Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegavetråden 2015


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Har faktisk begynt så smått.

Min bror og damen hans har jeg kjøpt Lanullva genser til. Må tenke ut en liten ting til som min bror kan få. 

"Byttingen" må også få noe, jeg vet hun ønsker en ullgenser til henne. Men hvor pokker finne man genser til en Engelsk bulldog? Tar gjerne i mot tips der. 

Søster har jeg foreløpig kjøpt en pysjamas til. Det har vært tradisjon at min mor hvert år har kjøpe pysjamas til oss "jenter" og jeg tenker holde den tradisjonen ved like. Jeg vet hun ikke kan dra med seg så mye på flyet hjem igjen (bor i NY) så jeg lurer på om jeg skal kjøpe noe neglelakk e.l. noe smått. 

Stefar... usikker.

Morfar har jeg litt lyst til å lure noen i Bergen til å kjøpe og stikke innom han med en gave. Jeg kjøper liksom det samme hvert år: gavekort på bok. Men nå vet jeg at han faktisk sliter litt med synet og har bla operert. Så jeg lurer litt på hva jeg skal finne på der. Han er glad i god drikke, men tar seg aldri råd til det. Så egentlig har jeg lyst til å kjøpe noe godt øl til han fra polet, litt forsjellige smaker eller kanskje noe godt brunt. Men litt vanskelig å sende [emoji14] 

Søk opp ullstrikk til hest og hund på facebook. Hun strikker etter mål :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her kan vi lage ei liste over ting som "de som har alt" kanskje kan like . Bare fyll på nedover med idéer  . - Spekemat (fenalår, spekepølser, skinke etc) - Syltetøy/kaffe/te-ting - Gode oste

Det var så mye enklere når jwg var på den alderen. Ønsket meg jo bare kontantkort  

God mat hvis de liker sånt. Olivers oljer mm, Rogaland konserves-pakker. Lokale gode oster...

Posted Images

8 timer siden, HeleneFS skrev:

 

 

Jeg får ikke til multisiteringen, men...

@Tekopp Konfekt har jeg laget til pappa et par ganger, vil gjerne gi noe annet i år :) 

@HeleneFS Min far ikke spesielle interesser. Så han er som sagt ikke så lett å kjøpe til.... :P 

@Stine Har landhandel her på Jevnaker også. Det kan være en ide å kikke der, men vil helst gi noe annet enn spiselige gaver :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt så smått så jeg er ferdig med noen, men har i grunn ventet med å handle det meste for jeg har tenkt å se om jeg kan gjøre noen kupp på Black friday salget nå til fredagen. :)

Sølve skal gi (ja - her gir hunden også julegaver :ahappy: ) reflekser til alle han er glad i. Jeg vet at Seeme.no skal ha salg så jeg skal se litt der. 

Jeg vet hva jeg skal gi til de fleste, det er bare mamma og pappa jeg er usikker på, salget blir min inspirasjon tenker jeg. :)  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, HeleneFS skrev:

For inspirasjon og tips!!!

Jeg begynner :)
Bror, 25 år, emo og glad i anime. Tips? Tenker naglebelte og armbånd? Eventuelt en kul hettegenser, men budsjettet er på 300 kr.

 

Nå begynte jeg å lure på om jeg kjenner din bror.

 

Her får svigers kaffeting, svigermor ønsker seg kvern og svigerfar ønsker seg aeropress, så de får det. Så blir det julekaffe og marsipankuler og brente mandler til de andre "dere har alt, hva vil dere ha?"-folkene.

MEN, jeg sliter skikkelig med min lillebror, som er 22, emo og apatisk som ****, tror ikke han liker noe som helst annet enn seg selv og kjæresten lengre. Også nevøene mine på syv, som har absolutt alt de trenger og mer til og har mor og far som konkurrerer om hvem som kan tilføre mest mulig materiell glede på kortest mulig tid. Tidligere har vi gitt dem årskort på vilvite og akvariet til jul, men jeg mistenker at de årskortene kun blir brukt når vi tar dem med, og da blir det litt pointless det og. Forslag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet ganske så langt på lista mi.

