Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november

xxx12345
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

10 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg sluttet å gå uten bh en gang det sa KLASK! da jeg hoppet nedover en trapp.

You and me both! Det er bakdelen med å ha vært 25 kg større en gang i tiden. Gud som jeg savner puppene mine...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cattn skrev:

Hahaha du er så søt! HAR du seriøst aldri gått på butikken uten bh før? jeg gjør det stadig vekk! :P 

hmmmm, jeg vet ikke. Pleier å ta på meg bh faktisk, hvis jeg er skikkelig lat har jeg nok sportsbh på. Jeg føler jeg må ha noe der oppe så lenge jeg skal utenfor ytterdøren.... Men jeg HAR sikkert gjort det for noen år siden, kanskje..

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, HeleneFS skrev:

hmmmm, jeg vet ikke. Pleier å ta på meg bh faktisk, hvis jeg er skikkelig lat har jeg nok sportsbh på. Jeg føler jeg må ha noe der oppe så lenge jeg skal utenfor ytterdøren.... Men jeg HAR sikkert gjort det for noen år siden, kanskje..

Hehe.. Ofte så tar ikke jeg på meg bh om morgen om jeg bare skal være hjemme. Men kommer kanskje på det når jeg står på butikken fordi jeg brått ser at her var det kaldt gitt! :P:lol: 

5 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg regner med at det neppe kommer som noen overraskelse på dem som har veksla mer enn ett ord med meg, enten på nettet eller i virkeligheten, at her får puppene duve fritt stadig vekk. :punk:

Det er sååå deilig det! 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, HeleneFS skrev:

Jeg gikk nettopp på butikken uten bh! Uten sports-bh t.o.m.!!! Jeg følte meg helt vill og gal :D

Feministen i meg skriker "kast alle bher!", men så har jeg jo en A-cup som tyngdekraften ikke får tak i, så jeg vet jo ikke hva jeg snakker om.

Også har jeg satt opp igjen hekken da! Håper den overlever neste storm...

Der er så deilig å gå uten BH! Jeg går mer uten enn med :P Feministen i meg skriker at eg kan gjøre hva f**n jeg vil, og at hvis folk ikke liker nipler så kan dem la vær så se på puppene mine :lol: Hilsen hun med (naturlig) D-cup som tyngdekraften ikke får tak i (enda) :P 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Eplefe skrev:

Kjenner hundene sin sjanse på skikkelig tur er ganske små akkurat nå. Har vondt overalt, har kastet opp tre ganger i dag og har skikkelig løs mage. 

God bedring! Blir imponert om du i det hele tatt kommer deg ut jeg. Har hatt spysyken en gang, og da følte jeg meg seriøst døende... Verste jeg har vært med på :|

hilsen hun med klippekort på lungebetennelser, med en så kraftig lungebetennelse at sykehuset ville legge meg inn "dette kan du faktisk dø av", så du har min dypeste medfølelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Moccamaster er aldri feil. På en arbeidsplass er det viktig å ha en modell der kaffefilteret ikke kan åpnes og stenges. På den ene avdelingen har de en sånn modell, de har stadig oversvømmelser. På vår avdeling har vi idiotsikkert system, det trenger vi. :P

Hahaha, sånn burde vi hatt på jobb. Hos oss er den åpne/lukke knappen teipet fast i åpen posisjon! :lol:

......mangler det bare 4 middager i planleggingen for det neste 2 ukene, men hodet har tatt en liten kunstpause. :P

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

God bedring! Blir imponert om du i det hele tatt kommer deg ut jeg. Har hatt spysyken en gang, og da følte jeg meg seriøst døende... Verste jeg har vært med på :|

hilsen hun med klippekort på lungebetennelser, med en så kraftig lungebetennelse at sykehuset ville legge meg inn "dette kan du faktisk dø av", så du har min dypeste medfølelse!

Takk! Fikk dem ut og på do og så laxer jeg litt på "ingen lek inne"-regelen så de ikke dør av kjedsomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så ofte jeg er misunnelig, men jeg er det på dere som kan gå uten bh og se bra ut :)

Jeg er snart 40 og har vært feit mesteparten av livet, nå er jeg ikke like feit lenger. Så det meste henger mer enn det burde :icon_redface:

Det er usigelig deilig å komme hjem, ta på seg kosebukse og hive bh-en! Men jeg går ikke utenfor døra uten altså, og jeg kan bare drømme om lekre kjoler med åpen rygg og tynne stropper. 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kaffemaskin på jobben og forbud ellers. Derfor putter vi den vi har på kontoret inni et skap hver gang vi får besøk fra høye herrer fra Tyskland :lol: 

Jeg klipte poden med kjøkkensaksa i går. Og kjøpte hårgele til han i dag for å dekke over det verste . Han er knallfornøyd da. "Jeg har aldri hatt så kult hår før!" :lol:  jepp jepp... Jeg burde ikke bli frisør ...

