Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober

Tekopp
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Næh! Akkurat nå gikk det en eldre mann med to tibber forbi vinduet mitt. Plutselig stoppet han opp, løftet opp den ene så den sto på bakbeina og ga den en smask på snuten før de gikk videre. :wub:

Jeg elsker når folk interagerer med hundene sine ute på tur ♡ Når jeg tar buss eller bane med fjotten sitter jeg jo alltid og snakker og koser med han, blir litt glad når jeg ser folk får "aaaww" blikk når de ser på oss :P

Var forresten en jente (designerklærtype) på bussen hin dagen; bussen var stappfull, meg&fjotten står trengt i et hjørne med bakdøren, hun hadde (designer)vesken sin på gulvet, fjotten snuser litt på den på avstand. Han var ikke ani den, ingen sikkel eller pels eller noe på vesken hennes; hun ser på vesken sin, ser på fjotten, ser på meg, og sier æææææsj...  Og prøver å dytte noe imaginær pels/slev/whatever av vesken sin med hælen på skoen.. Da hun skulle gå av (mange skulle av og på på det stoppet, meg&fjotten prøvde å gjøre det beste ut av det med å trenge oss inn i hjørnet bak døren; det var ikke plass til oss noen andre steder) så hun på meg og sa høyt "ja, det var ikke så lett å komme seg forbi her!!".. Hun var åpenbart ikke redd, bare syntes fjotten var ekkel..  Jaja, jeg hadde betalt 80kr for at meg&fjotten skulle få lov til å stå trengt oppi et hjørne et par stopp, og han gjorde seg så liten han bare kunne bak meg. Måtte bite meg litt i tungen.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for god tid om morgenen er egentlig litt godt. :ahappy:  barnet gumler tørr corn flakes, hunder har fått tisse, katt som ville ut hae dått komme ut og den som ville inn er inne. Sekk og veske står ferdig pakket i gangen. Bare å kle på yttertøy og gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker når folk interagerer med hundene sine ute på tur ♡ Når jeg tar buss eller bane med fjotten sitter jeg jo alltid og snakker og koser med han, blir litt glad når jeg ser folk får "aaaww" blikk når de ser på oss :P

Var forresten en jente (designerklærtype) på bussen hin dagen; bussen var stappfull, meg&fjotten står trengt i et hjørne med bakdøren, hun hadde (designer)vesken sin på gulvet, fjotten snuser litt på den på avstand. Han var ikke ani den, ingen sikkel eller pels eller noe på vesken hennes; hun ser på vesken sin, ser på fjotten, ser på meg, og sier æææææsj...  Og prøver å dytte noe imaginær pels/slev/whatever av vesken sin med hælen på skoen.. Da hun skulle gå av (mange skulle av og på på det stoppet, meg&fjotten prøvde å gjøre det beste ut av det med å trenge oss inn i hjørnet bak døren; det var ikke plass til oss noen andre steder) så hun på meg og sa høyt "ja, det var ikke så lett å komme seg forbi her!!".. Hun var åpenbart ikke redd, bare syntes fjotten var ekkel..  Jaja, jeg hadde betalt 80kr for at meg&fjotten skulle få lov til å stå trengt oppi et hjørne et par stopp, og han gjorde seg så liten han bare kunne bak meg. Måtte bite meg litt i tungen.

Du kunne fortalt henne at det er mer bakterier og skitt på gulvet enn på hunden din :D 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, klemmer er unødvendige! Litt karma hadde derimot gjort seg.

Kineserne brukte vistnok å brenne papirpenger for å fikse karmaen sin. Så kanskje du skal lage til et lite bål av tusenlapper i hagen?

