Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

4 timer siden, JeanetteH skrev:

holy ****!!!! 

På rimelig direkte spm sånn 3 ganger (etter tips fra 3 part) fikk jeg vite at sperm impoten min har 3 halvsøsken i samme kull (Moren har totalt 7-8 valper) ble avlivet etter grand mall anfall. 

Men ved 4 mnd. Så 8 mnd så 3 år. Men de trodde ikke det var ep. Men kanskje lever shunt. Men ingen obdusert. Og siden de bare døde av grand mall og muligens ikke hadde ep så var det nok ikke då farlig. Nei de bare dauet.. 3 stk i samme kull av grand mall anfall. 

Sperm som har kostet meg 21000kr ned i dass..

Hva i alle dager! :o 

Herrefred,  at folk har samvittighet til sånt! 

 

Toddy har begynt å skjønne ligg! Det er det som er så deilig med en ubrukelig turhund,  no pressure liksom , og alt feires som en bragd :lol: Jeg mistenker egentlig at han ikke er helt idiot,  men det er så digg å kunne skylde på bikkja og bli trodd :innocent:

 

Nico har fått plass på agility -kurs med sambo :) Blir bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

4 timer siden, JeanetteH skrev:

holy ****!!!! 

På rimelig direkte spm sånn 3 ganger (etter tips fra 3 part) fikk jeg vite at sperm impoten min har 3 halvsøsken i samme kull (Moren har totalt 7-8 valper) ble avlivet etter grand mall anfall. 

Men ved 4 mnd. Så 8 mnd så 3 år. Men de trodde ikke det var ep. Men kanskje lever shunt. Men ingen obdusert. Og siden de bare døde av grand mall og muligens ikke hadde ep så var det nok ikke då farlig. Nei de bare dauet.. 3 stk i samme kull av grand mall anfall. 

Sperm som har kostet meg 21000kr ned i dass..

Hva i alle dager! :o 

Herrefred,  at folk har samvittighet til sånt! 

 

Toddy har begynt å skjønne ligg! Det er det som er så deilig med en ubrukelig turhund,  no pressure liksom , og alt feires som en bragd :lol: Jeg mistenker egentlig at han ikke er helt idiot,  men det er så digg å kunne skylde på bikkja og bli trodd :innocent:

 

Nico har fått plass på agility -kurs med sambo :) Blir bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, JeanetteH skrev:

holy ****!!!! 

På rimelig direkte spm sånn 3 ganger (etter tips fra 3 part) fikk jeg vite at sperm impoten min har 3 halvsøsken i samme kull (Moren har totalt 7-8 valper) ble avlivet etter grand mall anfall. 

Men ved 4 mnd. Så 8 mnd så 3 år. Men de trodde ikke det var ep. Men kanskje lever shunt. Men ingen obdusert. Og siden de bare døde av grand mall og muligens ikke hadde ep så var det nok ikke då farlig. Nei de bare dauet.. 3 stk i samme kull av grand mall anfall. 

Sperm som har kostet meg 21000kr ned i dass..

Hva i alle dager! :o 

Herrefred,  at folk har samvittighet til sånt! 

 

Toddy har begynt å skjønne ligg! Det er det som er så deilig med en ubrukelig turhund,  no pressure liksom , og alt feires som en bragd :lol: Jeg mistenker egentlig at han ikke er helt idiot,  men det er så digg å kunne skylde på bikkja og bli trodd :innocent:

 

Nico har fått plass på agility -kurs med sambo :) Blir bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ må flir. Først kjøpte jeg et cover med tastatur til min Ipad. Fikk det ikke til å fungere (det ville ikke snakke med Ipaden), det fikk ikke supportdama på Elkjøp til heller, hun prøvde alt mulig. Jeg leverte det tilbake og måtte vente et par uker til de fikk dem inn igjen på butikken. I går fikk jeg ny, det funka ikke det heller. Dro tilbake til butikken i dag, selv om jeg begynte å mistenke at det var padda mi som var syk. Supportdama strevde en stund, men fant ut at vi måtte ha eksperthjelp, han var til slutt ledig, og kunne oppsummere at jeg hadde Ipad Air2, ikke Ipad Air, som det sto på esken. Og ganske riktig, på baksiden av esken, men mikroskopisk skrift sto det Ipad Air2. Da skulle jeg jo ha en annen utgave at coveret. Det ble hentet og fungerte som det skulle med en gang. KLASKEPANNE!

Forøvrig har jeg museliv nummer to på samvittigheten, og musefella er ladd på nytt. Musemord begynner å bli litt gøy.