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HeleneFS skrev:

Jeg gikk nettopp på butikken uten bh! Uten sports-bh t.o.m.!!! Jeg følte meg helt vill og gal :D

Feministen i meg skriker "kast alle bher!", men så har jeg jo en A-cup som tyngdekraften ikke får tak i, så jeg vet jo ikke hva jeg snakker om.

Haha, I wish! Men med litt store bryst fra før (ikke verre enn at jeg kunne klare meg litt uten bh) som nå har blitt ekstremt tilstedeværende veldig ømme gravidpupper er det bare å glemme :lol: For å si det sånn, på dårlige dager gjør det vondt å skifte liggestilling i senga :teehe: BHen må på! Men det er bare sportsbh som fungerer, det skal sies :lol: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Pixie skrev:

Det er ikke så ofte jeg er misunnelig, men jeg er det på dere som kan gå uten bh og se bra ut :)

Jeg er snart 40 og har vært feit mesteparten av livet, nå er jeg ikke like feit lenger. Så det meste henger mer enn det burde :icon_redface:

Det er usigelig deilig å komme hjem, ta på seg kosebukse og hive bh-en! Men jeg går ikke utenfor døra uten altså, og jeg kan bare drømme om lekre kjoler med åpen rygg og tynne stropper. 

Jeg har overhode ikke fine pupper når jeg går uten BH.. Med mindre jeg fryser veldig, da er de kule runde.. Men ellers er de spiss og rar :P Hehehehehehe! 
Men en college genser eller slik ordner det meste så man ikke ser direkte at jeg går uten BH! :D :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HeleneFS skrev:

Også har jeg satt opp igjen hekken da! Håper den overlever neste storm...

Når du skriver "satt opp hekken"...Er dette en metafor?

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg sluttet å gå uten bh en gang det sa KLASK! da jeg hoppet nedover en trapp.

:lol: 

1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg regner med at det neppe kommer som noen overraskelse på dem som har veksla mer enn ett ord med meg, enten på nettet eller i virkeligheten, at her får puppene duve fritt stadig vekk. :punk:

Her er det stadig "släpp fångarna loss, det är vår"... :punk:

https://www.youtube.com/watch?v=2WKoEzxd9zQ

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Dette kan jeg helt klart relatere til. Ikke den morsomste effekten av vekttap. Men det blåser jeg i, for jeg liker resten av kroppen mye bedre :)

Den gikk dessverre en del opp igjen når jeg plutselig fikk matlager i hus for et år siden, men nå skal den ned igjen!

Går uten BH hjemme da, mye. Men føler meg lite påkledd om jeg går uten ute, og synes ikke det ser så bra ut heller på meg. Da går jeg heller uten truse ;)