Mamma får hjemmelaget julepynt fra ei julemesse - en nydelig lykt og boks til å ha telys i, malt i matchende motiv, og et veggskilt med lignende motiv. Hun har også bursdag i romjula, så jeg må pønske ut noe glupt.
Samboren hennes er håpløs, og han kan bare få konjakk så ofte.
Pappa pleier å få kalender fra personligalmanakk.com, så jeg må bare hive meg rundt og få laget den. Også blir jeg med på en gave min søster kom på, om vi får til - ei malt postkassa. Den han har er så gammel at der står navnet til hans ekskone (mamma), min søster, hennes sønn (de bodde i kjellerleiligheten i noen år) og meg. Så om vi finner noen som kan male troll eller elg eller noe i den stilen, så får han det.
Søster og ektemann får fremdeles av et dyrt maleri jeg ga for noen år siden, det dekket bursdags- og julegaver for fem år. Jeg pleier dog å kjøpe noe billig, så de har pakke å åpne opp. Jeg fant godteskål til juleservicet deres på ei julemesse til 1/4 av prisen, så det går an.
Nevø på 14 oppdaget alt fusset som var rundt 21. oktober med Marty McFly, men har aldri sett filmene. Så med mindre andre har catchet det, tenkte jeg han kan få de. Kanskje jeg finner de på tilbud til fredag?
Niese på 3 ønsker seg "rosa" og Olaf (Frozen), så jeg skal vel alltids finne noe. Hun får også genser fra raseklubben, for de var på salg i helga. På tide å hjernevaske henne nå.
Tante får brilleetui fra Bamses Bollar med rasetrykk på. Jeg trenger noe mer, og hun er nissoman, så det skal løse seg. Våre hunder gir fellesgave til hverandre, så mine må ut og handle.
Mormor ønsker seg juletrepynt og nisser, så det løser seg. Men hun har også bursdag i romjula, og det føles fantasiløst å gi det samme...
Morfar ønsker seg ingenting - mulig han også får julekuler og nisser, for å gi meg færre grå hår.

Jeg skal gi fem venninnegaver - en er kjøpt, en er bestilt og ikke betalt, en er avklart og ikke kjøpt, en er planlagt og skal lages, og dem femte aner jeg ikke. Hun har også bursdag rett på nyåret. I fjor fikk hun opplevelsesgave med meg i kombinasjonsgave, da vi sjelden sees men ofte prates. Så jeg har lurt på noe sånt - billetter til noe vi kan se i Oslo eller Hamar. 

Jeg ønsker meg ei god hodelykt, siden jeg nå bor vestenfor gatelys og østenfor lysløype. Er det noen som har tips til ei som er "jeg er pisseredd for mørket, men med denne går det bra"-god?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

 

Jeg ønsker meg ei god hodelykt, siden jeg nå bor vestenfor gatelys og østenfor lysløype. Er det noen som har tips til ei som er "jeg er pisseredd for mørket, men med denne går det bra"-god?
 

Tror det er denne lykten jeg har http://www.hallingsport.no/Hodelykter-Sykkellykter/Arctic-Light-XM-L2-2400-hodelykt-og-sykkellykt.html Og den gjør at jeg tørr å gå alene i mørke skogen :) Har hatt den i to år snart og den er fremdeles like god. Jeg har valgt å kjøpe to batterier. 

Min mor sin samboer har denne http://www.hallingsport.no/Hodelykter-Sykkellykter/Arctic-Light-XPG-2000-LED-hodelykt Jeg fikk låne den på folkehøyskolen i Finnmark i et år (MYE brukt) og den er fremdeles etter 4 år nesten like god som ny. Han har også to batterier. 

Lyktene er ganske dyr, men med tanke på hvor mye de er brukt (nesten hver dag hele vinterhalvåret), pluss i "ekstremt" vær på høy fjellet så syntes jeg det er verd prisen (hvis man har muligheten til å legge så mye i en lykt). Det er lite eller ingen slitasje på lyktene selvom vi bruker dem mye i allslags vær. De lyser opp veldig godt, og jeg føler meg tryggere i mørket når jeg har en sånn lykt enn når jeg har en billig lykt. 

Jeg har valgt å ha to batterier fordi samboeren til mamma mente det var nødvendig :P Men det var veldig greit på lange turer på folkehøyskolen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også gaver sånn cirka i boks.

Av det som er kjøpt:

Pappa får noen gode musikkpropper til trening. 

Bror 1 og dame får Kristine Webers kokebok (de ønsket inspirasjon til å være sunne, så den er grei) og noe ferdiglagd.

Tante og farmor får kalender og to spesielle bilder. Tante får i tillegg ulltøfler.

Tantes kjæreste får også ulltøfler.

Venninne får ulltøfler (gavene mine bærer preg av at jeg har lært meg å strikke!)

