Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegavetråden 2015


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her kan vi lage ei liste over ting som "de som har alt" kanskje kan like . Bare fyll på nedover med idéer  . - Spekemat (fenalår, spekepølser, skinke etc) - Syltetøy/kaffe/te-ting - Gode oste

Det var så mye enklere når jwg var på den alderen. Ønsket meg jo bare kontantkort  

God mat hvis de liker sånt. Olivers oljer mm, Rogaland konserves-pakker. Lokale gode oster...

Posted Images

Fire julegaver i boks!

Dro på Outland med sambo i dag, så det var ikke så skummelt! Fant et superkurt drage-armbånd som min bror skal få :)

Min søster får en fleecekosebukse og ullsokker fra Kari Traa :)

Mine svigerforeldre og besteforeldre får hver sin kosepakke fra "Amundsen spesial", julekaffe, kakao og julete + litt sjokolade og mandellsnacks. Helt fra Haugesund :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg faktisk nesten i boks! :o 

Fant en vinflaske/glass på coolstuff.no til pappa, som det står "Finally a wineglass that fits my needs" på :lol: Og så får han en rødvin i tillegg tenker jeg. Blir felles fra meg og søs. 
Stemor var jeg å handlet en Kari Traa Fleece til idag, ble en sort en med rosa detaljer. :) Den var penere enn de coop hadde synes jeg. (rosa og mintgrønn) Og så får hun et par med angora ull sokker. Blir også felles fra meg og søs. 

Da mangler jeg bare 3 venninner, sambo og broren hans. Og siste tingen til sambos søster. 
Venninne 1: Vurdere samme fleecegenseren til henne, men skal se om jeg kanskje finner noe ull eller strikket istedenfor. Føler det er mer hennes stil. + eventuelt noe bodyshop med vaniljelukt. 
Venninne 2: Noe jäger eller hundehalsbånd, geekiness greier ++ Alt etter hva jeg finner.  
Venninne 3: Veldig usikker, pleier å være skrekkfilmer el vi gir til hverandre, men i fjor oppgraderte vi til litt finere gaver. :P Hun fikk kopper med mariusmønster og jeg fikk et pent sushi sett for 2. Må nesten få gang på den, for den må sendes. 

Sambo og bror er nok vanskeligest. Kan hende jeg finner noe på outland dog, men vil helst gi noe brukendes. Ikke noe som bare samler støv. 
Søster: Blir den myke pysjen jeg linket til tidligere tenker jeg. + eventuelt en sele til bikkja, men da må jeg få sneket han med meg en dag å finne ut hva som passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Pappa: Steketermometer
  • Mamma: Øyenskyggesett, fra smashbox eller urban decay.
  • Bror: Pizzasaks, nøtteknekker, nøtter. Han blir aldri fornøyd med gavene mine, den jeg ga i fjor fikk jeg tilbake til bursdagen min :P
  • Meg selv: Tror jeg skal kjøpe et piano til meg selv i år :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dicte skrev:
  • Pappa: Steketermometer
  • Mamma: Øyenskyggesett, fra smashbox eller urban decay.
  • Bror: Pizzasaks, nøtteknekker, nøtter. Han blir aldri fornøyd med gavene mine, den jeg ga i fjor fikk jeg tilbake til bursdagen min :P
  • Meg selv: Tror jeg skal kjøpe et piano til meg selv i år :D

HAHAHAHA!! Ga han deg TILBAKE gaven????  :lol:

 

---

 

Ops, glemte å nevne min egen julepresang!

En lyseblå Didrikssons Angelina parkas

didriksons-angelina-w-parka-blau-845-zoo

Med juksepels på kragen heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

HAHAHAHA!! Ga han deg TILBAKE gaven????  :lol:

Ja, han fikk sånn Bose støykansellerende hodetelefoner, men de falt ikke i smak, så jeg fikk de tilbake :P Helt greit for meg, for de er gode å ha når man er ute å reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dicte skrev:

Ja, han fikk sånn Bose støykansellerende hodetelefoner, men de falt ikke i smak, så jeg fikk de tilbake :P Helt greit for meg, for de er gode å ha når man er ute å reiser.

