uten noen plan med sosialiseringen. Klar forbedring.  Råd fra instruktøren Ede er mindre fornøyd med at vi betaler for å veilede muttern om hvordan gjennomskue og outsmarte ham, det var å redusere mengden godis som bestikkelser. Jeg er fæl til å holde ham passiv og gi illusjonen av veloppdragen med godis. Han trenger lære å slappe av uten. Det rådet var vanskelig for muttern å følge opp på fulle busser og gater med folk tett i tett og ikke en eneste kommando for oppgaver han kan få fokusere på fremfor godbiten i mutterns hånd. Eksempelvis da dørene åpnet seg på den ene forholdsvis sparsomt befolkede bussen vi skulle av, og det var en to meters dyp, tett vegg av folk rett utenfor, på byens travleste holdeplass. Ede er typen som instinktivt ønsker ta inn og vurdere situasjoner før han tar beslutninger. Det er unaturlig for ham å bare følge muttern på blind tillit og valse rett inn i alt uten å se an ting først - og så valse uti på tillit til at mutterns lederskap er beste løsning. Han er tøff, men han er glup også.  Å ha valp som blir sittende midt i døråpningen mens tjue stk vil inn der, det går ikke, så å gå av bussen på egne poter er nå en arbeidsoppgave han har lært at det lønner seg med sitt-ned-aksjon mot. Å stoppe igjen, for å analysere og sniffe hender, bukselommer og mer og mindre edle private deler på fremmede, midt inni en ganske tett masse av mennesker i kaotisk bevegelsesmønster, det har han lært er måten å få muttern til å småpanisk fiske det beste hu har å by på ut av "In case of emergency"-lomma og la ham gomle på det mens vi navigerer ut av kaoset.  Hvem som trener hvem er altså et spørsmål om synsvinkel.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...