Bestemor får søsterur (som har byttbart batteri).


Så blant tingene jeg fortsatt må få tak i:

Bror 2 får klær, antakeligvis noe "basic".

Bror 3 på 18 er jeg litt i lure-fasen på. Lurte på om jeg skulle se om noe spennende dukker opp på fredag.

Mamma skal få treningstights eller noe i den duren.

Bestefar får et spill og muligens en pondusbok eller noe annet gøy. Han er en sånn som elsker duppeditter og fancy ting, noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh.

Flinke dere er da? 

Poden får kjelke av meg. Som Toddy kan trekke. 

Av julenissen ønsker han seg minecraft lego med Nissetema,  at det ikke finnes burde ikke være noe problem for en Nisse mener han. Jeg står helt fast mao. Julenissen gir alltid noe kult.  

Foreldrene mine får gavekurv fra elea-Hellas. net.  Det samme gjør bestevenninnen min og storesøster. 

Lillesøster får stavmikser og kanskje noe fra samme butikk.  

Nevøer og Nieser over 12 år får penger.  Orker ikke finne på noe i år. 

Nevø 9 år får lego, Niese 6 får lego. 

 

Ingenting er kjøpt inn. 

Sambo får ikke julegave,  han vil ikke ha. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2015, 10.24.15, SandyEyeCandy skrev:

Jeg kan lage et armbånd rett i den gata om du vil, da havner du godt under 300 kr og kan kjøpe denne t-skjorta i tillegg. :lol: 

Jeg bruker pengene på humanitære gaver som vanlig. Nytt av året er at jeg adopterer en tiger til kusina mi, iogm at hun var med å gå i fakkeltog mot pels med søstra mi og meg for første gang nå i år. Tenker det faller i smak. :)

Har du bestilt derfra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt kommet i gang her, det er rundt juletider jeg oppdager hvor stor familie jeg har. :P J

Mamma tenker jeg skal få et aktivitetsarmbånd. Samboeren skal få en liten hilsen han også, vet bare ikke hva.
Pappa og kone får et fint termos og krussett, litt spesiell kaffe og noe god sjokolade. 
Søster får gavekort på HM, et fint smykke med matchende øredobber og så tenkte jeg å samle litt strikkeoppskrifter i et hefte om jeg får tid. Søsters samboer skal få et eller annet klesplagg som varmer (han er fisker).
Bror 1 får en hjemmestrikka genser om jeg blir ferdig, ev. et bilde av den om den ikke blir ferdig hehe. Kjæresten hans får ei bok tror jeg, eller en kurv med litt kremer og sånt stæsj.
Bror 2 skal jeg kjøpe et klesplagg eller to til, alt etter hva jeg finner. Ev. parfyme (litt kjedelig da, han har fått det hvert år siste årene).
Bror 3 og kone har jeg ikke peiling på hva skal få. 
Nevø 1 får en superkul gitar! :D
Nevø 2 er jeg litt blank på.
Onkel 1 og 2 aner jeg ikke enda
Tante får ei mappe til rundpinner (strikketante :ahappy: ) og ei supersøt julemus.
Søskenbarn (som og er ei god venninne!) får et hjemmestrikka pledd (jeg er ikke helt fornøyd med det dog, syns det ble så smalt :( Men hun skal få det uansett).
Farmor spekulerer jeg på enten tøfler eller noe varmt pledd. Eldre dame som har alt, så vil bare sende en liten hilsen til henne. Beste hadde vært å dra innom på besøk julaften, men det er litt langt med 90 mil en vei ...
Svigermor får en hjemmestrikka Nancygenser.
Øvrige svigers vet jeg virkelig ikke, TJ som får fikse.
Apropos TJ, så kan han bare glemme at jeg skriver her hva han skal få. :aww:
God venninne skal få en kalender med bilder fra de årene jeg har kjent henne (hundebilder selvsagt, av både hunder som er borte og hunder som henger med enda).

Tar gjerne mot tips på gaver til gutt 11 og jente 8. Sum ca 200 kr hver. Om jeg ikke kommer på noe så får de penger og litt snop. :P
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt inn noe enda, men har noen ideer om hva jeg skal gi til hvem.

Farfar får en stor marsipangris, han har tross alt ikke spist det på fem år. Stemor får pusesokker og neglelakk. Pappa... erh... noe spekegreier kanskje? Mamma skal få noen armbånd og kanskje en t-skjorte med artig motiv, fordi hun har kommet i midtlivskrisen og synes alt av alternativ stil er dritkult. Søster har jeg ingen anelse. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ca halvveis! 