Oooh, det var jo en kul gave jo, da hadde ikke jeg heller blitt misfornøyd nei :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dicte skrev:

Ja, han fikk sånn Bose støykansellerende hodetelefoner, men de falt ikke i smak, så jeg fikk de tilbake :P Helt greit for meg, for de er gode å ha når man er ute å reiser.

Ja, de er jo superdigge, så da får han bare ha det så godt! Samboer har de fra Bose. Jeg kjøpte meg sjøl billige i USA bare for å ha på flyet, og bare det var jo helt fantastisk, Bose sine er jo supergode :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidspress er bra, ble sluppet av på kjøpesenter i dag og hadde ca en time på meg. FEM julegaver handlet!

Nå mangler jeg bare Mamma og Pappa!

Venninne fikk "Rosendahl Karen Blixens Jul" julepynt

Large.png

Hun samler på Rosendahl.

Bror og damen fikk tacofat med masse små skåler.

Sambo fikk bosch skrumaskin

xafb6011d779e55fcb949de28a495b9b2.jpg.pa

 

Nevø fikk inngangsbillett på Leos Lekeland + en tskjorte og en snopepose (også fra Leos).

Kjøpte en veske til en veninne, men det var egentlig bursdagspresang. Vi kjøper ikke julegaver til hverandre, finner heller på noe koselig sammen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2 Dec 2015 09:25:58, Krutsi skrev:

Tips til tenåringsjente? Hun er 13.. Vet ikke hva hun ønsker seg, men har begynt å blitt veldig tenåring.. Likevel skal hun ikke følge de andre jentene, men opptatt lell av hva hun har på seg osv.. 

Evt noe teknisk til mobil, data eller lignende :P 

Jeg har kjøpt en sånn her til ei på omtrent samme alder, i tillegg til en annen ting. Anbefaler deg å kjøpe i butikk om du skal ha da ikke alle er like fine. :) http://www.clasohlson.com/no/Headsettfutteral-med-speil/38-6974 Kan jo kombineres med strikker uten metall som er forbruksvarer for de fleste og/eller krem/leppomade eller sminke f.eks.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28. november 2015 kl. 17.16.16, Rottisembla skrev:

Far: fuglebok og elgsnabb

mor: lykt med dompapp, samt noe til...

lillesøster: thights og ulltrøye

storesøster: akvarellmaleri hun ønsker seg til ny leiligheit, som ho ikkje veit eg har funnet(etsy❤️)

svigerfar: slakteknivsett til slaktingen heime.

svigermor: blåsebelg til hytta og bok

bror til sambo: jaktkniv

søster til sambo: ingen aning ho ønsker seg ingenting!!!!!

sambo: nytt pulsbelte, stilig ulltrøye, og nye mansjettknapper.

så så godt som ferdig ?

Og då var en ferdig! 

Ble vanntette votter, ullsokker og en ramme med plass til flere bilder til søster til sambo.

pluss en smil sjokolade til svigerfar fra embla de er enige om å ignorere hverandre så det er vår julespøk hvert år.

 

og sist men ikke minst ble det hus som førjulspresang til meg og sambo❤️ Så førjulstida går med til å forberede salg av leilighet?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/3/2015, 2:26:48, Rocket skrev:

Da er jeg faktisk nesten i boks! :o 

Fant en vinflaske/glass på coolstuff.no til pappa, som det står "Finally a wineglass that fits my needs" på :lol: Og så får han en rødvin i tillegg tenker jeg. Blir felles fra meg og søs. 
Stemor var jeg å handlet en Kari Traa Fleece til idag, ble en sort en med rosa detaljer. :) Den var penere enn de coop hadde synes jeg. (rosa og mintgrønn) Og så får hun et par med angora ull sokker. Blir også felles fra meg og søs. 

Da mangler jeg bare 3 venninner, sambo og broren hans. Og siste tingen til sambos søster. 
Venninne 1: Vurdere samme fleecegenseren til henne, men skal se om jeg kanskje finner noe ull eller strikket istedenfor. Føler det er mer hennes stil. + eventuelt noe bodyshop med vaniljelukt. 
Venninne 2: Noe jäger eller hundehalsbånd, geekiness greier ++ Alt etter hva jeg finner.  
Venninne 3: Veldig usikker, pleier å være skrekkfilmer el vi gir til hverandre, men i fjor oppgraderte vi til litt finere gaver. :P Hun fikk kopper med mariusmønster og jeg fikk et pent sushi sett for 2. Må nesten få gang på den, for den må sendes. 