Leser kjemi, igjen. En test til fredag allerede. Antar i et sted mellom 3 og 6 kapitler (får det svaret på torsdag) så jeg har nok å lese på for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg levde uten hund i fem år. Presterte flytte da jeg var hundeløs pga drittsekk "kjæreste" med egen allergi og allergisk datter. Da det var slutt satt jeg i situasjonen at huseier nektet meg å ha hund, og det var vanskelig å flytte fordi jeg bodde godt og sentralt til en rimelig penge, og fant ikke noe tilsvarende innen budsjettrammen. Planla neste hundehold så og si daglig, i fem lange år. Merker nå hvor mye lettere hverdagen var uten. Den ubegrensede friheten til å gjøre whatever når som helst uten å måtte planlegge for hunden. Samtidig var savnet der hele tiden. Det er fordeler og ulemper med og uten. For meg er hund er såpass berikende, jeg føler meg ikke hel uten, så jeg gir heller gir avkall på den friheten en har uten. Bare det å gå en tur uten hund er direkte smertefullt. Jeg gråt jevnlig i savn av hunder jeg har hatt.  Kjenner forøvrig på at det er pes å ha valp og jeg gleder meg til han er voksen. Når han er voksen vil jeg antakelig savne valpetiden 🤷🏼‍♀️
    • Her tenker jeg hundeeierene bør dekke sine egne skader, jeg vil si det er ganske delt skyld. Dette var ikke en fremmed løs hund som kom uforutsigbart på, og jeg mener dere begge hadde ansvar for å forutse og forebygge denne situasjonen. Hvis du var ukomfortabel med at den andre hunden var løs burde du gitt beskjed om det og krevd at hunden var i bånd, ihvertfall i nærheten av dine. Samtidig burde hans eier selvfølgelig også sørget for å ha kontroll når han oppsøkte dine. Nå vet jeg ikke hvor godt hundene kjenner hverandre eller om de har vært mye sammen før, men nettopp dette er jo grunnen til at hunder ikke skal sosialisere med andre i bånd, selv om det jo som oftest går bra. Jeg mener ikke at din hund burde vært løs, men at den andre burde vært i bånd når den tydeligvis ikke holdt seg unna dine.  
    • Er det noen som kan bidra med tanker rundt en vanskelig sak? Jeg med mine to hunder var på tur med en annen familie med en hannhund, vi kaller han Kalle. Denne hannhunden gikk løs på hele turen, selv om det var båndtvang. Mine to hunder, tispe og hann, drev å lekeslåss, begge var i bånd. Den andre hannhunden Kalle, kommer og ypper og de to hannhundene begynner å slåss. Kalle fikk et rift som måtte sys. Min hannhund fikk tilsynelatende ingen skade.    Spørsmål 1: Siden den andre hunden ble skadd tilbød jeg meg å betale veterinærutgiftene. Burde jeg latt være det? Siden Kalle var løs? spørsmål 2: det viste seg at min hund også hadde fått et sår. Det ble infisert etter en uke og min hund har nå fått massive betennelser i huden og det kommer til å koste langt mer enn forsikringen min dekker. Det er trolig snakk om hudtransplantasjon og pleie i lang tid eller avliving. Bør evt operasjonskostnader utover forsikring dekkes av meg, jeg hadde jo min hund i bånd? 
    • Min situasjon er nok litt annerledes, fordi jeg ikke har helse til å ha hund. Mannen mumler litt om hund igjen, men da blir det et helt annet hundehold enn vi hadde, siden jeg ikke har kapasitet til lange turer, kurs, treninger og konkurranser. Det blir å bare "ha" hund, for tur og kos. Jeg lurer på om jeg kan det... Og så er vi såklart to. Samtidig har vi/jeg definitivt kjent på friheten med å ikke ha hund. Ikke organisere pass når vi skal bort begge to. Ikke tre uker alene med hund for gubben når jeg er i syden om vinteren. Fleksibilitet til å reise, besøke og være med på ting uten å ta hensyn til hund alene eller det praktiske med å ta med. Men det er jo noe som mangler i hverdagen, helt klart. Om jeg hadde vært friskere hadde jeg ikke vært i tvil. Da hadde ny hund vært i hus allerede, selv om jeg nok hadde gitt det et år. Det er jo forskjellig for folk, men jeg merker at for noen jeg har vært glad i, så slipper den verste sorgen taket etter det. Ikke minst har du så mye mer erfaring og kunnskap nå. Og du har vel et nettverk som hjelper? Selv om det selvfølgelig ikke er helt det samme som å kunne dra rett ut et sted etter jobb og sånt. Vi passer en del hund, og det hjelper. Nesten månedlig har vi hund i et par-tre dager minimum. Jeg har også tenkt på å være fosterhjem for dyrebeskyttelsen eller krisesenteret, men det er litt for krevende og uforutsigbart for helsen min. Men om det dukker opp en hund som trenger et hjem for et halvår eller noe sånt tenker jeg det hadde vært en god mulighet til å "dyppe tærne uti" igjen.
    • I dag er det fire måneder siden jeg mistet min kjære Ariel, og det er nå jeg virkelig begynner å kjenne på livet uten hund. Å være uten hund i svarteste mørketida når vinterstormen kommer inn sidelengs fra alle kanter er nå en ting, men nå når våren kommer og det begynner bli fint å være ute er savnet helt ubeskrivelig grusomt. Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg ikke skulle ha ny hund i det hele tatt, mest på grunn av den økonomiske belastningen, men også for å få "leve litt". Jeg var alene med hund i nesten 14 år, så det begrenset jo en del. Og som mamma sier; "nå kan du gjøre akkurat det du vil". Men etter fire måneder uten hund viser det seg at det eneste jeg vil er relatert til nettopp det å ha hund. Turer, kurs, konkurranser... Det var det livet jeg ville leve. Jeg vet ikke hvem jeg er engang uten hund. Dere som har vært gjennom dette, hvordan tok dere den endelige avgjørelsen om ny hund? Noen tips og tanker til en fortapt sjel?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...