Og på verandaen jobber snekkermennene, rekkverk med spiler er snart ferdig. En bra dag, alt i alt.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ må flir. Først kjøpte jeg et cover med tastatur til min Ipad. Fikk det ikke til å fungere (det ville ikke snakke med Ipaden), det fikk ikke supportdama på Elkjøp til heller, hun prøvde alt mulig. Jeg leverte det tilbake og måtte vente et par uker til de fikk dem inn igjen på butikken. I går fikk jeg ny, det funka ikke det heller. Dro tilbake til butikken i dag, selv om jeg begynte å mistenke at det var padda mi som var syk. Supportdama strevde en stund, men fant ut at vi måtte ha eksperthjelp, han var til slutt ledig, og kunne oppsummere at jeg hadde Ipad Air2, ikke Ipad Air, som det sto på esken. Og ganske riktig, på baksiden av esken, men mikroskopisk skrift sto det Ipad Air2. Da skulle jeg jo ha en annen utgave av coveret. Det ble hentet og fungerte som det skulle med en gang. KLASKEPANNE!

Forøvrig har jeg museliv nummer to på samvittigheten, og musefella er ladd på nytt. Musemord begynner å bli litt gøy.

Og på verandaen jobber snekkermennene, rekkverk med spiler er snart ferdig. En bra dag, alt i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@JeanetteH for en fæl ting å holde skjult! Jeg forstår ikke selv hvordan folk har samvittighet til sånt. At de har samvittighet til ikke å tenke på de det rammer, hundene først og fremst.

 

Jeg fikk fritak fra kjemifaget som går fra nå til januar :D Hurra for tellende tidligere utdanning. Da kan jeg jobbe litt mer og få gjort andre høyst nødvendige ting, før det er fullt kjør igjen fra slutten av januar av. Skal repetere faget og være på noen forelesninger.

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg som den stalkeren når jeg skriver dette :icon_redface::P

Men jeg så @Wachita i dag sammens med lille pelsballen. Turte ikke si hei, men vi gikk omtrent på deg utenfor vestkanten der med mcdonals :P Fytti så søt Leela er:wub: Man får jo bare lyst til å kose mose den pelsen! :wub: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snøfrost skrev:

@JeanetteH for en fæl ting å holde skjult! Jeg forstår ikke selv hvordan folk har samvittighet til sånt. At de har samvittighet til ikke å tenke på de det rammer, hundene først og fremst.

Nei, altså hun ser seriøst ikke problemet. Han er jo frisk!

 

3 minutter siden, Snøfrost skrev:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg føler meg som den stalkeren når jeg skriver dette :icon_redface::P

Men jeg så @Wachita i dag sammens med lille pelsballen. Turte ikke si hei, men vi gikk omtrent på deg utenfor vestkanten der med mcdonals :P Fytti så søt Leela er:wub: Man får jo bare lyst til å kose mose den pelsen! :wub: 

 

Jeg dør litt. :P 

Lurer på om jeg hadde turd å skrive på forumet om jeg så noen og ikle turde hilse... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eplefe skrev:

Jeg dør litt. :P 

Lurer på om jeg hadde turd å skrive på forumet om jeg så noen og ikle turde hilse... 

What, hvorfor skulle du ikke det? Det er jo det beste! :D For da kan Wachita komme og si noe sånt som "Hæææ, også sa du ikke hei? :o Neste gang MÅ du si hei!" også kanskje Snoffe tør å si hei neste gang, og da får valpen sosialisert seg, og Snoffe får kosemosa OG skrytt av det på sonen! :lol::D:thumbs:

Jeg tror det var @Siri som kjefta på meg for at jeg hadde sett henne og ikke sagt hei en gang, så nå sier jeg hei heeeele tiden! :lol: 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eplefe skrev:

Jeg dør litt. :P 

Lurer på om jeg hadde turd å skrive på forumet om jeg så noen og ikle turde hilse... 