Sambo og bror er nok vanskeligest. Kan hende jeg finner noe på outland dog, men vil helst gi noe brukendes. Ikke noe som bare samler støv. 
Søster: Blir den myke pysjen jeg linket til tidligere tenker jeg. + eventuelt en sele til bikkja, men da må jeg få sneket han med meg en dag å finne ut hva som passer. 



Da mangler jeg kun samboeren min og broren hans. Oppdatert liste: 

Søster: Angora ullsokker 2 par, 4 par trysil ullsokker + bestilt en strikket ull lue. (Får "gavekort" så bestemmer hun farger selv). Ladekabel til telefon. 
Samboer: 2 par trysil ullsokker, 1 par andre sokker, marsipangris + noe til som jeg ikke har funnet enda.
Svigersøs: Strikket lue og matchende votter i blått, trysil ullsokker 4 par, lange ullsokker 1 eller 2 par, et retrieverbånd, en hundesele fra plantasjen. En plate med sjokolade. 
Svigerbror. 2 par trysil ullsokker, 1 par andre sokker. + noe til som jeg ikke har funnet enda.
Svigermor: Angora ullsokker 2 par, trysil sportsokk 1 par, et håndkle, matchende strikka lue og votter i grått. 
Nevø: 2 ulltrøyer fra Pierre Robert, 2 par tynne hansker, fleecejakke/genser. Og en "julesokk" med snop.
Mormor til sambo, som vi leier av: 2 flasker med lavendel skyllemiddel. 
Stemor: Angora ullsokk 2 par og en sort/rosa Kari Traa fleecejakke. 
Pappa: Vinglass/flaske som det står "Finally a wineglass that fits my needs!" og en marsipangris. 
Venninne 1: En sort strikkegenser fra H&M, en grå strikket hals fra H&M, en lavendel såpe, et brunt skinnarmbånd med flate nagler og et sett med "evighetsloop/8tall" tema smykke, armbånd og øredobber. 
Venninne 2: En sort strikkegenser fra H&M, en beige strikkegenser fra H&M, samme smykkesett som venninne 1 får, store hoop øredobber, en plate med oreosjokolade. 
Venninne 3: En hundeseng fra coop, 2 halsbånd fra plantasjen, en pakke med browniemix, 2 armbånd,1 smykke, en sjokoladeplate, spiky headset. (jeg fikk det av henne i fjor, men det passer mye bedre hos henne, jeg bruker det rett og slett ikke. så skrev et fint kort til henne om det.) 

Rocky er også gavmild i år han gir vennene sine følgende: 
Kui og My: (Hundene til venninne 3, affenpinchere) Jeg klipte et okseøre i mindre biter til dem, noen biter tørrfôr og gravde frem de minste bitene med tørket okselunge fra posen fra Rocco. (Tror bitene med vom blir for store for dem. My har ikke så mange tenner igjen :P
Happy: (Hunden til venninne 2, cavalier) 1 okseøre, 2 biter okselunge, 2 biter oksevom og noen tørrfôr biter. 
Scotty: (Svigers sin hund, rocky sin bestie) 1 okseøre, 2 biter okselunge, 2 biter oksevom og en hau tørrfôrbiter. 
Yuki: (Pusen til svigers, mammaen til mine puser) 1 pose med kattegodbiter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å begynne med julegavene snart :aww: Men er like blank som jeg er hvert år! (Og enda blakkere). 

Niese (12 år) tror jeg at jeg bare må kjøpe gavekort til, hun ønsker seg aldri noe.

Niese (2 år) tror jeg kan få pysj! Det ønsker jeg til mine egne to-åringer, så det må bli bra :P 

Pappa og kona... De er umulige. Pappa har i tillegg bursdag i desember, så han må få en egen ting ved siden av fellesgaven. Han ønsker seg alltid bøker, men hva vil en gubbe på over 60 lese for tida? Forslag her? Og fellesgaven... Kona hans er flink med interiør og slikt, og jeg er ubrukelig :P Så det er veldig skummelt å kjøpe noe til hjemmet :P Så gjerne forslag her også... 

Mamma og gubben... Argh! :P Komplett umulig. Null ideer! 