Eller kanskje karmaen ikke er sååå mye verdt? :D 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom hjem fra jobb i går var laptopen min helt tom for internett! Jeg slo av og på router, tok ut stikkontakter og alt det der som man skal gjøre uten at det ble noe mer internett på meg. Så da ble det strikking og tv i stedet for sonen og Alphabetty og sånt. Nå ringte jeg til leverandøren, og de fant ut at en chip (ish?) var gåen. De skulle sende ny router, men det tok sikkert 3 - 4 dager. "3 - 4 dager uten internett?" spurte jeg, spontant. "Men du kan jo bare bruke en kabel så lenge, det er bare det trådløse nettet som ikke funker", sa mannen i fonen. Jeg er ofte litt lost i teknikkens verden. :icon_redface:

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Så flott da, når Timmy og Bizi sitter på hver side av hodet mitt i senga. Det klikker for Timmy, Bizi svarer litt, og jeg ligger der med labber, tenner og masse glefselyder i øret mitt. De er ganske greie å ha med å gjøre da, for det var bare å si KUTT UT!,og så var det ingen som var sure mer. For en gjeng. De to der er stor underholdning å observere. 

I dag tidlig kom det en litt hyggeligere sms fra en som var så oppesen på trappa mi i går. Jeg ble dessverre ikke noe spesielt begeistret over det, og han fikk ikke et ord til svar. Har man fornærmet meg, så får man være mann nok til å si unnskyld, ellers kan det være det samme.

Nuh skal jeg straks avgårde til den kjekke legen min, det kan jo være en fin start på dagen.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eksteriørdommer som trekker for tannmangel vil ikke la alderen komme hunden til gode når den stiller i offisiell klasse, for å si det sånn. Kommer du inn i junior, skal tannfelling være over. Du kan jo eventuelt få tatt et røntgenbilde for å se om tennene er der eller ei, i forhold til hvor mye en skal klynge seg fast i håpet.

Jeg leste begynnelsen på denne og trodde det handlet om @Siri sin tannmangel. 

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det vanskelig å starte dagen. Skikkelig vanskelig. Jeg som hadde så mange planer. Kanskje bare ha innedag da. Så kan jeg farte litt imorra. Er du enig Prima???( Skule på hunden som ligger under pledd og snorker)

Da leser jeg ut en bok jeg. Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ville Lorrie blitt 8 år ♡

I morgen er det 2 år siden hun forlot meg ?

a7bc5a66cfa998ec3a0b71582d298f35.jpg

Jeg tenker på hun daglig, savner hun ofte, snufser litt enda når jeg tenker på hun. Når skal sånne ting gå over?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst litt for tidlig dette.... :wub: 20151021_091957.thumb.jpg.8fc5bb167c025b

Det syns jeg også kl.6-7

12143208_10156159994905072_1998367173450

Dessverre var bare Blaze enig og ingen av de 4 andre.

Huset er støvsuget og dampet, føltes litt waste når valpene kom inn også dro de med seg deler av hagen og tisset inne :P

Også er jeg imponert over valpisene. Når jeg kom hjem fra jobb i går var det ikke en eneste bæsj på rommet deres :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig hverdag  hos oss i oktober. I nabolaget høres glammet fra jakthundene mens de fem rådyrene beiter uforstyrret inne på tunet. Vekselvis løfter de på hodene for å orientere seg etter hundeglammet før de fortsetter beitingen. Så rusler de langsomt inn i skogen .

12029597_10153528168920860_3569751133535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ville Lorrie blitt 9 år ♡

I morgen er det 2 år siden hun forlot meg ?

a7bc5a66cfa998ec3a0b71582d298f35.jpg

Jeg tenker på hun daglig, savner hun ofte, snufser litt enda når jeg tenker på hun. Når skal sånne ting gå over?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

:hug:

-----

I dag skal jeg kjøpe litt stoff sånn at casper kan få seg noen fleecegensere. Så må jeg finne en sele som jeg kan ha utenpå alle dekkenene.

Min søster og jeg har planlagt å lage litt foskjellig godt i julegave til mamma og hennes samboer. Nå har jeg lagt til litt greier :P 

Litt i tvil på om jeg faktisk har overskudd til å fikse alt det :P 

Føler liksom at når man skal sylte rødbeter og agurk så må man lage leverpostei også :P får se hva jeg ender opp med.