Strever mest med gaven til pappa. Han ønsker seg ingenting til jul. I tillegg blir han 60 den 6. januar, så da bør vi vel fleske til da, samtidig som at jeg har lyst til å gi en ordentlig julegave også. 

Han er en sprek mann som elsker å gå tur i fjellet. Hjemme liker han å bygge modelltog. Han liker helst å lese sakprosa eller biografier, synes romaner er litt tullete. Sovner på kino og teater :P Spiller golf. Han er vanskelig å finne noe til. 

Tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosinbolle skrev:

Vi er ca halvveis! 

Strever mest med gaven til pappa. Han ønsker seg ingenting til jul. I tillegg blir han 60 den 6. januar, så da bør vi vel fleske til da, samtidig som at jeg har lyst til å gi en ordentlig julegave også. 

Han er en sprek mann som elsker å gå tur i fjellet. Hjemme liker han å bygge modelltog. Han liker helst å lese sakprosa eller biografier, synes romaner er litt tullete. Sovner på kino og teater :P Spiller golf. Han er vanskelig å finne noe til. 

Tips? 

Min far blir 56 6.januar og er også modelltog entusiast!!! Så gøy og random :D

Jeg kjøper hus-byggesett til "byen" hans, for jeg vet ingenting om modelltog og tør ikke begi meg ut i den verden helt enda!

@Kokospaniel takk for nettside tipset, det skal jeg og sjekke ut!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet i gang, noe som er ny rekord mtp på at jeg vanligvis handler presanger siste uken før jul :P . Elsker siden http://www.coolstuff.no, som har masse gøy og rart og en del fint og praktisk.

Til min bror har jeg kjøpt en drone fra coolstuff, til min søsters handye samboer, et magnetarmbånd som holder spiker osv (også fra coolstuff). Pappa får en personlig almanakk fra http://personligalmanakk.no (takk SFX!:)) og mamma får Helvetesilden av Karin Fossum. Mamma og pappa får også den kule gryteholderen Hotman, fra nettopp - coolstuff :P  Min ste-niese på 7 ønsket seg bøker, så hun får Heksene av Roald Dahl.  Min søster har jeg ikke kjøpt til enda, men det står mellom duftlys fra Voluspa eller en god rouge. Min svigerinne får gode gamasjer som hun ønsket seg.

 

Venninner har jeg ikke begynt på enda, men fant noen praktiske vanntette futteral til mobil med åpning for øretelefoner (seff fra coolstuff) som jeg tenker kan funke, siden de begge går masse tur - og vi bor i regnbyen Bergen :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og vere tidlig ferdig, for ein gongs skuld :D
Einaste eg har igjen, er pappa og typen. Og dei er vanskelege... Har noke herreparfyme og ei herre toalettveske med innhold som eg lurer på å gi til pappa, men så fikk han parfyme til farsdagen også. Kanskje slenge med nokre par sokkar, eller blir det veldig mykje? :p
Typen ønskar seg ei jaktbukse av noke slag, men den er svinaktig dyr! Så den føler eg utgår, sjølv om han meinar han kan vere med på og betale den + han får rabattar på den der han jobbar. Mannfolk er vanskelege...
 

Mamma - strikebolle
Mamma & typen - Kaffi og te
Stemor - Gavekort, julekrukke og noke pynt greier
Mormor og besten - Div. spekepølser + kaffi
Borderen - Sengesett
Venninne1 - Parfyme + gavekalender
Venninne2 - Bodum termokopp + Poul pava krydderglass
Venninne3 - Barneklær
Bikkja til typen - Halsbånd og refleksvest
Catania - DoggieBag og ny fleecegenser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en viss ironi at jeg finner perfekt julegave til bestevenninna mi (en av våre store favoritter har konsert i Oslo i april, oppdaget jeg helt tilfeldigvis - hvorfor visste jeg ikke det???) samme dag som hun forteller meg at hun er tre måneder på vei. Konsert med kun ståplasser, det er kanskje ingen höjdare en måned før termin?

Jeg har kjøpt to billetter, for JEG skal i hvert fall dra. Men skal jeg gi henne billetten og håpe at hun orker være med, eller skal jeg finne på noe annet i julegave, og heller invitere henne med når det nærmer seg, eller dra med meg en annen om hun ikke kan?

Ikke sant jeg burde få VIP backstage-billetter når jeg kaller hunden min opp etter ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...