Søster. Tenkte ullsokker eller noe i den duren. Ikke kravstor, og vi er enige om å holde prisen på et lavt nivå i år. 

Pappaen til barna. Han bør jo få noe av guttene! Tenker å se hva de har på outland. Finner jeg noe Star wars-greier er det i boks :P Kanskje han skal få en liten ting av meg og. Men hva? 

Aner ikke hva jeg skal finne på til mine egne barn :|   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal feire jul med familien min for første gang på flere år, i år. Jeg sliter litt med gavene, men tenker å kjøpe til de som skal være der iallefall.

Hittil har jeg kjøpt til noen :)

Mamma; Bilde av sheltiene på lerret, glasskrukke med Fazermints.

Lillesøster; Ivrig håndballspiller, så hun har fått treningsklær fra Gina Tricot. (Håper det passer!:huh:)

Lillebror; 2pk med sokker, 1 boxer og 1 tskjorte :)

Søskenbarn m/samboer: HELT BLANK!

Datter til søskenbarn: 1bok med dyr, en eske med utstyr til å lage dyr, en kakeboks fra Frozen,og ferdigfylt julesokk :)

Besteforeldre; Glasskrukke med fazermints. Kalender for 2016 med bilder jeg har tatt av familien :) 

Kjøpt 2 vennegaver også,men det legger jeg ikke ut her, just in case :P 

Har igjen xn, og søsteren til xn.

Og en skokk med hunder :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma får håndlagde duftlys fra etsy (kaffe og nybakt brød), hun liker ikke butikk-duftlys fordi de lukter parfyme og kunstig. Jeg var skeptisk men disse lukter faktisk som det de skal :) Også et mobildeksel hun ønsket seg fra etsy, og en "pen" snøkule. Håper også å bli ferdig med å male postkassa til jul.

Pappa får en minigapahuk til fisketurene sine, samt en pelslue

Til bror #1 har vi bestilt et eller annet spill, gaming-musematte, og en bok. Bror #2 er hemmelig fordi han er innimellom innom sonen.

Skal få rotet meg til å røre selvplukkede tyttebærene vi har i fryseren, så får fossilene i familien som liker slikt til jul. De med fungerende smaksløker får hjemmelagd blåbærsyltetøy. :sleep:

Kusinene får hver sin pene notatbok med hogwarts-logo på, fra outland

Venninna mi får et akvarellmaleri med mye farger og sommerfugler (og jeg sneik inn en pen møll  ?). Pleier å få hjemmestrikk av henne så hyggelig å gi noe jeg har lagd tilbake.

Pølsa: Starmark bento ball & oksekuk
Münsterländeren: Grønn hunter melaminskål & oksekuk
Labradoren til pappa: Underlag til matskål & oksekuk
Makulatorstaffene til fetter: Oksekuk
Hobbyanorektiker-wheatenen til tante og onkel: Hjemmelagd hundekjeks av noe slag, og da får vel resten av bikkjene også noen poser

qLPfGUE.gif

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner faktisk å bli ferdig! 

Søster 1: Dr. WHO kjede 

Søster 2: hemmelig 

Bror: sesong 1-3 av game of thrones. 

Pappa: Øl og en Krimbok han ønsket seg.

Stemor 1: En morsom isskrape og gavekort på å bli med meg på skytebanen. 

Onkel: Øl og boka "Den som fiser i heisen må dø." 

Mormor&bestefar: Hvitvin til mormor og rødvin til bestefar. 

Stemor 2: Bok om ølbrygging. 

 

Mangler gave til mamma og tante.  Samboeren får noe også, men hovedgaven til hverandre er at vi spleiser på sofa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er julegavebudsjettet deres? 
Her er det rundt 3-400 til mamma og pappa, 200/250 til søster og bror, 200 til tantebarn (2 stk), alt for mye til gubben (jeg tok litt av i år, vanligvis ligger et på rett under 1000), ca 5-600 til junior, 200 til mormor og sikkert et par hundre til hundene. 
Noen venninegaver til rundt hundrelappen.
Gubben tar seg av svigerfamilien, de er hans problem:sleep::teehe:

Er det bare jeg som har veldig dårlig råd/er gnien, eller er dere utrolig flinke til å finne knalltilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Ganzie skrev:

Hva er julegavebudsjettet deres? 
Her er det rundt 3-400 til mamma og pappa, 200/250 til søster og bror, 200 til tantebarn (2 stk), alt for mye til gubben (jeg tok litt av i år, vanligvis ligger et på rett under 1000), ca 5-600 til junior, 200 til mormor og sikkert et par hundre til hundene. 
Noen venninegaver til rundt hundrelappen.
Gubben tar seg av svigerfamilien, de er hans problem:sleep::teehe:

Er det bare jeg som har veldig dårlig råd/er gnien, eller er dere utrolig flinke til å finne knalltilbud?