I dag viser ikke bergen seg fra sin beste side, eller kanskje hun gjør det? *klø seg i hodet*  uansett, casper var overaskende happy over å være ute :lol: han var godt kledd med dekken og buff :lol: skal sies at han var veldig klar for å få inn igjen da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg vil til Trondheim! :frantics:Denne helga blir så mye kjedeligere enn forrige helg da vi hadde besøk, for nå blir jeg alene nesten hele tida. Meldt bare skitvær også og da blir ikke det å gå lang tur like stas. Jada, jeg vet jeg er negativ nå, men det går snart over igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig utålmodig etter å komme hjem og se om fonen min har kommet :D står utlevert på posten,så da kan man håpe at svigerfar har fått den. 

Pensum var det jeg skulle lese ja, sånn var der. 

Startet dagen med å løse likninger sammen med eleven min. Jeg hatet likninger og brøkregning som pesten, så jeg var mildt sagt grønn. Men det kom seg etterhvert. Jeg kan nå løse enkle likninger med to ukjente :D det er det vel 15 år siden jeg kunne sist! Hah! Gamlemor (føler meg skrekkelig gammel, så hysj på dere) får til! 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hm. For to og en halv uke siden bestilte jeg nye briller. Det skulle ta en liten uke...Etter 1,5 uke ringte jeg, og fikk beskjed om at de har fått glassene, men venter på innfatningen. Den skulle bli sendt fra Danmark samme dag eller dagen etter...Ja, det drøyer jo kan man si. Hva med å sende kunden en liten beskjed om at det er forsinkelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg vil til Trondheim! :frantics:Denne helga blir så mye kjedeligere enn forrige helg da vi hadde besøk, for nå blir jeg alene nesten hele tida. Meldt bare skitvær også og da blir ikke det å gå lang tur like stas. Jada, jeg vet jeg er negativ nå, men det går snart over igjen :P

Er skitvær her også...