What, hvorfor skulle du ikke det? Det er jo det beste! :D For da kan Wachita komme og si noe sånt som "Hæææ, også sa du ikke hei? :o Neste gang MÅ du si hei!" også kanskje Snoffe tør å si hei neste gang, og da får valpen sosialisert seg, og Snoffe får kosemosa OG skrytt av det på sonen! :lol::D:thumbs:

Jeg tror det var @Siri som kjefta på meg for at jeg hadde sett henne og ikke sagt hei en gang, så nå sier jeg hei heeeele tiden! :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den ene katten besatt av en catnip-pose som ser litt mer enn suspekt ut, så det betyr at Milva også vil ha. Mens katten sitter stoned out of his mind på sofaen må jeg altså prøve å forhindre at en valp får tak i en ziplockpose den har veeeeeldig lyst på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den ene katten besatt av en catnip-pose som ser litt mer enn suspekt ut, så det betyr at Milva også vil ha. Mens katten sitter stoned out of his mind på sofaen må jeg altså prøve å forhindre at en valp får tak i en ziplockpose den har veeeeeldig lyst på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg føler meg som den stalkeren når jeg skriver dette :icon_redface::P

Men jeg så @Wachita i dag sammens med lille pelsballen. Turte ikke si hei, men vi gikk omtrent på deg utenfor vestkanten der med mcdonals :P Fytti så søt Leela er:wub: Man får jo bare lyst til å kose mose den pelsen! :wub: 

 

Nei, du skulle sagt hei!! Jeg er litt i min egen verden når jeg går med henne, for jeg er så redd får å gå på henne :P Er du i nærheten enda så skal jeg snart ut med begge to :) 

Hun hadde vært i sentrum for første gang i dag, så stakkaren sovnet på ryggen i armene mine i 20 min, 10 av dem mens jeg sto å ventet på bussen i sentrum. Var ganske sliten i armene etterpå :P Er hardt for en liten kropp med masse inntrykk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Eplefe skrev:

Jeg dør litt. :P 

Lurer på om jeg hadde turd å skrive på forumet om jeg så noen og ikle turde hilse... 

Hehe, måtte jo si noe her :P Ikke like skummelt :aww: 

9 minutter siden, Wachita skrev:

Nei, du skulle sagt hei!! Jeg er litt i min egen verden når jeg går med henne, for jeg er så redd får å gå på henne :P Er du i nærheten enda så skal jeg snart ut med begge to :) 

Hun hadde vært i sentrum for første gang i dag, så stakkaren sovnet på ryggen i armene mine i 20 min, 10 av dem mens jeg sto å ventet på bussen i sentrum. Var ganske sliten i armene etterpå :P Er hardt for en liten kropp med masse inntrykk!

Det så ut som du var i din egen verden :P

nei... Eller er hjemme liksom, så på en måte i nærheten :P Vi var bare å handlet litt :)

Hadde samme opplevelse noen ganger med Casper. Er utrolig hvor tung de blir når man må bære dem :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden teksteditoren har litt aua, så blir det dobbelpost.  Gjensyn med TWD - starter på ny! @Aslan sin feil :D Kaffe og banankake til.  

Barnet sover, er frisk, men ikke helt likevel. :\ Tror jeg må bryte prinsippene mine og gi henne saft, hun drikker for lite så får vondt i magen. :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, ringenes herre - ringens brorskap på tv i kveld.

Veier for og i mot om jeg skal dra på jobb i morgen. På en måte føler jeg meg frisk nok, og syns liksom ikke forkjølelse er noe å bli hjemme for. Samtidig er det jo mat jeg jobber med, og det er ufint å risikere å smitte kollegaer og kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Nei, altså hun ser seriøst ikke problemet. Han er jo frisk!

 

 

Det finnes dessverre en del veldig enkle mennesker som driver med hund. Genetikk fremstår som gresk, og begynner man å snakke om recessiv nedarving er det gresk baklengs. Mange vet ikke bedre, og det er nå en sak, men når de ikke er interessert i å lære engang så er det litt håpløst...

 

Inne fra tur, rørt sammen granola som nå står i ovnen, skummet gjennom RAS og funnet flere feil :getlost: Kjenner jeg lurer litt på hva dette skal være godt for. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Raksha skrev:

Siden teksteditoren har litt aua, så blir det dobbelpost.  Gjensyn med TWD - starter på ny! @Aslan sin feil :D Kaffe og banankake til.  

Barnet sover, er frisk, men ikke helt likevel. :\ Tror jeg må bryte prinsippene mine og gi henne saft, hun drikker for lite så får vondt i magen. :( 

Det der er noe dritt med unger som ikke liker noe annet enn vann. 

Jeg får ikke i ungen kakao en gang... Han tar to t-skjeer så er det stopp. Varm solbærsaft,  eplejuice, saft   etc er det bare å glemme.

Fint i det daglige  ( bortsett fra i barnebursdager,  han tør ikke si noe selv og med mindre jeg sier i fra blir han nærmest dehydrert ) , litt krise når han er syk og gjerne skulle hatt noe varmt for halsen eller mer drikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...