Det varierer litt etter hvordan økonomien er... Men til foreldre, som regel 500-1000. Søsken 300-500. Venninner 100-200, samme med besteforeldre. Gir ikke gaver til flere, og har ikke samboer :) Prøver heller å finne noe de har bruk for enn å tenke så mye på verdien. Blir ofte noe hjemmelaget også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/3/2015, 2:26:48, Rocket skrev:

får ikke bort denne, 


Jeg er en råtass på tilbud. :P Kan godt handle deler av julegavene allerede i juni om jeg finner noe passende på tilbud da. :) Angorasokker osv for 10kr stk hos nille i en tilbudskurv f.eks. :) Samt luer og hansker til 30ish kr. Pierre robert ulltrøyene til nevø kostet meg bare 20kr stk i en tilbudskurv på en kiwi på sørlandet. 
4 sjokoladepklater for 100kr hos coop. 10kr pr halsbånd/sele hos plantasjen. (restkurv) Kari traa fleecegenser til 200kr hos g sport/coop. Skyllemiddel fra 10kr marked hos spar. Priskrig på div varer hos coop/rema/kiwi. Klær ser jeg ofte etter i tilbudskroken hos butikkene. 50kr for et smykkesett hos glitter, 100kr for en pakke med 4 trysilsokker hos europris. 
Jeg er også flink å gi videre ting jeg ikke bruker selv som bare blir liggende å "støve ned" hos meg, om jeg vet disse passer godt hos mottaker isteden. Stort sett ting jeg ikke har fjernet lapper fra enda eller på annet vis er så og si ubrukt. 
Og å bytte tjenester eller lignende. (Byttet f.eks et ubrukt dekken til hesten som ikke passet mot 3 ulluer og et par ridevotter som ei i stallen strikker) 

Pappa: 230kr. Denne deler jeg med søs.
Stermor: 210kr, deler også denne med søs. 
Søster: 160kr + ullue. (Byttet div ullprodukter mot et hestedekken, så verdien på hua er ca 200kr i vennepris iom jeg kjenner hun som strikker, ordinerpris er 250)
Svigermor: ca 150-200kr. 
Svigersøs: 350 ish, deler denne med sambo.
Svigerbror: til nå har jeg brukt ca 75kr, bruker max 200-300kr til vist sambo er med å spleiser. 
Nevø: 160kr
Mormor til sambo: 20kr
Samboer: Har til nå brukt ca 85kr, legger vel til en absolutt max 500kr til på denne om jeg kjøper snus til ham. 
Venninne 1: 220kr ca. Gir også noen ting jeg hadde liggende som jeg er usikker på prisen på, men max 50kr tipper jeg. armbånd og såpe jeg ikke har pakket ut/tatt av taggen på selv engang. :lol: Bedre å gi det til noen som bruker det. 
Venninne 2: 275kr + ørepynt jeg hadde liggende ubrukt med taggen på enda. (way outta my comfortsone å gå med slike, men ikke for henne) 
Venninne 3: 205kr. smykket og armbåndene er også noe jeg hadde liggende ubrutk med taggen enda på. 100% hennes stil. 

Hundegavene, kan ikke ha stort større verdi en ca 20kr til sammen. Bestilte en hau tyggeting hos zooplus på tilbud (ca 1,5kg til 130kr eller noe). Og en liten neve med tørrfôr til hver koster ikke mange kronene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mellom 200 og 400 på folk. Er mer opptatt av at gaven er en bra gave til vedkommende enn prislappen egentlig.  Men de fleste gavene ligger på rundt 300 +/- Samboeren får dyrere gaver enn de andre. 

Har stort sett dårlig råd, men halv skatt lønning i desember gjør at jeg har råd :)  Blir jo noen tusenlapper ekstra, som går til julegaver ogsånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...