Sitter på verneombudssamling - alt er ikke like interessant gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får servant på badet på fredag!!  :D  :D  :D  er så glad jeg kunne hoppet, har ikke pussa tennene i en vask på over et år! Og da slipper jeg å ha sminken min her og der, jeg har et sted å legge hårbørsten min og jeg slipper den forbanna antibacen x antall ganger om dagen.   Ååå gleder meg sånn!  :banana:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Bekymringer ifht kronisk stress fra belastning på binyrer i oppvekst er fullstendig forduftet. Bekymringen kom fra kompetente som bare har sett ham i settinger han har høye forventninger til - og var fullstendig legitim gitt hans STRESS i de situasjonene - men jeg selv senker skuldrene fullstendig nå, etter en forholdsvis nydelig dag.  Han er fortsatt ung, vilter, energisk, lav impulskontroll, men fremgang er så tydelig, jeg har ingen bekymringer for å ende med en vanskelig håndterbar voksen. Han hadde i dag ingen problemer med å legge seg ned og slappe helt av på et helt nytt sted med så mange spennende distraksjoner som var mulige å få til på en gang. Fra ankomst travelt turområde med masse folk, masse unger, hunder og skrål og digre plener og lang strand - både strand og plen er noe han av vane forbinder med å få løpe og leke på - og en ujevn strøm av syklister i alle størrelser som passerte tett bak benken vi slo oss ned på - så tok det ham mindre enn 5 minutter å gå fra pesende i helspenn av forventninger til mer avslappet kroppsspråk, til å sniffe litt og så legge seg ned og faktisk slappe av - ikke bare skuespille, men faktisk slappe av - og bare følge nysgjerrig med på omgivelsene, uten noe stress. Han sladret veloppdragent på hver eneste forbipasserende, både på sykkel og til fots. Vidunderlig følelse. Alibiet for turen var verre. Vi skulle hente en pose med bakevarer fra en travel kafe, med en tett strøm av barnefamilier inn og ut, og folk på alle bordene tett utenfor. Jeg kviet, men det måtte gjøres. Ikke så naiv at jeg forventet samme avslappede ro gjennom det oppdraget der. Første stressbjeff kom allerede et par meter fra benken. Lett å håndtere med en sitt-kommando. Første ignorering av sitt-kommando kom ca 5 meter fra bordene. Valgte snu ham rundt en runde et par ganger. Kommunisere at den bjeffingen er uønsket og ikke fører dit han vil. Ventet ham ut på sitt-kommando. Det hadde effekt. Etter noen repetisjoner med full stans og krav om tyst og sitt for fremdrift kom vi oss mellom bordene, opp trappen og til døren. Ikke på slakt bånd, men uten trekking, på det såkalte trafikkhåndtaket. En ny favoritt. Super handy å manøvrere med.  Vi fikk ikke komme inn, men fikk servert på platten utenfor, hvor vi ble stående og stående og stående og stående og stående i halve evigheten. Jeg aner ikke nøyaktig hvor lenge, men antakelig i mer enn 20 minutter totalt. Det ble selvsagt noe bjeffing, og det ble selvsagt noen forsøk på å oppsøke blikkflørtere og vibbere ved bordene nedenfor, men alt i alt er jeg veldig fornøyd med unge Edeward. Det der var verdens mest distraherende miljø for ham. Jeg var kjip med bittesmå tørrforkuler kun servert for sladring og krevde veldig mye selvdisiplin av ham uten annen tilbakemelding enn ros. Han var jevnt over veldig flink til å beherske seg.  På tur derfra, etter å ha kommet oss litt bort fra bordene fjernet jeg alle krav i noen minutter, på tross av å ha en kaffe latte i hånden. Tenkte han trengte blåse litt ut med litt byks og lek. Tror det var en god vurdering å bare la ham få være i noen minutter, for han oppførte seg aldeles eksemplarisk igjen, helt på eget initiativ, innen et par minutter senere, og resten av turen, som ikke i det hele tatt ble som planlagt. INGENTING ble som planlagt, btw. Det skulle regne og det var helligdag. Vi skulle få både busser og sted for oss selv, trodde jeg, fra værmeldingen. Hadde pakket langline og leker for å ha det gøy sammen på et folketomt friluftsområde i 14 grader og regn. Istedenfor var det sol og ganske varmt og STAPPFULLT på bussen, av gniere med digre kofferter, som synes melkerute rutebuss til Værnes var bedre enn flybuss, så vi stod som sild i tønne på kokeplate. Ede oppførte seg SÅ fint på den kvelende varme og stappfulle bussen. Han imponerte de andre passasjerene. Den settingen der er noe han mestrer med glans. Ikke mange forsøkene på sniffing av underliv og sko jeg trengte: –Æppæpp'e for avbryte. Resten aldeles eksemplarisk adferd.  Ede er trygg på buss og tok seg en blund på turen tilbake til byen, uforstyrret av bussens bevegelser og pratet fra passasjerene. Det var som forventet at han ville blunde etter turen. Det som ikke var forventet var å bli frakjørt av bussen som skulle ta oss hjem. Den DRITTSEKKEN av en bussjåfør så oss komme LØPENDE fra en forsinket buss vi steg av fra holdeplassen RETT FORAN HAM. Han SÅ meg veive med armene i full galopp. Det var MINDRE ENN FEM METER IGJEN da han svingte ut fra holdeplassen og kjørte avgårde. Han trengte ikke å gjøre det der. Han kunne ventet. Den ruta hans har et flere minutter langt stopp i sentrum, bare to holdeplasser lenger frem. Å vente på oss hadde ikke forsinket bussen. Den ***** DRITTSEKKEN av en bussjåfør gjorde det der fordi han ikke ville ha med hunden.  Det var TO TIMER til neste avgang. To laaaange timer med ingenting å gjøre, ikke noe mykt Ede kunne ligge på, det var meldt REGN, og Ede burde få komme hjem og sove. Istedenfor stod vi stuck i sentrum på trangt budsjett uten noe å hvile på. Jeg begynte gråte fortvilet, vel vitende om hvordan overstimulert valp pleier slå ut i ville raptuser, og hva slags dyremishandling jeg synes det er å be en hund legge seg til å sove på steinhardt steingulv inne på sentralstasjonen eller hard asfalt i regnvær utenfor.  Rusletur i sentrum fremstod som det minste ondet, så vi ruslet avgårde. Planen var å få kjøpt oss en softis og finne et sted hvor Ede kunne slappe av. Vi ruslet og ruslet og ruslet og ruslet. Ingensteds hadde noen tilgjengelig servering. Eneste servering vi fant var noen shady og overprisede matvogner uten verken kaffe eller softis, og vi fant heller ikke noen benk med gress tett nok på til at vi begge kunne raste der. Det var enten benk til meg eller gress til ham. Ufattelig lite hundevennlig by. Vi ruslet og ruslet og ruslet som forvirrede hjemløse.  Til min overraskelse kom aldri den raptusen han pleier få om jeg drar strikken for langt hva angår lengde på tur eller mengde inntrykk. Han hadde virkelig fått dosen sin av begge deler, men han var helt rolig og veloppdragen. Fremstod nesten som voksen.  Uinteressert i mer lek, ingen forventninger om godis. Vi bare gikk og koste oss i en forholdsvis folksom by, gitt helligdag og værmelding. Regnet uteble, lik den forventede raptusen.  Vi entret en park med en bråte bråkete duer og måker, ikke engang antydning til byttedrift. Så dem, hørte dem, passerte nonchalant en halvmeter fra dem. Greit nok, han var litt nysgjerrig på dem, men dette er å være avslappet i settingen:   Viser seg altså at Edeward identifiserer seg selv som bygutt. Sentrum er hans komfortsone. Har igjen for miljøtreningen i pregningsperioden.  Vi tuslet rundt i byen i nesten 1.5 timer. Kun få ganger trakk han litt mot noe spennende, ikke mot folk ✅ Som en bonus fikk vi etterpå handlet is på sentralstasjonen uten lyd og uten labber på disken. Han var super tålmodig og flink på *leave it* mens vi spiste den og han gikk pent av bussen på egne bein da vi kom hjem.  En god dag 🥰  
    • Hei jeg er på utkikk etter en hundetrener, som er god på adferd. Det gjelder tilvenning av hund og små barn, og at hunden har veldig eiebehov til eier.  kom gjerne med tips om dere har noen som kan hjelpe til med det, eller om det er noen som har tips. 😊
    • Takk for råd 😊.Han har opplevd å utforsket mye på de 2 uker han har vært med meg .Men tror det lett kan bli for mye inntrykk på en gang .Mulig jeg skal ta frem Valpe gården .Kom på at den brukte jeg til forrige hund .Den er 90* 90 .Jeg satt stoff buret der når min forrige hund skulle slappe av .Jeg har som sagt helt glemt rutiner jeg hadde på forrige hund .Takk for «oppfriskning «
    • Det er lett å glemme hvor krevende valpetiden faktisk er. Å holde lek utendørs synes jeg er en fin regel, men ha gjerne tyggeleger tilgjengelig innendørs for å begrense tygging på uønskede ting. Han er jo fortsatt en baby som vokser og oppdager verden i stort tempo. Det er viktig å ha noen rolige dager innimellom, men jeg tenker også at det er viktig å dra litt rundt og oppleve ulike miljøer, treffe ulike folk, underlag, lyder, lukter osv. Dra på oppdagelsesferd ihvertfall et par dager i uken. Lek og oppdagelse i eget tempo er fint. Her går det an å skille mellom kjedelige, korte lufteturer for å gjøre fra seg, og lengre turer for å leke, oppdage og trene litt. Lær valpen tydelig skille mellom disse. Inne tenker jeg også at det er greit å skille tydelig mellom ro og aktivitet. Men såklart, er valpen aktiv så bruk det, tren en kort økt med kontakt eller øvelser, ta en kort pause og en liten økt til, og så prøv å avslutte. Du kan jo gjerne avlutte alle økter med å jobbe med å gå å legge seg i senga/teppet/plassen, så han lærer å gå dit og slappe av etter aktivitet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...